Orijinalini görmek için tıklayınız : Avans -rötar - oktan ilişkisi ?
eticet06
04-06-2015, 09:39
Arkadaşlar aracım aldıgım loglarda anlık rötara çektiğini gördüm ve yazılım firmasına bunu söyledim.Kimileri yazılımdan avansın acılması gerektiğini ve biraz daha yakıt ayarı ile fazlalaştırmasını söyledi ama yazılım aldıgım firma bana avansını kısmamız gerektiğini söyledi ? Araba örnek 25 avanstan 3-4 avansa anlık çektiğini belirttim ve yeni yazılım yapıp yolladılar.Türkiyedeki benzinin çok kötü olduğunu söyledir.Yeni yazılımı yükledim ve arac 1-2-3 viteste araç eskiye göre belki biraz daha iyi ama 4 viteste basınc cont 1.3 oturuyor afr 12 lerde ama araç gitmiyor resmen 2-3 boy önünde oldugum araç ben 4 vitese atınca arkadam gelip geçiyor ve araçta sasıntı oluyor avans vuruyor sanırım .Ondan sonra bir dahada basmadım zaten.Merak ettiğim konu şu avans vurması bu kadar ğüç kaybetirrirmi avans vurmasının sebebi sadece yakıt mı ? Ben şimdi %15 oranında etanol koysam araba avans vurmadı diyelim gerçekten arada dağlar kadar ğüç artışı olucak mı ?
alihan_27
04-06-2015, 13:07
Ne basınç değişiyor, nede afr. Avans etkisinden başka pek birşey kalmıyor. %10-15-20-25 'e kadar adım adım ekleyip dene. ama 3-4 derece avans farkı, bu araç gitmiyor dedirtmez.
AFR'yi zenginleştirsen biraz avans vurmasının önüne geçebilirsin. 12 AFR skalanın biraz fakir tarafına yakın turbo için bidliğim kadarıyla.. Ayarlı regülatörün varsa ordan da denenebilir. Etanol koysan bu sefer afr yine değişecek, haritayı ona göre yapmak lazım gibime geliyor. 25 dereceden, 3-4'e anlık çekiyor arkadaş, 20+ derece fark var, dünyaların değişmesi normal geliyor bana.
boosted_pug
04-06-2015, 16:26
Tak bi standalone veya piggyback ugrasma log la felan kanka
eticet06
04-06-2015, 20:08
Emme sicakligi bildigim kadari ile iat oluyor hava disarda 13 derecede aldim bu logu biraz sifr fikir verir emme sicakligi 80 derecelere geliyor.Bir video ekliyorum 4 kere felan dip gaz basdim araba ile burdan daha net anlasilir anlatmak istedigim bu videonun uzerine yaptilar yazilimi bu arada yazilim firmasi yurt disinda ve kaliteli bir firma
https://www.youtube.com/watch?v=vra-V2jq6hY
Her yurt dışı firma çok iyi olacak diye güvenmemeni tavsiye ederim.. Bazen büyük sorunlar olabiliyor büyük firmalarda bile uzaktan müdahale veya ilgisizlikten kaynaklanan.
Eger bu arabayi kullanacaksan
Bendede artık standolone gec
Spark Ems Emre ile görüş yardımcı olur sana sorunsuz sıkıntısiz daha zevkli sekilde kullanırsın arabani
eticet06
05-06-2015, 23:21
Tak bi standalone veya piggyback ugrasma log la felan kanka
Eger bu arabayi kullanacaksan
Bendede artık standolone gec
Spark Ems Emre ile görüş yardımcı olur sana sorunsuz sıkıntısiz daha zevkli sekilde kullanırsın arabani
tam standalone ye gecicektim oem beyinle 800 hplere kadar yürütüyorlar diye bu firmayı şectim bugun %20 etanol koydum araca vuruntu biraz kesildi kadaranda 80-180 11 sn bir değer aldım .Yeniden log aldım.4 viteste arac avansı kısık gibi geliyor bana 15 derecenin altinda güç alınmaz diyorlar ama 15 in altina düşüyor dip gazda :( ama eskiye göre baya iyi oldu sanki etanolle ama araç fakire gitmedi ilğinç :)
https://www.youtube.com/watch?v=-RrYAoazQts&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=dhLVsLYN7gg
kelalper
06-06-2015, 09:52
Yüksek etanolde enjektörelerin yetmez o nedenle allah ne verdiyse diye etanole abanma. Aynı şekilde pompanda sapıtabilir. Bunların dışında 80 derece iat ne demek yaw. EGT yi ölçmeyi dene. Turbon belli ki çok ısınıyor intercooler da o basınçta soğutamadan havayı içeri emmeye basıyor demektir.
eticet06
07-06-2015, 10:40
Şimdi sorunum büyük ihtimal iat ve avans sanırım vardığım sonuçlar bu.İattı düşürmenin yolu nedir mekanik olrak işlem yapmadan ? Avans mı kısılacak veya basınç mı kısılacak .Birde kafamda bir kaç soru var benim aracım iattı maf dan okuyor.İntercooler fmic yapsam nasıl iat düşücek ?Maf dan okudugu için halen sıcak görmeyecekmi havayı aynı durum metanol kitlede aynı.Birde emme manifoltu için fiber contalar var 25 derece iattı düşürdüğü iddaa edilen bunlar gerçekten iş yaparmı ?
kelalper
07-06-2015, 10:54
Çok ısındığı için avans vurur zaten. Yani benzin daha silindire giremeden yanmaya başlıyor. 80 derece havayla benzin buluştuğu anda patlamalar başlıyor. Metanol koyduğun zamanda eğer iat o kadar sıcaksa metanolde yanmaya başlayacak. 80 derece iat ile motor kırmamana hayret iyi dayanıomuş alet.
