PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ben bu arabayı nasıl kullanıcam ? 1.2 TSİ Golf 7 Orta ve Son İptal Sırada Kat İptali



sadecefatih
21-06-2015, 17:02
Arkadaşlar orta ve son susturucu iptali yaptırdım,araç manuel. 1. vitesi bitirirken aşırı bi ses alamıyorum,2 ye attığımda ses komple kesiliyor. Yani gazladığım zaman aracı zorladığım zaman öyle pek bir ses olmuyor ama bazen yarım debriyaj yaparak kalkıyorum. İlk kalkarken gayet yüksek bi şekilde patlama sesini alıyorum. Bazense yarım debriyaj kalkıyorum ama patlamıyor :ofk: bu patlama sesini alabileceğim en iyi devir kaçla kaç arası ? Ses için en verimli kalkışı nasıl yapmam gerekiyor ?
Ses kesilmesini yapan arabayı bişeyin sıktığını tahmin ediyorum,bazen egzozdan çok güzel ses alırken bazen alamıyorum. Katın arabayı sıktığını düşünüyorum. Yada neden dolayı böyle anlık kesilmeler yaşıyorum ? Katı iptal ettirsem rahatlar mı seste nasıl bi değişiklik olur ? Maliyeti ne olur ? Yakıt ne kadar fark eder ?

burakgunay
21-06-2015, 17:17
öncelikle, ses çıksın diye bu kadar kasmayın arabayı. tek derdiniz ses mi? çok saçma bir bakış açısı.

kat elbette aracı sıkar, kat iptali 20 30 lira bişeydir, kaynakla söker katı, yerine düz boru çeker verir. Derdiniz daha güzel daha karakterli ses almaksa, komple düz boru çekin, sona da marka bi susturucu takın youtube'dan dinleyip karar verirsiniz. Ama rica ediyorum her yerde ses alcam ses duycam diye tapa gaz gidip milleti rahatsız etmeyin.

Bir örnek: https://www.youtube.com/watch?v=6J93IMmLBXA

sadecefatih
21-06-2015, 17:38
sürekli gazlayamıyorum sakin kullanıyorum genelde,ama arada böyle tatlı homurtular hoşuna gidiyor insanın. aracımın yüksek bi sesi yok zaten videodaki leon kadar ötmüyor nedense,sadece ilk kalkışta bi patlama yapıyor hepsi bu oda tek tük. kat üzerinde sensör vs yok mu arıza ışığı yakmasın araç ?

Schumi
21-06-2015, 17:42
Katı sökmeden olmaz. Gerekirse son susturucu takarsın ama kat sökülmeli. Ayrıca beni yanlış anlama ama bu tarz küçük hacim aile araçlarını bu şekilde kullanan kişilere açtıkları masraflar büyük olur. Dikkatli ol gençlik ateşine kapılma bu kadar. En kötü debriyaj masrafın çıkar bu şekilde. Yakıtın artar vs.vs.

burakgunay
21-06-2015, 17:47
sensör varsa bile yanıltıcı vs konulur halledilir bi şekilde egzozcular biliyodur yolunu yordamını. dediğim gibi kat sökülünce rahatlar elbet ama, üst postta da dedikleri gibi bu şekilde devam ederseniz yakında baskınız kaçırmaya başlar, onun da masrafı büyük olur durduk yere.

sadecefatih
21-06-2015, 18:32
:) herhalde baştaki mizacımdan dolayı yanlış anlaşıldım. Sakin kullanan biriyim, araç az yaksın diye en dip rakamı görmek için elimden geleni yaparım,sürat yapmam. Kısaca low&slow :) sürekli bağıran arabayı sevmiyorum ama biraz basınca tatmin etsin istiyorum. Yarım debriyaj dediğiniz gibi zararlı bunu yapmamak lazım ama aksi durumda da egzoz için verdiğim para çöp oluyo geri dönüşünü alamıyorum. Debriyajdan olmaktansa katıda iptal ettireyim tam olsun diye düşünüyorum. Kat iptal olmadan neden olmaz peki ?

sadecefatih
21-06-2015, 18:34
Haklısınız, bu şekilde devam etmek ileride masraf açabilir. Intentette okudum 1.2 tsi larda kat downpipe üzerindeymiş sanırım yada böyle bişey. Kat iptali için komple downpipe yapılması gerekiyomuş böyle bişey var mı?

