PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Geç Marş Alma Sorunu



kimbubye
26-05-2015, 10:01
Merhabalar,

1989 model Audi 100 Turbo Diesel (C3) kullanıcısıyım. .

Aracımda uzun zamandır atıl kalmaktan dolayı marş sorunu vardı, ısıtma lambasının sönmesi çok uzun zaman alıyordu. Soğuk çalışmalarda motor ısınana kadar rölantide feci beyaz duman atıyordu. Hatta bir kaç kere sarsıntılı ve yanlış ateşlediğini gördüm. Bunun üzerine Bosch servise (Diesel Pompada Uzmanlaşmış bir yere) götürdüm. Enjektörler temizlenip ayarlandı. 5 ısıtma bujiside değiştirildi, avans ayarı falan yapıldı. Hortumlar kötü durumdaydı onlar değişti.

Şimdi de sıkıntım şu, motor soğukken marşı hala almıyor. 3. bazen 4. de alıyor. Isıtmalarım geç sönmeye devam ediyor. (30-40sn kadar) Rölede sıkıntı yok dedi elektrikçi.

Beyaz duman işini ve dengesiz çalışma sorununu hallettik ama bir türlü anında marş almayı çözemedik.

Korkum :soru: pompadan mı acaba diye düşünüyorum. Araç aslında kırsal motorin kullanıyor, ben de ona en yakın olan Opet'in Eco Force ürününü kullanıyorum. Yakın tarihte Liqui Moly'nin Diesel yakıt katkısınıda koydum setanı arttırsın diye ama ne çare :(

Bu konuda fikri olan, bilgisi olan yardımcı olursa çok sevinirim.

ResuscitateR
26-05-2015, 13:10
Aküyü kontrol ettiniz mi peki?
Düşük amper akülerde böyle bir sıkıntı olabilir diye biliyorum ben ama ne kadar doğru emin değilim..
Mevcuttan daha yüksek amperli bir aküyü takviye yardımı ile ilk marşta deneme imkanınız bi deneyin derim.

EREN34
26-05-2015, 13:15
Isıtma bujilerine kalın bir kablo ile akünün + ucundan kablo çekin. Daha doğrusu yaklaşık 20 sn değdirin. Sonra marşa basın, bakalım ne olacak? Sorun düzelirse kızdırma bujileri tesisatında sorun var demektir. Tabi bujileri sağlam düşünüyorum.

Enjektörleri söküp kontrol ettirin.

pompa gibi maliyetli işe girmeden ucuz yollu bunlar yapılabilir

erdem325
26-05-2015, 15:16
yakıtın depoya geri kaçıp kaçmadığının kontrolünü de yapabilirsiniz.

kimbubye
26-05-2015, 17:04
@resuscitater akumun cok cok eski model oldugunu biliyorum ama su ana kadar herhangi bir sikinti yasamamistim. Bir de dediginiz gibi deneyeyim. Tesekkur ederim.

@eren34 bujiler saglam yeni degisti orjinal boschlarla. Kablo olayinida bir deneyecegim. Tesekkurler

@erdem325 onu nasil yapabilirim biraz detaylandirirsaniz cok sevinirim :)

Lee-on!
28-05-2015, 00:37
Mars motorunun kömürü bitmis... Yuzde 90...

kimbubye
28-05-2015, 07:08
Mars motorunun kömürü bitmis... Yuzde 90...

Çok emin konuştunuz onada bir baktıracağım. Bu cumartesi ustaya gideceğim. Peki marş motoru kömürü değişen birşey mi ? Ne gibi bir işlem yapmamız gerekir bu sorundan kurtulmak için?

R.I.P
28-05-2015, 07:35
teknolojileri çok farklı biliyorum ama 1.3 cdti corsa c lerdeki kronik pompa oringlerinden kaçırma problemi yaşamıştım, pompayı ellediğimde çok hafif bir nemlenme vardı ama dediğiniz gibi geç çalışmaya neden oluyordu

kimbubye
28-05-2015, 08:32
teknolojileri çok farklı biliyorum ama 1.3 cdti corsa c lerdeki kronik pompa oringlerinden kaçırma problemi yaşamıştım, pompayı ellediğimde çok hafif bir nemlenme vardı ama dediğiniz gibi geç çalışmaya neden oluyordu

Pompayı söküp makineye bağlamadık ama kurcalamadığımız yeri kalmadı diyebilirim :D o kısımda allahtan sorun yaşamadık. Varsa tahminimce daha içerilerde sıkıntı olabilir düşüncesindeyim ama orasıda en en en son bakacağım yer :D ***** maliyeti korkutuyor başka bişey daha çıkacak diye :)

Lee-on!
29-05-2015, 12:18
Şöyle soyleyeyim ayni sorun bende de vardi. Marsi cok gec aliyordu iki tur donuyordu sonra hic almamaua basladi bildiğin kayış sesi geliyor sıyırma sesi gibi... akuden dediler gittim sifir akü aldim fakat devam etti. Komurden midir dedik motoru sokturdum nerdeyse hic kömür kalmamis. Degisir gayet basit bise. Ama iscilik parca vs. yuz yuz elli civari bise turar... resmi vardi bulursam atarım. Bence baktirmaniz da fayda var...

Lee-on!
29-05-2015, 12:23
http://i.hizliresim.com/d5vjXr.jpg

kimbubye
01-06-2015, 07:34
Hafta sonu motorum marş hiç almadı, çıt çıt edip devamı gelmiyordu. Elektrikçi ustama götürdüm ve yaptığımız incelemede marş motor otomatiğimin bozulduğunu gördük. Otomatiği değiştirdik ve hazır açmışken dediğiniz gibi kömürleri de değiştirelim dedik. Kömürlerin durumu orta karardı, yani daha tam bitmemişti ama onu da yenileyelim dedik.

Aküm eski olmasına rağmen gider gibi duruyordu yaptığımız kontrolde. Ama bir iki hafta içinde onuda değiştireceğim. Tahminimce Varta'nın soğuk marş kapasitesi yüksek bir modelini seçerim diye düşünüyorum.

Ayrıca ısıtma buji kablolarını iyice incelerken de gözden kaçan bi kablo olduğunu fark ettik. O jakı da açıkta kalan yere taktığımızda ısıtma buji lambasının erken söndüğünü gördüm.

Biraz nette araştırdığımda da o kablonun, motor ve bujiler sıcakken ya da soğukken ki elektrik geçişlerini ayarlayan bi parçaya bağlı olduğunu fark ettim :)

Ama bu kadar iyi haberin yanına motorun yinede biraz zaman alan marş durumu devam ediyor. Korkarım ki geriye pompa kaldı :agbe:

Bir ara da tekrar diesel pompacı yolu gözüktü :)

Yorumlarınız ve tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Çok yararlı oldu :)

kimbubye
05-06-2015, 22:43
Aküyü de sıfırladım. Malesef aynı :( ilk marşı almıyor, ikincide çalışıyor. Pompa olduğu kesin. Nedeni hakkında fikri olan var mı?