Orijinalini görmek için tıklayınız : Volkswagen vs Bmw
Golf vs 1 serisi
Yeni Passat vs 3serisi karşılaştırırsak
Benim gözlemim iç mekan kalitesi sessizlik konularında bmwden üstün wv.
Yol tutuş ve stabılite konularında da (gerçi bu konuda detaylı test lazım) aşağı değil. Özellikle son kasalarda atılım yaptı vag.
Ne diyorsunuz bu konularda marka imajı dışında ekstra para verilecek çok artı göremiyorum.
SerkanKurt
27-05-2015, 07:51
Bir VW sahibi olarak BMW ayrı bir segment :)
kıyaslama yapabıldıgım sadece e46 320d ile 2005 passat 1.9tdi oldu. birebir kullandığım. bmw nin iç aksam daha kaliteli idi torpido falan taş gibiydi tık ses yoktu. yalıtımı çok iyiydi. ama yolda gidiş olarak fark yoktu yol tutuşunda fark göremedim hatta bmw virajlarda güven vermiyordu bana. donanım olarakta m paketti passat exclusive idi highline olsa bmw yi ezerdi. yol bilgisayarından tutunda başka ince donanım detaylarına kadar passat daha iyiydi. genel olarak bmw kalite olarak daha iyidir
Audi ile BMW yi karşılaştırabilirsin VW ile değil.
Bir vw sahibi olarak bmw diyorum her hususta..
Rwd olması kafadan çok fark atıyor.
marka olarak henüz kıyaslayamazsın ama bazı modelleri karşılaştırabilirsin
Fiyat donanım bazında karşılaştırırsan VW üstün ve bu çok normal. Onun dışında iki aynı segment aracı aynı donanım özellik veya motor olarak eşlediğinde BMW Premium marka farkını gayet gösteriyor. Ayrıca sürüş özellikleri tartışılmaz derece üstün.
i-vtec07
27-05-2015, 09:51
sürüş keyfi , sürüş dinamikleri gibi konularda vw le bmw karşılaştırılamaz bile . tasarım da aynı şekilde bence .f30 3 serisi ile yeni passatı yan yana koyun hak vericeksiniz :)
Golf le 1 serisine ard arda binin
sonra yeni passatla f30 binin , farklar daha net görülüyor:)
Bmw ci olarak bu yorumu yapıyorum:)
SerkanKurt
27-05-2015, 09:54
Golf le 1 serisine ard arda binin
sonra yeni passatla f30 binin , farklar daha net görülüyor:)
Bmw ci olarak bu yorumu yapıyorum:)
Passat BMW de 5 serisine denk gelir. Jettayla 3' ü kıyaslaman lazım.
darkmoon
27-05-2015, 10:10
ben katılmıyorum pek halk sınıfı segmentlere inildikçe a,b,c segmentleri gibi bu konuda uzman olan vw gibi firmalarda asırlık tecrübe bilgi ve deneyim var.. bahsettiğim sadece bu üç segment.. karıştırılmasın vw de üst segmentlere çıkıldıkça d,e,f gibi burda vw nin sözü biter audi konuşur..
gelelim kıyaslamaya golf her açıdan 1 serisinden bana göre iyidir.. heleki son mk7 golf olayı bitirmiş güzel 1.6tdi bmt highline paket alıcaksın 5-6 sene Mk8 çıkana kadar araba sayfasını kapıycaksın. F20 bana ergonomi uzun süreli sürüş konforu v.b her açıdan segmentinde verimli gelmiyor.. benim fikrim tabiki..
passat bmw olayına gelirsek uzatmaya bile gerek yok tabiki bimmer..
yasindemir
27-05-2015, 10:23
Audi A3 > VW Golf 7 > BMW 1
Audi A4 > BMW 3 > VW Jetta
Audi A6 > BMW 5 > VW Passat
Bunu şimdi düşünerek sıraladım, Audi gerçekten çok iyi.
ben katılmıyorum pek halk sınıfı segmentlere inildikçe a,b,c segmentleri gibi bu konuda uzman olan vw gibi firmalarda asırlık tecrübe bilgi ve deneyim var.. bahsettiğim sadece bu üç segment.. karıştırılmasın vw de üst segmentlere çıkıldıkça d,e,f gibi burda vw nin sözü biter audi konuşur..
gelelim kıyaslamaya golf her açıdan 1 serisinden bana göre iyidir.. heleki son mk7 golf olayı bitirmiş güzel 1.6tdi bmt highline paket alıcaksın 5-6 sene Mk8 çıkana kadar araba sayfasını kapıycaksın. F20 bana ergonomi uzun süreli sürüş konforu v.b her açıdan segmentinde verimli gelmiyor.. benim fikrim tabiki..
passat bmw olayına gelirsek uzatmaya bile gerek yok tabiki bimmer..
Golf 7 banada görede çok üstün 1 serisinden her bakımdan, direksiyon tepkilerinde bmw iidir sadece.
oo golf tok kapı sesi diyenlerden değilimde:) binip Aracın kalitesini ve sessizliğini görmek lazım, utanmıcam 3 serisi ile sessizliğini kıyaslıcam:)
f30 ile passat rakip bana göre ve passat üstün çoğu açıdan..
vag grubu eski vag değil son 3 yılda çok çok iyiler.. hele sürüş dinamiklerini bu konuma getirdilerse...
Audi A3 > VW Golf 7 > BMW 1
Audi A4 > BMW 3 > VW Jetta
Audi A6 > BMW 5 > VW Passat
Bunu şimdi düşünerek sıraladım, Audi gerçekten çok iyi.
5 serisi a6 konusunda a6 nın malzeme kalitesi işçilik 5 ten kesin iyi ancak genel ambiyans 5te bnce biraz daha iyi, süspansiyon konforuda aynı şekilde
Audi iyi falan değil. VW den farkı yok. Lambo alıyorsun kaliperlerini değiştirmek için lastikleri söküyorsun tüm fren hortumları seat logolu falan. Audi de aynı. Hepsi VW nin şekil değiştirmiş hali.
Passat D segmenti bir araçtır 5 serisi ile A6 ile E class ile alakası yok yani. Kasası büyük vs olunca o sınıfa girmiyor. Direkt olarak F30 A4 C'nin rakibi. Hele jetta ile F30 rakip görmek nedir allah aşkına:)
darkmoon
27-05-2015, 11:53
vag grubu eski vag değil son 3 yılda çok çok iyiler.. hele sürüş dinamiklerini bu konuma getirdilerse...
Vag grubu eski vag değil derken vw dünyanın en büyük motor üreticisi teknoloji yatırımı arge yaparn firmalarından biri eskidende liderdi halada lider.. o başka.. vw nin politikasını bilmek lazım.. vw halk sınıfı araç üretmeyi halka ulaşabilicek akarı kokarı olmayan giderleri halkı yormıycak araba üretmeyi felsefe edinmiş bir firma..
politikası gereğide kendini kendi bünyesinde sınıflara ayırmış .. ben niye mercedes bmw ile uğraşıyım premium sınıfında at koştırıyım benhalk işi ara üreten bir firmayım o işe elimdeki başka ibr markayı atarım audi yi o işle görevlendirmiş.. vw bünyesinde bütün markaların bir misyonu amacı vardır.. belli kesimlere yada belli amaçlara göre üretilmişdir.. seatından skodasına kadar..
o yüzden vw nin ben bmw ile aynı segment olsada premium kalitesinde araç üreticeğini sanmam ama şöyle denebilir olsa olsa bmw kalitesini düşürmüş olabilirki bu zaten bilinen bir gerçek..
slowmotion
27-05-2015, 12:00
Konfora bakarim derseniz passat 1.4tsi ve 320i ikisinide surme sansim oldu, sahsi fikrim f30 320 cok daha konforlu. Zaten yazilim yapilinca f30 harikalar yaratiyor. Passat bakimlarini bilmiyorum, f30 320d sirket aracimizi ozel servise goturdum. Yag yag filtresi polen hava mazot filtresi ve 4 balata 1250tl tuttu. Servis fiyati 2 ye yakinmis. Parca fiyatlari bmw daha pahalidir eminim. Zaten kaskosuz binilmeyecegi icin sorun yok.
SerkanKurt
27-05-2015, 12:06
Passat D segmenti bir araçtır 5 serisi ile A6 ile E class ile alakası yok yani. Kasası büyük vs olunca o sınıfa girmiyor. Direkt olarak F30 A4 C'nin rakibi. Hele jetta ile F30 rakip görmek nedir allah aşkına:)
A4 le 3 serisi rakip değilmi ? A4 = Jetta. Onun için passat bana göre 5 e rakip olur ki oda olamaz :)
Şu BMW kalitesini düşürmüş olayları falan hikaye.
BMW daha dar gelirli insanlarda alabilsin diye herşeyi ekstra sunuyor şuanda. Böylelikle arabanın baz fiyatı aşağı çekiliyor.
Full aksesuar M tech bir bmw her zaman (40 senedir) aynı kalitesini koruyor.
Artık otomobil sektörü ne kadar para o kadar köfte oldu.
Ben arabaları şu şekilde ayırıyorum artık;
1. Arkadan çeker spor ve afresif araba istiyorsanız: BMW
2. Arkadan çeker rahat, konforlu ve ağır bir araba istiyorsanız: Mercedes
Önden çekerlerin alayını kategori dışına itiyorum çünkü gözümde araba değil onlar.
Dipnot: Supersportlar, 4 çekerler dahil değil.
F20 1 serisi, Golf 7 den bariz sessiz bence.
A3 ise, malzeme kalitesi konusunda Golf'ten ayrılıyor özellikle, db testlerine bakmak lazım sessizlik olarak ben fark hissetmedim açıkçası.
Sürüş dinamikleri olarak Golf 7 de çok başarılı ancak F20 o sınıfta rwd oluşunun da etkisi ile liderliğe oynar bence.
Golf ve A3 ün hatta Octavia'nın arka torsiyon olmasına rağmen uzun yol konforlu, hatta Octi ben test ederken video test yorumlarına göre süspansiyon sessizliği beklentim 6/10 iken test sonrasında benden 8/10 aldı.. Bahsedilenden daha sessiz kabin, lastik, yol ve süspansiyon çalışma sesi olarak baktığımda şaşırttı diyeyim.
A3 ü ise, sedan olarak Doğuş Maslak'tan aldık, aynı gün Alanya'ya döndük geçen Ekim ayında. Yol tutuş limiti ciddi yüksek, aşırı güvenli hissettiriyor yüksek hızlarda özellikle. Müzik açıkken normal uzun yol hızlarında 120-140 arası diyeyim, neredeyse müzik harici başka hiçbir ses yoktu (b&o yok araçta).
BMW çok güzel de donanım açısından bakınca bence Golf'e göre de A3'e göre de boş kalıyor sanki, hatta özellikle Golf'e göre.. Premium segmentte herşey ekstra denebilir zaten..
