Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondeo 1.6 tdci 115 Yazılım



K.Kaan
03-06-2015, 13:36
Aracımıza yazılım yaptırmayı düşünüyoruz. Daha önce benzer uygulama yaptıran var mı veya bu motorla ilgili yazılım sonrası verimlilik ve dayanıklılık anlamında fikir sahibi olanlar yardımcı olabilirse sevinirim. Soft bir yazılımla kullanmayı düşünüyoruz.

Sadık Özyer
03-06-2015, 19:04
140 hp civari alinmakta

Semii
03-06-2015, 19:46
Mapper sadık iş başında ...

K.Kaan
04-06-2015, 13:59
140 hp civari alinmakta

Soft yazılımla o güçler çok değil mi 1.6 motor için..? Peki yazılım sonrasında motor sağlamlık anlamında problem yaratır mı? Araç çok gazlanan hor kullanılan bir araç değil zaten.

beanliyo
04-06-2015, 15:43
Soft yazılımla o güçler çok değil mi 1.6 motor için..? Peki yazılım sonrasında motor sağlamlık anlamında problem yaratır mı? Araç çok gazlanan hor kullanılan bir araç değil zaten.

Normal güçler 1.6tdci hard yazılımla 170 hp lere kadar yolu var soft yazılım zarar vericeğini sanmıyorum fluence 105 to 140 yaptık yeni gayet memnun. Tabi yaptırcağın firmada önemli ecufast'da yaptırdık.

Sadık Özyer
04-06-2015, 17:43
Mapper sadık iş başında ...

Tovbeliyim agabey, yani 1.6 hdi arabam baya oldu yakin arkadaslarima yazilim yaptirdim vs. 90 liktan 130 hp kadar kara zorla cikiyor. Motorunda sikinti yoksa zaten o gucte birsey olmaz , ama 30 binde 1 yag degismisse bakimsizsa stok iken bile kirilir.

ferroo
08-06-2015, 10:16
Normal güçler 1.6tdci hard yazılımla 170 hp lere kadar yolu var soft yazılım zarar vericeğini sanmıyorum fluence 105 to 140 yaptık yeni gayet memnun. Tabi yaptırcağın firmada önemli ecufast'da yaptırdık.

1.6 tdci ler hard yazılımla 170 lerı gorebılıyomu gercekten?

levent
08-06-2015, 10:25
1.6 tdci ler hard yazılımla 170 lerı gorebılıyomu gercekten?

oem turbo ile hayal ötesi..

B.Koçer
08-06-2015, 10:49
1.6 hdi nin neyine 160-170 hp :D

63owen63
08-06-2015, 11:55
1.6 hdi ile oem turboyla 170 hp güç alan var mı herhangi bir dyno'dan ? :)

Onur Fatih
08-06-2015, 12:38
Gt17 ile 160 hp anca alinir 1.6 psa dan. Pd130 dan 170 ler zor cikiyor 1900 hacimle :)

CVK
08-06-2015, 14:16
1.6 tdi ile turbo aynı değil mi tdci ve hdi de? Neden tdilar kadar verim alınamıyor?

levent
08-06-2015, 14:40
1.6 tdi ile turbo aynı değil mi tdci ve hdi de? Neden tdilar kadar verim alınamıyor?

Burda motor verimleri devreye giriyor, yapı farklılıkları, tecrübe vs diye sıralayabiliriz.

İki araçta aynı turbo olması aynı güçlerin alınabileceğini kanıtlamıyor malesef :)

ferroo
08-06-2015, 22:35
tdcı hdı larla tdı turboları farklı tdcı motorlardada gtc1244vz olsun tdı da alınan gucler cıkar tamamen turboyla alakalı motor verımlerıyle alakası yok yanı ha tdı motorlar daha dayanıklı hdı motorlardan orasında hemfıkırız ama konu gucse tdcı hdı motorlardada tdı motorlardakı turbo olsun yazılımla aynı gucler cıkar

63owen63
08-06-2015, 22:47
tdcı hdı larla tdı turboları farklı tdcı motorlardada gtc1244vz olsun tdı da alınan gucler cıkar tamamen turboyla alakalı motor verımlerıyle alakası yok yanı ha tdı motorlar daha dayanıklı hdı motorlardan orasında hemfıkırız ama konu gucse tdcı hdı motorlardada tdı motorlardakı turbo olsun yazılımla aynı gucler cıkar

100-120 hp' lik tdci, hdi motorlarda ne turbo var ?

ferroo
08-06-2015, 22:57
100-120 hp' lik tdci, hdi motorlarda ne turbo var ?

