PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Renault 11 Flash S turbolamak



umutr
07-06-2015, 14:30
94 model Renault 11 Flash S model aracım var. Aracıma turbo uygulatmak istiyorum. 6-7 bin civarı bütçem var. 150-160 hp bile işimi görür açıkçası :) Amacım aracın biraz seri ivmelenmesi. Aklıma takılan bir kaç soru var. İstanbulda nerede yaptırabilirim? Bu bütçe yeterli olur mu? Verim alırmıyım? Bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim :)

levent
07-06-2015, 16:07
Volvo 480, hatırladığım kadarıyla sizinle aynı motorun fabrikasyon turbolanmış hali. Detayları bilmiyorum pek netten araştırırsanız farklı parçalarının temini ile orj turbolu gibi hale getirilebilir.

umutr
07-06-2015, 16:36
Volvo 480, hatırladığım kadarıyla sizinle aynı motorun fabrikasyon turbolanmış hali. Detayları bilmiyorum pek netten araştırırsanız farklı parçalarının temini ile orj turbolu gibi hale getirilebilir.

Sanırım turbonun fiyatı bu kargoyla £1000 civarı bir fiyat olacaktır
Charger, charging system (BU , 124971): VOLVO Parts - Bestpartstore.co.uk (http://www.bestpartstore.co.uk/7125267)

Sadece turboyu sipariş etsem geri kalanı burada yapılabilirmi?

eticet06
08-06-2015, 00:25
94 model Renault 11 Flash S model aracım var. Aracıma turbo uygulatmak istiyorum. 6-7 bin civarı bütçem var. 150-160 hp bile işimi görür açıkçası :) Amacım aracın biraz seri ivmelenmesi. Aklıma takılan bir kaç soru var. İstanbulda nerede yaptırabilirim? Bu bütçe yeterli olur mu? Verim alırmıyım? Bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim :)

evet arkadaşın dediği gibi clio rsi volvo 480 flash aynı blokları kullanıyor.volvo 480 emme manifoltu bulacaksın ilk başta ondan sonra turboyu burda temin edebilirsin bildiğim kadarı ile kangoo dci ın da eksoz manifoltu ufak bir kaç işlemden sonra uyuyor geri kalan ise ecu çok zor bir işlem değil bunu yapmak manifolttu yurt dışından 200 dolar civarına bulabiliyorsun ve yurt dışında bu motorun çok örnekleri var

levent
08-06-2015, 00:41
B18FT imiş motor kodu, koddan yola çıkarak araştırabilirsin biraz daha ama genel olarak eticet'in yazdıkları en mantıklı yöntem TR şartları için.

boostbomb
10-06-2015, 15:34
Araç karbratörlü değilmi ?

boostbomb
10-06-2015, 15:40
6 bine lpgde karbratörlü düşünürsen yardımcı olabilirim 180 hp net alırsın

umutr
10-06-2015, 21:02
6 bine lpgde karbratörlü düşünürsen yardımcı olabilirim 180 hp net alırsın

Nerdesiniz peki ?

boostbomb
11-06-2015, 08:11
Nerdesiniz peki ?

Ankara ivedik organize sanayi 88 oto sanayi bölgesinde

yapılan aracın arkasında usta her türlü sorununda yardımcıda oluyor kardeşim

ki sorunda olmuyor günlük gazlıyabiliyosun

sormak istediğin her şeyi sorabilirsin çekinme

K.Kaan
11-06-2015, 09:39
https://www.youtube.com/watch?v=h2JJ1KEoQMA

Bizde ara sıra geyiğini yapıyoruz turbolasak mı diye. :) volvo 480 ler bildigim kadarıyla 120 hp. sıkıştırmaya çok dikkat edilmeli diye biliyorum bizim arabalarda turbo yaparken. Karbüratörde turbo nasıl olacak merak ettim. ama 180 hp gibi bir rakam yakalanırsa ve yola tutunursa ağır şaka makinası olur sanırım flash s Konuyu merakla takip edicem. Ben atmosferik swap düşünürken turbo projesini takip etmek keyifli olacak.