Sonunda Aynı fikirde olduğum birileri varmış, bu konuda... Golf gerçekten üstün 1 serisinden. Hem malzeme kalitesi, hem rafineliği, hemde iç mekan sessizliği olarak. Passat'ta fiyatı itibariyle, iç mekan konforuyla, yine malzeme kalitesiyle 3 serisinden üstün. 3 serisi sadece keyif ve yol tutuş olarak 1/2 adım öndedir.
Aslında Vw uzay çağına geçmedi, Bmw'nin eski kalitesi yok. E39'lar, e46'lar vs mumla arıyorum şahsen. Yinede marka imajından dolayı adamlar satıyor hatta satış rakamları artarak gidiyor.
A4 le 3 serisi rakip değilmi ? A4 = Jetta. Onun için passat bana göre 5 e rakip olur ki oda olamaz :)
A4 = Jetta değil. A3 Sedan = Jetta denebilir. Jetta içi geniş diye A4 le kıyaslamak yanlış.
A4 = Passat.
Senin mantığına göre Superb in rakibi de S class olur :)
Vag grubu eski vag değil derken vw dünyanın en büyük motor üreticisi teknoloji yatırımı arge yaparn firmalarından biri eskidende liderdi halada lider.. o başka.. vw nin politikasını bilmek lazım.. vw halk sınıfı araç üretmeyi halka ulaşabilicek akarı kokarı olmayan giderleri halkı yormıycak araba üretmeyi felsefe edinmiş bir firma..
politikası gereğide kendini kendi bünyesinde sınıflara ayırmış .. ben niye mercedes bmw ile uğraşıyım premium sınıfında at koştırıyım benhalk işi ara üreten bir firmayım o işe elimdeki başka ibr markayı atarım audi yi o işle görevlendirmiş.. vw bünyesinde bütün markaların bir misyonu amacı vardır.. belli kesimlere yada belli amaçlara göre üretilmişdir.. seatından skodasına kadar..
o yüzden vw nin ben bmw ile aynı segment olsada premium kalitesinde araç üreticeğini sanmam ama şöyle denebilir olsa olsa bmw kalitesini düşürmüş olabilirki bu zaten bilinen bir gerçek..
Strateji konusunda haklısın ancak son golf ve passatta malzeme işçilik olayını 1 adım öne taşıdılar, eskilerde geride kalan rakipleri ile böyle farklar yoktu.
Audide aynı şekilde a3 te, makyajlı a6 da çok çok iyi. Handling konusundada daha dinamik araçlar üretiyorlar artık.
1 serisi vasat ama 3 te ortalama kötü değil ama off bu ne demiyorsun yani:) c seriside benzer.
bu konuda benim gördüğüm cayenne porscheler çok iyi gene aynı grubun araçları, yeni range filanda onların gerisinde işçilik olarak.
F20 1 serisi, Golf 7 den bariz sessiz bence.
A3 ise, malzeme kalitesi konusunda Golf'ten ayrılıyor özellikle, db testlerine bakmak lazım sessizlik olarak ben fark hissetmedim açıkçası.
Sürüş dinamikleri olarak Golf 7 de çok başarılı ancak F20 o sınıfta rwd oluşunun da etkisi ile liderliğe oynar bence.
Golf ve A3 ün hatta Octavia'nın arka torsiyon olmasına rağmen uzun yol konforlu, hatta Octi ben test ederken video test yorumlarına göre süspansiyon sessizliği beklentim 6/10 iken test sonrasında benden 8/10 aldı.. Bahsedilenden daha sessiz kabin, lastik, yol ve süspansiyon çalışma sesi olarak baktığımda şaşırttı diyeyim.
A3 ü ise, sedan olarak Doğuş Maslak'tan aldık, aynı gün Alanya'ya döndük geçen Ekim ayında. Yol tutuş limiti ciddi yüksek, aşırı güvenli hissettiriyor yüksek hızlarda özellikle. Müzik açıkken normal uzun yol hızlarında 120-140 arası diyeyim, neredeyse müzik harici başka hiçbir ses yoktu (b&o yok araçta).
BMW çok güzel de donanım açısından bakınca bence Golf'e göre de A3'e göre de boş kalıyor sanki, hatta özellikle Golf'e göre.. Premium segmentte herşey ekstra denebilir zaten..
A3 zaten özellikle orta konsol vites etrafı bir üst sınıfı geçtim 2 üst sınıf ayarında:)
Süspansiyon sessizliği yorumuna katılıyorum, ciddi tokluk var ve tatlı sert olmasına rağmen. Oto park yorumunda golfte başka bir şasi teknolojisine geçtiklerinden bahsetmişti..
Asıl beni şaşırtan yüksek hız stabilitesi oldu leylek olmasına rağmen:) yolu yutuyor araba..
darkmoon
27-05-2015, 12:29
bmw rekabetten ötürü kaliteyi mecburi düşürdü benim fikrim.. bu bilinen bir gerçek.. eski bimmerların içindeki malzemelerin hepsi gerçek malzemelerdi bugünkü bmw lerin içindeki malzemeler ya suni ya touch and feel şeklinde üretilmiş plastik kaukçuk tarzı petrokimya malzemeler çoğu.. gerçek olanlarıda var 7 serisinde 5 serisinin üst sınıflarında.. onlarda türkiyede dünya para.
Bunun en büyük nedenide benim fikrim vw nin üretim bandını macaristan,çin ve meksika, kuzey amerika gibi maliyet malzeme işçiliği düşük ülkelere kaydırması. ve burdaki fabrikalarda yatırımlarını arttırması.. vw bu konularda çok akıllıca güzel agresif yatırımlar yapıyor.
Bu arada vw de hiç sıcak bakdığım bir marka değildir. :) satış politikalarını beğenmem 40 bin tl yede passat satıyorlar 100 bin tl yede passat satıyorlar iki araç yan yana gelse dışardan aynı araçlar ikiside aynı muameleyi görüyor sınıf ayrımı değil dediğim tabiki ama 100 bin verenin günahı ne.. :)
A3 zaten özellikle orta konsol vites etrafı bir üst sınıfı geçtim 2 üst sınıf ayarında:)
Süspansiyon sessizliği yorumuna katılıyorum, ciddi tokluk var ve tatlı sert olmasına rağmen. Oto park yorumunda golfte başka bir şasi teknolojisine geçtiklerinden bahsetmişti..
Asıl beni şaşırtan yüksek hız stabilitesi oldu leylek olmasına rağmen:) yolu yutuyor araba..
Şöyle söyliyim, Bozuyük civarlarında o güzel asfaltlı duble yolda 35mm yaylı kendi halinde iyi yol tutan Corollam ile 150-160 dönerken iki elim direksiyonda sımsıkı tutuyorum, A3 te sol dirsek camda yaslı, sol elle direksiyon tutarken sağ kolum kol dayama üzerinde 200-210 dönüyordum aynı yerleri.. Şok yaşattı kısa süreli bana.
Ben MQB platformunu sevdim, Octavia bile ciddi başarılı geldi bana konfor, sessizlik, tutuş dengesi olarak bakınca. Başka şasi söz konusu değil bildiğim kadarı ile ancak süspansiyon bileşenlerinde kalite farkı var gibi hissettiriyor bana. Yani aynı temel ancak Seat < Skoda < VW < Audi olarak sıralanırken malzeme kalitesi, arge için harcanan zaman ve mebla yükseliyor cidden.
ALPER-VNS
27-05-2015, 12:48
yeni passat çıktığında baya araştırdım x5 i satalım sıfır passat alalım üzerine 5-6 lira verip dedim.. Neyse araba geldi iki hafta sonra bayiye.. Gittim içine oturdum büyü öyle bi bozuldu ki.. Çıkıp 2004 model 520ye binince oh be dedim ki x5 520den güzel bence.. İnsandan insana değişir algı ama ben kaliteli bulmuyorum vw leri
i-vtec07
27-05-2015, 14:58
yeni passat çıktığında baya araştırdım x5 i satalım sıfır passat alalım üzerine 5-6 lira verip dedim.. Neyse araba geldi iki hafta sonra bayiye.. Gittim içine oturdum büyü öyle bi bozuldu ki.. Çıkıp 2004 model 520ye binince oh be dedim ki x5 520den güzel bence.. İnsandan insana değişir algı ama ben kaliteli bulmuyorum vw leri
kesinlikle katılıyorum passata bindim. a3 e de sürekli biniyorum. internetten okumuyoruz bizde ;) . ben bmw (f20-f30) ile vw(passat-golf) karşılaştırmam bile gerek rwd olması direksiyonu sürüş zevki . varsın çok az daha konforsuz olsun. .benim fikrim tabi bu kimse katılmak zorunda değil .
Şöyle söyliyim, Bozuyük civarlarında o güzel asfaltlı duble yolda 35mm yaylı kendi halinde iyi yol tutan Corollam ile 150-160 dönerken iki elim direksiyonda sımsıkı tutuyorum, A3 te sol dirsek camda yaslı, sol elle direksiyon tutarken sağ kolum kol dayama üzerinde 200-210 dönüyordum aynı yerleri.. Şok yaşattı kısa süreli bana.
Ben MQB platformunu sevdim, Octavia bile ciddi başarılı geldi bana konfor, sessizlik, tutuş dengesi olarak bakınca. Başka şasi söz konusu değil bildiğim kadarı ile ancak süspansiyon bileşenlerinde kalite farkı var gibi hissettiriyor bana. Yani aynı temel ancak Seat < Skoda < VW < Audi olarak sıralanırken malzeme kalitesi, arge için harcanan zaman ve mebla yükseliyor cidden.
Platform aynı ancak dediğin gibi bileşenlerde fark var, golf r leon cupra arasında da varmış bu durum.
Bu arada e60 520 iç mekan kötü bana göre..
OrcunInce
27-05-2015, 15:11
F20 1 serisi, Golf 7 den bariz sessiz bence.
A3 ise, malzeme kalitesi konusunda Golf'ten ayrılıyor özellikle, db testlerine bakmak lazım sessizlik olarak ben fark hissetmedim açıkçası.
Sürüş dinamikleri olarak Golf 7 de çok başarılı ancak F20 o sınıfta rwd oluşunun da etkisi ile liderliğe oynar bence.
Golf ve A3 ün hatta Octavia'nın arka torsiyon olmasına rağmen uzun yol konforlu, hatta Octi ben test ederken video test yorumlarına göre süspansiyon sessizliği beklentim 6/10 iken test sonrasında benden 8/10 aldı.. Bahsedilenden daha sessiz kabin, lastik, yol ve süspansiyon çalışma sesi olarak baktığımda şaşırttı diyeyim.