Intercooler koy ama egzozunda çok ısınıyor belli ki.
ne olursa olsun oem bi yere kadar, farklı bi ecuya geç rahatla daha detaylı ayar yapılsın aracına, şu an suya yazı yazmaya çalışıyormus gibi görünüyor
eticet06
07-06-2015, 14:06
ne olursa olsun oem bi yere kadar, farklı bi ecuya geç rahatla daha detaylı ayar yapılsın aracına, şu an suya yazı yazmaya çalışıyormus gibi görünüyor
Benim de aklimda vardi ama yazilim aldigim firmanin oem ecu ile 600 hp guclerde araclari var ve sikintisiz kullaniyolar
kelalper
07-06-2015, 17:41
yaw arkadaş ecu aldığı zaman iat aşağı mı düşecek. Teknik sorunu ecu çözemez ki.
ghibli06
07-06-2015, 17:47
Benim de aklimda vardi ama yazilim aldigim firmanin oem ecu ile 600 hp guclerde araclari var ve sikintisiz kullaniyolar
600 HP lik araçta neler var? standart motor için Volvo max kaç bar kaldırıyor? bu IAT ile motor kırarsın, ECU bunu engellemeye çalışıyor zaten...
Onur Fatih
07-06-2015, 22:55
Orj haritasini atip log aldiniz mi iat vs ne durumda avans vuruntusu var mi
80 IAT'de avansın 3-4 derece geri gelmesi son derece normal. firma dogrusunu yapmış.
eticet06
07-06-2015, 23:41
600 HP lik araçta neler var? standart motor için Volvo max kaç bar kaldırıyor? bu IAT ile motor kırarsın, ECU bunu engellemeye çalışıyor zaten...
turboya göre değişmiyormu basınc benim kullandıgım şuanda td04hl 19t ? gt30 takılmışlarıda oem beyin mesela 20g takılmaşlarıda
eticet06
07-06-2015, 23:48
Orj haritasini atip log aldiniz mi iat vs ne durumda avans vuruntusu var mi
orijinal kendi haritası gerçekten berbat arabanın afrsı bile çok sacma 5000 devirden sonra afr zengine geçiyor mesela close loop mu dneiyor buna bu aracın aldıgım logları okuyamıyorum log.0 diye bir dosya alıyor bir kac dosyadaha onun yüzünden video çekiyorum böyle anlık
eticet06
07-06-2015, 23:54
Baya bir araştırma yaptım aracımla la ilgili intake temple alakalı 80 derece bu değerlere bakılırsa çok normal gibi geliyor volvonun snabb denen tuning firmasının fmic intercooler karşılaştırması ile stok cooler ı karşılaştırması var araçç stok coolerla 101 iat görüyor
https://www.youtube.com/watch?v=SUe18ojIZ9I
baya bi araştırma yapmışsın ama yetersiz.
https://www.google.com.tr/search?q=f+to+c&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=ByV1VfarO8iuUduag7AD
eticet06
08-06-2015, 11:11
baya bi araştırma yapmışsın ama yetersiz.
https://www.google.com.tr/search?q=f+to+c&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=ByV1VfarO8iuUduag7AD
anlamadım burdaki derece birimi fahrenheit mi ? degrees cabtigrat diye biliyordum ben
Gunes G.
08-06-2015, 12:24
orijinal kendi haritası gerçekten berbat arabanın afrsı bile çok sacma 5000 devirden sonra afr zengine geçiyor mesela close loop mu dneiyor buna bu aracın aldıgım logları okuyamıyorum log.0 diye bir dosya alıyor bir kac dosyadaha onun yüzünden video çekiyorum böyle anlık
Cok buyuk risk aliyorsun kurcalayarak. Onerim bu isi profesyonelce yapana git.
eticet06
08-06-2015, 13:07
Cok buyuk risk aliyorsun kurcalayarak. Onerim bu isi profesyonelce yapana git.
Ulaşabildiğim en profosyonel firma volvo adına ARD Tuning yazılımı da onlar yapıyor burda zaten butun yazılımcılar ugraştı ve ıstenılen gucu cıkaramadılar
eticet06
08-06-2015, 13:22
http://i.hizliresim.com/Nq8vBP.jpg (http://hizliresim.com/Nq8vBP)
aracın hava filtresi ve emişi ...benım aldıgım logda degerlerde fahrenheit olabiliri mi volvonun orijinal programı sonuçta programa baktım ama birim olarak bir bilgi vermiyor
Yolldağın video'yu cehennemde çekmedilerse bütün değerler Fahrenheit. Ambient sıcaklığın 61 derece Fahrenheit değil de Celcius olduğunu düşünsene :)
eticet06
08-06-2015, 18:32
Yolldağın video'yu cehennemde çekmedilerse bütün değerler Fahrenheit. Ambient sıcaklığın 61 derece Fahrenheit değil de Celcius olduğunu düşünsene :)
benim aldığım logdaki değerler de fahrenheit olma ihitimalı varmı ?
boostbomb
11-06-2015, 16:20
benim aldığım logdaki değerler de fahrenheit olma ihitimalı varmı ?
neden olmasın eğer emme sıcaklığı sorunu varsa bunu emme manifoldundan methanol püskürterek soğutabliliyosun.
kitleri var ayrıca araçtaki yakıtın oktanınıda artırıyor.
su ile birlikte kullanıldığında emme subablarını soğutup silindir içindeki basıncı artırıyor
metanolde yanma odasına ulaşıpta yanarsa hem oktanı yükseltip avans açabilmenizi sağlarken
aynı zamanda egtyi düşürüyor
Gunes G.