boostbomb
11-06-2015, 10:32
https://www.youtube.com/watch?v=h2JJ1KEoQMA

Bizde ara sıra geyiğini yapıyoruz turbolasak mı diye. :) volvo 480 ler bildigim kadarıyla 120 hp. sıkıştırmaya çok dikkat edilmeli diye biliyorum bizim arabalarda turbo yaparken. Karbüratörde turbo nasıl olacak merak ettim. ama 180 hp gibi bir rakam yakalanırsa ve yola tutunursa ağır şaka makinası olur sanırım flash s Konuyu merakla takip edicem. Ben atmosferik swap düşünürken turbo projesini takip etmek keyifli olacak.

sıkıştırma oranı problem değil çünkü zaten piston değişiyor sıkıştırma düşüyor.

komple yakıt sistemin soğutma sistemin değişecek kapak üzerinde uygulama yapılacak

bunlarda önemli

ben swap yerine 1.7 turbo kesinlikle öneririm

ilerde 4 nokta enjeksiyona geçmenizde mümkün

Hızlı_Fransız
11-06-2015, 12:10
B18FT volvo makinasına geçmek pek mantıklı olmaz istediğiniz güçü amlanız zor olacaktır karbüratörlü olarak o güçleri yakalamanız mümkün ama lpg pek mantıklı olmucaktır. Piston olarak forgeti yok ama 2 seçenek var. Ya custom yaptırcaksın yada vw grubundan turbo modellerin pistonlarını kullanacaksın dostum. düşünürsen 6 bin tl rakama anahtar teslim dyno da 160 170 cıkarır teslim ederim.

K.Kaan
11-06-2015, 12:43
sıkıştırma oranı problem değil çünkü zaten piston değişiyor sıkıştırma düşüyor.

komple yakıt sistemin soğutma sistemin değişecek kapak üzerinde uygulama yapılacak

bunlarda önemli

ben swap yerine 1.7 turbo kesinlikle öneririm

ilerde 4 nokta enjeksiyona geçmenizde mümkün

çok içerik olarak bilemiyorum tabiki ama karbüratör ve turbo denklemini kafamda oturtamıyorum bir türlü ve sorunsuzluğu. Ama tabikide uygulamayı yapıyorsanız buna olumsuz eleştri olarak algılamayın söylemlerimi.

Benim hayalim f7p bulabilmek yada f7r koymak kendi aracıma açıkçası. Hem daha sorunsuz hemde daha yeni teknoloji olur müdahele anlamında rahat olur diye düşündüğümden.


B18FT volvo makinasına geçmek pek mantıklı olmaz istediğiniz güçü amlanız zor olacaktır karbüratörlü olarak o güçleri yakalamanız mümkün ama lpg pek mantıklı olmucaktır. Piston olarak forgeti yok ama 2 seçenek var. Ya custom yaptırcaksın yada vw grubundan turbo modellerin pistonlarını kullanacaksın dostum. düşünürsen 6 bin tl rakama anahtar teslim dyno da 160 170 cıkarır teslim ederim.

6 bin tl flash için o güçlere ulaşılacaksa büyük değil cidden ama sorunsuzluğu düşündürücü geliyor.

Size pm atmıştım sanırım ulaşmadı yada fırsatınız olmadı...

eticet06
11-06-2015, 13:06
forumda hızlı fransız adlı arkadaşla irtibata geçerseniz ismi ilke o zaten yapmıştı flas turbo sana yardımcı olur

boostbomb
11-06-2015, 13:09
çok içerik olarak bilemiyorum tabiki ama karbüratör ve turbo denklemini kafamda oturtamıyorum bir türlü ve sorunsuzluğu. Ama tabikide uygulamayı yapıyorsanız buna olumsuz eleştri olarak algılamayın söylemlerimi.

Benim hayalim f7p bulabilmek yada f7r koymak kendi aracıma açıkçası. Hem daha sorunsuz hemde daha yeni teknoloji olur müdahele anlamında rahat olur diye düşündüğümden.



6 bin tl flash için o güçlere ulaşılacaksa büyük değil cidden ama sorunsuzluğu düşündürücü geliyor.