A3 ü ise, sedan olarak Doğuş Maslak'tan aldık, aynı gün Alanya'ya döndük geçen Ekim ayında. Yol tutuş limiti ciddi yüksek, aşırı güvenli hissettiriyor yüksek hızlarda özellikle. Müzik açıkken normal uzun yol hızlarında 120-140 arası diyeyim, neredeyse müzik harici başka hiçbir ses yoktu (b&o yok araçta).
BMW çok güzel de donanım açısından bakınca bence Golf'e göre de A3'e göre de boş kalıyor sanki, hatta özellikle Golf'e göre.. Premium segmentte herşey ekstra denebilir zaten..
Sana katılmayacağım aklıma gelmezdi hiç :D
Golf 7'miz var, 1 serisi de her gün bindiğim otomobil.
Golf sessizlikte 1'e çok kötü şeyler yapar.
1'in dinamikleri, tepkileri, rwd oluşu falan tamam üstün golf'ten ama golf plastik kalitesi-sessizlik-akıcılık üçlüsünde bmw'den çok üstün.
onn_dear
27-05-2015, 15:24
gol7 kullanıyorum sessizliği ve iç mekan kalitesinden çok mmenunum bmw ye binmediğim için yorum yapamayacağım ama geçen gün sıfır 116D bmw alan birisiyle karşılaştık biraz muhabbet ettik, elemanda daha önce golf6 varmış. Konfor olarak kesinlikle golf daha iyiydi dedi.
Hayır birde 1 ile a3 kıyaslıyorlar, 1 i üstün bulanlar filan var:) A ya hiç girmiyorum bile:)
B8 passatin ic kalitesi artmadi.b6 b7 ve b8 den daha kaliteli.kaliteyi dusurmusler ama tasarim eyvallah.
a3 o sınıfta hepsini öttürür , VAG grubu hepsi aynı kasası değişik diyen kişi hiçbirine binmemiştir net söylüyorum. 1 Serisinde BMW kalitesi kesinlikle yok. A serisine binip de Mercedese biniyorum diyemiyorsun aynı şekilde.
Ve seri şu şekilde gider
a3 - 1 - a serisi - golf
jetta - a4 - c serisi - 3 serisi
passat - a6 - e serisi - 5 serisi
kıyas bunlar arasında yapılmalı. tabii ki şimdi konduramayan arkadaşlar oluyor , jettayla a4 mü kıyaslanır diye, sınıflar bu şekilde sonuçta.
yapılan yorumların hepsine katılmakla beraber sadece şunu söyliyim.
Hız yapmadanda keyif alabileceğin en ekonomik arac F20 116d :)
bende aynı ikilemde kalmıştım. Verdiğim karardan çok memnunum.
Merak ettiğin hususlar olursa yanıtlarım.
gol7 kullanıyorum sessizliği ve iç mekan kalitesinden çok mmenunum bmw ye binmediğim için yorum yapamayacağım ama geçen gün sıfır 116D bmw alan birisiyle karşılaştık biraz muhabbet ettik, elemanda daha önce golf6 varmış. Konfor olarak kesinlikle golf daha iyiydi dedi.
runonflatlari cıakrtsın bak nasıl konfor geri geliyor.
Şunu açık ve net söylüyorum aracımda ilk aldığımda 205/55/16 rft lastik vardı, suan kullandığım 225/40/18 lastiklerden 3 kat daha sert ve konforsuz. Sanki rftler 18" ince yanaktı da suan kullandığım 16" idi :) gibi bi his var aradaki farka inanamadım ilk jatnları büyüttükten sonra merak eden varsa Gelsin denettireyim aracı :)
Passat D segmenti bir araçtır 5 serisi ile A6 ile E class ile alakası yok yani. Kasası büyük vs olunca o sınıfa girmiyor. Direkt olarak F30 A4 C'nin rakibi. Hele jetta ile F30 rakip görmek nedir allah aşkına:)
marka grubunu ele alsak mesela
rapid - octavia - superb
jetta - passat
a3 sedan - a4 - a6
3'e a4 harici hiç birinin tam karsılıgı yokki
hatta kendi marka icinde bile yok a3 sedan jetta desek eh , passata a4 koysan yine sacma oluyo superb koysan tam sacmalık oluyor.
vatandasımızın vwyi anlamsızca premiumlastırma cabası var.
alacak durum oldugu sürece hiçbir bmw'nin karsısına vw varken donüp bakmam bile. ha durum yoksa 3 premiuma girmedikten sonra noldugunun cokta onemi yok bence
kağıt üstünde kalite vs olarak karşılaştırabiliriz bence ama iş almaya geldiğinde makas çok açılıyor. mesela en uygun bmw 3 123.000 tl gözüküyor listede, en pahalı jetta ise 90.000(???) tl. yani böyle bir durumda bile aralarında bir araba fark var. bmw'ye o kadar para vermeyi kararlaştırmış biri vw'e gittiğinde direk passat' a bakar
kağıt üstünde kalite vs olarak karşılaştırabiliriz bence ama iş almaya geldiğinde makas çok açılıyor. mesela en uygun bmw 3 123.000 tl gözüküyor listede, en pahalı jetta ise 90.000(???) tl. yani böyle bir durumda bile aralarında bir araba fark var. bmw'ye o kadar para vermeyi kararlaştırmış biri vw'e gittiğinde direk passat' a bakar
3 serisi ile jetta???
3 serisi ile jetta???
yukarıda bu şekilde bir sınıflama yapıldığı için yazdım bu yorumu
i-vtec07
27-05-2015, 17:31
yukarıda bu şekilde bir sınıflama yapıldığı için yazdım bu yorumu
opsiyonlarla beraber 100 e bi hayli yaklaşıyo jetta :)
Benim yıllardır bildiğim Passat 3 serisi ayarındadır, jetta-golf türevleri de 1 serisi gibi bir konumdadır. Runflatten bahseden, aynı zamanda da kullanıcısı zaten, arkadaşa %1000 katılıyorum. Runflat nasıl bir lastik çözemedim. Patladığında işe yarıyor da patlamadığı müddetçe de çok tehlikeli bence... Ben bir kaç kere tecrübe etmiştim o lastikleri konfor konusunu bilmiyorum ancak sanki toz toprak içinde gidiyormuş gibi kayma hissettiryordu... Uygun sıcaklığa da çok geç ulaşıyor sanırım. Öyle lastik olmaz olsun ya ben hiç beğenmemiştim. Belki zamanla gelişmiştir runflat ler ama büyük bir önyargım var o lastiklere... Yeni passata bakamadım ama Golf'ün orta konsolu gerçekten kaliteli... VW kendi marka gamın da ki araçların bazı bölgelerinde ciddi kalite uyguluyor. Bu bi strateji tabi ki. Golf6 nın göğüslüğünde ki kaliteyi ben o sınıf başka araçta görmedim açıkçası. Ancak eniştem countryman ve 1 serisi arasında karar verirken çok gittik geldik denedik bmw leri... Son passatı görmedim ancak 1 serisi bana çok kaliteli geldi yani golf ile kıyaslamam mümkün bile değil gibiydi benim için. BMW ambleminde ki ilizyona mı takıldım bilemiyorum ama çok janjanlı görünmese de elle dokunduğunuz her yer gayet iyiydi... Bence BMW şu anda her alanda iyidir herhangi bir VW den... Audi yi bilemeyeceğim. Audi de zaten VW BMW ye karşılığı olduğu için buradan da bir çıkarım yapılabilir.
SerkanKurt
27-05-2015, 17:51
A4 = Jetta değil. A3 Sedan = Jetta denebilir. Jetta içi geniş diye A4 le kıyaslamak yanlış.
A4 = Passat.
Senin mantığına göre Superb in rakibi de S class olur :)
SuperB de passat' ın skoda versiyonu...
A4, 3 Serisi, Jetta, Octavia aynı segment arkadaşlar. A3 sedan da Rapid le aynı.
SuperB de passat' ın skoda versiyonu...
A4, 3 Serisi, Jetta, Octavia aynı segment arkadaşlar. A3 sedan da Rapid le aynı.
Vallaha 15 yıllık bilgilerimi sorgulattın bana dostum... a3 rapid ile, A4-3 serisi jetta octavia ile, Passat-sperb A6 e 5 serisine mi rakip yani? Yok artık... :)
F20 1 - golf7 - 8v a3 (kendi aracım) üçü de devamlı bindiğim yeteri kadar kullanma fırsatı bulduğum araçlar. Bana göre hepsinin kendine göre avantajları/dezavantajları var, bu sınıfta hiçbirine diğerlerinden açık ara üstün diyemem. Kişinin standartları da etkili değerlendirirken, sportline 1 serisi olan yakın bir arkadaşımın ablasında ambition 8v var. Ona göre a3 daha üstün (özellikle ses sisteminde, ikisi de standart ses sistemi) ve yol tutuşu daha iyi ama F20 olan kuzenime göre audi çöp :D abimde f30 320ied eşinde highline b7 passat var, rwd olmasının da etkisiyle tabi ikisinden birini tercih edecek olsam tabiki f30'u tercih ederim. Ama şu an yaşım 35-40 üzeri olsaydı tek araç olarak veya haftasonu arabam varsa günlük f30 mu b8 mi deseler dolu bir b8'i ciddi düşünürdüm tasarımı çok hoşuma gidiyor
SerkanKurt
27-05-2015, 18:19
Vallaha 15 yıllık bilgilerimi sorgulattın bana dostum... a3 rapid ile, A4-3 serisi jetta octavia ile, Passat-sperb A6 e 5 serisine mi rakip yani? Yok artık... :)
Rakip olamaz zaten Mercedes BMW nin modelleri ezer. Benimde jettam var bu yorumu jetta kullanıcısı olarak yapıyorum. Klasmanlar böyle işte. SuperB ve Passat 3 le C klasmanında olabilirmi ? Jettayla Octavia nerde kalıcak ozaman???
Rakip olamaz zaten Mercedes BMW nin modelleri ezer. Benimde jettam var bu yorumu jetta kullanıcısı olarak yapıyorum. Klasmanlar böyle işte. SuperB ve Passat 3 le C klasmanında olabilirmi ? Jettayla Octavia nerde kalıcak ozaman???
Şimdi şöyle anlatayım A3-golf-jetta-Octavia-leon aynı şasiyi kullanıyor ve aynı sınıftalar. Motor gamları, nispeten fiyatları da daha yakındır. Elbette kasaları farklı olduğu için ölçüleri farklıdır. A4-passat-superb de aynı şasiyi kullanır ya da kullanacak (yeni platforma geçildi A4 yeni modelde geçer büyük ihtimal) Mercedes BMW nin modelleri ezer filan konuyu saptırıyor. Superb passat, 3 ile c ile neden aynı klasmanda olamıyor peki? Boyutlarında dolayı mı? Yoksa benim bilmediğim ne var diye tarıyorum arama motorlarını filan ama yok yani bence çok yanlış gidiyorsun...
