Orijinalini görmek için tıklayınız : Trafik Kazasında Değer Kaybı Hesabı (Açıklama)
Day Walker
15-05-2015, 10:32
Arkadaşlar merhabalar,
Trafik sigortası mevzuatında dün resmi gazetede yayınlanan değişiklik oldu. Linkleri aşağıda koydum ama gözeme çarpan hepimizi ilgilendiren maddeleri aşağıda yazıyorum.
aşağıdaki maddeler değer kaybı dışındadır.
* Mini onarım ile giderilebilen basit kaporta, plastik tampon/parça onarımları,cam,radyo teyp,lastik, hava yastığı,jant,mekanik,elektrik,elektronik ve döşeme aksamları.
*Ana iskelet ve şasede hasar olmaksızın, vidalı parçalarda yapılan onarım/değişim ile giderilebilen hasarlar. yani
*Kaza tarihi ile ihbar tarihi arasında araç satılması el değiştirmesi.
*Çekme ve hurda belgeli işlem görmüş araçlar. Daha önce aracınızda pert varsa bişey talep edemezsiniz.
*Kısa süreli kiralık araçlar,taksi,dolmuş,uzun süreli kiralık araçlarda eksper tarafından hesaplanan değer kaybı tutarının %50 sini aşan talepler, test aracı,koleksiyon ve antika sayılan araçlardaki hasar sebebiyle yapılan değer kaybı talepleri.
Kiralama firmaları bu yönetimide bi gelir kapısı halie getirdiler. Eğer içimizde böyle ödeme yapan varsa bi avukatla görüşüp hemen para iadesi için başvuru yapmalı bence.
Kaynak: T.C. Resmi Gazete (http://www.resmigazete.gov.tr/main.aspx?home=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/05/20150514.htm&main=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/05/20150514.htm)
yukardaki linke tıklayıp, tebliğler bölümünde karayolları motorlu araçlar seçeneğini seçip, gelen sayfada en alt kısımda ekler bölümünde en geniş bilgiyi bulabilirsiniz. Eksperlerin çarpan hesaplarını hangi parçanın değer kaybına etkisine kadar belirlemişler.
Bilginize.
hava yastığı mini onarımlamı gideriliyormuş. yada çamurluğum değişirse talep edemicekmiyiz şimdi
ben bişey anlamadım nedir bunlar şimdi ? Tramer girmeden yapılan işlemler mi , ya da primi arttırmayan işlemler mi ?
Day Walker
15-05-2015, 10:48
hava yastığı mini onarımlamı gideriliyormuş. yada çamurluğum değişirse talep edemicekmiyiz şimdi
arabanda sadece hava yastığı hasarı olursa yani hırsız hava yastığı çalarsa olmazmış. Kaynaklı parçalar hariç sanırım değerl kaybı talep edilemeyecek.
Day Walker
15-05-2015, 10:50
ben bişey anlamadım nedir bunlar şimdi ? Tramer girmeden yapılan işlemler mi , ya da primi arttırmayan işlemler mi ?
Değer kaybı olm. Geldi biri arabana vurdu mahkemeye verip belli tazminat alabiliyodun. onun sınırlarını çizmişler.
ozgurluk
15-05-2015, 11:12
özetle,
aracında ciddi derecede bir hasar olmadıkça değer kaybı talebinde bulunulmuyor anladığım kadarıyla.,
faydalı paylaşım olmuş, eline sağlık.
İzzet Göçmen
15-05-2015, 11:13
Bu ülkede cizikten bile boyalı aracın fiyati düşer piyasa cok fena olcak zaten vuran kacıyor acımıyorlar.Nereye gidiyor belli degil
Burak Mehmet
15-05-2015, 11:18
yanlış mı ? bence değil.. Bu işten ekmek yiyen birisi olarak söylüyorum kesinlikle yanlış değil.
2 kapı değişiyor adamın arabasında, cıvatalı parça orjinal parça.. bunun araca ne gibi bir zararı olabilir ki ?
Tamamen bizlerin yarattığı boyalı parçalı,değişen parçalı araç alınmaz mantığı bu işte değer kaybı oluşmasına neden oldu...
yanlış mı ? bence değil.. Bu işten ekmek yiyen birisi olarak söylüyorum kesinlikle yanlış değil.
2 kapı değişiyor adamın arabasında, cıvatalı parça orjinal parça.. bunun araca ne gibi bir zararı olabilir ki ?
Tamamen bizlerin yarattığı boyalı parçalı,değişen parçalı araç alınmaz mantığı bu işte değer kaybı oluşmasına neden oldu...
Şöyle bir gerçek varki civatalı parça da olsa 2 kapısı değişmiş araba hele de lüks segment bir araçsa değerine göre 10-20 bin TL yi direk sil kafadan.
Bence tüketici dostu bir yasa olmamış bu pek.
omer_yildir
15-05-2015, 12:08
Konu istismara çok açık. Araç 3 yıl kirada çalışmış, 4. yıl başka sahibinde kiradayken 400.000km görmüş, satılırken 70.000 km indirmişler. Kaza sonucu aynı araca değer kaybı talep edenleri bile gördüm.
