Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Eksoz manifoltu kacırması neleri etkiler ?



eticet06
10-05-2015, 02:37
Merhaba arkadaşlar turbo aracta ortalama 300 hp lık bır arac calıstırdıgımda sıkır sıkır ses gelıyor bır kac ustaya goturdugumde kontroller sonucu eksoz manıfolttu kacırıyor dendı.Sımdı ustalar turbo aracta eksoz manıfolttu kacırsa bıle etkılemez dıyor bazıları etkıler dıyor gucu ısınınca gecıyor ses.Mesela bu kacak gercektekten etkılermı performansı cıddı derecede veya neyı etkıler. Soyle bır sorunum oldu bunla alakalı olabılır dıye dusunuyorum.Turbo degısımınden sonra artık eksoz kapalı olunca basınc 0.8 lerde gezıyor acınca eksozu 1.4 oluyor.Bunun kacakla bır alakası olabılırmı ?

palamut
10-05-2015, 08:37
epey etkiler kapalıyken çok bastıysan manifold contasını yakmışsındır

B.Koçer
10-05-2015, 11:02
Dizel giulietta aracımda benzer bir sorunla karşılaşmıştım 140 hp gücünde yazılımlı bir araca göre takribi 1-1.5 boy kadar geriye düşüyordu :D 300 hp de durum biraz daha vahim olabülü geçmişler olsun

Sadık Özyer
10-05-2015, 12:21
Egzoz manifoldunda kaçak varsa turbon hiç dönmeyebilir araban olduğu yerde bağırır durur. Bu en kötü durum.

kimbubye
04-06-2015, 07:02
Sadık Bey,e katılıyorum. Aynı sorun bende de var. Egzoz manifolddaki delikten dolayı turboyu dolduramıyorum. Doğal olarak araç çekişten düştü :) Hatta gaza basışımda "çıtı çıtı çıtı" gibi sanki pancar motorundan hallice bir ses geliyor. Ustam en az iki günlük işi olduğunu söylemişti bence aklınızın bir köşesinde olmasında fayda var. Çok ertelemeyin derim.

yasindemir
04-06-2015, 09:02
Motora yayılacak ısı ve pis eksoz gazı da hem motorun performansı hem sağlığı açısından zararlı, bir süre sonra Turbo pallerini yemeye kadar gider mevzu, hemen yaptırın.

yavuz364
05-06-2015, 07:25
Eksoz manifold kaçağı kanser gibidir.. Eğer contanın oradan , oturma yüzeyinin oradan flan ise git gide büyüyebilir (contayı yakarak). Daha farklı arızalara neden olabilir.. O yüzden biran önce düzeltmeniz gerek..

_ sRk _
05-06-2015, 07:29
Turbo motorların egsoz manifoldlarının üzerinde pistonlardan çıkan egsoz gazı turbonun egsoz palini döndürmekte, paralel bağlı emme pali de istenen basıncı yakalayarak aracınıza hava sağlamaktadır. Egsoz manifold contasındaki kaçak düşük devirlerde gaz çıkışı zaten az olduğundan ve gazı da dışarı kaçırdığından istenen basıncı elde etme konusunda dezavantaj sağlar. Egsoz manifold contası zaten dışarıdaki hava ile temas ettiğinde kullanılmaz hale gelmeye başlar. Aynı zamanda egsoz sesi değişir. Müdahale etmek lazım.

kelalper
05-06-2015, 08:28
B42 ve B52 lerin kronik sorunudur. S40 T4 de de S70 T5 de de aynı sorunu yaşadım. Tek yapman gereken saplamaların civatalarını değiştireceksin eğer uzun zamandır bu şekilde kullanıpta contasını yakmadıysan. Kendi civatalarını sıksanda zamanla gene gevşiyecek gene conta yakacaksın.

tornado38
23-06-2015, 21:49
manifoltta ki kaçak turbonun geç dolmasına neden olur ayrıca uzun süreli bu şekilde kullanımda silindir kapağının manifolt yüzeyinde ve manifoldun birleşim yerlerinde iz yapar ve buda conta yeni takılsada tekrar aynı yerden kaçak yapmasına sebep olur saplamalarınızı ve contanızı yenileyin gerekirse manifolt yüzeyini taşlattırın saplamalar değişince somunlarınıda (eğer somunluysa) bakır somun ile değiştirin bakır somunlar egzos için yapılıp gevşeme yapmazlar kolay kolay