Orijinalini görmek için tıklayınız : Kia Rio Fren seti
Merhaba Arkadaşlar,
EcuFast yazılımlı 2011 Kia Riom var. Bu grup da bilindiği üzere uçma ve konamama sorunu var. Hele birde yazılımlı olunca durmak gerçekten güçleşiyor. Araçla tam uyumlu, daha kaliteli ve iyi tutan bir çift disk ve balata setine ihtiyacım var. Tavsiyesi olan var mıdır?
Teşekkürler.http://i.hizliresim.com/zAo8l4.jpg (http://hizliresim.com/zAo8l4)
yusuf yılmaz
22-06-2015, 17:41
balata feredo ds 2500 sor bakalım varmı
ama işin zor
kolay gelsin
GuneyOnur
23-06-2015, 08:36
İzlemedeyim.
tahminen arabana uygun, performans disk-balata set bulamayabilirsin. Varsa Ferodo ds2500 gerçekten ii ama çok sanmıyorum, çünkü kısıtlı pazarlarda olan bir araç sadece.
Alternatif olarak daha büyük araçlardan komple kaliper ,disk, balata ve fren merkezi alınabilir. İyi araştırmak lazım, büyük kaliperler merkeze fazla gelirse (ki muhtemelen gelecektir) pedal çok yumuşayıp sıkıntı olabilir.
Son olarak yol tutuşunun iyi olduğuna emin ol derim. Rio zaten hafif araba ve daha güçlü aynı zamanda ön arka dağılımı değişik kaliper seti koyarsan yüksek süratte frenleme de çok ilginç tepkiler verebilir.
şu andaki problemin ne? fren pedalına tam bastığın halde abs devreye girecek kadar fren uygulayamıyor mu mesela?
mikelazi
23-06-2015, 09:18
avp.da picanto lara getz crdi ön diskleri ve kaliperleri takıyorlar.bence rio nunda bu tarz bir kombinasyonu vardır (ceed,cerato,era gibi) araştırmak lazım.
İlginiz için teşekkürler. Araç aslında bilinenin tersine çok da hafif değil ruhsatta yazan net ağırlık 1311 kg Benim problemim aracın durma mesafesi biraz uzun, dediğiniz gibi frene bastığım zamanla absyi devreye alma aralığındaki basınç yetersiz gibi geliyor. Bundan dolayı zaten muzdariptim balataların değişme zamanı geldi. Hazır değiştiriyorken yapabileceğim bir uygulama varsa onu yapmak isterim. Bu arada arkalar kampana, kampanalara ayar yaptırdım el freni iyi tutuyor.
mikelazi
23-06-2015, 09:39
rio çok kullandım.yabancı katologlarda 1100-1200 kg arası.bence 1300kg yoktur o araç.benim 4 teker disk rio arka kampana ilginç.bence ön diskleri daha buyugu ile degişebilirsiniz ama oem hangi disk uyar yorum yapamıyorum.yay,kısa amortisör ve buyuk jantla bir nebzede olsa frenler ve yol tutuş farkeder.fotoda araç bayagı yuksek gibi :P
Rio nun Trend paketinde arkalar kampana diğer paketlerini bilmiyorum. Araçta ofsetli jant var lastik ebatımda 205x45x16 ve 3,5 cm basık soğuk pressli başaran imzalı. İçimden bir ses fren merkezine müdahale edilmeden verim almayacağımı söylüyor :confused:
İlginiz için teşekkürler. Araç aslında bilinenin tersine çok da hafif değil ruhsatta yazan net ağırlık 1311 kg Benim problemim aracın durma mesafesi biraz uzun, dediğiniz gibi frene bastığım zamanla absyi devreye alma aralığındaki basınç yetersiz gibi geliyor. Bundan dolayı zaten muzdariptim balataların değişme zamanı geldi. Hazır değiştiriyorken yapabileceğim bir uygulama varsa onu yapmak isterim. Bu arada arkalar kampana, kampanalara ayar yaptırdım el freni iyi tutuyor.
Eğer abs devreye giriyorsa ve girdikten sonra hala daha paspasa pay varsa, direkt daha büyük kaliperle daha da kötü olabilir. Yeni nesil araçlarda acil fren destek sistemleri olabiliyor, yani aniden frene basarsanız araç sizin adınıza ekstra basınç uyguluyor (acil bir durum olduğunu ama bir sebepten yeterince sert basamadığınızı düşünerek). Fren mesafesini tam kontrol etmek için kazık fren yapmak lazım.
