Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.7 DTI Corsa 2.5 Devirde Takılma, Yoğun Duman
Öncelikle herkese merhaba. Mayıs ayında 1.7 dti corsa satın aldım.
1500 km civarı yol yaptım. İlk defa dün arabayı çalıştırıp 500 m gittikten sonra düşük devirde olsa gaza basınca arkamda yoğun beyaz duman gördüm.Ve gaza bastıkça yoğun duman devam ediyor ayrıca 5-6 kere kontak yapıp çalıştırıyorum ve o zaman kısa sürede çalışıyor. Araç 2.5 deviri geçmiyor. Çekişte düşüklük var. Okuduğum yazılara göre mazot pompa beyni probleminden şüpheleniyorum. Ayrıca vites boştayken 3 bin devire kadar zar zor geldi fakat yoğun beyaz duman bu sefer motordan çıktı yanmış mazot koktu.
Beylikdüzü'deyim. İstanbul'da en yakın ve en makul fiyatı verecek kim olabilir arkadaşlar ?? Çok kafaya taktım gerçekten bu durumu.
Yönlendirmelerinize muhtacım
Turbo olması muhtemel gibi geldi bana...
Öncelikle herkese merhaba. Mayıs ayında 1.7 dti corsa satın aldım.
1500 km civarı yol yaptım. İlk defa dün arabayı çalıştırıp 500 m gittikten sonra düşük devirde olsa gaza basınca arkamda yoğun beyaz duman gördüm.Ve gaza bastıkça yoğun duman devam ediyor ayrıca 5-6 kere kontak yapıp çalıştırıyorum ve o zaman kısa sürede çalışıyor. Araç 2.5 deviri geçmiyor. Çekişte düşüklük var. Okuduğum yazılara göre mazot pompa beyni probleminden şüpheleniyorum. Ayrıca vites boştayken 3 bin devire kadar zar zor geldi fakat yoğun beyaz duman bu sefer motordan çıktı yanmış mazot koktu.
Beylikdüzü'deyim. İstanbul'da en yakın ve en makul fiyatı verecek kim olabilir arkadaşlar ?? Çok kafaya taktım gerçekten bu durumu.
Yönlendirmelerinize muhtacım
exclusive garage bilal ile görüşmeni tavsiye ederim...corsa konusunda en uzman kişilerin basında gelir..maslak sanayi
İnşallah öyle değildir :)
Teşekkür ederim. Maslaktan başka yakın bir yerde bulamayacağim galiba.
Teşekkür ederim. Maslaktan başka yakın bir yerde bulamayacağim galiba.
walla kardeşim çözse çözse o çözer çünkü çok fazla corsa ile uğraşıyor..corsa konusunda bilgisini tartışmam
Araç oraya gidene kadar yolda kalmaz inşallah korkumdan kullanmadım :) telefon ile danışıp gideyim. Teşekkürler tekrar :)
Onur Fatih
14-06-2015, 23:52
Hic bisey ile ugrasmadan bi diagnos cihazina baglatip ariza kodlarini ogren.
Cok cok buyuk bir ihtimal krank devir sensorunden dolayi yasiyorsun problemi. 100lira civari olmasi lazim al dene birsey kaybetmezsin sorun %80 dedigim gibi.
Benimde aklıma map sensörü veya krank devir sensörü geliyo
hakaninan17
15-06-2015, 00:25
İstiyosan anadaolu yakasında gedizler servise git. görür görmez söylüyolar ne olduğunu para bile almadan. genede sen bilirsin
Hic bisey ile ugrasmadan bi diagnos cihazina baglatip ariza kodlarini ogren.
Cok cok buyuk bir ihtimal krank devir sensorunden dolayi yasiyorsun problemi. 100lira civari olmasi lazim al dene birsey kaybetmezsin sorun %80 dedigim gibi.
Diagnos dediğiniz arıza kodunu gösteren bilgisayar mıdır ? her yerde var mıdır yani bilmediğim için soruyorum. Araçta gaz fren yaparak 0216 arıza kodu aldım. teşekkür ederim
Benimde aklıma map sensörü veya krank devir sensörü geliyo
Maslak'a götürüp baktırmayı düşünüyorum. ama şöyle bir şey var, gaz fren yaparak arıza kodu öğrenmeye çalıştım 0216 diye bir kod çıktı. teşekkürler.
İstiyosan anadaolu yakasında gedizler servise git. görür görmez söylüyolar ne olduğunu para bile almadan. genede sen bilirsin
Çok teşekkürler.
Yağda su varmı
Yağda su var mı derken ? yağ seviyesini kontrol ettim çubuktan. normal gözüküyordu.
araca gaza basıp çektiğinde turbonun sesini duyabiliyor musun ? araba çalışır vaziyetteyken turboya bağlı hortumları sık. yumuşaksa, turbodan ses gelmiyorsa, geçmiş olsun turbon gitmiş.
araca gaza basıp çektiğinde turbonun sesini duyabiliyor musun ? araba çalışır vaziyetteyken turboya bağlı hortumları sık. yumuşaksa, turbodan ses gelmiyorsa, geçmiş olsun turbon gitmiş.