A3 Rapidle mi? Hiç güleceğim yoktu.
Rapid Clio ile aynı segmentte olur anca.
rebeloghy
27-05-2015, 18:30
Abilerim etmeyin eylemeyin
Focus - Astra - Jetta C segmentidir
3 serisi - C serisi - Passat - Alfa 159 (eskiden 156) D segmentidir.
156 da o boyutlarıyla Focus - Civic rakibidir mi diyelim göz kararı ? :D
Aklım çıktı rapid ile A3 ü aynı sınıfta diye görünce... :D
o degılde konu mercedes ve dıgerlerı hıtabını tekrarlamış oldu :)
Araba kültürü yerlerde olan bir ülkede yaşıyoruz.
SerkanKurt
27-05-2015, 21:03
Şimdi bakıyım dedim de cidden D segment mercedes C - BMW 3 - passat - superb olarak geçiyor yanlış bilgi verdik iyimi :) 3' e karşılık passatsa passatı alırım direk :)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/VW_Passat_B8_Limousine_2.0_TDI_Highline.JPG/1024px-VW_Passat_B8_Limousine_2.0_TDI_Highline.JPG
Arkadaşlar ben 2013 de 3 serisi yeni iken önce ona baktım dolusu 106.500 dü. C serisi eski kasaydı ve dolu amg paketi Palladium grisi 106.500 dü. Ben 90.000 tl ye cam tavan, katlanır aynalı zenonlu vs lı onlardan dolu cc aldım. Şimdi o araçların 2. Elleri benimkinin altına düştü. Benimki 0 halinin üzerinde. Araç olacaksa hepsinden çok daha iyi
rebeloghy
27-05-2015, 22:02
Şimdi bakıyım dedim de cidden D segment mercedes C - BMW 3 - passat - superb olarak geçiyor yanlış bilgi verdik iyimi :) 3' e karşılık passatsa passatı alırım direk :)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/VW_Passat_B8_Limousine_2.0_TDI_Highline.JPG/1024px-VW_Passat_B8_Limousine_2.0_TDI_Highline.JPG
Tebrik ediyorum.
Bilmeyip de açıp bakıp sonra doğrusu buymuş haklıymışsınız diyebilen insan kaldı mı böyle :)
alper1001
27-05-2015, 22:12
segment kavramını iyi özümlemek lazım, arkadaş yukarıda gayet netçe açıklamış. bende vw nin, düşük segmentlerde, premium firmalardan geri kalmadığını düşünenlerdenim. C ve D segmentindeki, bmw ve mercedese hiç sahip olmama rağmen, çok uzun süre , inceleme ve test etme imkanları buldum. Premium firmalarda kalitenin son 10 yılda ciddi düştüğü kanısındayım, ilk bakış olarak premium hissiyatı kesinlikle çok iyi, ancak gerek detaya girildiğinde , gerekte uzun süre kullanımlar sonrasında, bu düşünce haklı çıkıyor. Ben iyi arabaların E segmentiyle başladığını düşünüyorum, ne 5 serisi, nede E serisine , muhadil bir araç görebilir veya olumsuz eleştirebilirim. Bence kusursuzlar.
Focus4171
27-05-2015, 22:34
Bende 1.16d ed sahibiyim. Fakat marka dışında Golf'e üstünlüğü yok bence. Sadece arkadan itiş olması güzel, oda göreceli bir kavram. Aracım BMW diye çokta övünüp, lafını yapıp abartacak bir durum yok. Bu segmentin yaratıcısı zaten Golf bunu herkes biliyor. Elbette adamlar yıllardır liderliği vermemek için daha çok özen gösterip daha detaylara önem vereceklerdir. Efsane sonuçta kim ne derse desin. Aynı durum Passat içinde geçerli. Güncel B8 Highline'nı, 3 serisine bugün değişirim. 5(Ondan da soğudum artık),7,Z,M serileri dışında araç almadığım sürece BMW'ye binmiş saymam çok kendimi. Niye 1 serisi aldın diyecek olabilirseniz. Obu bende bilmiyorum :D Ama şimdiki aklım ve imkanım olsa Golf Higline alırdım. Piyasa ve Fiyatlar ***** :(
Segment boyut ile alakalı değil beyler.
Skoda için sıralayalım mesela,
Citigo A
Fabia, Rapid B
Octi C
Superb D
Yeti C - SUV
VW için ise bu,
up! A
Polo B
Golf , Rocco, Beetle, Jetta C
Passat D
Phaeton E
Tiguan C - SUV
Touran C- MPV
Touareg E - SUV
Audi,
A1 B
A3 C
A4/ A5 D
A6 E
gibi..
Biraz araştırıp iddia etmeyin lütfen artık sene 2015, araştırınca gerçeklerle karşılaşmak üzmüyor mu :)
Sana katılmayacağım aklıma gelmezdi hiç :D
Golf 7'miz var, 1 serisi de her gün bindiğim otomobil.
Golf sessizlikte 1'e çok kötü şeyler yapar.
1'in dinamikleri, tepkileri, rwd oluşu falan tamam üstün golf'ten ama golf plastik kalitesi-sessizlik-akıcılık üçlüsünde bmw'den çok üstün.
Bindiğim araçlar kaynaklı olabilir açıkçası Orçun :) Malzeme işçilik 1 serisinde zayıf cidden. 3 idare eder yine.
Canselmo
28-05-2015, 00:19
VW karşışıtı biri olarak , Golf 7 gerçekten sessizlik konusunda cok başarılı yol rüzgar motor gürültüsü minimalizi edilmiş baya ugraşmışlar yalıtım süspansiyon için. Ama 100.000 tl yi aşan en dolu paketli fiyatlara da golf almak mantıksız geliyor açıkcası
ALPER-VNS
28-05-2015, 01:34
Platform aynı ancak dediğin gibi bileşenlerde fark var, golf r leon cupra arasında da varmış bu durum.
Bu arada e60 520 iç mekan kötü bana göre..
Bence de e60 ın içi kötü :) bisürü bug var hatta.. Passat ın içini de çok beğenmiştim gidip bakana kadar fotoğraflardan.. Ama sebep yok hissiyat var.. Pasattan inip kendi arabama binince mutlu oldum fanatikliktir belki bilemem..
F10 şuan en güzel araba bana göre f30 da ona çok yakın, passatı f30a tercih etmek çok saçma geliyo bana ama zevk işte.. r129 SL lere ben bayılıyorum benden başka herkes hurda yav bu ne diyo.. herkeşin arabasına kimse garışamaz.. Eyyorlamam buğadar :)
Wankel Batu
28-05-2015, 01:46
vw senelerdir ayni fikrine katilmiyorum vag grubu ceosu degistiginden beri cok buyuk degisiklikler meydana geldi yapilan arge calismalari yatirimlarla butun dunyaya rakip bir marka agi yaratildi suandada anlasilacagi gibi en cok tutulan kombinler vag grubunda tdi dsg gibi tasarimlardada kalite olcusunu tutturmalari buyuk basari her ne kadar plastige kayis olsada eski boralardaki passatlardaki sac kalitesi vb olmasada bu kendini cok belli etmiyor cunku genel algi olusturucak koltuklar ic ambians kompit vs hala kaliteli yapiyorlar ve ^alman mali saglamdir^ algisini bozmadan bunu basardilar ve bunub meyvesini topluyorlsr bkz 2008 satis https://imageshack.us/i/f0vZW5I9j 2014 satis https://imageshack.us/i/ex72ZiNvj ceonun yaptigi aciklamaya gore 2020 hedef dunya birinciligi zaten her sene buyuyorlar abd pazari icin yeni modeller gelebilir yeni bir spor cabrio haberide verildi... tartisma konusuna gelicek olursam bana gore bmw herzaman premium dur vw premium kategorisinde bir marka degildir buyuzden bmw derim ama golfun veya passat in bmw modellerine gore daha ustun ozellikleri olabilir bu markanin satis statejisidir belli seyleri daha ozenmis ve arti birseyler koymus olmalilarki satabilsinler butun markalar icin gecerlidir bu her markanin bir tarzi vardir oyuzden aldanmamak lazim ornek olarak dolu bir i30 modelinde golftende 1 seridindende daha fazla donanim mevcut ama bu golftende 1 dende iyi yapmaz i 30 u ama i30 unda satilmasi icin + lari olmasi lazim sahsi olarak ben alman fanatigiyim alman olsun tastas olsun :):)
Wankel Batu
28-05-2015, 01:49
yazida 2014 satis gozukmemis https://imageshack.us/i/ex72ZiNvj
Wankel Batu
28-05-2015, 01:53
vw senelerdir ayni fikrine katilmiyorum vag grubu ceosu degistiginden beri cok buyuk degisiklikler meydana geldi yapilan arge calismalari yatirimlarla butun dunyaya rakip bir marka agi yaratildi suandada anlasilacagi gibi en cok tutulan kombinler vag grubunda tdi dsg gibi tasarimlardada kalite olcusunu tutturmalari buyuk basari her ne kadar plastige kayis olsada eski boralardaki passatlardaki sac kalitesi vb olmasada bu kendini cok belli etmiyor cunku genel algi olusturucak koltuklar ic ambians kompit vs hala kaliteli yapiyorlar ve ^alman mali saglamdir^ algisini bozmadan bunu basardilar ve bunub meyvesini topluyorlsr bkz 2008 satis https://imageshack.us/i/f0vZW5I9j 2014 satishttps://imageshack.us/i/ex72ZiNvj ceonun yaptigi aciklamaya gore 2020 hedef dunya birinciligi zaten her sene buyuyorlar abd pazari icin yeni modeller gelebilir yeni bir spor cabrio haberide verildi... tartisma konusuna gelicek olursam bana gore bmw herzaman premium dur vw premium kategorisinde bir marka degildir buyuzden bmw derim ama golfun veya passat in bmw modellerine gore daha ustun ozellikleri olabilir bu markanin satis statejisidir belli seyleri daha ozenmis ve arti birseyler koymus olmalilarki satabilsinler butun markalar icin gecerlidir bu her markanin bir tarzi vardir oyuzden aldanmamak lazim ornek olarak dolu bir i30 modelinde golftende 1 seridindende daha fazla donanim mevcut ama bu golftende 1 dende iyi yapmaz i 30 u ama i30 unda satilmasi icin + lari olmasi lazim sahsi olarak ben alman fanatigiyim alman olsun tastas olsun :):)
fazla dusunmeye gerek yok gercek suruculerin tercihi bellidir orda rwd araba dururken 2-3db az sessiz calisiyor diye gidipte golf almaz. Ha bu arada istedigi kadar iyi olsun golfe 100k vermekte sacmaliktan baska bisey degil kimse kusura bakmasin adama gulerler..