11-06-2015, 16:36
Ulaşabildiğim en profosyonel firma volvo adına ARD Tuning yazılımı da onlar yapıyor burda zaten butun yazılımcılar ugraştı ve ıstenılen gucu cıkaramadılar
Belkide istenilen guc gercekci degildir?
Tamam madem kendin kurcalamak istiyorsun o zaman dogru yapalim su isi. Once alt yapi gelir. Closed/open loop nedir, bir aracin orjinal yazilimi 5000 devirden sonra neden zengine ceker, benzinin en verimli yanma orani, motorun kaldirabilecegi iat/egt degerleri, avans yakit iliskisi ve bunun gibi bircok konuda bilgilerin tam ve dogru olsun, ondan sonra ugrasmaya basla. Yazdiklarindan anladigim konu hakkinda yetersiz bilgiye sahip oldugun ki yazilim isi ile ilgilenen ister amator ister profeyonel kim okusa bu yazdiklarini ayni seyi dusunur ve soyler bu konuda. Once teorik sonra pratik. Okudugun rakamlarin Fahrenheit mi Celcius mu oldugunu bile tam anlayamiyorsun su an, bu da konuya olan mesafeni gosteren bir baska detay.
Bunlari senin icin yaziyorum, eger alinganlik yaparsan bir adim ilerleme gosteremezsin bunu da unutma.
ghibli06
11-06-2015, 18:13
http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/195467-basinc-hatasi.html?highlight=
Güneş hocam fazla bulaşma bence, daha önce çok yol yordam göstermeye çalıştık ama arkadaşın tarzı konudaki gibi maalesef...
ghibli06
11-06-2015, 18:15
turboya göre değişmiyormu basınc benim kullandıgım şuanda td04hl 19t ? gt30 takılmışlarıda oem beyin mesela 20g takılmaşlarıda
onu takmışlar bunu takmışlarla götürmeye çalışıyorsun, forumdan farklı bilgi gelirse de hemen itiraza geçiyorsun, aracın yapısı kaç bar turbo basıncı kaldırabilir diyorum, o turboyla alakalı değil mi diyorsun... turbon 3 bar bassa da olur yani?
eticet06
11-06-2015, 19:49
Belkide istenilen guc gercekci degildir?
Tamam madem kendin kurcalamak istiyorsun o zaman dogru yapalim su isi. Once alt yapi gelir. Closed/open loop nedir, bir aracin orjinal yazilimi 5000 devirden sonra neden zengine ceker, benzinin en verimli yanma orani, motorun kaldirabilecegi iat/egt degerleri, avans yakit iliskisi ve bunun gibi bircok konuda bilgilerin tam ve dogru olsun, ondan sonra ugrasmaya basla. Yazdiklarindan anladigim konu hakkinda yetersiz bilgiye sahip oldugun ki yazilim isi ile ilgilenen ister amator ister profeyonel kim okusa bu yazdiklarini ayni seyi dusunur ve soyler bu konuda. Once teorik sonra pratik. Okudugun rakamlarin Fahrenheit mi Celcius mu oldugunu bile tam anlayamiyorsun su an, bu da konuya olan mesafeni gosteren bir baska detay.
Bunlari senin icin yaziyorum, eger alinganlik yaparsan bir adim ilerleme gosteremezsin bunu da unutma.
Evet arac hakkında cok bılgıye sahıp degılım degerlerı ıcın ama bılgıyede ulasamadım araştırmalarım sonucu.Celius mu fahreheit mi bunu yazılımcılarada sordum onlarda cevalayamadı burdakıler tabikiçünkü böyle bir iat olması imkansız diyolar log aldıgım volvonunprogramında ne yazıkkı fahrenheit veya celius diye bir birim götermiyor :( yurt dışındakiler genelde fahreheit olarak okuyorlar değerleri.Fmic ve metanol kit yapacagım bu hafta iattada bir gerileme olacagını düşünüyorum çünkü aracın stok collerı radyatörün arkasında ve hava almıyor düzgün.Kafamı kariştiran herkesin başka birşey söylmesi bazıları diyor avans acılması lazım bazıları avans kısılması lazım aracında şimdi hanigisi net bir bilği ben burda sadece teoriyi ögrenerek daha stabil bir araç yapmaya çalışıyorum.Hedeflenen güç 280 hp tekerde krankta 330 hp gibi bir değer kullandıgı turbo ile.Burda Mustang dynoda tekerde 255 hp alındı ama arac stabil değildi yurt dışından aldıgım yazılımla ise araç stabil ama 240 hp yi geçemedim ama firmanın vaad ettiği değer 280 hp tekerde.
eticet06
11-06-2015, 19:51
onu takmışlar bunu takmışlarla götürmeye çalışıyorsun, forumdan farklı bilgi gelirse de hemen itiraza geçiyorsun, aracın yapısı kaç bar turbo basıncı kaldırabilir diyorum, o turboyla alakalı değil mi diyorsun... turbon 3 bar bassa da olur yani?
