PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : rölanti valfi



LT_146
09-05-2015, 12:57
herkese iyi forumlar arkadaşlar.aracımda devir dalgalanma sorunu var ve ustam sorunun rölanti valfinden kaynaklandığını söyledi.benim sizlere 2 sorum olacak.

1.bu rölanti valfi bozuk olduğunda kontak kapalıyken aküden elektrik çekermi.çünkü bu sorun başladığından bu yana 2 günde aküm sıfırlanıyor.aküm yeni ölçümleri yapıldı aküde hiç bir problem yok.kontağı kapattığım zaman + kutup başını çekiyorum 1 hafta sonra geri takıyorum tek marşta alıyor ama kutup başını sökmezsem 2 günde akü boşalıyor.elektrikçiye baktırdım hiç bi yerden kaçak yok dedi.

2.rölanti valfi bozuk olduğunda yolda giderken arabada kasma sıkma gaza yüklendiğinde kasıp kasıp bırakma yaparmı.
yardımcı olursanız çok sevinirim arkadaşlar.

Grimlord
09-05-2015, 18:53
rölanti valfi bozuk oldugunda araba boştayken dalgalanma yapıyor.gaza bastıgınız anda kasılma yapıyorsa aklıma ilk gelen buji buji kablosu ve bobindir,bunları kontrol ettiniz mi?

kontak kapalıyken akım cekecegini sanmıyorum..

LT_146
11-05-2015, 12:12
buji ve buji kablolarımı yeni değiştirdim bende onlardan yapacağını düşünmüştüm ama değiştirdikten sorun daha bariz şekilde arttı.bobinlere baktırmadım onlarada baktırırım.
başka arkadaş yokmu yardımcı olacak fikir verecek kasma problemi arabadan soğutuyo resmen elinin altında beygir var kamçılıyamıyorsun resmen :)

VolkanSrky
11-05-2015, 12:40
Öncelikle aracınız nedir ? Buji ve buji kablosu aracınıza uygun mu ? Buji tırnak aralığı kurcalandımı ? Bildiğim kadarıyla valfte bozukluk olsa aküyü sıfırlamaz çünkü kontak kapalı haldeyken elektrik gitmiyor aracın ana çalışma parçalarına. Bence elektrikcinizi değiştirin öncelikle kaçağı bulun.

ghibli06
11-05-2015, 12:53
şarj dinamosunda sıkıntı olabilir, aküyü yeterince dolduramazsa ve de sabit akım vermesini sağlayamazsa hem devirde dalgalanma olur hem de şarj olmadığı için kontak kapatınca akü tamamen boşalır...

DVR_VTS
12-05-2015, 07:59
Akü konusunda çok bilgim yok lakin dalgalanma nedeni gaz kelebeği yerinizde olsam sıfır gaz kelebeği alırdım.

LT_146
12-05-2015, 09:57
dün ateşleme bobininide değiştirdim aynı sorun devam ediyor değişen bişey olmadı

LT_146
12-05-2015, 09:58
Öncelikle aracınız nedir ? Buji ve buji kablosu aracınıza uygun mu ? Buji tırnak aralığı kurcalandımı ? Bildiğim kadarıyla valfte bozukluk olsa aküyü sıfırlamaz çünkü kontak kapalı haldeyken elektrik gitmiyor aracın ana çalışma parçalarına. Bence elektrikcinizi değiştirin öncelikle kaçağı bulun.

aracım 91 accord buji ve buji kablosu araca uygun NGK ikiside.tırnak aralığı kurcalanmadı.

LT_146
12-05-2015, 09:59
şarj dinamosunda sıkıntı olabilir, aküyü yeterince dolduramazsa ve de sabit akım vermesini sağlayamazsa hem devirde dalgalanma olur hem de şarj olmadığı için kontak kapatınca akü tamamen boşalır...

şarj dinamosu sağlam 14.4 volt sabit veriyor.

LT_146
12-05-2015, 10:02
Akü konusunda çok bilgim yok lakin dalgalanma nedeni gaz kelebeği yerinizde olsam sıfır gaz kelebeği alırdım.

gaz kelebeğine baktırdım ondada sıkıntı yok

LT_146
12-05-2015, 10:08
bide aracım bazen boştayken 800 devir gösteriyor (normal olanı bu diye biliyorum) bazende 1000 devirin altına düşmüyor.acaba benim sorunum bununla alakalı bi durum olabilirmi.yada bunu neden yapar.

Gunes G.
12-05-2015, 10:49
herkese iyi forumlar arkadaşlar.aracımda devir dalgalanma sorunu var ve ustam sorunun rölanti valfinden kaynaklandığını söyledi.benim sizlere 2 sorum olacak.

1.bu rölanti valfi bozuk olduğunda kontak kapalıyken aküden elektrik çekermi.çünkü bu sorun başladığından bu yana 2 günde aküm sıfırlanıyor.aküm yeni ölçümleri yapıldı aküde hiç bir problem yok.kontağı kapattığım zaman + kutup başını çekiyorum 1 hafta sonra geri takıyorum tek marşta alıyor ama kutup başını sökmezsem 2 günde akü boşalıyor.elektrikçiye baktırdım hiç bi yerden kaçak yok dedi.

2.rölanti valfi bozuk olduğunda yolda giderken arabada kasma sıkma gaza yüklendiğinde kasıp kasıp bırakma yaparmı.
yardımcı olursanız çok sevinirim arkadaşlar.

TPS hatasina benziyor, bozuk olup olmadigini kolayina anlayamazlar serviste keza her TPS arizasi calismaz hale getirmez sensoru, kimi zaman kararsiz calisma karakteri sergiler.

Anlamanin en kolay yolu OBD2'den ya da beyinden direk TPS voltajinin logunu almak, hatta gercek zamanli surus esnasinda kontrol etmek.

Surus esnasinda dip gaz yaptiginda tam acik kaliyor mu bu onemli *(voltajindan anlayacaksin, serviste %0 TPS ve %100TPS kac volt veriyor once bunlari ogrenmen gerekiyor tabi bunun icin), yarim gazda pedala hafifce bile basili iken algiliyor mu bunu kontrol etmelisin, bunu dururken degil surus esnasinda hatta yuke bindirip yapmalisin keza tesisatta bir temassizlik varsa motorun hareketinden oturu kablolari hareket ettirip anlamani kolaylastirir.

2. madde de bahsettigin hatayi genellikle TPS yapar kisaca.

Akuden elektrik cekme konusunda hersey olabilir, aracinda kacak olmasa kutup basini sokunce 1 hafta sonra tek marsta calisan arac, kutup basi takiliyken 2 gunde aku bosaltmaz. Var onda bir kacak, iyi bakin.

LT_146
14-05-2015, 12:19
teşekkür ederim herkese değerli yorumlarınız için