Bende f20 var, vw markasinda tek degisecegim arac sifir golf r olur o da yine bmw yi bazen aratir :) . Babamda 2012 a6 3.0 tdi var, f10 daha iyi babam a6 yi verip yeni kasasi cikinca 520d dusunuyor. Ailemde iki tanede son kasa leon tdi var, f20 den yol tutus ustunse o arac biz yanlis araclara binmisiz. F30 piyasada en tutan arac bence , f20 nin altyapisida f30 la ayni. Isteyen istedigine binsin golfle degil bmwyi a3 le kiyaslayalim hatta a3 merso a180 le kiyaslayalim :), sizin mantiga gore vw audiden de iyi :) http://i60.tinypic.com/25aqdue.jpg
cabrioleter
28-05-2015, 06:34
Arkadaşlar ben 2013 de 3 serisi yeni iken önce ona baktım dolusu 106.500 dü. C serisi eski kasaydı ve dolu amg paketi Palladium grisi 106.500 dü. Ben 90.000 tl ye cam tavan, katlanır aynalı zenonlu vs lı onlardan dolu cc aldım. Şimdi o araçların 2. Elleri benimkinin altına düştü. Benimki 0 halinin üzerinde. Araç olacaksa hepsinden çok daha iyi
vw de sıralamayı en yüksek fiyattan bmw de en alçak fiyattan baktınız sanırım. sahibinden hiç de bmw lerin cc den daha aşağı fiyata gittiğini söylemiyor dolu bmw konusunda..
SerkanKurt
28-05-2015, 07:59
Tebrik ediyorum.
Bilmeyip de açıp bakıp sonra doğrusu buymuş haklıymışsınız diyebilen insan kaldı mı böyle :)
Valla bugüne kadar jettayla 3' ü C' yi A4' ü bir tutuyordum passata denk geliyormuş :))) Teşekkür ederim ayrıca güzel yorumun için.
BMW nin ne vw de ne de audi de karşılığı. yok
BMW sadece mersedes ile kiyaslanabilir.
7 nin bittiği yerde 8 başlar.... son cümle. :)
passat yerine 3 serisi alınacağı gibi 116d yerinede golf7 alırım 118 alacağıma golf gt yada scirocco alırım bmw'den m3 alacağıma vwgenden hiçbişey alamam :( her iki markanında güzel araçları var konu nike mı adidas mı gibi olmuş
Son zamanlara kadar vag a antipatim vardı, tamam malzeme işçilik hep bir ortalamanın üzerinde oldu ama fazla yumuşak hissiz ruhsuz olması tercih etmeni engelledi
Ama sürüş dinamikleri konusunda belli ki marka stratejide değiştirmiş, eskiden çok farklılar hep tatlı sert süspansiyon kullanıyorlar, direksiyonun sertleşmesi virajlarda özellikle başka kimliğe bürünmesi işi değiştirmiş:)
Bu işlerde herkesin beklentisine göre aracın iyi olma durumu belirlenecekse sportif sürüş isteyen biri içinde focus çok iyi olabilir ama onu (iyi) araba yapmaz.Bir araç tüm yönleriyle değerlendirilir ve tüm otoritelerce böyledir.
Ve markası golf modelini üretmeye başladığında bırakın BMW 1 serisini BMW 3 serisi bile yoktu. Vw bin en önemli Arabası golf. 40 yıldan fazladır üretiliyor. Ar-ge ye en büyük Yatırımları yapan ve markası Tarafından.
OrcunInce
28-05-2015, 09:03
VAG'cı falan değilim de, daha 2 ay önce valide'ye 1.2tsi dsg vw Golf aldık.
Araba boş falan da değil, 65.000'e geldi. Hangi arabayı doldursanız 90k barajına ulaşır farkında mısınız?
Adam reno clio'ya 50k para ister olmuş burda golf şu para falan diye konuşuyoruz.
1 serisine binmem için 135'e falan ihtiyacım var benim, olay sportiflik olacaksa bmw tercih edilebilir zaten.
GÜnlük kullanım için alınacak premium araç kesinlik 1 değil ama bu kadar basit.
m3 falan alınacak dense burda kimse çıkıpta git golf gti al, golf r al demez zaten.
Beyler golfu bende çok severim almak içinde baya niyetlendik ama bmw 1 serisininide malzeme kalitesini değerlendirirken 3-5-7 serisi ile karşılaştırmayın yanlış yaparsınız.Ki malzeme kalitesi açısından ben bi eksik göremiyorum. Golf biraz daha tasarım odaklı olduğundan göze hoş gelebilir. Ama yolda giderken kimse Dur şu kapı altı plastikleri bi mıncıklayayım demiyor. Birde bmw nin en boşu ile Golfu kıyaslıyor arkadaşlar.
Aslında BMW istediğini almış Golf müşterilerine BMW satabilmiş. Bunuda En önemli kozu olan sürüş dinamikleri ve marka imajını kullanarak yapıyor.
Kusura bakmasın kimse ama denk bi değerlendirme Asla olmayacak bu 2 araç arasında. Ayrı dünyaların araçları.
Doldurun 1 serisini harman kardondan M technik altyapıya kadar. Ondan sonra koyun fiyatları yanyana Kim nereye gelmiş fiyat olarak anlaşılır o zaman.
Ama şuda var Bu sınıfın en büyük temsilcisi Golfun iç mekan genişliği olsun. Daha ucuz fiyata sunduğu konfor olsun 1 serisinden iyi tabikide. Ortada şaft var arkası dar Ama niye?
Arac ön arka %50 %50 olsun diye Viraja girince kafadan kaymasın Kullanabilen keyfini çıkarsın diye. Bmw alan kişinde pek umrunda değil aracın her açından çok rafine olması.
Ha olmuşken hepsi olsun isteye görede araç yapıyor. Aynı kasada 1.5 motorda var 3.0 motorda var :)
Golf hiç bir zaman BMW ile kıyaslanacak bi araç değil Ama kendi sınıfında standartları belirleyen bi arac.
son olarak bmw 3 den de değil 5 serisinden başlar. Mercedesdede E serisinden başlar.
Wankel Batu
28-05-2015, 11:56
Ve markası golf modelini üretmeye başladığında bırakın BMW 1 serisini BMW 3 serisi bile yoktu. Vw bin en önemli Arabası golf. 40 yıldan fazladır üretiliyor. Ar-ge ye en büyük Yatırımları yapan ve markası Tarafından.
katiliyorum.Senelerdir degismeyen seyler vardir mercedes S vw Golf gibi sinifindaki zirveyi belirler
Passatin vitesinin ordaki kotu plastik f20 de yok onu ne yapacagiz yani burada elmayla armutu kiyasliyorsunuz ve iyi diyorsunuz, malzeme kalitesi kime gore neye gore iyi? Bana gore de f20 iyi. A3 le a serisinin ici daha iyi dersiniz eyvallah ancak vw le kiyaslamak cok abes, ayni pejonun arabayi susledigi gibi leonu susleyip satiyorlar, bana gorede bmw bu sinifta tek cunku surunce cocuk gibi yuzunuzu gulduren tek arac. A3 um vardi sacma salak basit iki sikinti cikardi, ilki 120-130 arasi kimsenin cozemedigi ruzgar isligi, ikincisi de dusuk hizlarda saga donerken gelen tirilti sesi, ikinciye servis benzin hortumlarini sunger sardi oyle cozdu. O kadar da kaliteli degil en azindan kotu f20 de bunlar yok.Alt sinifta mercedes, a3 filan f20 ye tercih edilebilir de birakin passati hatta a4 u burada 100-150 liraya sifir araba alacak olsaniz eminim m paket f30 alacaksiniz. Bi ust siniftada e serisi ile 5 serisi, a6 degil. Ust sinifta lider belli s klasse.
Beyler golfu bende çok severim almak içinde baya niyetlendik ama bmw 1 serisininide malzeme kalitesini değerlendirirken 3-5-7 serisi ile karşılaştırmayın yanlış yaparsınız.Ki malzeme kalitesi açısından ben bi eksik göremiyorum. Golf biraz daha tasarım odaklı olduğundan göze hoş gelebilir. Ama yolda giderken kimse Dur şu kapı altı plastikleri bi mıncıklayayım demiyor. Birde bmw nin en boşu ile Golfu kıyaslıyor arkadaşlar.
Aslında BMW istediğini almış Golf müşterilerine BMW satabilmiş. Bunuda En önemli kozu olan sürüş dinamikleri ve marka imajını kullanarak yapıyor.
Kusura bakmasın kimse ama denk bi değerlendirme Asla olmayacak bu 2 araç arasında. Ayrı dünyaların araçları.
Doldurun 1 serisini harman kardondan M technik altyapıya kadar. Ondan sonra koyun fiyatları yanyana Kim nereye gelmiş fiyat olarak anlaşılır o zaman.
Ama şuda var Bu sınıfın en büyük temsilcisi Golfun iç mekan genişliği olsun. Daha ucuz fiyata sunduğu konfor olsun 1 serisinden iyi tabikide. Ortada şaft var arkası dar Ama niye?
Arac ön arka %50 %50 olsun diye Viraja girince kafadan kaymasın Kullanabilen keyfini çıkarsın diye. Bmw alan kişinde pek umrunda değil aracın her açından çok rafine olması.
Ha olmuşken hepsi olsun isteye görede araç yapıyor. Aynı kasada 1.5 motorda var 3.0 motorda var :)
Golf hiç bir zaman BMW ile kıyaslanacak bi araç değil Ama kendi sınıfında standartları belirleyen bi arac.
son olarak bmw 3 den de değil 5 serisinden başlar. Mercedesdede E serisinden başlar.
Bmw 1 serisini satarken sadece sürüş dinamiklerimi satışını belirliyor yada rwd olmasımı, bmw müşteri kitlesi forumlardanmı ibaret? Geçen başka biryerdede konuştuk rwd olduğunu bilmiyor bile müşteri zaten fwd olucak bundan sonra 1 serisi, satışlarımı düşücek yoo, pazar araştırması hiçmi yapmıyor koskoca firma:)
onun için 135m filan alan kitle dışında bahsettiğimiz konular aracın satışını çok arttıracak kriterler değil alan kişi bmw adı olduğu için alıyor, yoksa o logoyu sök objektif değerlendirme yapıcak kişi sayısı çok azdır..