Aracın orjinal td04hl 16t ile stok basıncı 0.8 bar şuanda turbo ile td04hl 19t ile 1.3 cont yürüyor benım söylemek istediğim turbo ile alakalı değilmi td04hl 19t ile gt 30 1 barı aynı mı ? aynı olmadığı için turboya göre değişmiyormu diye soruyorum
ghibli06
11-06-2015, 20:34
Aracın orjinal td04hl 16t ile stok basıncı 0.8 bar şuanda turbo ile td04hl 19t ile 1.3 cont yürüyor benım söylemek istediğim turbo ile alakalı değilmi td04hl 19t ile gt 30 1 barı aynı mı ? aynı olmadığı için turboya göre değişmiyormu diye soruyorum
bar elbette ki aynı, ister GT40R ister tdo4 1 barı aynıdır, o değer basınçtır, aynı basınçta içeri sokulan hava miktarı ise turbodan turboya değişir... senin limit değerlerini bilmeden bu tarz uygulamalara girmen karanlık odada anahtar aramaya benziyor, insanlar dikkat edersen seni hep doğru yere yönlendirmeye çalışıyor, sen ise yaptıklarının doğru olduğunu savunup sorunlarının gerçek çözümlerini yanlış yerlerde arıyorsun...
eticet06
11-06-2015, 21:19
bar elbette ki aynı, ister GT40R ister tdo4 1 barı aynıdır, o değer basınçtır, aynı basınçta içeri sokulan hava miktarı ise turbodan turboya değişir... senin limit değerlerini bilmeden bu tarz uygulamalara girmen karanlık odada anahtar aramaya benziyor, insanlar dikkat edersen seni hep doğru yere yönlendirmeye çalışıyor, sen ise yaptıklarının doğru olduğunu savunup sorunlarının gerçek çözümlerini yanlış yerlerde arıyorsun...
Aracimim stok internalle tekerde 300 hp ye kadar dayanabiliyor 300 hp den sonra kollar egilme ihtimali var sanzumanim iste geartronik denen bir sistem tekerde onunda 300 hp 400nm tork a kadar limiti var aracim stok s60lardan 20 boya yakin iyi suanda cussesine gore iyi gidiyor.ama aracta bu zamana kadar baya yol kat ettim bu ikinci volvo benim.Bu yaz sonuna kadar stok binip durumumu ayarlarsam daha iyi bir setup a gecicem malzeme topluyorum suanda.Volvo ornegi olmadigi icin cok zorluk cekiyorum .yurt disindaki yazilimi aldigim firma araci birebir gormediginden cok fazlada zorlamiyor arabayi ama onemli olan benim teoride birsryler ogrenip onlari ona gore yonlendirebilmem.
Dilimin döndüğü, kafamın bastığınca anlatayım.
Öncelikle avans ne?
Hava yakıt karışımını tutuşturduğunda, belli bir sürede yanma gerçekleşiyor. Bu yüzden biz sıkıştırma esnasında spark'ı veriyoruz, tam yanmanın tepe noktadan sonra gerçekleşmesini hedefliyoruz. İdeal'den daha evvel yakarsan, pistonun sıkıştırması esnasında pistona ters güç uyguluyor, hem güç kaybediyorsun hem de zarar veriyorsun. İdeal noktadan daha ileride yakarsan, kompresyonun en yüksek olduğu noktada yakmamış oluyorsun, güç kaybediyorsun.
İdeal nokta ne?
Bunun cevabı allah bilir olmalı. O anki silindir içi sıcaklı, hava sıcaklığı, yakıt kalitesi vs flame speed'i değiştirirken, pistonun o anki hızı da verilen derecenin ne kadar süreye denk geldiğini değiştirdiğinden baya karmaşık ve önceden kestirmesi imkansıza yakın birşey benim anladığım. Herkes deneye yanıla, pingletene kadar avans verip, sonra birkaç tık azaltıyor benim takip ettiğim kadarıyla. Ya da dyno üstünde tork eğrisini izliyorlar. Avans vere vere bir yere kadar tork yükseliyor, sonrasında biraz düz gidip düşmeye başlıyor. düz gitmeye başladığında bahsettiğimiz ideal noktaya yaklaştıklarını anlıyorlar.
Unutmamak lazım ki ideal nokta ideal şartlar altında geçerli. Şartlarımız ideal olmadığından dolayı, idealin berisinde güç kaybettiğimizden, ötesinde ise motoru kaybettiğimizden berisinde kalmayı seçiyoruz. Veya, bilumum sensör vasıtasıyla motor bizi daha beriye itiyor. Mesela knock duyduğunda makina kendini güvenli tarafa zıplatıyor.
Mesela hangi sensörler?
Ecu'dan ecuya değişir. IAT olur, knock sensörü olur, yağ sıcaklığı olur, map verisi olur, load limit olur ....
Senin loglarda gördüğün avans ne?
Anlık avans'ın değeri. O devirde ve loadda, haritada ne değer girilmiş bilmiyoruz. Rötar var mı yok mu orda uçuşan rakkamlardan anlaşılmaz bence. Benim impreza'ya taktığım ecu da haritanın üstüne eklediği rötarı görebiliyordun. Şu anda log aldığın platform çok ilkel, devir bile gözükmüyor. Bence ilk adımda araç hangi araç, üzerinde ne motor var, ne ile log almaya çalışıyorsun onları bir yaz bilelim. Belki biz buluruz google'dan log tutmanın daha düzgün bir yolunu.
Kabaca bir arama yaptım. Vida ile kullandığınız Dice'a şu program ile de bağlanmak mümkünmüş, ve log alıp kaydedip geri oynatma özelliği mevcut :
ScanXL Standard - Palmer Performance Engineering, Inc. (http://www.palmerperformance.com/products/scanxlstd/index.php)
Demosunu indirip bir deniyebilirsiniz.
eticet06
11-06-2015, 22:10
Dilimin döndüğü, kafamın bastığınca anlatayım.
