PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : m20 motorla ılgılı sorun ıcın yardım.



LeKLeK
03-06-2015, 19:14
arkadaslar bı m20b20 eskı tıp motorumuz var bu motor yatak vuruyordu ındırdık 898 2.8 krank cıktı sıldırdık 0.50 ana 0.25 kol yatak takıldı ustam 10 kılo sıkılacak dedı ama blok sıkamadıgı ıcın ana yataklarıda kol yataklarıda 6 kg sıktık (tork anahtarında 6kgm yazan yer) motoru kapattık koyduk benzın ne yazık kı calısmıyor lpgde eskı duzen baglı arabayı tam gaz yaparak zorla calıstırıyoruz 800 900 devırlerde gaz yemıyo 5 6 sanıye kadar calısıyor sonrasında motor sarsılıp vuruntu sesı olup stop edıyor lpg ayarından olabılır gaz yememesı aracın avansı lpg ayarı oynandı bugun ınceledıgımde sente duzgun arac sentedeyken tevzı makarası 1. pıstonu 1 cm kadar gecmıs gordum arac sentedeyken tevzı makarası tam olarak 1. pıstona ateleme mı verıyor olması gereklı marş yaparken egzosdan pıs pıs hava kacagı gıbı bı ses gelıyor ama araba sentede avanstan boyle yapar mı yorumlarınızı alabılırmıyım (bu arada yapan usta 6 kgm sıktıgımız ıcın motoru cırptıgını soyluyor gevsek kalmıs vıda ama bana ordan oluyor gıbı gelmedı)

LeKLeK
04-06-2015, 10:56
buda vıdeo arkadslar bu vuruntunun assagıdan yaptıgı savunuluyo sızın yorumlarınız nedir



https://www.youtube.com/watch?v=rJ5oVgdn4do

LeKLeK
04-06-2015, 16:48
yok mu bı yorum yapacak fıkır sunacak kımse

OMTechJr.
04-06-2015, 22:03
* Sibop ayarını kaç sentille yaptınız ustam?
* Ayar yaparken soğuk muydu araç sıcak mı?
* Birde sibop ayarı yapıldıktan sonra marşa basıp stop ettirip tekrar sentille kontrol ettiniz mi sibopları? Ölçülerde kaçıklık oldu mu?
* Kapak taşlandı mı? Taşlandıysa ne kadar?
* Krank değişiminden sonra sıkıştırma hesabı yaptınız mı? Yaptıysanız ne veriyor tahmini sıkıştırma?

Blok saplamayı bıraktı diyerek verim alamazsınız kapağı en az en az 9 civarı sıkmanız gerekecek zaten, 6 kilo çok yetersiz. Baga geçirin bloğa gerekirse. Tanesi 50-60 lira civarına geçiriyorlar Ankara'da, çok bir meblağ tutmaz kapak sökme takmayı kendiniz yapıyorsanız 250-300'ü gözden çıkarmanız gerekecek o kadar. Öncelik olarak o işi bir halledin sonra harekete geçin derim. Boşa uğraşmaktansa denemek daha iyi, ikincisi zaten yapılması gereken bir iş, sorun bundan çıkmasa bile yapılmış olur en azından.

LeKLeK
05-06-2015, 07:22
Ust kapagi acmadik hocam kartelden acip sadece kranki cikardik ust tarafta sorun yoktu yap pompasinin suzgecine silikon dolup dikamis o yuzden yatak sarmis hararet yapmis pompayida degistirdik videodaki ses alttan geliyor olabilir mi
sanırım 6 kılo ust kapak anladınız ama bız krankın ana yatak keplerını 6 kılo sıktık kollarıda 5.5 kılo sıktık ust kapakla hıc oynamadık orda bı sorunumuz yok

LeKLeK
06-06-2015, 13:57
arkadaslar sorun cozulmustur konu kapanabılır

Slammed
06-06-2015, 21:49
Gecmıs olsun.Nasıl cozdun sorun nedır neyden kaynaklı soylersen bızde bılgılensek veya basına gelebılcek arkadaslara ornek olur

LeKLeK
08-06-2015, 08:04
atesleme sentesı bozuk oldugu ıcınmıs yanı 1 sıra ılerde ayarlanmıs cok zor calısıyor arac ve vuruntuyla stop edıyor ustalarınız motorda sıkıntı vuruntu yapıo derse ıyıce ınceleyın sorunu cunku bana blok arızalı degısmesı lazım krank cırpıyo denıldı

OMTechJr.
09-06-2015, 11:41
Hocam ben üstten açıldı sanmıştım. Sonrada konuyu unuttum şimdi görüyorum kusura bakmayın. Geçmiş olsun..

LeKLeK
10-06-2015, 11:42
estf kardesm cok saol ılgın alakan ıcın