Passatin vitesinin ordaki kotu plastik f20 de yok onu ne yapacagiz yani burada elmayla armutu kiyasliyorsunuz ve iyi diyorsunuz, malzeme kalitesi kime gore neye gore iyi? Bana gore de f20 iyi. A3 le a serisinin ici daha iyi dersiniz eyvallah ancak vw le kiyaslamak cok abes, ayni pejonun arabayi susledigi gibi leonu susleyip satiyorlar, bana gorede bmw bu sinifta tek cunku surunce cocuk gibi yuzunuzu gulduren tek arac. A3 um vardi sacma salak basit iki sikinti cikardi, ilki 120-130 arasi kimsenin cozemedigi ruzgar isligi, ikincisi de dusuk hizlarda saga donerken gelen tirilti sesi, ikinciye servis benzin hortumlarini sunger sardi oyle cozdu. O kadar da kaliteli degil en azindan kotu f20 de bunlar yok.Alt sinifta mercedes, a3 filan f20 ye tercih edilebilir de birakin passati hatta a4 u burada 100-150 liraya sifir araba alacak olsaniz eminim m paket f30 alacaksiniz. Bi ust siniftada e serisi ile 5 serisi, a6 degil. Ust sinifta lider belli s klasse.
e serisi dedin işler karıştı:) a 6 dan hangi konularda üstün mesela..
OrcunInce
28-05-2015, 13:57
Passatin vitesinin ordaki kotu plastik f20 de yok onu ne yapacagiz yani burada elmayla armutu kiyasliyorsunuz ve iyi diyorsunuz, malzeme kalitesi kime gore neye gore iyi? Bana gore de f20 iyi. A3 le a serisinin ici daha iyi dersiniz eyvallah ancak vw le kiyaslamak cok abes, ayni pejonun arabayi susledigi gibi leonu susleyip satiyorlar, bana gorede bmw bu sinifta tek cunku surunce cocuk gibi yuzunuzu gulduren tek arac. A3 um vardi sacma salak basit iki sikinti cikardi, ilki 120-130 arasi kimsenin cozemedigi ruzgar isligi, ikincisi de dusuk hizlarda saga donerken gelen tirilti sesi, ikinciye servis benzin hortumlarini sunger sardi oyle cozdu. O kadar da kaliteli degil en azindan kotu f20 de bunlar yok.Alt sinifta mercedes, a3 filan f20 ye tercih edilebilir de birakin passati hatta a4 u burada 100-150 liraya sifir araba alacak olsaniz eminim m paket f30 alacaksiniz. Bi ust siniftada e serisi ile 5 serisi, a6 degil. Ust sinifta lider belli s klasse.
1 serisinin kronik hatalarını tek tek yazalım mı mesela? Madem kullanıyorsun zaten bilmen lazım.
Her aracın kronikleri, beğenilmeyen noktaları vardır. Burada konuşulan mevzu başka ama bilmem farkında mısın?
Sürüşten keyif alan adam için 1 serisi okey diyor herkes aksini iddia eden yok.
Ama olay rafine olsun, sessiz olsun, içi kaliteli olsun, aksın gitsin deniyorsa Golf ile 1 serisi kıyasa bile giremez.
1 serisi bmw falan değil ama golf vw. Bu cümlenin alt metni herşeyi açıklıyor aslında.
Bir Vw hayranı ve kullanıcısıyım aynı zamanda küçüklükten beri Bmw fanıyım Audi ya da Vw de olsa eğer ki amacım sürüş keyfi değilse yani çıkıp sağda solda yanlamayacaksam kesinlikle Bmw almam Audi ve ya Vw tercihim olur.Benim için Bmw yi diğer araçlardan ayıran tek sebep arkadan itiş olması Bmw lerin tümü önden çekiş olsa Hiç bir Bmw ye fazladan para vermek istemem özellikle 1 kasa için konuşursak rakipleri bir çok konuda üstün Bmw den.(VW ve AUDİ nin önden çekiş araçlarını baz alarak yazdım 4 çeker düşünürsem yine BMW tercih etmem)
Audi, bmw, mercedes ulaşılabilir premium markalardır. Vw bu markaların kalitesine yaklaşabilen ve premium olmasada premium hissettiren, yakın fiyattaki rakiplerinden donanım olarak eksiklikleri olsada kalite olarak çok daha üstün araçlardır. Görüntü olarak vw daha kaliteli gelebilir göze ama bütüne bakınca bmw her konuda daha kalitelidir. Bugüne kadar 3 farklı vw modelini uzun süre kullandım. Hepsi belli bir km sonra trim sesi yapmaya başladı. 200000 km'de bmw'ye bindim araçta tık yok. F30 kasa bmw ile istediğin derinlikte çukurdan, kasisten geç süspansiyondan takır tukur sesler çıkarttıramazsın. Yani premium her zaman premiumdur ama parası olmayan içinde vw çok güzeldir.
1 serisinin kronik hatalarını tek tek yazalım mı mesela? Madem kullanıyorsun zaten bilmen lazım.
Her aracın kronikleri, beğenilmeyen noktaları vardır. Burada konuşulan mevzu başka ama bilmem farkında mısın?
Sürüşten keyif alan adam için 1 serisi okey diyor herkes aksini iddia eden yok.
Ama olay rafine olsun, sessiz olsun, içi kaliteli olsun, aksın gitsin deniyorsa Golf ile 1 serisi kıyasa bile giremez.
1 serisi bmw falan değil ama golf vw. Bu cümlenin alt metni herşeyi açıklıyor aslında.
Benim aracimda yok o kronikler, neymis bu bir serisi ya ne dandik arabaymis. Baya baya sessiz tisir tisir gidiyor, herkes otomobil elestirmeni olmus, e gidin 100 kagida golf alin niye f20 aldiniz? Bir aracin bmw logosu olmasi zaten otomatikman biseylere sahip oldugunu gosterir ;) . A6 o sinifta sonu ceker cunku ic mekani en ufak arac a6, fiyati mantikli geldi aldik 2.0 motor 525 alcagimiza audinin 3.0 ini aliriz dedik aldik yoksa bayila bayila almadik, e350 4 matic imizde var ici en buyuk o, sonra f10 gelir. Audinin sanziman arizalarindan gina geldi manueli sogukta geri vitesi gecmez yada 1 zorlar, otomatigi 3.0 tdi lari almadikca bozulur. 3-5 ay once 2011 a3 tdimiz 40 binli km lerde sanz bozdu, 2010 da aldigimiz a6 2.0 multitronic 18 binde bozuldu, 2.0 tfsi larin stronic leri bozuluyor bilmeyen yok bana gorede ic mekan susunden bunlar daha onemli. Sadece Golf r, s3 , 3.0 tdi in sanzimani iyi heralde.
Ürün yönetimi denilen olayda gelir olarak üst seviyelere çıkıldıkça fiyat/performans maliyet/kalite ne derseniz deyin eğri bozulur. Parayı imaja yani markaya verirsiniz. Pazarlama okuyanlar az çok duymuşlardır.
1 serisi için konuşmuyorum her üründe böyledir kıyafet olsun, içecek olsun vs.
Passatin vitesinin ordaki kotu plastik f20 de yok onu ne yapacagiz yani burada elmayla armutu kiyasliyorsunuz ve iyi diyorsunuz, malzeme kalitesi kime gore neye gore iyi? Bana gore de f20 iyi. A3 le a serisinin ici daha iyi dersiniz eyvallah ancak vw le kiyaslamak cok abes, ayni pejonun arabayi susledigi gibi leonu susleyip satiyorlar, bana gorede bmw bu sinifta tek cunku surunce cocuk gibi yuzunuzu gulduren tek arac. A3 um vardi sacma salak basit iki sikinti cikardi, ilki 120-130 arasi kimsenin cozemedigi ruzgar isligi, ikincisi de dusuk hizlarda saga donerken gelen tirilti sesi, ikinciye servis benzin hortumlarini sunger sardi oyle cozdu. O kadar da kaliteli degil en azindan kotu f20 de bunlar yok.Alt sinifta mercedes, a3 filan f20 ye tercih edilebilir de birakin passati hatta a4 u burada 100-150 liraya sifir araba alacak olsaniz eminim m paket f30 alacaksiniz. Bi ust siniftada e serisi ile 5 serisi, a6 degil. Ust sinifta lider belli s klasse.
a3 ile 200 lü hızlarda ben ıslık sesi duymadım, smart ile 130 lu hızlarda cam aralık olunca çalıyor evet :)
A4 bırak demişsiniz ama neden bırakalım onu anlamadım?
paket işin içine girince neden koştuğum araç f30 oluyor,S line a4 e koşarım direk..
diğer yandan a6 neden değil?
o sınıfta a6 avant alacağım tek araçtır.
diğer yandan evet vw yi karşılaştıramayız üst segmentte çünkü Audi devreye giriyor.
diğer yandan isteyince yapabileceklerini de gösterdiler phaeton ile,
rakipleri karşısında tek eksiği üzerinde vw logosu olmasıdır.
bunun dışında el emeği göz nuru fazlalığı da mevcut.
dragon07
28-05-2015, 15:15
a3 ile golfü kıyaslamak nasıl yanlışsa 1serisi ilede audi a3 kıyaslamak bana göre O kadar yanlıs :)
Bundan 1-2 yıl öncesine kadar kımse bana skodanın herhangı bır aracını aldıramazdı hatta oncesınde kia da , sportage alınca fıkrım degıstı , octavıa rs tdi kullanınca (konusunu açmıştım ) o fıkrımde pozıtıf olarak değişti , kulanmadıktan ve tecrübe etmedikten sonra yorumlamak mantıksız , uzun yolda 520 dizel ve e 350 kullandım audi a6 3.0 yolcu koltugundaydım ( bahsedilen guzergah ordu-ankara arası ) eğer acelenız varsa :D BMW derim kesınlıkle , konforda ise mercedes derdim lakin alıcak olsam şuan ımkanım olsa a5-a6 quatro ıkılısınden bırını alırım ...
extra olarak kucuk sınıfta MB a serılerı gorunus harıcınde kötü bir araç , bmw dar ve tamamen surucu odaklı , golf oldukca ıyı ve rafıne ancak premıum değil tercihim a3 olurdu .. bekar ıyı kazanan ve otomobıl kullanmaktan keyıf alan herkes bmw varken vw almaz .. ancak aile buyurken ve ufak ufak bmw aşkı yerını daha sakin markalar yonlendırıyor ))) etrafımda ki ınsanların dusuncelerıne ıthafen yazdım ..=))
OrcunInce
28-05-2015, 15:25
Benim aracimda yok o kronikler, neymis bu bir serisi ya ne dandik arabaymis. Baya baya sessiz tisir tisir gidiyor, herkes otomobil elestirmeni olmus, e gidin 100 kagida golf alin niye f20 aldiniz? Bir aracin bmw logosu olmasi zaten otomatikman biseylere sahip oldugunu gosterir ;) . A6 o sinifta sonu ceker cunku ic mekani en ufak arac a6, fiyati mantikli geldi aldik 2.0 motor 525 alcagimiza audinin 3.0 ini aliriz dedik aldik yoksa bayila bayila almadik, e350 4 matic imizde var ici en buyuk o, sonra f10 gelir. Audinin sanziman arizalarindan gina geldi manueli sogukta geri vitesi gecmez yada 1 zorlar, otomatigi 3.0 tdi lari almadikca bozulur. 3-5 ay once 2011 a3 tdimiz 40 binli km lerde sanz bozdu, 2010 da aldigimiz a6 2.0 multitronic 18 binde bozuldu, 2.0 tfsi larin stronic leri bozuluyor bilmeyen yok bana gorede ic mekan susunden bunlar daha onemli. Sadece Golf r, s3 , 3.0 tdi in sanzimani iyi heralde.