Öncelikle avans ne?
Hava yakıt karışımını tutuşturduğunda, belli bir sürede yanma gerçekleşiyor. Bu yüzden biz sıkıştırma esnasında spark'ı veriyoruz, tam yanmanın tepe noktadan sonra gerçekleşmesini hedefliyoruz. İdeal'den daha evvel yakarsan, pistonun sıkıştırması esnasında pistona ters güç uyguluyor, hem güç kaybediyorsun hem de zarar veriyorsun. İdeal noktadan daha ileride yakarsan, kompresyonun en yüksek olduğu noktada yakmamış oluyorsun, güç kaybediyorsun.
İdeal nokta ne?
Bunun cevabı allah bilir olmalı. O anki silindir içi sıcaklı, hava sıcaklığı, yakıt kalitesi vs flame speed'i değiştirirken, pistonun o anki hızı da verilen derecenin ne kadar süreye denk geldiğini değiştirdiğinden baya karmaşık ve önceden kestirmesi imkansıza yakın birşey benim anladığım. Herkes deneye yanıla, pingletene kadar avans verip, sonra birkaç tık azaltıyor benim takip ettiğim kadarıyla. Ya da dyno üstünde tork eğrisini izliyorlar. Avans vere vere bir yere kadar tork yükseliyor, sonrasında biraz düz gidip düşmeye başlıyor. düz gitmeye başladığında bahsettiğimiz ideal noktaya yaklaştıklarını anlıyorlar.
Unutmamak lazım ki ideal nokta ideal şartlar altında geçerli. Şartlarımız ideal olmadığından dolayı, idealin berisinde güç kaybettiğimizden, ötesinde ise motoru kaybettiğimizden berisinde kalmayı seçiyoruz. Veya, bilumum sensör vasıtasıyla motor bizi daha beriye itiyor. Mesela knock duyduğunda makina kendini güvenli tarafa zıplatıyor.
Mesela hangi sensörler?
Ecu'dan ecuya değişir. IAT olur, knock sensörü olur, yağ sıcaklığı olur, map verisi olur, load limit olur ....
Senin loglarda gördüğün avans ne?
Anlık avans'ın değeri. O devirde ve loadda, haritada ne değer girilmiş bilmiyoruz. Rötar var mı yok mu orda uçuşan rakkamlardan anlaşılmaz bence. Benim impreza'ya taktığım ecu da haritanın üstüne eklediği rötarı görebiliyordun. Şu anda log aldığın platform çok ilkel, devir bile gözükmüyor. Bence ilk adımda araç hangi araç, üzerinde ne motor var, ne ile log almaya çalışıyorsun onları bir yaz bilelim. Belki biz buluruz google'dan log tutmanın daha düzgün bir yolunu.
Gerçekten çok açıklayıcı olmuş anlattıkların.Ben speclerim ve arac hakkında bir bilgi vereyim ve lo dosyaları hakkında .
Volvo S60 t5 2001 model 450000 km orijinal motor komprasyon değerleri normal çıkıyor halen b5234t3 motor kodu me7 ecu var üzerinde
Specler
K&N kutu içi hava filtresi
76 mm Downpipe
76 mm krom eksoz sonda warex başka susturucu yok
Bosch motor sport bobin yüksek ateşleme serisi
Orijinal buji
tdo4hl 19t turbo orijinali tdo4hl 16t
Ard marka yüksek kapasiteli n75
orijinal 390 cc enjektör var araçta
Orijinal crank güçü 250hp/330 nm
hedeflenen crank gücü 330/400 nm
Araç geartronic sanzuman 5 ileri
Araçta dumpvale iptali var onun yerine hks blow off
Afr değerleri dip gazda şuanda 11.8 12.3 arası
1-2 viteste tork limiter dene bir sistemi var ve full boost ve güm 3-4-5 viteste geliyor
Yazılımı Ard volvo yapıyor
Tr deki isim vermeme gerek yok firmalar araca yazılımı stabil yapamadı ve limp moda düştü sürekli ve afr hep fakirdi.
Onun yüzünden yabancı bir firma tercih etmek zorunda kaldım.
Aracın log larını volvonun yetkili servisinin kullandıgı vida dice programı ile alıyorum ama bunu açamıyorum yazılımı yapan firma kendi görebiliyor benim aldıgım logları.
Aldıgım logları yukledım buraya belki acabiliriz
Dosya.tc - (http://www.dosya.tc/server/o2mi5r/log1.rar.html)
Logların açılmaması sizin yüzünüzden değil, o log bütün CAN-BUS mesajlaşmaları imiş, anlaşılabilir hale getiren bir yazılım da yok son kullanıcıya sunulan araştırdığım kadarıyla.
ARD tuning loglara ne yorum yaptı? Hangi devirde knock var? Uzaktan haritayı değiştirme imkanı var mı?
eticet06
16-06-2015, 13:13
Logların açılmaması sizin yüzünüzden değil, o log bütün CAN-BUS mesajlaşmaları imiş, anlaşılabilir hale getiren bir yazılım da yok son kullanıcıya sunulan araştırdığım kadarıyla.
ARD tuning loglara ne yorum yaptı? Hangi devirde knock var? Uzaktan haritayı değiştirme imkanı var mı?
