Orijinalini görmek için tıklayınız : Rollingde Turbo doldurma
beanliyo
11-06-2015, 23:07
Arkadaşlar kafama bir soru takıldı Turbo doldurma diye rolling'de Bi arkadaş dedi inanmadım pek Hem fren hem gaza basıp turbo dolduruyormuş böyle bişey varmı avantajı varsa bizde yaparız :):soru:
Bahsettiğin olayı google da boost brake diye aratarak fazlasıyla detaylı bilgi bulabilirsin.
İki pedala gerektiği ayarda basarak turbo basıncı yükseltilir. Böylece 3. Korna sonu anlık hızlanmada iyileşme görülür. Tünel yapmak kadar bilinen ve olağan bir durum.
beanliyo
11-06-2015, 23:14
Bahsettiğin olayı google da boost brake diye aratarak fazlasıyla detaylı bilgi bulabilirsin.
İki pedala gerektiği ayarda basarak turbo basıncı yükseltilir. Böylece 3. Korna sonu anlık hızlanmada iyileşme görülür. Tünel yapmak kadar bilinen ve olağan bir durum.
Bi araştıralım bizde uygulıyalım 3 kornada anlık kafa çıkarma gibi bişey bu galiba benzinlidede yapılırmı atmosferik.
Yapmaz. Turbo olması gerekir
Bi araştıralım bizde uygulıyalım 3 kornada anlık kafa çıkarma gibi bişey bu galiba benzinlidede yapılırmı atmosferik.
"Rollingde Turbo doldurma" açtığınız başlıkta sorduğunuz sorunun cevabı var :D
Böyle şeylere gerek yok zaten turbonun peak devrindeyse ise gaz/fren ister dip gaz her şekilde kalkacaktır
Hatta fren gaz derken frenlerin 0.5/1 saniye bırakma süresini göz önüne almak lazım
Unutmadan 2000 sonrasında bi çok araçta gaz+fren yapınca gazı otomatik kesiyor siz bassanızda yani güncel arabalarda hiç bi işe yaramaz direk frene basarsınız
Mehmetmert
12-06-2015, 01:33
Güncel araçlarda gaz kesiyor,benim MK7 aracımda da kesiyor ama yapmanın bir yolu var...
1-Sol ayağınızınla frene dokunun(fren ışıkları yanacak şekilde okşayın)
2-Sağ ayağınızla gaza dokunun(Araba 1 sn gaz yiyecektir sonra ayağınızın frende olduğunu anlayınca bırakacaktır gaz vermeyi)
3-Sol ayağınız hala frene basılı kalsın,sağ ayağınızı gazdan çektin
4-Sağ ayağınızla tekrar gaza bastığınızda artık brake boost yapabilirsiniz(Sol ayak hala frende)
Böyle anlatınca uzun oldu ama kısaca sol ayakla frene basılı tutun,sağ ayağınızla gaza basın ve çekin.İkinci basışınızda brake boost yapabilirsiniz artık(Sadece golf MK7'de denedim,diğer VAG gruplarındada bu şekildedir diye düşünüyorum)
canozgur106
12-06-2015, 05:30
Boost brake yapabilene avantaj sağlar ufaktan beceri ister:)
Bu denemeyi yapmadan önce boş bir ortamda sol ayakla frene basmayı denemeyi unutmayın,
kalkış yapmadan önce sol ayakla frene basılı tutmaya alışan kafa kalkış sonrasında da frenleme için sol ayağı kullanırsa istenmeyen sonuçlar elde edilebilir...
leader_T
12-06-2015, 08:26
Rallilerde tüm sürücüler bunu yapıyorlar. Yani etkisi var ancak beceri isteyen bir olay.
ralli de yapılan şey "left foot braking" sol ayak frenidir. Arabanın ağırlık dağılımını dinamik olarak kontrol etmekten, yükü ve çekişi kaybetmemeye kadar çeşitli amaçlarla yapılır.
"brake boosting" dediğimiz rollinglerdeki olay ise kısaca aracı yüke bindirmek ve turboyu doldurarak güç üretmesini sağlamak ama bir yandan da frene basarak gitmesini engellemektir. Ağır yük çeken kamyonlar gibi düşünün. Rolling de faydası olur ama rolling gibi milli şerefimizin ve namusumuzun söz konusu olduğu geleneklerimizde fren lambalarından belli olacağı kavga sebebi olabilir. Daha roll yapılacak hıza karar vererken kavga çıkıyor. :)
orhan_guney
12-06-2015, 09:21
Fren lambası yakmak istemeyenler, el frenini sevebilirler.
mert1612
12-06-2015, 09:22
rollde kesinlikle yapılmalı turbo araçta bana göre. fakat güncel araçların çoğu izin vermiyor brake boost yapmaya arkadaşlarında dediği gibi
Fren lambası yanınca anlarlar elfreni ile fazla abartı çekmeden yavaş yavaş çekerek eli butonda tutarak yapın yapacağınızı. Ancak iç kamera varsa uyarı ses çıkıyor çoğu yeni araçta elfo Çekili giderken
mustafademiR-R
12-06-2015, 09:32
İki ayni aracla denerken defalarca denedik , kesinlikle faydasi hissedilecek kadar var :)
bunu yapmakta zorlanırsanız 2.alternetf olarak akıtma dediğimiz yöntem var :) ahhaha
Bu konuyu Aren'e havale ediyorum :)
Yapalabilen araçta ve yapabilen kişide 3 boy net farkettirir.
MINI'de özellikle baya farkettiriyor.
Ben 4 kere denedim 2 kere kayış koparttım :) ayak 45+ numara ise dikkatli olun veya başkasının arabasında deneyin :D
Ben bu olay sayesinde normal zamanda bile sol ayakla frene basar oldum:D
Günümüz araçlarında biraz zor oluyor.@mehmetmert'in dediği gibi bas çek yapmak lazım yoksa kitleniyor araba gaz yemiyor.
Yarım boy dan 1 boya kadar avantaj sağlar
Yapmak beceri ister kaza bile yapan vardır.:)
Sadık Özyer
13-06-2015, 00:49
Ne gerek var bunlara ya amaç arabaları görmek mi geçmek mi? Rollingte bir sistem olmalı ayağınızla gaza bassanızda o 3. korna çalmadan burun buruna gelmeden arabalar gaz yemicek. Ben bir kaç kere el frenini hafif çekerek gaza bastım araba zaten son basacağı basınçta olduğu için vntli turboya sahip dizeller için konuşuyorum bir işe yaramıyor.
100 hp civarı dizel araçta ilk fırlama hariç pek farkı yok, varsa max 50cm - 1 m aralığında yani çeyrek boy civarı, tabi basılan hız 2 de 50 civarı :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.