Valla hiç dikkat etmedim ki turbonun sesine bilmiyorum hiç :) belirgin bir turbo sesi farketmiyordum hiç.
Turbonun kabloları nerede onuda bilmiyorum. aracıma pek hakim değilim :)
Ustaya götürdükten sonra raporlayayım gene size :)
bızım basımızada aynı sey geldı gecen hafta krank devır sensorunun kabloları kopmus bırlestırdık sorun halloldu :)
Bu krang devir sensörü arıza yakıyormu :)
bızım arıza yakmıyordu ama arac makıneye baglayınca bıkactane arıza yazıodu krank devır sensoruyle ılgılı
Valla hiç dikkat etmedim ki turbonun sesine bilmiyorum hiç :) belirgin bir turbo sesi farketmiyordum hiç.
Turbonun kabloları nerede onuda bilmiyorum. aracıma pek hakim değilim :)
Ustaya götürdükten sonra raporlayayım gene size :)
kaputu açar açmaz tam önünde turboya bağlı bi hortum görüceksin kısa, bükülmüş vaziyette. o hortumu araç çalışırken hatta biri gaza bassın o esnada sık. sertse turbo çalışıyordur. basınçlı hava geçtiği için sert olacaktır. sert değilse turbon üflemiyordur.
turbo seside hafif bi ıslık sesidir. yoğun havanın turbo çalışması esnasında sesini duyarsın.
bızım arıza yakmıyordu ama arac makıneye baglayınca bıkactane arıza yazıodu krank devır sensoruyle ılgılı
Arabayı sıkıştırınca (ısınıncada olabilir ) arıza yakıyor korumaya alıyor gibi 2-3 sn gaz kesince normal'e dönüyor, günlük kullanırken hiç sıkıntı yok acaba sensörle alakalı durummu ondn sormuştum.
Arabayı sıkıştırınca (ısınıncada olabilir ) arıza yakıyor korumaya alıyor gibi 2-3 sn gaz kesince normal'e dönüyor, günlük kullanırken hiç sıkıntı yok acaba sensörle alakalı durummu ondn sormuştum.
bnce sensorle alakalı gıbı duruyor
oabayram
15-06-2015, 12:36
berkay_aydın'a pm at sorunu illaki bilir :)
bızım basımızada aynı sey geldı gecen hafta krank devır sensorunun kabloları kopmus bırlestırdık sorun halloldu :)
Bu krang devir sensörü arıza yakıyormu :)
bızım arıza yakmıyordu ama arac makıneye baglayınca bıkactane arıza yazıodu krank devır sensoruyle ılgılı
Yoldayken farkettim, 2-3 km sonra arıza ışığı yaktı. Daha sonra eve dönünce kontak kapatıp açınca gitti arıza ışığı. Bunların hepsini ustaya söyleceğim sağolun :) arabadan korkum olduğu için yakın bir yere gideceğim.
kaputu açar açmaz tam önünde turboya bağlı bi hortum görüceksin kısa, bükülmüş vaziyette. o hortumu araç çalışırken hatta biri gaza bassın o esnada sık. sertse turbo çalışıyordur. basınçlı hava geçtiği için sert olacaktır. sert değilse turbon üflemiyordur.
turbo seside hafif bi ıslık sesidir. yoğun havanın turbo çalışması esnasında sesini duyarsın.
Teşekkür ederim eve gidince ona da bakacağım. İlgili anlatım için ayrıca sağolun.
berkay_aydın'a pm at sorunu illaki bilir :)
Teşekkür ederim size de, Exclusive Garage Bilal ustayı aradım. Turboda sıkıntı olabilir dedi. O şekilde uzun yol gitme dedi. Onun için ben de yakın bir yere götüreceğim ve tüm arkdaşların uyarılarını ustaya ileteceğim ï:)
sorunun ne olduğu netleşti mi kardeşim ?
sorunun ne olduğu netleşti mi kardeşim ?
Biraz önce konuştum usta ile, arabanın başında değilim. Turboda problem gözüküyor dedi. Revizyon 650 tl dedi. bilmiyorum ben de canım sıkıldı açıkcası. Henüz tamir ettirmedim bekliyor araç.
sensör ile duman alakasızdır arkadaşlar,
bir sensörün dumana sebeb olabilecek tek şansı map sensörünün yanlış okuyup yanlış zamanda yada yanlış miktarda mazotun girmesine sebeb olması olabilir ki oda kara dumandır beyaz değil.
beyaz duman direkt= su kaybı/ kaynatması / yakması
olası parçalar arasında en temelde, su pompası,hortum kaçakları, silindir contası arızası, emme contası arızası ve turbo olacaktır (turbodan soğutma amaçlı altda su geçer)
başka türlü krank sensörüde, o bu sensörüde sabaha kadar yanlış okusa,arıza yapsa su yinede yanma odasına girmemeli çok alakasızlar, eğer beyaz duman yakılıyor ise yanma odasına su giriyordur = bir yerde kaçak.
tabi burda arkadaşında ne kadar doğru gördüğüde önemli ben çok insanın aynadan bakıpta kara dumanı beyaz olarak gördüğünü gördüm :) sonuçta az bir yoğunlukta ise kara duman aslında gri duman olarak çıkar ve onuda özellikle gecenin karanlığında aynadan şöförler beyaz olarak görebiliyor.
en iyisi internet üzerinden yorum almaktansa bir an önce dahada mekanik bir soruna daha sebeb olmadan ve cebiniz yanmadan adam gibi bir ustaya göstermek olur.