Bende çok uğraştım ama açamadım logları her gönderdğimde teşekür etti ve çok işime yaradı dedi ama benim pek işime yaramadı yazılımı aldıgımdan beri belki 10 kere güncelleme yaptı araca ama pek bir ilerleme kaydemedik.Benim merak ettigim konu mesela iat 80 derecelere geldiğinde bunu Ard de görüyor ama bana iatla alakalı sorunun var vs dememesi ilğimi çekti.Aracıma metanol kitmi yoksa fmic mi yapmam gerektiğini söyledim de benim aracımda fmic çok daha başarılı olacagını söyledi .İşin garibi ingilizcem pek iyi değil zaten ama adamlar aracın herşşeyine mudahale edebiliyor bir kaç önerileri var mesela kafama takılan wasgate i 3.7 psi a ayarlı olması gerektiğini söylüyor ve bujilerin gap aralıgınında 0,50 mm olması gerektiğini söylüyor ama ben wasgate i dedikleri ayara aldıgımda isteninlen basıncı alamadım sıfır turboda taktım alamadım sonra kendileri güncelledi ve aracımda 1-2 viteste tork limiter oldugunu ve 3 vitestekii degerler full spool ve boost dedi dynodada 4 viteste bak aracına dedi sadece .Log videolarında gördüğüm mesela benim kelebek %75 acılıyor sadece neden %100 acılmıyor merak ettim.
Tork limitörü gaz kelebeğine müdehale edip gücünü kesiyor olabilir.
eticet06
07-07-2015, 00:31
bugun torque pro satın aldım adroıdde ama bazı sacmalıklar var ama knock detector dıye bır uygulaması var onda normal kullanımda ıat 32 derecelere gelıyor ama dıp gazda max 55 dereceoluyor sımdı ben hangısıne gore ıattın gercek oldugunu dusunecem suanda apexı 8.5 litre cooler aldım ustune metanolkıt takmayı dusunuyorum bakalım coolerdan sonra bır farklılık olucak mı aracta
Torque programında elmden gördüğünüz her değer doğrudur belki geç gelir düzgün loglamaz ama neredeyse tam tutar oradaki peak değerler saliselik gecikmede daha fazla peakler oluşmadıysa ki zor o da. Normal kullanımda 32 olan iat de doğru gazladığında 55 olanda ama sen 55 i baz al çünkü bu kadar uğraşı sabit kullanım için vermiyorsun.
eticet06
09-07-2015, 01:37
Arkadaşlar obden log almaya çalıştım bugun öncesi ve sonrası adına intercooler fmic upgrade yapacam araca obd ect sensörünü okumuyor ama volvonun programı okuyor anlamadım onu arac üst viteslerde 4-5 de avansı kısıyor sanırım intake temp 80 dereceleri buluyor bundan emin oldum artık gercı havada baya sıcak bu videoyu gece aldım dısarıda hava sıcaklıgı 20 derece dıyordu arac yorumlarınızı alabılırmıyım
https://www.youtube.com/watch?v=-a17zdEWEIo
Derdine derman olamıyacam ama log almak için gösterdiğin çabayı takdir ediyorum, şapka çıkarıyorum :)
iat 80lere cıkarken afr ne durumda ?
eticet06
09-07-2015, 10:39
iat 80lere cıkarken afr ne durumda ?
Afr 11.7 lerde 11.5 arasi
eticet06
09-07-2015, 12:00
Derdine derman olamıyacam ama log almak için gösterdiğin çabayı takdir ediyorum, şapka çıkarıyorum :)
Teşekkür ederim ozans uğraşıyorum ama pek bir ilerleme yok :) Avansı kısıyor iattan dolayı sanırım 6 lara düşüyor avans tamanlamadıgımdan araştırıyorum ama iattın çok yüksek oldugu aşıkar.8 litre intercooler aldım fmic yapacam.Bakalım ne kadar etkilecek benim anlamadıgım bu adamlar bu iattı görmüyor mu :) En son attıgım maiile kelebek %75 acılıyor iat 80 derece dedim ve arac 230 hp tekerde verdi dedim dyno üzerinde .Bana dynoya pek güvenme demiş ama farkli bir aracımız daha var volvo onu baz alırsam ondan çok hızlı olmam gerekir.Bana attıgı hesaplamayı paylaşayım burdan belki işine yarayanda olur
Maf =300 grams/ seconds
300/0.8 :375 bhp demiş
Benım bu hesap a göre aracım 284 hp felan çıkıyor araç zaten 250 hp :) hybrıd turbo komple eksoz downpipe kn fıltre bosh motor sport ateşleme mac tipi n75 ve yazılımla ile 34 hp mi aldık şımdı :) Bunların vaad ettiği güç 330 motor 280 tekerde idi
Benim merak ettiğim burdaki avans normal mi ? Turbom yeni ama fön makinesine mi dönüyor yoksa ?İngilizcem de iyi olmadıgı için tam olarak adamla anlaşamıyoruz veya o anlaşmak istemiyor
Aldıgım fmic yapmak için de cooler bu ürün 8 litre umarım yeterli olur
http://i.hizliresim.com/mPOll8.jpg (http://hizliresim.com/mPOll8)
http://i.hizliresim.com/4g7mm7.jpg (http://hizliresim.com/4g7mm7)
ghibli06
09-07-2015, 20:55
8 litre intercooler ile lag oluşmayacak mi?
eticet06
10-07-2015, 01:27
8 litre intercooler ile lag oluşmayacak mi?