Size pm atmıştım sanırım ulaşmadı yada fırsatınız olmadı...


kardeşim oluyo yakıtın avansın düzenli yapılabildikten sonra aracına uygun turbo seçimi yapıldıktan sonra

ısı dengesini koruyabildikten sonra neden yapılamasın

lpgde verim alıyoruz. benzindede yürütülüyo ama karbratörlü turbolu araçlar benzinde aşırı yakıt tükettikleri için genel müşteriler lpg tercih ediyo o güçleri lpgde almak zor değil karar sizin

alihan_27
11-06-2015, 13:18
İşin iki püf noktası var.
1-ateşleme avansı
2-lpg için doğru mikser seçimi

K.Kaan
11-06-2015, 13:28
kardeşim oluyo yakıtın avansın düzenli yapılabildikten sonra aracına uygun turbo seçimi yapıldıktan sonra

ısı dengesini koruyabildikten sonra neden yapılamasın

lpgde verim alıyoruz. benzindede yürütülüyo ama karbratörlü turbolu araçlar benzinde aşırı yakıt tükettikleri için genel müşteriler lpg tercih ediyo o güçleri lpgde almak zor değil karar sizin

o bütçeler için o güçler cidden para değilmiş tebrikler cidden. ben lpg siz kullanıyorum aracımı ve minimum 60 kuruşlar yakıyor ekonomide, demekki benzinde öyle bir uygulama ile kimbilir ne kadar yakacaktır :)

Hızlı_Fransız
11-06-2015, 14:11
Dostum benim kullanacağım karbüratörler sonrada turboya uyarlamalı ve sagı solu deşilmiş karbüratör değil. Fabrikasyon turbo araçlardan cıkma karbüratörler renault için bende avans sorunu cok fazla yok 1,5 lara kadar avansız yürütürüm. İş araç sahibine ve bütçesine kalmış isterse F7p Motorumda var :)

Karakuş
11-06-2015, 14:16
1.4 Turbo flash'lar da üretilde diye biliyorum ama?? Bilgim pek yok bu konuda ama Direk swap vs yapılabilir. Hatta F.Bugalski Türkiye Rallisinde Flash Turbo ralli aracıyla yarışmıştı.

K.Kaan
11-06-2015, 14:22
Dostum benim kullanacağım karbüratörler sonrada turboya uyarlamalı ve sagı solu deşilmiş karbüratör değil. Fabrikasyon turbo araçlardan cıkma karbüratörler renault için bende avans sorunu cok fazla yok 1,5 lara kadar avansız yürütürüm. İş araç sahibine ve bütçesine kalmış isterse F7p Motorumda var :)

Araç sahibi ile bir tanışıklığım yok açıkçası. Konuya denk gelince yazmak istedim. Benden başka birinin bu devirde flash ile uğraştığını görmek şaşırttı açıkçası.:)


f7p komple motoru benim aracıma takacak olursak motor evraklı ise pm olarak bütçe almam mümkün müdür? İşçiliği sizinle mi yapmamız gerekli yoksa motoru mu sadece sizden temin edebiliriz? Yakın zaman içerisinde motor yapmayı düşünüyorum aracıma zaten bütçe tasarlarım kafamda...

Hızlı_Fransız
11-06-2015, 14:26
Benim yaptığım turbo araçlarda normal kullanımda kesinlikle 60 krş bile yakmıcaktır. Biz çok uzun sürelerdir renault ile uğraşıyoruz 11 diye bir klasman yok :)

https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/v/t1.0-9/558772_10151270768367421_1851831722_n.jpg?oh=b9350 2087d70071454bfb9503350ab8d&oe=56029452

K.Kaan
11-06-2015, 14:32
Benim yaptığım turbo araçlarda normal kullanımda kesinlikle 60 krş bile yakmıcaktır. Biz çok uzun sürelerdir renault ile uğraşıyoruz 11 diye bir klasman yok :)

https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/v/t1.0-9/558772_10151270768367421_1851831722_n.jpg?oh=b9350 2087d70071454bfb9503350ab8d&oe=56029452

Evet tarihte kaldı cidden 11 ler. Bizimkide aile emektarı bir sürelik ayrılıktan sonra geri alıp imkanlar el verdiğince evlatlık binmek istiyorum. Biraz uzak kalınca veya sorunla karşılaşınca insan bıkıp satsam mı diyor da direksiyonu geçince vazgeçiyor.:) dediğim gibi f7p için bütçe yazarsanız çok memnun olurum veya alternatif ne yapılabilir ile ilgili.

