PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hybrid gtb1549v turbo



ozoozo
12-05-2015, 17:12
Selamlar ;

Aracımın üzerinde 2.0 cdti insignia gtb1549v turbo var , GT1749v takarak biraz daha büyük bir turbo istiyordum ancak bir çok kişi GT17 nin eski teknoloji olacağını ve geç dolacağından bahsetti ve güç olarak çok bir şey fark etmeyeceğini söylediler yani taktığına değmez gibi , haliyle GTB1756vk lara bakındım ancak bu turboyu da bulmak zor olacak gibi gözüktü baya bir süredir araştırıyorum ancak yok. GTB2056vk önerenler oldu ancak bununda yabancı forumlarda 1.6 multijet motor için delilik olduğunu dolduramayacağımdan bahsettiler ki haklılar gibi :) Bende çözümü en kısa yoldan şuan ki kullandığım büyük turbomu hybrid yapmaya karar verdim ancak ne kadar mantıklı bir hareket olur ? veya güzel güçler alırmıyım yada şöyle yap vs tarzında önerisi olan var mı ? Palleri büyütmeyi önerecektir turbocu , ne kadar büyütelim veya neyin palini takmak iyi olur vs vs.. önerilerinizi ve düşüncelerinizi merak ediyorum.

Şuan için tekerde 320 wtq , 136.7 whp var Mustang dyno ölçümü. Yurt dışında aynı turboyu takan bir arkadaş 143 whp almış yazılım ile biraz daha haşır neşir olursan biraz daha güç alabilirsin dedi. Ölçüm yapılırken hava filtremi bayadır temizlememiştim gerçi hala öyle devam ediyorum bu ara yağ değişiminde onuda halledeceğim ancak olsun olsun 137-137.5 whp :) belki o bile değildir.

Aracımda ; 60" downpipe ve komple düz boru geliyor , K&N kutu içi , büyük intercooler(yaklaşık olarak 6 lt) , büyük turbo(gtb1549v) ve US remap var.

Peak olarak 2.1-2.2 , cont olarak 1.7-1.8 arasında yürüyorum. Turbo 2600-2700 gibi tam geliyor.

ozoozo
13-05-2015, 17:11
Yok mu bilgi sahibi :)

Sadık Özyer
13-05-2015, 18:33
vnt turbonun gelmesi diye birşey mi olur dostum ? >1549 ile 1749 un farkı ne biliyor musun?

ozoozo
13-05-2015, 22:16
vnt turbonun gelmesi diye birşey mi olur dostum ? >1549 ile 1749 un farkı ne biliyor musun?

Her defasında yazıyorsun ama bende cevaplıyorum , vnt yi iptal ettik. Gelmesinden kastım 2600-2700 gibi peak verip full boost veriyor.

levent
14-05-2015, 00:51
Fxx BMW 20d uzantılı motorlardan çıkan GTD1752 bence ideal olur bulabilirsen eğer,

VNT yi neden iptal ettiniz ki? Geç gelmesinden başka faydası var mı? Hadi oem turbosu VNT olmasa neyse dicem çalışma mantıkları farklı ama oem de VNT, elektronik wg dolayısı ile yazılım üzerinden vnt timing i yapılıp açılış kapanış devir / süreleri ayarlanabilir sonuçta (bildiğim kadarıyla). VNT iptali ile işin kolayına kaçmışsınız gibi bence, mekanik wg den yayı sık gevşet devam et olmuş biraz :)

ozoozo
14-05-2015, 08:46
Fxx BMW 20d uzantılı motorlardan çıkan GTD1752 bence ideal olur bulabilirsen eğer,

VNT yi neden iptal ettiniz ki? Geç gelmesinden başka faydası var mı? Hadi oem turbosu VNT olmasa neyse dicem çalışma mantıkları farklı ama oem de VNT, elektronik wg dolayısı ile yazılım üzerinden vnt timing i yapılıp açılış kapanış devir / süreleri ayarlanabilir sonuçta (bildiğim kadarıyla). VNT iptali ile işin kolayına kaçmışsınız gibi bence, mekanik wg den yayı sık gevşet devam et olmuş biraz :)

Açıkcası tam ayrıntılı olarak bilmiyorum haliyle bilmediğim bir şey hakkında da yorum yapmayı tercih etmem :) Utku abi ayarladı ben vnt iptal ederek yaptık diye biliyorum , belki farklıdır belki de bir bildiği vardır vs.

Öneri için teşekkür ederim , bugün gidip turbocu ile konuşacağım. Zaten bir şikayetim veya sıkıntım yok haliyle konu dağılmasın vnt ye kayarak :D başka tecrübesi veya önerisi olan varsa hybrid için duymak isterim.

Sadık Özyer
14-05-2015, 12:32
Her defasında yazıyorsun ama bende cevaplıyorum , vnt yi iptal ettik. Gelmesinden kastım 2600-2700 gibi peak verip full boost veriyor.

Görmedim kusura bakma , yapman gereken eğer mekanik vnt ise yani vakumla çalışan , istediğin basınca göre birtane wg alıp oraya montajlaman en altta getirip sonra basıncı kısması gibi. erken gelir . VNT yi iptal etmek iyi birşey değil.

ozoozo
14-05-2015, 18:05
Görmedim kusura bakma , yapman gereken eğer mekanik vnt ise yani vakumla çalışan , istediğin basınca göre birtane wg alıp oraya montajlaman en altta getirip sonra basıncı kısması gibi. erken gelir . VNT yi iptal etmek iyi birşey değil.



