Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo Araçta CAI mi Açık Filtre mi Kazanlı Spor Filtre mi?
ghibli06
12-06-2015, 19:32
arkadaşlar benim maserti ghibliyi piste hazırlıyorum, ufak tefek işlerini vardı onları hallettim şimdi sıra artık filtrelerden kurtulmaya geldi, kazanlı filtre ve açık filtre uygulamaları yapılmış benim modellere:
http://www.maserati-alfieri.co.uk/enthusiast81/maz-ghibli-07a.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/6590/2131/1024/DSC_2399.jpg
yukarıda açık ve kazanlı filtre uygulamalarını görebilirsiniz, orijinal hali ise altta:
http://www.maserati-alfieri.co.uk/enthusiast239/2_litre_Ghibli_GT_standard_engine-01.jpg
geçen gün filtresiz denedim 1 tur, kesinlikle farkediyor ama hararet yükseldi biraz, bunun sebeb sıck hava çekmesi midir? ne tavsiye edersiniz bu 3 sistemden?
eticet06
13-06-2015, 01:54
Ben kendi aracımda acık filtre cai simota dışı kalkanlı olan ve stok filtre kıyaslaması yaptım en performaslı şekli orijinal filtre kutusuna uygun bir performas filtresi alıp takmak.Dynodada denemiştik hatta filtresizde denedim ve filtreden performasalınmıyacagını gördüm bu tabi araçtan araça fark ediyor olabilir.
boostbomb
13-06-2015, 08:41
arkadaşlar benim maserti ghibliyi piste hazırlıyorum, ufak tefek işlerini vardı onları hallettim şimdi sıra artık filtrelerden kurtulmaya geldi, kazanlı filtre ve açık filtre uygulamaları yapılmış benim modellere:
http://www.maserati-alfieri.co.uk/enthusiast81/maz-ghibli-07a.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/6590/2131/1024/DSC_2399.jpg
yukarıda açık ve kazanlı filtre uygulamalarını görebilirsiniz, orijinal hali ise altta:
http://www.maserati-alfieri.co.uk/enthusiast239/2_litre_Ghibli_GT_standard_engine-01.jpg
geçen gün filtresiz denedim 1 tur, kesinlikle farkediyor ama hararet yükseldi biraz, bunun sebeb sıck hava çekmesi midir? ne tavsiye edersiniz bu 3 sistemden?
turbonun emişi yaptığı yerin üzerinde gelecek şekilde scoop yapıp filtresiz kullanabilirsiniz.
yada turbonun emişine aluminyum bi boruyla daha serin bi yerden emiş yapmasını sağlaya bilirsiniz.
eğer filtre olsun diyorsanız. Mantar filtre öneririm hava geçirgenliği yüksek hemde temizzlemesi kolay
ghibli06
13-06-2015, 08:47
scoop var araçta 2 tane, filtresiz kullanmayı düşünmüyorum... önemli olan soğuk çekmesi o nedenle karbon kazanlı bir filtre daha doğru olacak sanırım...
boostbomb
13-06-2015, 09:01
scoop turboya hava akışı sağlıyosa kazanlı yada kazansız bir filtre olması fark etmez. filtre seçerken önemli olan hava geçirgenliği
filtre sistemi o kadarda performansa etki edeceğini düşünmüyorum genelde filtre olup olmaması emmenin debisini kısıtladığı için fark edior eğer 2000 tl harcarım diyosanız.
ben yerinizde olsam gaz kelebeğinden önce Water metanol kullanırdım. Hem buz gibi bir emme hem yüksek oktan
yüksek verim alırsınız. en kral filtre sistemine 5 çeker. %80 methanol %20 su ile en küçük noozle ile bile çözülür.
nozzle büyüdükçe yanma odalarına kadar yakıtı yeriştirirsiniz
boostbomb
13-06-2015, 09:25
Basıncınız nedir bu arada
ghibli06
13-06-2015, 10:13
basınç 1,8 peak 1,5 cont...
boostbomb
13-06-2015, 10:20
basınç 1,8 peak 1,5 cont...
malumunuz 1 barın üzerinde özellikle emme hatıında intercoller kullansak dahi sıkışan hava soğukta çekseniz baya bi ısınacaktır.
ben aracınıza methanol kiti şiddetle tavsiye ederim. zaten basınçla birlikte çalışacak istediğiniz zaman aç kapada yapabilirsiniz.
çok fonksiyonlu bişey
abi, motor kompatımanı sıcaklığını düşürmek en önemli şey..
en büyük ısı kaynağı eksoz sistemi.