Değer kaybından doğan tazminat hesabının net olarak belirlenmesinde Avrupa da bile çok farklı yöntemler kullanılıyor. Bir hasar 4 farklı yönteme göre hesaplandığında biribirinden çok farklı tespitler yapılıyor.
Araçta oluşan değer kaybı, segment, pazar şartları ( tutulan, çok satan, yok satan... ) gibi, onarım yöntemleri dahil bir çok husustan etkilenmekte.
Genel şartlar ekinde bu şekilde bir hesaplama yöntemi getirmek gerçek değer kaybının hesaplanmasını engellemekte,
Genel şartlar 1 Hazirandan itibaren geçerli olacak.
B.Battal
15-05-2015, 12:24
özetle değer kaybı davası açabilmen için arabanın perte cıkacak ayara gelmesi ama perte cıkarmayıp toplanmasını talep etmen gerekiyor
Burak Mehmet
15-05-2015, 13:17
Şöyle bir gerçek varki civatalı parça da olsa 2 kapısı değişmiş araba hele de lüks segment bir araçsa değerine göre 10-20 bin TL yi direk sil kafadan.
Bence tüketici dostu bir yasa olmamış bu pek.
aynen öyle ama mantıksız..Civatalı değişmiş parçanın ne sıkıntısı olabilir? Aracın kapısı orjinal parça ile değiştiğinde parçası değişmemiş olan aynı model araçla bir farkı olmaz ki.. Gel bunu bizim galerilerimize,al-satçılarımıza anlat..
Ben kazayi yapali 4 5 ay oldu sanirim benim bu olaydan yeni haberim oluyor aracta on tampon sag camurluk degisti kaput islem gordu suan bu olaydan yararlanabiliyormuyum? Tamiri yapan usta eksper geldigi zaman bakicakti gec kaldin dedi dogrumu souledi acaba bilgilendirirseniz sevinirim(ayrica kazada karsi taraf %100 kusurlu bulundu) ayriyetten gonderdikleri on tampon yan sanayi oldugundan alt tarafi oval seklinde bu tamponda degisiklik yapilmasi mumkunmu?
onursumer
15-05-2015, 15:47
kaporta hasarı dışında zaten değer kaybı olması bence saçma
şase kaporta vs gibi parçalar genelde kontrol edilip yorumlanıyor
koltuk hava yastığı vs gibi parçalar sıfır gelip takılıyor değişmiş değişmemiş çok onemli değil diye düşünüyorum
Ben kazayi yapali 4 5 ay oldu sanirim benim bu olaydan yeni haberim oluyor aracta on tampon sag camurluk degisti kaput islem gordu suan bu olaydan yararlanabiliyormuyum? Tamiri yapan usta eksper geldigi zaman bakicakti gec kaldin dedi dogrumu souledi acaba bilgilendirirseniz sevinirim(ayrica kazada karsi taraf %100 kusurlu bulundu) ayriyetten gonderdikleri on tampon yan sanayi oldugundan alt tarafi oval seklinde bu tamponda degisiklik yapilmasi mumkunmu?
Benzer bir durumda benim başımda şuan.karşı taraf kusur oranı 100.sigorta şirkesi itiraz etmiş.sonucu bekliyoruz.aracımız hatasız idi.arka tampon ve sağ arka çamurluk büyük ihtimal değişecek.dava hakkım varmı bu durumda?
Burak Mehmet
15-05-2015, 16:25
Benzer bir durumda benim başımda şuan.karşı taraf kusur oranı 100.sigorta şirkesi itiraz etmiş.sonucu bekliyoruz.aracımız hatasız idi.arka tampon ve sağ arka çamurluk büyük ihtimal değişecek.dava hakkım varmı bu durumda?
sağ arka çamurluktan dolayı var. Ama araç yaşı 10 dan küçük ise..
sağ arka çamurluktan dolayı var. Ama araç yaşı 10 dan küçük ise..
Nasil yani benim araba 98 model bizim hakkimiz yokmu
sağ arka çamurluktan dolayı var. Ama araç yaşı 10 dan küçük ise..
Evet araç 2006 model.izlemem gereken yapmam gereken nedir?
Ben kazayi yapali 4 5 ay oldu sanirim benim bu olaydan yeni haberim oluyor aracta on tampon sag camurluk degisti kaput islem gordu suan bu olaydan yararlanabiliyormuyum? Tamiri yapan usta eksper geldigi zaman bakicakti gec kaldin dedi dogrumu souledi acaba bilgilendirirseniz sevinirim(ayrica kazada karsi taraf %100 kusurlu bulundu) ayriyetten gonderdikleri on tampon yan sanayi oldugundan alt tarafi oval seklinde bu tamponda degisiklik yapilmasi mumkunmu?
Arkadaslar bu soruma cevap verebilecek olan var mi acaba?
omer_yildir
26-05-2015, 06:23
Arkadaslar bu soruma cevap verebilecek olan var mi acaba?
SAG camurluk ve kaput için hesaplama yapılır. Geç kalmadınız. Değer kaybı raporu hazırlayan bır çok eksper var ulaşın yönlendiriler
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.