Hızlı_Fransız
11-06-2015, 14:35
f7p bütçesi düzgün sıkıntısız bir düzen için en az 6 7 liraları bulur ama mademde motor yapıcaksın motor hariçi 3 lira gibi bir maddiyat ile sıkıntısız olacak şekilde turbolayabilirsin. En azından ben bu paralara elimde malzemler oldugu için yapabiliyorum. Motorda yapıcaksan turbo düşünüyorsan ona göre motorunu toplamanda fayda var.

K.Kaan
11-06-2015, 14:38
f7p bütçesi düzgün sıkıntısız bir düzen için en az 6 7 liraları bulur ama mademde motor yapıcaksın motor hariçi 3 lira gibi bir maddiyat ile sıkıntısız olacak şekilde turbolayabilirsin. En azından ben bu paralara elimde malzemler oldugu için yapabiliyorum. Motorda yapıcaksan turbo düşünüyorsan ona göre motorunu toplamanda fayda var.

Açıkçası turbo düşünmüyorum. Hem ben aracımın daha sessiz sakin çalışması yürümesi için hemde atmosferik araba daha sağlıklı ve keyifli geliyor bana.stock f7p bu kasada gayet yeterli olacaktır diye düşünüyorum.
Peki dediğiniz f7p bütçesinde siz aracı komple hazırlayıp mı teslim edeceksiniz bana sadece işletmek kalacak?

Hızlı_Fransız
11-06-2015, 14:43
Evet doğrudur.

K.Kaan
11-06-2015, 14:46
İrtibat numarası atabilirseniz konu ile ilgili hareket alacağım zaman irtibata geçmek isterim.

boostbomb
11-06-2015, 15:51
tercih meselesi tabiki bnm tercihim farklı olurdu ben ilk etapta karbratörlü olarak turbolar kullanır sonra ilerleyen zamanda araç artık yetmediğinde 4 nokta enjeksiyona geçer turbomu biraz daha büyütürdüm. 300 hp lere kadar çok rahat yolum var tabiki ben tuning işlerini sevdiğim için genelde stok motor swaplamak beni tatmin etmiyor yeri geldiğinde etanolde koyarım nosda basarım launchda yaparım standalone sistemler özveri emek zaman ve maliyet ister ama tabiki zevkide farklıdır.

boostbomb
11-06-2015, 15:52
ama siz sakın bir şeyler arıyosanız swap daha mantıklı tabiki Hızlı_Fransız sizi istekleriniz konusunda çok rahat tatmin edecektir. Umarım istediğinize ulaşırsınız.Şimdiden hayırlı olsun :)

Grimlord
11-06-2015, 15:56
hocam başka konu açmak istemedim,konu sahibi arkadaş kızmaz inşallah :)

k4m motora turbo işlemi yapabilir miyiz? ortalama maliyet ne olur,olsa sağlıklı olur mu sizce?

boostbomb
11-06-2015, 15:57
hocam başka konu açmak istemedim,konu sahibi arkadaş kızmaz inşallah :)

k4m motora turbo işlemi yapabilir miyiz? ortalama maliyet ne olur,olsa sağlıklı olur mu sizce?

kango motoru değilmiydi o ?
araç enjeksiyonlumu ?
hacim nedir ?

K.Kaan
11-06-2015, 15:59
ama siz sakın bir şeyler arıyosanız swap daha mantıklı tabiki Hızlı_Fransız sizi istekleriniz konusunda çok rahat tatmin edecektir. Umarım istediğinize ulaşırsınız.Şimdiden hayırlı olsun :)

Aynen ilk etapta çok uçup kaçmasına gerek yok. yeni nesil bir makina koyup sorunsuz güçlerde binerken yürürüne yönelmek istiyorum özellikle piste çıkartmak için. ilerde o motora yapılabilecek şeyler illa ki olur zaten. teşekkür ederim kardeşim yorumların için.