Lee-on!
21-06-2015, 23:37
20 liraya kat sokulecegini sanmiyorum onun yerine komple düz boru çek dp yaptir susturucuları sokmussun zaten go kart araci gibi olur. Ama ben de ayni fikirdeyim 1.2 icin bu dedigim islemler en az 500 lira tutar. Ha birde yazilim da aracin sesini çok etkiler. Şu halinle hard bi yazilim sesi bayagi etkileyecektir.

McKrop
21-06-2015, 23:39
Vites geçişlerindeki patırdama sesi dsg de geliyor. Çat pat şeklinde değil her viteste ufak bi ses yapar manuelde nasıldır bilmiyorum. Katı sökersen yine patırdamayabilir. Sadece ses alırsın. Ayrıca egzozun patlaması sağlıklı bişey değildir bu tarz arabalarda benim bildiğim

buda.pest
22-06-2015, 09:47
Yukarıda denildiği gibi kat çok keser sesi.Fakat aracın üstünde hiç susturucu yokken ses çıkmaması olayını ben anlamadım.Yüksek devirlerde belki boşaltır iyice ses biter ama alt devirlerde rahatsız edici düzeyde ses olması lazım bildiğim kadarıyla.En azından atmosferik aracım için durum böyleydi.

utkunoa
22-06-2015, 10:07
patlamadan akstın kalkışlardaki esp devreye girmesi ateşleme kesilmesi onun için patırdamalar oluyor, daha fazla patlama ıstıosan kat iptali yapıp sonra spor susturucu koyarsın. ancak aracın arıza ısıgı yakar muhtemelen. Birde yazılım yaptırıp yazılım ışığını hallettirebilirsin. Ancak yazılım yaptırırken dikkat et sensörü iptal etmesinler aşırı yakar aracın

i-vtec07
22-06-2015, 11:00
kalkıştaki patırdamanın sebebi asr nin gaz kesmesi . kaygan bi asfalta asr açıkken gaza otur patırdar araç .

dsg olmadığı için vites geçişlerinde pek patlamaz ama .

ayrıca tüm susturucuları iptal etmişsin.1.2 tsı hakında bilgim pek yok ama aracın yavaşlamış olabilir .

SinanAdalı
22-06-2015, 12:14
Benim aracın orta susturucu iptalini yaparken son'u da iptal edip denedik deli gibi ses çıkmıştı araç 1.4tsi bu arada. Ses alamaman enteresan. Bana sorarsan arkadaşların dediği gibi kat iptali düz boru son'a da güzel bi spor susturucu işini görür. Kaldıki forumda da biraz araştır bir çok denenmiş örnek vardır. Ses alacam diyede ortalıkta serseri mayın gibi dolaşma. Aracın güzel ufaktan tatlı bi homurdanma alsan yeter fazladan doğan slx apaçiliğine gerek yok :)

mikelazi
22-06-2015, 13:17
ses alıcam diye araca acı çektirmeyin bence.
illa sesse derdiniz kat.ı da iptal edin iş tam olsun.