110 luk tdcı hdı motorlarda garret gt 1544v var 145 den sonrasını uflesede cortluyor yuksek basınca dayanıklı degıl gtc1244vz gbı fln degıller...

63owen63
08-06-2015, 23:07
110 luk tdcı hdı motorlarda garret gt 1544v var 145 den sonrasını uflesede cortluyor yuksek basınca dayanıklı degıl gtc1244vz gbı fln degıller...

var mı gtc ya da gtd 1244 upgrade'li tdci vs örnegi ?

ferroo
08-06-2015, 23:15
var mı gtc ya da gtd 1244 upgrade'li tdci vs örnegi ?

malesef 1244vz takılcagına zaten dırek 1749 takılır ama vag 1.6 tdı larda kullanılan turboların genelı zaten yuksek basınca dayanıklı turbolar o yuzden 1.6 tdı lardan orj turboyla gusel gucler cıkıyo

ferroo
08-06-2015, 23:22
en son arkadasımın focusu utku abı yazmıstı benım yazılımlı focusla deneyemedık ama benım yazılımlı focustan cok daha ıyı gıdıyodu hıc gelmese 155 hp fln gelırdı 1.4 140 lık leonu fln don lastıgı yapıyodu :)

63owen63
08-06-2015, 23:30
en son arkadasımın focusu utku abı yazmıstı benım yazılımlı focusla deneyemedık ama benım yazılımlı focustan cok daha ıyı gıdıyodu hıc gelmese 155 hp fln gelırdı 1.4 140 lık leonu fln don lastıgı yapıyodu :)

1749'dan direk takmak cesaret ister, dayanıklılık hususunda özellikle yüksek basınclarda dayanıyor mu internaller görmek lazım, 1244'le denenebilir bence :)

levent
09-06-2015, 00:20
var mı gtc ya da gtd 1244 upgrade'li tdci vs örnegi ?


malesef 1244vz takılcagına zaten dırek 1749 takılır ama vag 1.6 tdı larda kullanılan turboların genelı zaten yuksek basınca dayanıklı turbolar o yuzden 1.6 tdı lardan orj turboyla gusel gucler cıkıyo


115 lik 1.6 tdci / e-hdi larda gtc1244 var zaten.. motor verimi tdi ların daha iyi ;) aynı speclerde daha az güç çıkıyor, burdan da verime gidiyoruz.. thermal efficiency :)

mk7 platformlu 1.6 tdi larda gtd12 var diye hatırlıyorum.



en son arkadasımın focusu utku abı yazmıstı benım yazılımlı focusla deneyemedık ama benım yazılımlı focustan cok daha ıyı gıdıyodu hıc gelmese 155 hp fln gelırdı 1.4 140 lık leonu fln don lastıgı yapıyodu :)

140 lık leon u don lastiği yapmak kolay değil, hele ki 109 luk tdci turbo upgrade veya hybrid olmadan oem turbo ile o güçleri çıkarsa bile turbo ömrü çok kısa olur, gt1544 ün doğasına aykırı yüksek basınç..

CVK
09-06-2015, 00:41
Aynen 8v 115 tdcilerin turbosu gtc1244vz

CVK
09-06-2015, 00:46
Aynen dedigin gibi o zaman, volumetrik verimler termal verimler okulda beyin yakan konulardi :D

Ama belkide enjektor vs de buna sebep olabilir.

Ayrica 115 tdci hakkinda remap olayinda internette adam gibi veri bulamiyorum. Millet 109 tdcilerden sonra bunlarla pek ugrasmamis.

ferroo
09-06-2015, 01:22
112 lık ve 115 lık lerde 1244 var ewet ama hıc ugrasan yok cunku hdı lar ve tdcı ler agır arac aynı guc cıksa bıle bı polo gıbı yuruymezler polonun 150 200 kılo avantajı var o yuzden kımse ugrasmamıs ugrasan olsa 115 lıklerde 1244vz lerle 160 fln cıkar bı dıger konuda dedgım focus o guclerde olmasaydı 140 lık leonu 1 dırek gecemezdı zaten 1 hafta fln kullandı turbo otmeye baslamıstı dedıgın gıbı 1544v ler fazla basınca gelemıo ama butun ıs turboda bıtıyo 1.6 dızellerde motor dayanaıklılıgı vag grubunun tabıkı daha saglam oldugunu bılıyoruz ama verımlıklık konusuna katılmıyorum

levent
09-06-2015, 14:58
@cvk br-performance ın sitesini inceleyebilirsin, dd verileri hep var..