Grimlord
11-06-2015, 16:00
kango motoru değilmiydi o ?
araç enjeksiyonlumu ?
hacim nedir ?

kangoo degil,megane 1 ve cliolarda 2lerde var,hacim 1,6 16v stock 107 hp araç.

boostbomb
11-06-2015, 16:04
kangoo degil,megane 1 ve cliolarda 2lerde var,hacim 1,6 16v stock 107 hp araç.

enjeksiyon turbo maliyetli olur ama sağlıklı olur. 14.000 lira gibi bi maliyetle 250 hp sorunsuz binersiniz bu 300 de olabilir 400 de olabilir tamamen fiyatla alakalı düzgün yapıldıktan sonra sıkıntı olmayacaktır

boostbomb
11-06-2015, 16:06
bu sizin nasıl bişey istediğinize bağlı aslında bi fikriniz var mı ?

Grimlord
11-06-2015, 16:17
yani günlük sıkıntısız binilebilecek sağlıklı bi araç olsa,atıyorum 250hp değilde 200 olsa ama hani sıkıntısız olsa yeterli :) sonuçta bu motora atmosferik olarak alabileceğimiz maksimum rakam yanılmıyorsam 140 150 civarıdır

boostbomb
11-06-2015, 16:27
yani günlük sıkıntısız binilebilecek sağlıklı bi araç olsa,atıyorum 250hp değilde 200 olsa ama hani sıkıntısız olsa yeterli :) sonuçta bu motora atmosferik olarak alabileceğimiz maksimum rakam yanılmıyorsam 140 150 civarıdır

14 k taban fiyat 200 hp de çok rahat gezersin 1 barda o gücü rahat alırsın. 1 bardada günlük atmosferik nasıl kullanıyosan öyle kullanabilirsin. sıkıntısız. 14 k nın içinde beyini tesisatı ayarı turbosu motor içi komple ve aktarması var.

boostbomb
11-06-2015, 16:36
araç 2 barı kaldıracak şekilde yapılacak o fiyata tabiki yoksa 10 lirayada yapılır ama ben kaliteden yanayım aynı setupla daha yüksek güçler alabilirsin

Grimlord
11-06-2015, 16:39
çok teşekkür ederim hocam,arkadaşın konusunu da hiç etmeyelim,ayıp olmasın :)

umutr
11-06-2015, 23:15
Ankara ivedik organize sanayi 88 oto sanayi bölgesinde

yapılan aracın arkasında usta her türlü sorununda yardımcıda oluyor kardeşim

ki sorunda olmuyor günlük gazlıyabiliyosun

sormak istediğin her şeyi sorabilirsin çekinme

Açıkçası benim istediğim günlük kullanım için piste pek çıkıcağımı sanmıyorum ama yolda yeni model bi araba gördüğümde de gazlayıp yanından uzamak istiyorum :D yeni modelden kastım jettalar passatlar :D araçta bi kaç değişiklik daha düşünüyorum tabi bunların hepsi bi kerede olmaz daha çok zamanı var aracın üstünde geçen sene aldığım 195/65/15 jant lastik var yol tutuşu arttırmak istedim lpg 2011 senesinde 71 bindeyken takıldı şuan 126binde araç yaklaşık 12 senedirde bizde araçta şase güçlendirmeyide düşünüyorum haliyle aracın yaşı var yüksek hızlarda esneme yapıcaktır o yüzden düşük maliyetlide olsa bi güçlendirme istiyorum ama aklıma takılan tek şey 120-130dan sonra bile bu kadar çok savrulan bi araca böyle bi yatırım yapmak mantıklı olurmu?

umutr
12-06-2015, 08:50
Aslında turbo takıldığı zaman pistonlar vs. değişceği için NOS uygulamasıda yaptırabilirim. Maliyet ne olur onu bilmiyorum ama kullanışlı olur diye düşünüyorum :D Bu konu hakkında da yardımcı olursanız sevinirim

boostbomb
12-06-2015, 16:01
Aslýnda turbo takýldýðý zaman pistonlar vs. deðiþceði için NOS uygulamasýda yaptýrabilirim. Maliyet ne olur onu bilmiyorum ama kullanýþlý olur diye düþünüyorum :D Bu konu hakkýnda da yardýmcý olursanýz sevinirim

Tabiki kardesim nosuda cok rahat sikarsin 2.5 lira bi maliyeti oluyo nosun ama arac yapilsin nosa ihtiyacin olmuyo gercekten :)

umutr
12-06-2015, 16:33
NOS montajını nerde yapıyorlar? LPG'li arabada sorun çıkarırmı

boostbomb
13-06-2015, 08:26
NOS montajını nerde yapıyorlar? LPG'li arabada sorun çıkarırmı

Nos montajı çokta zor değil ancak Nosta bildiğiniz gibi N2o jetlerken araca aynı zamanda yakıtta jetlemek gerekecektir.

lpg jetlemeyi ben pek uygun bulmuyorum. Güç N2o den değil yakıttan geldiği için aracı karbratörlü yaptıüınızda lpg ile biniyosanız.