oem cooler 6 litre diyorlar 8 litre litre genede takılıyor hazır kıtlerın ebatlarına bakarak aldım en yakın bulabıldıgım deger :) az once geldım bızdekı dıger volvo s70 t5 den obd den onun ıntake tep ıne baktım top speed yaptım sureklı yuklenıp cektım ama araba 26 dereceyı gecmedı :) bu işte bir anaormallık var benımkısı cok yuksek onunkısı cok dusuk :) iat sensorunu soktum balata sprey sıktım deger dusecekmı dıye dustu demekkı sensor okuyor anlamadım bu işi walla
eticet06
11-07-2015, 00:47
işte aradıgım degerleri az çok buldum stok s70 t5 iat degerleri
https://www.youtube.com/watch?v=MfSEH-ur7gc
ghibli06
11-07-2015, 02:09
hala internetten video vs bakarak yapmaya çalışıyorsun, bunların ideal değerler olduğunu nereden bileceksin?
Türkiye'de işini çözecek birini bulamamış arkadaş. Beraber çalıştığı yabancı firma da yeterince destek olmuyor. Internetten video bakıp sorununu anlamak dışında ne yapabilir?.
eticet06, iat sensörün nerede? Cooler'ın öncesinde mi yoksa sonrasında mı? Açık havaya aldığında ne değer okuyor, o anki hava sıcaklığı ile örtüşüyor mu gördüğün değer?
Bu arada İngilizce konusunda sıkıntı yaşıyorsan ben yardımcı olabilirim, sen bana yaz Türkçe, İngilizce'ye çevirip yollayayım.
ghibli06
11-07-2015, 07:00
Türkiye'de işini çözecek birini bulamamış arkadaş. Beraber çalıştığı yabancı firma da yeterince destek olmuyor. Internetten video bakıp sorununu anlamak dışında ne yapabilir?.
eticet06, iat sensörün nerede? Cooler'ın öncesinde mi yoksa sonrasında mı? Açık havaya aldığında ne değer okuyor, o anki hava sıcaklığı ile örtüşüyor mu gördüğün değer?
hocam internette binlerce video var, hangisi doğru hangisi güvenilir nereden bilecek? ciddi güçler almayı beklemek için bütün sensörleri ile beraber bir beyin+tesisat kurup hem aracın gerçek durumunu görmek hem de yazılımı buna göre yapmak daha mantıklı değil mi?
eticet06
11-07-2015, 10:45
hala internetten video vs bakarak yapmaya çalışıyorsun, bunların ideal değerler olduğunu nereden bileceksin?
İnternet çagımızın bence en iyi buluşu artı o referasn aldıgım videolar volvo nun yetkili tune firmaları bunlara güvenmeyip neye güvenebilirim ki ? örenekleyebilirseniz sevinirim ?Bence mulafet olmak olmak için yazıyorsunuz.Bunu demeden önce videoyu izleyip en basiti ipd nedir diye baksaydınız niye referans aldıgımı anlardınız.1963 den beri volvoya tune eden bir firma bu ve sadece volvo .Bu aracın yazılımını ankaradaki en bilinen yazılımcı arkadaşlar denedi zaten ondan böyle bir yol izledik.
eticet06
11-07-2015, 10:54
Türkiye'de işini çözecek birini bulamamış arkadaş. Beraber çalıştığı yabancı firma da yeterince destek olmuyor. Internetten video bakıp sorununu anlamak dışında ne yapabilir?.
eticet06, iat sensörün nerede? Cooler'ın öncesinde mi yoksa sonrasında mı? Açık havaya aldığında ne değer okuyor, o anki hava sıcaklığı ile örtüşüyor mu gördüğün değer?
Dün yeniden referans almak için bizdeki s70 t5 in degerleri ile karşılastıralım dedim ve onun degerlerini kontrol ettim top speed ve ara hızlanmalarında ama ne yazıkki okudugumuz degerler bize gercek iatı veremedi.S70 t5 de iat sensörü yok tahminim mafdan okuyor degerleri.Yukarıdaki videoda cooler öncesi ve sonrası degerler almak için sensör baglanmiş.Kendi aracımı sıkıştırdıktan sonra iat sensörünü söktüm dışarıya ve sıcaklık düştü.Sensör çalışıyormu diye üstüne balata spreyli siktim ve deger anında düştü bu demek oluyor ki sensörüm saglam.
Benim araçtaki iat sensörü kelebege 20 cm uzaklıkta coolerdan sonra.Basınc fazla diyemi iat tavan yapıyor diye düşündüm.Mbc takarak basıncı 1 bara sabitledim iat yine aynı .Şuanda deneyecegim tek bir şey kaldı oda iat sensörüne bir potansiyemetre takıp iattın sıcaklıgını 50 dereceye ayarlayıp yeniden log almak .Eger İat 50 derecede sabitken avansı kısmıyorsa sorunu çözmüş olucam.Bu hafta intercooler montajınıda yapıp onunda farkını görücem.
hocam internette binlerce video var, hangisi doğru hangisi güvenilir nereden bilecek? ciddi güçler almayı beklemek için bütün sensörleri ile beraber bir beyin+tesisat kurup hem aracın gerçek durumunu görmek hem de yazılımı buna göre yapmak daha mantıklı değil mi?
Siz de haklısınız ama bütçe her zaman standalone a imkan vermiyor. Kaldı ki o standalone'u kurmak ve bütün cruise durumlarına göre ayarlamak hem büyük emek hem de büyük masraf.
Bir de arkadaşın hali hazırda yaptığı masraf var, elindeki sistemi çalışır hale getirmeye çalışması bence yerinde bir davranış.