@ferro ; biliyoruz seviyorsun markayı ama yapılmışlarını da gördük, vag motoru ile en kötü 15-20 hp fark var vag lehine.

mikelazi
09-06-2015, 15:11
112 lık ve 115 lık lerde 1244 var ewet ama hıc ugrasan yok cunku hdı lar ve tdcı ler agır arac aynı guc cıksa bıle bı polo gıbı yuruymezler polonun 150 200 kılo avantajı var o yuzden kımse ugrasmamıs ugrasan olsa 115 lıklerde 1244vz lerle 160 fln cıkar bı dıger konuda dedgım focus o guclerde olmasaydı 140 lık leonu 1 dırek gecemezdı zaten 1 hafta fln kullandı turbo otmeye baslamıstı dedıgın gıbı 1544v ler fazla basınca gelemıo ama butun ıs turboda bıtıyo 1.6 dızellerde motor dayanaıklılıgı vag grubunun tabıkı daha saglam oldugunu bılıyoruz ama verımlıklık konusuna katılmıyorum

gt1544 ler fazla basıncı kaldırmıyor derken bahsedilen basınç nedir???
bende peak 1.5 cont 1.3

levent
09-06-2015, 17:43
gt1544 ler fazla basıncı kaldırmıyor derken bahsedilen basınç nedir???
bende peak 1.5 cont 1.3

1.7-1.8 bar sonrası fön makinasına bağlıyor özellikle.. veya 1.5 üzeri diyelim kabaca.. Bendeki gt1444v de aynı şekilde; peak 1.4 lerde, cont 1.3 basıyorum.

Kısacası yeni nesil turbolar hem ömür bakımından hem de basınç basabilme yeteneği ile bizim ilk nesil vnt turbolardan çok daha verimli :)

1.4-1.6 turbo upgrade yapacak arkadaşların aklında bulunsun mitsubishi 2.0 did lerden ve dodge / chrysler 2.0 crd lerden çıkan gtb1646 güzel bi seçenek :)

Sadık Özyer
09-06-2015, 18:13
1.6 tdci pal büyütme ve box ile 180 hp alanı gördük.
1544 var , 8v lerdede 1544 var diye biliyorum. nosmokenopoke.com da hdi dan alınan güçleri görebilirsiniz 1.6 tdci fiestadan 230 hp kadar güç alınmış.

levent
09-06-2015, 20:53
115 hp olan 8v de gtc1244 var Sadık :)

Tr de de 240+ 1.6 TDi var ona bakarsak :) hdi ile de uğraşan çok ama özellikle 2.0 olanı ile uğraşıyorlar, vag 1.9-2.0 lara yine yakın güçler gelmiyor.

Vag TDi Honda gibi diyim, pazarda çok yeri var potansiyel sebebi ile daha fazla tercih ediliyor ki hdi Lara o kadar alternatif parça yok piyasada.
1.6 ya 2.0 nozzle/enjektör gibi örnek yapılmış işler var bitek.

Tr de merso dizel yükleyen bekliyorum esas :)

ferroo
09-06-2015, 22:58
aracın turbo saglıgına gorede bıraz degerlendırmek lazım mısal bundan oncekı focusum 1.5 yıldır megachıps yazılımlı 1.8 peak 1.5 cont yuruyor daha turboda otme bıle yok :)

levent
10-06-2015, 00:26
gtc/gtd serisine göre baya baya dayanıksız yüksek basınca..

onur_S
10-06-2015, 05:07
Valla ben 1.6 110 luk volvo s40 gordum 250 liralik box vardi, sadece yazilimli dynamics 140 civari olan 1.6 tdilari geciyordu anlamadim bu isi :)

mikelazi
10-06-2015, 09:52
1.7-1.8 bar sonrası fön makinasına bağlıyor özellikle.. veya 1.5 üzeri diyelim kabaca.. Bendeki gt1444v de aynı şekilde; peak 1.4 lerde, cont 1.3 basıyorum.

Kısacası yeni nesil turbolar hem ömür bakımından hem de basınç basabilme yeteneği ile bizim ilk nesil vnt turbolardan çok daha verimli :)

1.4-1.6 turbo upgrade yapacak arkadaşların aklında bulunsun mitsubishi 2.0 did lerden ve dodge / chrysler 2.0 crd lerden çıkan gtb1646 güzel bi seçenek :)

fön makinası iyimiş...bilgi için teşekkürler

beanliyo
10-06-2015, 10:18
1.6 Tdci'den 170 Hp hayalmi :D her tülü alırım kağıtta ama tekerleğe giden Hp 155 bile zor diye düşünüyorum. 1.8tdci connect'den 172Hp aldı arkadaşım Downpipe komple krom ,filtre,Hard yazılım Sonuç bikere basıncı fazla açmadan bikere turbo patlattı Şuan araba 172 Hp İzmirde şuan araba.