N2o kullanacagınızda benzinde kullanmanız daha sağlıklı olacaktır.

Lpg'de yürütülen araçta benzin regülatörü pompa ve tesisatta ufak bi değişiklik ile aynı zamanda benzindede yürütüp benzinle jetleme yaptığınızda ekstra perfomans alabilirsiniz.

Bnm lpg önerim zaten yakıt masrafının benzinde yüksek olması sebebli örnek verecek olursak

sadece Lpg turbo anahtar teslim 6000 tl 180 hp güç yakıt masrafı maksimum 50 krş

sadece Benzin turbo anahtar teslim 6000 tl 200 hp güç yakıt masrafı 80-90 krş

lpg+benzin turbo anahtar teslim 7000 tl

umutr
13-06-2015, 13:36
Benim aklımdaki normalde lpg'de çalışıp nos basarken hem benzin hem nosu çekmesi daha sonra tekrar lpgye geçmesi öyle olursa cidden deli bişey olur :D

boostbomb
13-06-2015, 13:58
Lpgyle benzinin avans dereceleri ayni degil ama soypedigin sey olur 4 nokta enjeksiyonda yapilir niye nosla ugrasiyosun ki direk 2 bar bas lpgde soguta soguta surdukten sonra nosla anlik alacagin gucu her an al

umutr
13-06-2015, 14:47
En mantıklısı lpg turbo 170-180hp ileride yetmediği taktirde enjeksiyona geçip belki yarışlara bile hazırlık yapabilirim :D

boostbomb
13-06-2015, 14:55
En mantýklýsý lpg turbo 170-180hp ileride yetmediði taktirde enjeksiyona geçip belki yarýþlara bile hazýrlýk yapabilirim :D

Aynen oyle kademe kademe yapman daha zevkli olur hemde yormaz

umutr
13-06-2015, 15:13
Tek seferde yapabilcek bütçem yok zaten. 1-2 ay içinde bir aksilik çıkmazsa yaptırmayı düşünüyorum. Ekstra masraf çıkmasın yeterki :D

boostbomb
13-06-2015, 15:49
Tek seferde yapabilcek bütçem yok zaten. 1-2 ay içinde bir aksilik çýkmazsa yaptýrmayý düþünüyorum. Ekstra masraf çýkmasýn yeterki :D

o6mertsever@hotmail.com facebook tan da ulasabilirsin

boostbomb
13-06-2015, 17:03
Tek seferde yapabilcek bütçem yok zaten. 1-2 ay içinde bir aksilik çýkmazsa yaptýrmayý düþünüyorum. Ekstra masraf çýkmasýn yeterki :D

o6mertsever@hotmail.com facebook tan da ulasabilirsin

Yasin
14-07-2015, 23:06
Benim yaptığım turbo araçlarda normal kullanımda kesinlikle 60 krş bile yakmıcaktır. Biz çok uzun sürelerdir renault ile uğraşıyoruz 11 diye bir klasman yok :)

https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/v/t1.0-9/558772_10151270768367421_1851831722_n.jpg?oh=b9350 2087d70071454bfb9503350ab8d&oe=56029452

Hocam bu swap konusunda, hangi Renault motorları şaside kesme kaynatma yapmadan birbirleri yerine direkt swaplenebiliyor? K7M, K4M, F3P, F3R, F7P, F7R, F4R motor modellerinden hangileri birbirleri yerine direk swaplenebiliyor?

Hızlı_Fransız
14-07-2015, 23:34
Dostum eğer Renault 19 için K7m yerine k4m düşünüyorsan :) k4m klima komposörünü kullanmazsan k7m kullakarını k4m takarısn swap olur kes biçmede olmaz :)

Yasin
14-07-2015, 23:49
Pm attım size. Konu kirlenmesin.:)