Mehmetmert
22-06-2015, 13:28
Stock aracta kati ve susturuculari sokerseniz araciniz geri dusucektir,bunlar aracinizi bogmuyor emisyon ve egzoz sesini kismanin yani sira back pressure uygulayarak aracin dolu dolu yurumesini sagliyor

burakgunay
22-06-2015, 21:38
Stock aracta kati ve susturuculari sokerseniz araciniz geri dusucektir,bunlar aracinizi bogmuyor emisyon ve egzoz sesini kismanin yani sira back pressure uygulayarak aracin dolu dolu yurumesini sagliyor

Mehmet kardeşim haklısın ama bu çekilen borunun ve son susturucunun capiyla alakalı değil mi?
Aşırı büyük olursa altlar üstler ölür ama kıvamında olursa, alttan biraz feragat edip üstte çok daha iyi gider diye düşünüyorum

Lee-on!
23-06-2015, 00:06
Mehmet kardeşim haklısın ama bu çekilen borunun ve son susturucunun capiyla alakalı değil mi?
Aşırı büyük olursa altlar üstler ölür ama kıvamında olursa, alttan biraz feragat edip üstte çok daha iyi gider diye düşünüyorum
Stock aracimda kat iptal komple 60lik düz vardi. Kimsenin öldüğü kaldığı yoktu. Farkı hissetmen çok az. Tabii benim aracimda durum böyleydi. Yine de sonradan yazilimla desteklenecekse dar boru altlarda daha dolu yurumesini sağlar. Ama geniş üstleri bayağı rahatlatıyor. Bence kata flanş yaptır o şekilde kullan. Muayenede veya begenmezsen geri taktirirsin. Kompe çıkartma.

RSX
23-06-2015, 01:12
1.2 arabadan çokşey bekliyorsun

sadecefatih
23-06-2015, 01:24
Bildiğim kadarıyla turbo motorlarda egzoz gazı ne kadar çabuk atılırsa performansa o kadar faydası var. Diye okumuştum, katı flanşlı nasıl yaptırabilirim sensörler falan yok mu üzerinde ?

sadecefatih
23-06-2015, 01:29
Bildiğim kadarıyla turbo motorlarda egzoz gazı ne kadar çabuk atılırsa performansa o kadar faydası var. Diye okumuştum, katı flanşlı nasıl yaptırabilirim sensörler falan yok mu üzerinde ?

ruudvan
23-06-2015, 02:05
ses nasıl gelir bilmemde anlattığınız şekilde kullanmaya devam ederseniz bi debriyaj masrafınız olur oda 500-1000 arası özel serviste değişen fiyatlara sahip .

DOA
23-06-2015, 19:36
kat iptali (downpipe) yapip, son susturucuyu yerine takmanizi, veya farkli bir son susturucu almanizi tavsiye ederim.

sadecefatih
23-06-2015, 22:37
Kat iptali ile downpipe farklı şeyler değil mi ?

burakgunay
24-06-2015, 11:24
Stock aracimda kat iptal komple 60lik düz vardi. Kimsenin öldüğü kaldığı yoktu. Farkı hissetmen çok az. Tabii benim aracimda durum böyleydi. Yine de sonradan yazilimla desteklenecekse dar boru altlarda daha dolu yurumesini sağlar. Ama geniş üstleri bayağı rahatlatıyor. Bence kata flanş yaptır o şekilde kullan. Muayenede veya begenmezsen geri taktirirsin. Kompe çıkartma.

sanıyorum aracınız turbo dizel. Tork fakiri vti a binerseniz altları zaten ölü olan arabanın daha da nasıl öldüğünü kaldığını görürsünüz. Farkı besbelli hissedersiniz, hele ki 3-4 kişi binin arabaya..

Lee-on!
07-07-2015, 23:08
sanıyorum aracınız turbo dizel. Tork fakiri vti a binerseniz altları zaten ölü olan arabanın daha da nasıl öldüğünü kaldığını görürsünüz. Farkı besbelli hissedersiniz, hele ki 3-4 kişi binin arabaya..

Evet demiştim zaten bnm aracımda durum böyle diye. Dediğin gibi amosferikte durum vahim olabilir. Civic için genelde 48 veya 51 önerirler zaten. 1.4 tabii..