Sadece pedal sertleşsin derseniz, tahminen merkezle oynamak gerekir. Daha büyük bir merkez pedal hissiyatını arttıracaktır. Bu tarz araçlarda fren pedalı genelde sünger gibi oluyor ama dediğiniz gibi dibe gittikçe tutuyor.
Özetle eğer abs yi her koşulda (zemin,lastik,sürat) devreye sokuyorsanız fren kuvvetinde bir sıkıntı olduğunu söylemeyiz. (pist kullanımı hariç) Ya fren merkezini büyütmek en doğru çözüm. Yardımcı olabilecek diğer alternatifler: fren havasını aldırmak, fren hidroliğini sıfırlamak, çelik fren hortumu takmak. Hava ile hidrolik çok maliyetli işlemler değil (standart fren hidroliği için söylüyorum). Ama yeni balata disk sonrası rodaj yapmayı unutmayın.
Fren disk balata ve arka kampanya balatalarını yeniliyorum. Ön disk ler için Brembo nun diskini bulamadım 1 haftadır arıyorum yok. TRW diye bir marka var tavsiye edilen bilgisi olan var mıdır? Ön balataları Brembo alacağım, arkalar zaten orjin kampana balatası olacak.
alihan_27
23-07-2015, 04:08
Brembo'nun standart araç balata ve diskleri pek iyi değil. Rio içinde geçerlimi bilmiyorum.
Trw fena değil. Uzakdoğu üretimi seramik balata kullanıyorum, şimdiye kadarkilerin en iyisi.
Getz'de karşılaştığım, frenlerin sünger gibi hissiz olmasıydı. Rio'da aynı şekildeyse önerim çelik sargılı fren hortumu kullanmanız.
sansar34
23-07-2015, 19:49
lise zamanında hocamın bana verdigi kitapta ceviri yaparark okuyordum ( çeviriden hala emin değilim) kitabi bulabilirsem adını sayfasini atarım.
bilgiye göre ağır jant ve lastik ebatlarinda yanlış kullanımlara gidilirse bu hem yol tutuşu etkiliyor hemde frenleme mesafesini böylelikle virajlarda saseye uygulanan kuvvet daha fazla olup arabanın anlık olarak ağırlık dagılımını etkileyebiliyor.
mesela ağır jantlar geniş haddınden fazla geniş yanaklı lastıkler bunlara örnek verilebilir.
benim mantığımada yatan olay oem yaylar uzerinde kesme biçme işlemi yapılıyor arabanın ağırlık merkezı yere çekiliyor ama araç ani ağırlık merkezı değişimlerinde lastık yol tutuşu azalabiliyor arabanın esneme sine engel olunuyor. herseyin optimal olmasi gerekli.
Basit bir örnek lastik jant ile taban arasındakı yanak artıp azalması bile size frenleme mesafesinde 50cm daha erken durmasına neden olur. ABS nın sureklı devreye girmesi arabanın yere yakınlıgı esnemeyen bir kasa bunların hepsı arabanın frenleme mesafesının azalıp kızaklamasına bile neden olabilir evet bu durum ABS sistemi devredeykende olabiliyor.
size tavsiyem arabanızı para harcayacakasanız il olarak hafif alaşım örjinal (replika olmayan !!!) jant ve yanaklı lastık almanız malesef paraya kıyıp oem suspansiyon için yay veyada komple yayla süspansiyon almanız oda arabanıza uygun olan marka varsa.
bunlar benim nacizane fikirlerim yanlış olduğum noktalar varsa burada işi bilen deneyip görüp ögrenenlerden bizde yararlanmak isteriz :)
mikelazi
24-07-2015, 16:11
lise zamanında hocamın bana verdigi kitapta ceviri yaparark okuyordum ( çeviriden hala emin değilim) kitabi bulabilirsem adını sayfasini atarım.
bilgiye göre ağır jant ve lastik ebatlarinda yanlış kullanımlara gidilirse bu hem yol tutuşu etkiliyor hemde frenleme mesafesini böylelikle virajlarda saseye uygulanan kuvvet daha fazla olup arabanın anlık olarak ağırlık dagılımını etkileyebiliyor.
mesela ağır jantlar geniş haddınden fazla geniş yanaklı lastıkler bunlara örnek verilebilir.
benim mantığımada yatan olay oem yaylar uzerinde kesme biçme işlemi yapılıyor arabanın ağırlık merkezı yere çekiliyor ama araç ani ağırlık merkezı değişimlerinde lastık yol tutuşu azalabiliyor arabanın esneme sine engel olunuyor. herseyin optimal olmasi gerekli.