Hayata bakış açımız çok farklı. Sana logo'larla mutluluklar ;)
100k ya golf alin herhangi bir kizla mekana gidin mekanin onune koyun golfu, yanina bi f20 gelsin koysun cikarken yaninizdaki kizin gozu BMW logosuna kayar moraliniz bozulur. Valelerin bile takinacagi tavir baska olacaktir her iki araca. Bosuna tartismaya gerek yok vw ile bmw kiyaslanmaz once Rutbeni Bilicen :)
OrcunInce
28-05-2015, 15:31
100k ya golf alin herhangi bir kizla mekana gidin mekanin onune koyun golfu, yanina bi f20 gelsin koysun cikarken yaninizdaki kizin gozu BMW logosuna kayar moraliniz bozulur. Valelerin bile takinacagi tavir baska olacaktir her iki araca. Bosuna tartismaya gerek yok vw ile bmw kiyaslanmaz once Rutbeni Bilicen :)
Bu mu yani ciddi misiniz?
Arkadaş benim diyecek hiçbir şeyim yok, nasıl insanlarla takılıyorsunuz, nasıl bu hale geldiniz :)
Neyse biz diyoruz Ankara, siz Şanlıurfa.
Kızların dikkatini çeken arabalarınızla mutluluklar :)
gözü sağa sola kayan kızlarla işiniz olmasın,
ayrıca araç kriterlerinde kızların göz kayması opsiyonu sadece trde var sanırım :)
TR'de araba seçim kriteri: Kızlar hangisine bakar...
Hiç BMW miz olmadıki, yandaki kızın gözü bizim araca kaysın. Lanet olsun dostum..
altugkocer
28-05-2015, 15:36
Tamam beyler boşuna tartışıp birbirinizi kırmayın, böyle iyi olur sanırım :D
http://i58.tinypic.com/206n97m.jpg
Bu mu yani ciddi misiniz?
Arkadaş benim diyecek hiçbir şeyim yok, nasıl insanlarla takılıyorsunuz, nasıl bu hale geldiniz :)
Neyse biz diyoruz Ankara, siz Şanlıurfa.
Kızların dikkatini çeken arabalarınızla mutluluklar :)
Bir onceki postumda asil nedenini belirttim okumak guzel sey tavsiye ederim sizde deneyin pisman olmazsiniz :)
Konu iyice değişti. Kimse demiyor ki VW en iyisi. her ikiside güzel arabalar ancak BMW 1 serisi, abartılacak bir araç hiç değil. Sonuçta bir markanın giriş modeli.
Onur senin araban gerçekten istisna, güzel bir araç. Senin arabana binince ben bile niyetlendim, biliyosun:) Ama çoğu 1 serisinde sorun var.
Ayrıca 1'in Yol tutuşu güzel olsada eksikleri var. Hala direksiyon hissi yok, onun yerine titreme var:) benim aracımda da var gerçi o direksiyon titremesi. Yani safkan bir sporcu değil, ***** olarak. Rwd'nin artısı keyiftir ama Türkiye asfaltında virajda tutunamaz ve bu artı güvenlik zaafı oluverir. Bmw'nin orta sınıf arabalarını abartmak yersiz...
Her ikiside alınıp, binilecek arabalar kesinlikle. İşin içine kişisel tercih girince yapılacak bir yorum kalmaz, herkes kendi tercihinin artı özelliklerini yazar. Kalp kırmaya, gerilmeye gerek yok arkadaşlar.
Ayrıca; Ben yanımda değil BMW'ye, Ferrari'ye bakacak kız gezdirmem. Adama 'gRavat' derler...
Yahu yazmayım diyorumda çok övdüğünüz 1 serisinde 135m, golf r ve megane tropy ile yapılan testlerde tokat manyağı oluyor:) gerçi gerçek m değil pardon:)
Yahu Golf var Golf var, F20 var F20 var.
Midline Golf'te var, Çakılı dolu Golf'te. Aynısı F20 içinde geçerli. Muadil donanım ve motorlu araçları kıyaslayacaksanız VW'nin avantajı fiyatı oluyor. Onun dışında BMW Premium donanımları ile daha çok şımartıyor.
2013 model highline passat sahibiyim.Highline olmasını özellikle yazdım çünkü araba kağıt üzerinde ful donanım.En yakın arkadaşımda da f30 320d var.Türkiye paket deri+xenon+sunroof dışında boşline.En boş 3 serilerinden biri:) Sık sık karşılaştırma fırsatım oluyor arabaları yani.Sanırım şunu söylesem yeterli olur; BMW'ye ne zaman binsem donanım eksikliği gözüme hiç bir zaman batmadı.Sürüşü çok çok keyifli bir araba f30 özellikle 2.0 dizel motorla.En boş donanım bile olsa araba prestijini her zaman sergiliyor.Yani donanım listesinde yazmayan bir sürü gerçekler var.Ha passatta kötü bir araba değil.Hatta f30dan üstün olduğu yerler var.Ama ben passatı sürerken hiç bir zaman yüzüm istemsiz bir şekilde gülmüyor.BMW'nin ruhu gerçekten farklı.
Tabi yaşım itibari ile böyle düşünüyor olabilirim, mesela babamın gözünde ise bmw her zaman çakal arabası.Bu yüzden hiç bir zaman almaz aldırmaz.
Hayata bakış açımız çok farklı. Sana logo'larla mutluluklar ;)
Aynen o logonun ifade ettigi seyler var, jipinde bile kule gergisini gorebilirsin ;) , benim sahsi fikrim herkes istedigini secsin benim derdim pistte kuru kuru lap kasmak cizgi tutturmak degil surerken keyif almak bu sebepten bundan sonra Allah nasip ederse 911 etmezse yine bmw den devam edecegim , hepsini gorduk audi bmw ve mercedesten sonra gelir, kompakt sinif harici. A3 basarili bi arac. Audinin servisi bu iki markaya gore ucuz, garanti proseduru guzel herseyini garantiden degisiyorlar onun disinda a3 ve a5 harici tercih edecegim bi marka degil. Ikinci eli de en para etmeyen audi, en cok para eden de mercedes. Edit: su an icin. Olurda guzel modeller cikarirsa olabilir suan premium segmentin efendisi f30 oldu :)
Bmw var ile vw var arasında ki fark neyse
Golf ile 1 serisinin farkida o herseyi bir kenara koyun.
Bu demek olmuyor ki vw kötü bir firma ama bmw baska bir dünya
Şu Golfte ne buluyorsunuz ben de bunu anlamıyorum :)
En dolusu da olsa golf beni hiç cezbetmiyor.
merttepe
29-05-2015, 21:17
Şu Golfte ne buluyorsunuz ben de bunu anlamıyorum :)
En dolusu da olsa golf beni hiç cezbetmiyor.
En son kasa golf guzel ya, dolusu olacak birde koyu bir mavisi var onun, baya yakisiyor. Anti-vw ci olarak ben begendim yani.
alihan_27
30-05-2015, 02:05
Vw sevmeyen, küçüklükten beri Bmw seven biri olarak son kasa Golf, son kasa 1 serisinden daha kaliteli ve daha rafine hissettirdi bana. Özellikle rafinelik hissi beni çok şaşırttı. Sanki her parçası birbiriyle uyum içerisinde,beraber üretilmiş gibi his verdi.
vw de sıralamayı en yüksek fiyattan bmw de en alçak fiyattan baktınız sanırım. sahibinden hiç de bmw lerin cc den daha aşağı fiyata gittiğini söylemiyor dolu bmw konusunda..
Şimdi özellikle birdaha gitrip 2013 leri kendi aralarında süzdüm. Kazasızları kendi arasında kıyaslarsak, cc bmw fiyatının altında değil 2. elde. Kaldıki 2 sene önce aralarındaki 20.000 tl farkta kapanmış oluyor. Bu sizce nasıl bir gösterge?
Bu arada belirtmek isterimki ben BMW ciyim. BMW yi yermiyorum. Sadece motor ve şanzıman harici bir atraksyonu kalmadı. Hangi kasalara giderseniz gidin gerilere doğru. 3 serileri asla passatlardan çirkin olamamıştı
turkerrr
02-06-2015, 17:10
hem bmw hem vw sahibiyim
80-90 bin tl üzerinde araç alacaksam kesinlikle premium marka alırım ...
bmw mercedes alamıyorsam, vw opel ford skoda farketmez hangisinin fiyat/performansı iyiyse onu alırım benim gözümde marka imajı olarak pek farkları yok ...
1 serisi ve Golf 7 ikisini de kullanmış biri olarak Golf 7 üstün derim. İç genişliği, kalitesi üstün. 1 serisinin içi basık boğuktu.
Tek avantajı arkadaş itişli olması olabilir.
3 ve 5 kullanmadığım için yorum yapamıyorum ama yeni Passat tip, donanım, konfor ve kalite olarak baya iyi.
Kişiden kişiye değişir beğeniler. mesela ben ille de golf derim. her zaman golf ten yana gönlüm. sürüş keyfi gibi alt bir konu açılırsa mini Cooper s yada 3.20i sport (1.6t) derim. belki bunlara mazda 3-6 da eklenebilir.
Golf kendi segmentinin kurucusu zaten. Şöyle Söyleyeyim , bırakın 1 serisini bmw 3 serisinden bile daha eskiden beri üretiliyor. ( 1974 te üretim Başlamış. Bmw 3 serisi 75 te Başlamış). Tabii ilk üreten en iyi demek değil öyle olsa ford kral olurdu ama şunu da belirteyim , vw grubu Dünya'da en büyük AR-GE Yatırımı yapan firma diye biliyorum. Bünyesinde her telden araç var. Artık yemiş bitirmişler ve bu firmanın En Önem verdiği arabası golf.
Sırf bmw premium markadır diye daha üstün Olmasını beklememeliyiz. Almanya fiyatlarında da uçurum yok fakat golf uzak ara her zaman daha fazla tercih edilmiştir.
2015 c180 amg ile kıyaslarsak sessizlik olarak alt hızlarda benzer yüksek hızlarda golf daha sessiz.
süspansiyon gürültüsü olarak golf daha iyi ama c nin run flatlerinin etkisi büyük tabi. tabi hızıda daha fazla hissettiriyor, ön konsol daha aşağıda olduğu için,
f30 daha çok beğendim iç mekan ambiyans/kalite haricinde.