İzmirden bir üye var, manifoldların üstüne seramik kaplama işlemi yapıyor, öncelikle önerim o olur.
boostbomb
13-06-2015, 10:31
abi, motor kompatımanı sıcaklığını düşürmek en önemli şey..
en büyük ısı kaynağı eksoz sistemi.
İzmirden bir üye var, manifoldların üstüne seramik kaplama işlemi yapıyor, öncelikle önerim o olur.
methanol le birlikte egtde düşecek zaten hem daha düşük iat hem düşük egt vaadediyorsa hangi fiyat performans oranında daha mantıklı aynı zamanda araca yakıt basmak istediğinde elinin altında hali hazırda bi kit olmuş olacak
ghibli06
13-06-2015, 19:32
methanol le birlikte egtde düşecek zaten hem daha düşük iat hem düşük egt vaadediyorsa hangi fiyat performans oranında daha mantıklı aynı zamanda araca yakıt basmak istediğinde elinin altında hali hazırda bi kit olmuş olacak
hocam emin ol hali hazırda dediğin her şey elimin altında, sök tak 1 saatimi alır ama ben A diyorum sen bana B yi anlatıyorsun :) benim derdim hava filtresinden hava emmek geri kalanlarla ilgili sıkıntım yok :)
kelalper
14-06-2015, 13:22
Turbo arabada en önemli şey intercooler. Senin ne emdiğin önemli değil turbodan çıkıp emmeye giden havayı ne kadar soğutabildiğin önemli. Turbo zaten çok sıcak bir alan. Ben megane da log alarak bir sürü şey denedim orjinal intercoolerına aqua mist bile yaptım verim alamadım doğru düzgün. CAI en fazla iat yi 4 derece aşağı düşürüyordu intercooler a kadar. Methanol evet mantıklı ama ben pist kullanımında önermem çok güvenli gelmiyor. Daha önce kötü tecrübeler edinenler de var.
O yüzden kaliteli bir intercooler alıp custom olarak en doğru yere monte edip devam et.
ghibli06
14-06-2015, 13:26
Turbo arabada en önemli şey intercooler. Senin ne emdiğin önemli değil turbodan çıkıp emmeye giden havayı ne kadar soğutabildiğin önemli. Turbo zaten çok sıcak bir alan. Ben megane da log alarak bir sürü şey denedim orjinal intercoolerına aqua mist bile yaptım verim alamadım doğru düzgün. CAI en fazla iat yi 4 derece aşağı düşürüyordu intercooler a kadar. Methanol evet mantıklı ama ben pist kullanımında önermem çok güvenli gelmiyor. Daha önce kötü tecrübeler edinenler de var.
O yüzden kaliteli bir intercooler alıp custom olarak en doğru yere monte edip devam et.
hocam arabada çift intercooler var, daha büyüğü zaten lagı anormal hale getirir...
kelalper
14-06-2015, 14:50
Orjinal intercooler ise yetmeyebilir. Iat kaç derecelerde görebiliyor musun?
Yok iat önemli değil performans için yapıyorum diyorsan gerek yok. İki tane filtre koy ağızlarınada soğuk yerden gelecek şekilde kalın kauçuk hortum çek aynı işi görür.
alihan_27
14-06-2015, 16:07
Açık filtre, durgun halde veya yavaş sürüşte, özellikle kaput altı dar veya dolu olan araçta, belirgin derecede sıcak hava emiyor.
Ben cai öneririm. Far altından hortumla soğuk hava aldırılabilir. Sanırım intercoolerlarda burada.
mikelazi
14-08-2015, 14:20
açık filtre denedim iat acayip arttı.özellikle gazlayıp birden trafige girip dur kalklarda bile sıcaklık kendi kendine artıyordu.şuan orjinal filtre kutusunu takıp hava girişini genişlettim.soguk hava içinde far arkasından kutu girişine boru uzattım.iat 10 derece farketti.bence açık filtre anlamsız.en azından soguk çeken cai derim.
Gunes G.
14-08-2015, 15:11
Kutu ici sistemler dogru tasarlandiginda en iyi CAI'den de daha iyi sonuc verir, eger konu performans ise durum bu sekilde.
Maliyet, uretim kolayligi, ses cikartmasi vs gibi sebeplerden CAI'ler populer olmustur, elmalar armutlar karismasin birbirine.
P.S Dogru tasarlanmis kutu ici sistem dedigim yukaridaki resimdeki degil mesela :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.