VNT yi geçin ya soru o değil di :) neyse bugün görüştüm yarın arabayı bırakıyorum. Paller gt17 pali ile değişecek ön taraf , arkayı egsoz tarafını ise farklı bir pal takarız dedi usta. Yani normalde benim turbom insignia 2.0 ın turbosu ön tarafı 17 ile değişip , arkaya da farklı bir pal takacak haliyle komple değişecek. Böylece hiç egsoz gazı kaçağı olmaz direk atar tek bir noktadan dedi , yine aynı pal olacak arka tarafta ancak daha kıvrımlı tarzda bir örnek gösterdi bu şekilde direk atılıyor dedi vs.

Daha sonra da yazılıma güncel çekip bakıp göreceğiz kaç hp aldığımızı.

MCN21
14-05-2015, 18:13
Benve hiç bulaşmasaydın. Umarım umduğun gibi uzun süre sağlıklı binebilirsin.

ozoozo
14-05-2015, 18:26
Benve hiç bulaşmasaydın. Umarım umduğun gibi uzun süre sağlıklı binebilirsin.

Neden ? Buluşacak bir durum yok aslında işlem basit 17 pali takılacak yani bir sıkıntı yaratacağını düşünmüyorum , turbo tamir takımı vs de yenilenip sıfırlanacak. Aradığım uygunlukta turboyu bulamadım ondan pal büyütme kararı aldım çokta dert değil orjinal turbom tertemiz kenarda duruyor herhangi bir sıkıntı yaşarsam söker atarım orjinale dönerim :)

Mehmetmert
14-05-2015, 19:41
Gtc1549 takabilirdiniz bence yada gtd1449

MCN21
14-05-2015, 21:05
Neden ? Buluşacak bir durum yok aslında işlem basit 17 pali takılacak yani bir sıkıntı yaratacağını düşünmüyorum , turbo tamir takımı vs de yenilenip sıfırlanacak. Aradığım uygunlukta turboyu bulamadım ondan pal büyütme kararı aldım çokta dert değil orjinal turbom tertemiz kenarda duruyor herhangi bir sıkıntı yaşarsam söker atarım orjinale dönerim :)
Iste o pal degisicek kismi o kadar kolay olmuyor :) cogu turbocu sadece turbo tamir takimini yenileyince bile sorunlarla karsilasiyor. Umarim seninki sorunsuz olur :)

ozoozo
14-05-2015, 21:42
Gtc1549 takabilirdiniz bence yada gtd1449

Şuan zaten gtb1549 var , aman aman bir fark olacağını sanmıyorum gtc1549 ile. Araştırmadım ama öyle düşünüyorum :)

ozoozo
14-05-2015, 21:43
Iste o pal degisicek kismi o kadar kolay olmuyor :) cogu turbocu sadece turbo tamir takimini yenileyince bile sorunlarla karsilasiyor. Umarim seninki sorunsuz olur :)


Valla inşallah olmaz diyelim kardeşim :) yarın akşama alıp bakacağız artık.

Sadık Özyer
14-05-2015, 23:06
Dostum yanlış anlamada ben sizin işi anlamadım VNT iptal ise basıncı nasıl sabitliyorsunuz?

ozoozo
14-05-2015, 23:31
Dostum yanlış anlamada ben sizin işi anlamadım VNT iptal ise basıncı nasıl sabitliyorsunuz?

Sadık yanlış bilgi vermek istemem , tam bilgi sahibi değilim haliyle pek bir şey söylemem doğru olmaz :) bir merakın varsa us performance ile görüşebilirsin.

Sadık Özyer
15-05-2015, 01:07
Sadık yanlış bilgi vermek istemem , tam bilgi sahibi değilim haliyle pek bir şey söylemem doğru olmaz :) bir merakın varsa us performance ile görüşebilirsin.
Anladım :)

OMTechJr.
15-05-2015, 15:10
İnşallah turbo ustanız iyidir. Bendede 17'li hybrid var. 1000 km sonra bi söktür balansına baktır anlayacaksın ne demek istediğimi. detay istersen okulda görüşelim bi ara yada batuhandan ulaşırsan bi kaç tecrübemi paylaşayım seninle.

ozoozo
15-05-2015, 21:02
Şimdilik bir sıkıntı olmadı ve güzel bir sonuç aldık , dyno sheetleri başlığımda paylaştım. Bakalım yazılımı güncelledikten sonra neler olacak :)

Lee-on!
15-05-2015, 21:40
Hızlı çıkmış. Burda olsa bir hafta yatardı araba. Önemli olan içinize sinmesi işçiliğin ve paranın hakkını vermesi. Sıkıntı çıkarmazsa ne mutlu...

ozoozo
15-05-2015, 22:32
Hızlı çıkmış. Burda olsa bir hafta yatardı araba. Önemli olan içinize sinmesi işçiliğin ve paranın hakkını vermesi. Sıkıntı çıkarmazsa ne mutlu...


14 saat sanayide geçti :) sabah 8 de dükkanı açtık 22.30 du evdeydim :) ama dediğiniz gibi içime sindi inşallah yeni map ile daha iyi olur ve kazasız belasız kullanırız.

srknwrx
23-05-2015, 08:57
Hayırlı olsun inşallah beklediğinizi alırsınız. Hangi Turbocu ile çalıştınız?

ozoozo
24-05-2015, 00:32
Hayırlı olsun inşallah beklediğinizi alırsınız. Hangi Turbocu ile çalıştınız?

Turbo Tek Fatih abi turboyu halletti. Yazılım da Utku abi(US) uğraşıyor sağolsun. Henüz tam olarak bitmedi hala ayar yapıyoruz Mustang dyno da 150-160 whp arası güçlerdeyiz. Teşekkür ederim.