Biraz önce konuştum usta ile, arabanın başında değilim. Turboda problem gözüküyor dedi. Revizyon 650 tl dedi. bilmiyorum ben de canım sıkıldı açıkcası. Henüz tamir ettirmedim bekliyor araç.
geçmiş olsun kardeşim. şikayetlerinden belliydi turbo olduğu.
geçmiş olsun kardeşim. şikayetlerinden belliydi turbo olduğu.
Sağolasın :) Bilmiyorum fiyat iyi mi kötü mü ama yaptıracağım orda bıktım. Turbo motorun iç kısmını yağlamış dedi. Zaten araç boşken gaz verdiğimde motordan duman çıkmıştı. Demek ki yağ yanmış motorda.
Araçta EGR iptali var dedi. Daha önce 4 bin devirde duman atıyordu. Nedir bu EGR iptali ?
sensör ile duman alakasızdır arkadaşlar,
bir sensörün dumana sebeb olabilecek tek şansı map sensörünün yanlış okuyup yanlış zamanda yada yanlış miktarda mazotun girmesine sebeb olması olabilir ki oda kara dumandır beyaz değil.
beyaz duman direkt= su kaybı/ kaynatması / yakması
olası parçalar arasında en temelde, su pompası,hortum kaçakları, silindir contası arızası, emme contası arızası ve turbo olacaktır (turbodan soğutma amaçlı altda su geçer)
başka türlü krank sensörüde, o bu sensörüde sabaha kadar yanlış okusa,arıza yapsa su yinede yanma odasına girmemeli çok alakasızlar, eğer beyaz duman yakılıyor ise yanma odasına su giriyordur = bir yerde kaçak.
tabi burda arkadaşında ne kadar doğru gördüğüde önemli ben çok insanın aynadan bakıpta kara dumanı beyaz olarak gördüğünü gördüm :) sonuçta az bir yoğunlukta ise kara duman aslında gri duman olarak çıkar ve onuda özellikle gecenin karanlığında aynadan şöförler beyaz olarak görebiliyor.
en iyisi internet üzerinden yorum almaktansa bir an önce dahada mekanik bir soruna daha sebeb olmadan ve cebiniz yanmadan adam gibi bir ustaya göstermek olur.
Teşekkür ederim açıklamanız için. Dediğim gibi ustada şu an araç. Turboda problem var dedi. revizyon 600 lira vs dedi o şekilde.
Arıza turbo revizyonu ile çözüldü arkadaşlar. Bu sefer ilginç bir şekilde motorun solunda, kayış kısmından bilya sesi geliyor. Anlam veremedim ne alaka ise :)) hayırlısı bakalım.
tolga_55
22-06-2015, 07:38
sensör ile duman alakasızdır arkadaşlar,
bir sensörün dumana sebeb olabilecek tek şansı map sensörünün yanlış okuyup yanlış zamanda yada yanlış miktarda mazotun girmesine sebeb olması olabilir ki oda kara dumandır beyaz değil.
beyaz duman direkt= su kaybı/ kaynatması / yakması
olası parçalar arasında en temelde, su pompası,hortum kaçakları, silindir contası arızası, emme contası arızası ve turbo olacaktır (turbodan soğutma amaçlı altda su geçer)
başka türlü krank sensörüde, o bu sensörüde sabaha kadar yanlış okusa,arıza yapsa su yinede yanma odasına girmemeli çok alakasızlar, eğer beyaz duman yakılıyor ise yanma odasına su giriyordur = bir yerde kaçak.
tabi burda arkadaşında ne kadar doğru gördüğüde önemli ben çok insanın aynadan bakıpta kara dumanı beyaz olarak gördüğünü gördüm :) sonuçta az bir yoğunlukta ise kara duman aslında gri duman olarak çıkar ve onuda özellikle gecenin karanlığında aynadan şöförler beyaz olarak görebiliyor.
en iyisi internet üzerinden yorum almaktansa bir an önce dahada mekanik bir soruna daha sebeb olmadan ve cebiniz yanmadan adam gibi bir ustaya göstermek olur.
dti larda turbo su soğutmalı değil. arkadaşın gördüğüde büyük bi ihtimalle mavi dumandı
dti larda turbo su soğutmalı değil. arkadaşın gördüğüde büyük bi ihtimalle mavi dumandı
katılıyorum, öncedende belirtiğim gibi bende açıkçası beyaz duman olmama ihtimalini belirtmiş olası demiştim, arkadaşın sorunu çözmesi adına çok sevindim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.