Basit bir örnek lastik jant ile taban arasındakı yanak artıp azalması bile size frenleme mesafesinde 50cm daha erken durmasına neden olur. ABS nın sureklı devreye girmesi arabanın yere yakınlıgı esnemeyen bir kasa bunların hepsı arabanın frenleme mesafesının azalıp kızaklamasına bile neden olabilir evet bu durum ABS sistemi devredeykende olabiliyor.
size tavsiyem arabanızı para harcayacakasanız il olarak hafif alaşım örjinal (replika olmayan !!!) jant ve yanaklı lastık almanız malesef paraya kıyıp oem suspansiyon için yay veyada komple yayla süspansiyon almanız oda arabanıza uygun olan marka varsa.
bunlar benim nacizane fikirlerim yanlış olduğum noktalar varsa burada işi bilen deneyip görüp ögrenenlerden bizde yararlanmak isteriz :)
bence gayet mantıklı yazmışsınız.pres ve yay kesimiyle abartı offsetli,geniş tabanlı lastik ve agır jantlarla araç oem halinden dahada zor duruyordur ve yol tutuyordur bencede.
Gunes G.
24-07-2015, 16:26
Duramamayi biraz acalim.
Frene dip basinca abs devreye giriyor ve bu yuzden mi fren mesafen uzuyor? Yoksa abs devreye giremiyor mu? Ilk frenajlarda iyi dururken, daha sonrakilerde mi durmakta zorlaniyorsun yoksa hep mi kotu bir durusu var aracinin?
ABS devreye giriyor ise lastiklerinin hamurunu degistirmen ya da tabanini buyutmen gerekecek cunku yeterli surtunme alanin yok fakat frenlerinin gucu lastiklerini kilitlemeye yetiyor demektir, abs'ye giremiyorsan frenlerinin gucu yetmiyor ve fren ana merkezi ve hatta diger parcalarda degisiklik yapmak gerekiyor demektir.
Benim tahminim ilki diyeceksin bu da sana fren degil yere basan surtunme yuzeyi gerekiyor demektir.
Unutmayin araci yavaslatan/durduran lastiklerdir, frenler sadece jantlari yavaslatir/durdurur.
aslında 4x100 bıjon aralığı arastırılsa honda gibi markaların guzel sistemi yapılabilirse süper olur
Unutmayin araci yavaslatan/durduran lastiklerdir, frenler sadece jantlari yavaslatir/durdurur.
Jantlar donerken lastıkler duruyormu, veya lastıkler donerken jantlar durup bırbırınden bagımsız hareket eden araba varmı jantların yavaslayıp lastıklerın hala 120lı suratlerde oldugu ??
Kusura bakmayın yasınız benden buyuk ama ya ben yanlıs anladım yada sız cıddı manada yanlıs bılıyorsunuz.
Gunes G.
27-07-2015, 13:04
Unutmayin araci yavaslatan/durduran lastiklerdir, frenler sadece jantlari yavaslatir/durdurur.
Jantlar donerken lastıkler duruyormu, veya lastıkler donerken jantlar durup bırbırınden bagımsız hareket eden araba varmı jantların yavaslayıp lastıklerın hala 120lı suratlerde oldugu ??
Kusura bakmayın yasınız benden buyuk ama ya ben yanlıs anladım yada sız cıddı manada yanlıs bılıyorsunuz.
Cumlede jant yerine lastikte yazabilirsin, anlam degismeyecek. Lastikleri durdurmak ile araci durdurmanin arasinda cok ciddi fark vardir. Ha neden lastik degilde jant yazdin da kafamizi karistirdin diyorsan, onceki cumlede de lastik yazip sonraki cumlede de lastik yazarsam daha fazla kafa karisikligi olacak diye dusunmustum.
Dedigim gibi sen istersen janti lastik diye dusun madem kafan karismiyor :) Ama unutma, sadece lastigi durdurmak araci durdurmak demek degildir.
mikelazi
27-07-2015, 13:11
iyi frenlemede jant,lastik,yay,amortisör ün önemide buyuktur.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.