Dün yeniden referans almak için bizdeki s70 t5 in degerleri ile karşılastıralım dedim ve onun degerlerini kontrol ettim top speed ve ara hızlanmalarında ama ne yazıkki okudugumuz degerler bize gercek iatı veremedi.S70 t5 de iat sensörü yok tahminim mafdan okuyor degerleri.Yukarıdaki videoda cooler öncesi ve sonrası degerler almak için sensör baglanmiş.Kendi aracımı sıkıştırdıktan sonra iat sensörünü söktüm dışarıya ve sıcaklık düştü.Sensör çalışıyormu diye üstüne balata spreyli siktim ve deger anında düştü bu demek oluyor ki sensörüm saglam.
Benim araçtaki iat sensörü kelebege 20 cm uzaklıkta coolerdan sonra.Basınc fazla diyemi iat tavan yapıyor diye düşündüm.Mbc takarak basıncı 1 bara sabitledim iat yine aynı .Şuanda deneyecegim tek bir şey kaldı oda iat sensörüne bir potansiyemetre takıp iattın sıcaklıgını 50 dereceye ayarlayıp yeniden log almak .Eger İat 50 derecede sabitken avansı kısmıyorsa sorunu çözmüş olucam.Bu hafta intercooler montajınıda yapıp onunda farkını görücem.
Bence sensörü yanıltmaya çalışmadan evvel, sensör araç dışındayken okuduğun değeri o anki hava sıcaklığıyla bir karşılaştır, cinsini görelim değerin. Hava sıcaklığı dışarıda 20 derece celcius ise, sen de sensörden 20 derece celcius civarı bir değer okuyorsan, okuduğun 80 lik değerin celcius olduğundan emin olursun.
İstersen adamlar ile yazışmalarını bana özelden at, ona göre bir soru yönelteyim adamlara. Logları onlar görebiliyor, avans sıkıntısı görüyorlar mı, bu yakıttan mı kaynaklanıyor, iat'tan mı, yoksa başka birşeyden mi öğrenelim.
Bir yerde de gaz kelebeği %75'i geçmiyor demişsin, onu da araştırmak gerekli.
Hüseyin iat yerine ayarlı veya sabit direnç bağlayarak durumu görmek mantıklı.
Avans iat dan dolayimi değişiyor anlaşılır boylece.
Hüseyin bu arada videoyu tekrar izledim de
Senin avans derece IAT a gore dusmuyor, ilk gazlayip basınç yükseliyor devirde 4000-5500 arası olunca avans düşüyor.
5500 üstü olunca avans derecesi gene yükseliyor.
Videonun başında ilk gazlamaya başladığında iat daha 40 derece göstermekte ama gene 4000 devir üstüne çıkınca avans derecesi düşüyor fakat 5500 ustunde artmaya başlıyor.
Sanki avansin böyle olması yazılımdan dolayı gibi.
eticet06
28-07-2015, 23:26
Araca fmic cooler yaptım 8.5 litre iatim yine 80 dereceleri buluyor ama eskisi 2 sn de 80 derece olmuyor top speede dogru 80 leri görüyor.Aracın yazılımını ankaradaki tanımış yazılımcı arkadaşımla okuduk bana dediği avansı adamlar çok açmış ve araba ondan yürümüyor 4 viteste dedi .Avansı arabanın orjinal avansına geri getirdik ve yeni alıdıgım loglarda 10 derecelerde geziyor avans ama yakıtla yaklasık %20 tolyen ile .Arkadaşımın dediğine göre adamların yaptıgı yazılımla baya güç çıkar ama 100 oktan a yakın benzınım olması gerekmiş.Gecenlerde bir astra h turbo deneme sansım oldu iatını olçtuk oda 100 derece cıkıyor :) ama şuanda aracın gidişi baya iyi oldu .Gerçi ard firmasıda yeni bir guncelleme yaptı ama denemedim daha adamlara avans 5 dereceye dusuyor dedım 4 vıteste avans yeni yazılım yaptım dedı bir dene dedi bakalım.
https://www.youtube.com/watch?v=cf-vH2-l7fQ
https://www.youtube.com/watch?v=doUaDas_4uY
İntercooler ve emiş borusunu custom yaptıktan sonra en fark eden bir olayda mafın eskıden 220gr/sn okurken şuanda 240 245 gr/sn hava emmesi
eticet06
03-08-2015, 00:49
Arkadaşlar bir konu hakkında bilgiye ihtiyacım var aracıma Fmıc cooler yapmadan önce iat 90 dereceleri gaza oturmala görüyordu fmic cooler yaptıım yine 80 derecelerde ama şuanda cabuk yukselmıyor misal 4 vitesin ortasına kadar dip gazla gelirsen görüyor.Buda haliyle çoksıcak çalışıyor oluyor.İatın yüksek olmasının mekanik bir sorun olabilirmi ? Eger olursa neden olur .Sentesi kacık olabilir dendi aracın bundan dolayi avans kısar araba ve iat yükselir dendi ilk işim bunu kontrol etmek olucak orijinal cooler 5 litre iken benim şuanda yaptıgım cooler 8.5 litre
eticet06
05-08-2015, 18:25
Aracıma yapılan en son ayarlarla beraber teker 260 hp olarak guc aldık benim aracım için bence gayet iyi bir deger :) iatımız aynı nerede ise :) Ama aracın gidişi gerçekten çok iyi şuanda dyno mustang dynodur :)
http://i.hizliresim.com/b2Mv0n.jpg (https://hizliresim.com/b2Mv0n)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.