Mehmetmert
10-06-2015, 10:46
Eski cayc motorda gtc1244 var,yeni tdida ise gtd1244 var

BARR
10-06-2015, 10:53
Valla ben 1.6 110 luk volvo s40 gordum 250 liralik box vardi, sadece yazilimli dynamics 140 civari olan 1.6 tdilari geciyordu anlamadim bu isi :)

Valla onu bende anlamamıştım ahahah :D :D :D

CVK
10-06-2015, 11:13
Eski cayc motorda gtc1244 var,yeni tdida ise gtd1244 var

Farklari neler? Bu turbolar hakkinda teknik veri yok mudur hic ben bir turlu bulamiyorum..

levent
10-06-2015, 11:49
Farklari neler? Bu turbolar hakkinda teknik veri yok mudur hic ben bir turlu bulamiyorum..

Honeywell Turbo Technologies » Honeywell Ball Bearing VNT Extends its Reach (http://turbo.honeywell.com/whats-new-in-turbo/story/honeywell-ball-bearing-vnt-extends-its-reach/)

Kaynağın ta kendisi, faydası olur.

Kısaca özetlersek GTD ler hem ball bearing yani bilyalı, hem vnt bir arada mevcut..

soğutması daha başarılı buna bağlı olarak verimleri daha yüksek, nvh seviyesi daha düşük yani noise, vibration, harshness (ses, titreşim, sertlik) olarak yüksek devirlerde hem daha sessiz hem daha titreşimsiz, bu da daha stabil çalışmasını sağlıyor kısaca özetlersek bu şekilde.

CVK
10-06-2015, 15:02
Honeywell Turbo Technologies » Honeywell Ball Bearing VNT Extends its Reach (http://turbo.honeywell.com/whats-new-in-turbo/story/honeywell-ball-bearing-vnt-extends-its-reach/)

Kaynağın ta kendisi, faydası olur.

Kısaca özetlersek GTD ler hem ball bearing yani bilyalı, hem vnt bir arada mevcut..

soğutması daha başarılı buna bağlı olarak verimleri daha yüksek, nvh seviyesi daha düşük yani noise, vibration, harshness (ses, titreşim, sertlik) olarak yüksek devirlerde hem daha sessiz hem daha titreşimsiz, bu da daha stabil çalışmasını sağlıyor kısaca özetlersek bu şekilde.

Hızır gibisin yemin ediyorum, eyvallah :)

63owen63
10-06-2015, 15:21
gtd12 'ler 2012 sonrası üretinlen tdi 105 ' ler de 'GLH' kodlu motorlarda mevcut.

levent
10-06-2015, 20:39
gtd12 'ler 2012 sonrası üretinlen tdi 105 ' ler de 'GLH' kodlu motorlarda mevcut.


105/110/120 hp lerde mevcut bildiğim kadarıyla, mqb platformlu Araçlarda :)

onur_S
11-06-2015, 02:30
Valla onu bende anlamamıştım ahahah :D :D :D

Hahah :D , bu arada bu golf7 tdilar niye golf6 gibi degil 4000 devirde hersey bitiyor, downpipeli 170 bg olan gormedim tamamen alt devir odakli heralde

Aranel Ciryatan
20-11-2017, 15:52
Hadi hortlatayim. Hdi motora gtd1244vz uygulamasi yapicam. Fakat pejo citroende gtc1244 kullaniliyor. Bana gtd1244vz icin parca kodu lazim :)

Bu arada aracim 92 lik ds3 hdi

Mehmetmert
20-11-2017, 17:20
Ben yeni 308 arkadasim kiralamisti gtd1244 vardi hatta

Aranel Ciryatan
21-11-2017, 07:48
Ben yeni 308 arkadasim kiralamisti gtd1244 vardi hatta


yok baktım şimdi bu sitede : GARRETT turbos for Volkswagen passenger cars and vans - Applications - TurboMaster (http://www.turbomaster.info/eng/applications/passenger_cars/volkswagen/) sadece VW de çıkıyor GTD1244'ler ama internette parça kodu ile araştırdım arada 1000 TL ye yakın fiyat farkı var. GTD'ler manifold ile satılıyor. anlamadım bu işi. GTC1244'ler ile arasında çok fark olur mu acaba. Net bir bilgi bulursam sipariş edicem bakalım.