En son kasa golf guzel ya, dolusu olacak birde koyu bir mavisi var onun, baya yakisiyor. Anti-vw ci olarak ben begendim yani.
vw ve golfe oldum olası gıcık olmama rağmen yeni golf ve passatı ben de çok beğeniyorum.
Bu seneki TUYAP Otomobil fuarına gitme fırsatı olanlar varmı aranızda bilmiyorum..
Sadece benim kafamdamı belirdi Merso ve BMW nin Orta sınıf için Araba üretmekte beceriksiz kaldığı fikri ?!!
psychologist
01-08-2015, 00:50
Wayy konuyu görünce 6-7 ay önceki durumum geldi aklıma.
Durum şuydu aynı paraya golf 7 mi yoksa bmw mi?
İki aracında içine oturdum. Yolcu koltuğundaydım. Kararım net şekilde Golf oldu.
Ardından iki aracında direksiyonuna oturup test ettim. Dedim BMW alıyorum ve BMW'yi aldım. İki aracıda sürdükten sonra Golf'ün yüzüne bakmadım.
Yolcu koltuğundaysanız emin olun VW Golf diyeceksiniz. Ama iş şöför koltuğuna oldu mu Golf, BMW'nin verdiği zevki 1000'de 1'ini vermiyor. BMW 1 serisi sürüş dinamikleri konusunda sınıfında rakipsiz...
valla golf güzel arabadır, ama kavşağa yaklaşırken Yeşile yetişim diye 3 den 2 ye alıp göbeği yanlayarak dönemin keyfi bambaşka.
Golf güzel arabadır Golf alın :)
emirercan
19-11-2015, 03:07
Konunun üzerinden baya zaman geçmiş ama, araçların sınıflarını kıyaslarken segment farkından çok kullanıcı kitlesini baz almak daha gerçekçi olur diye düşünüyorum. Passat D segmentinde olsada kullanıcı kitlesi olarak bana göre E'ye daha yakın. (5, A6, E serisi) Bu profili oluşturan müşteri, gelir durumuna göre, bahsi geçen modellerden birini tercih edecektir. Konfor, prestij ve genişlik en önemli etken burada. Bahsettiğim kitle genelde orta yaş ve üzeri, iş adamı, aile babası insanlardır. istisnalar yok mu? Tabiki var. Ama hedef kitle genelde bu kesimdir. Ayrıca makam araçlarında bile 3 serisine pek rastlamazken bolca Passat görüyoruz.
3 ve C serisinde ise, temel kullanıcı profili benzer olsa da. Daha fazla prestij, kalite, konfor isteyen C'yi seçer. Sürüş zevki ve sportifliği bir arada isteyen 3 serisini tercih eder. Yine bana göre VW'de bu segmente uyan araç CC'dir. Güncel üretimde VW'nin en kaliteli, premium dediğimiz modelleride bu ikisi zaten. (Suv hariç) Ben de bu profilde oldugum için Passat yerine CC, 5 serisi yerine 3, E serisi yerine de C serisini tercih ederim. Daha geniş hacimli sedanlar performans ve yakıtımı baltalayacaktır, sportif yapıdan da ödün verecektir.. :)
Hatchback sınıfı zaten bambaşka. BMW ve Mercedesin sırf pazar payı kapmak için girdiği bir sınıf. Burda rakipleri belli, A3 ve Golf.. Zirvede bu iki araç var.(Sirocco'yu da saymak lazım) Çıtanın A3'de oldugu bir yarışta, hem BMW'nin, hem de Mercedesin'in premium marka kimliklerini çok fazla yanıstmaları gerekmiyor. Aksi durumda maliyetler yükseleceği için rekabet zorlaşırdı. Buna rağmen kalite ve işçilikleri, sınıfına göre makul düzeylerde bana kalırsa. 1 serisi sürüş dinamiği ile, A serisi'de görsel anlamda öne çıkmaya çalışmış. Olaya bu yönüyle bakarsak, yerden yere vurmanın biraz haksızlık oldugunu görürüz. Hedef kitlede gençler ve bayanların ağırlıkta oldugu pazarı, Mercedes akıllı bir hamle ile sedan boyutuna da taşıdı. Audi bu hamle'ye anında karşılık verdi. sıra BMW'de :) Kısaca WV grup eskisi gibi at koşturamayacak artık. Önemli nokta bu.
ArfcnKls
25-12-2015, 20:56
duygularla bakarsak profil fotom her şeyi anlatıyo :)
ama mantıken de bence Bmw üstün saglamlık yürüyüş şekil :)
RafetAraç
28-12-2015, 22:29
Vw ne zamandan beri bmw ile karşılaştırılabilecek bi marka seviyesine geldi saçma bi konu olmuş
Konunun üzerinden baya zaman geçmiş ama, araçların sınıflarını kıyaslarken segment farkından çok kullanıcı kitlesini baz almak daha gerçekçi olur diye düşünüyorum. Passat D segmentinde olsada kullanıcı kitlesi olarak bana göre E'ye daha yakın. (5, A6, E serisi) Bu profili oluşturan müşteri, gelir durumuna göre, bahsi geçen modellerden birini tercih edecektir. Konfor, prestij ve genişlik en önemli etken burada. Bahsettiğim kitle genelde orta yaş ve üzeri, iş adamı, aile babası insanlardır. istisnalar yok mu? Tabiki var. Ama hedef kitle genelde bu kesimdir. Ayrıca makam araçlarında bile 3 serisine pek rastlamazken bolca Passat görüyoruz.
3 ve C serisinde ise, temel kullanıcı profili benzer olsa da. Daha fazla prestij, kalite, konfor isteyen C'yi seçer. Sürüş zevki ve sportifliği bir arada isteyen 3 serisini tercih eder. Yine bana göre VW'de bu segmente uyan araç CC'dir. Güncel üretimde VW'nin en kaliteli, premium dediğimiz modelleride bu ikisi zaten. (Suv hariç) Ben de bu profilde oldugum için Passat yerine CC, 5 serisi yerine 3, E serisi yerine de C serisini tercih ederim. Daha geniş hacimli sedanlar performans ve yakıtımı baltalayacaktır, sportif yapıdan da ödün verecektir.. :)
Hatchback sınıfı zaten bambaşka. BMW ve Mercedesin sırf pazar payı kapmak için girdiği bir sınıf. Burda rakipleri belli, A3 ve Golf.. Zirvede bu iki araç var.(Sirocco'yu da saymak lazım) Çıtanın A3'de oldugu bir yarışta, hem BMW'nin, hem de Mercedesin'in premium marka kimliklerini çok fazla yanıstmaları gerekmiyor. Aksi durumda maliyetler yükseleceği için rekabet zorlaşırdı. Buna rağmen kalite ve işçilikleri, sınıfına göre makul düzeylerde bana kalırsa. 1 serisi sürüş dinamiği ile, A serisi'de görsel anlamda öne çıkmaya çalışmış. Olaya bu yönüyle bakarsak, yerden yere vurmanın biraz haksızlık oldugunu görürüz. Hedef kitlede gençler ve bayanların ağırlıkta oldugu pazarı, Mercedes akıllı bir hamle ile sedan boyutuna da taşıdı. Audi bu hamle'ye anında karşılık verdi. sıra BMW'de :) Kısaca WV grup eskisi gibi at koşturamayacak artık. Önemli nokta bu.
Güzel yorumlama, tebrikler hocam.
turkerrr
29-12-2015, 16:35
segmentler standart yorumlama yapmaya açık değil bence.
İbrahim33
30-12-2015, 19:52
marka fanatikliğine gerek yok , golf rahatlıkla karşılaştırılabilir bence 1 serisi ile.
Bmw 1 serisi almak üzereydim bende 116d manuel versiyonlu olandan.. Şahsen golf 7'yi en azından işçilik olarak daha çalışılmış bulduğum için aldım. İç mekanın 1 serisinde bunalım olmasıda etken oldu tabi..
birtanakbala
14-01-2016, 13:20
Konunun üzerinden baya zaman geçmiş ama, araçların sınıflarını kıyaslarken segment farkından çok kullanıcı kitlesini baz almak daha gerçekçi olur diye düşünüyorum. Passat D segmentinde olsada kullanıcı kitlesi olarak bana göre E'ye daha yakın. (5, A6, E serisi) Bu profili oluşturan müşteri, gelir durumuna göre, bahsi geçen modellerden birini tercih edecektir. Konfor, prestij ve genişlik en önemli etken burada. Bahsettiğim kitle genelde orta yaş ve üzeri, iş adamı, aile babası insanlardır. istisnalar yok mu? Tabiki var. Ama hedef kitle genelde bu kesimdir. Ayrıca makam araçlarında bile 3 serisine pek rastlamazken bolca Passat görüyoruz.
3 ve C serisinde ise, temel kullanıcı profili benzer olsa da. Daha fazla prestij, kalite, konfor isteyen C'yi seçer. Sürüş zevki ve sportifliği bir arada isteyen 3 serisini tercih eder. Yine bana göre VW'de bu segmente uyan araç CC'dir. Güncel üretimde VW'nin en kaliteli, premium dediğimiz modelleride bu ikisi zaten. (Suv hariç) Ben de bu profilde oldugum için Passat yerine CC, 5 serisi yerine 3, E serisi yerine de C serisini tercih ederim. Daha geniş hacimli sedanlar performans ve yakıtımı baltalayacaktır, sportif yapıdan da ödün verecektir.. :)
Hatchback sınıfı zaten bambaşka. BMW ve Mercedesin sırf pazar payı kapmak için girdiği bir sınıf. Burda rakipleri belli, A3 ve Golf.. Zirvede bu iki araç var.(Sirocco'yu da saymak lazım) Çıtanın A3'de oldugu bir yarışta, hem BMW'nin, hem de Mercedesin'in premium marka kimliklerini çok fazla yanıstmaları gerekmiyor. Aksi durumda maliyetler yükseleceği için rekabet zorlaşırdı. Buna rağmen kalite ve işçilikleri, sınıfına göre makul düzeylerde bana kalırsa. 1 serisi sürüş dinamiği ile, A serisi'de görsel anlamda öne çıkmaya çalışmış. Olaya bu yönüyle bakarsak, yerden yere vurmanın biraz haksızlık oldugunu görürüz. Hedef kitlede gençler ve bayanların ağırlıkta oldugu pazarı, Mercedes akıllı bir hamle ile sedan boyutuna da taşıdı. Audi bu hamle'ye anında karşılık verdi. sıra BMW'de :) Kısaca WV grup eskisi gibi at koşturamayacak artık. Önemli nokta bu.
3 ve C serisine VW'de CC değilde Jetta daha iyi bir örnek olabilir bence :)
Bunun dışında yorumlarınıza katılıyorum :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.