Orijinalini görmek için tıklayınız : citroen xsara vts ve üç konuda dikkat etmem gerekenler.
m.kibaroglu
24-06-2015, 11:11
arkadaşlar daha önce genel başlığında aracım ile ilgili tartışıldı, sağolsun sitemizden bir arkadaş benim ile buluşup (kendi vts ile geldi) aracımı test etti. sorularım ve fikirlerinize ihtiyacım var.
1. direksiyon sert (diğer vts sürünce buna iyice kanaat getirdik) bunun sebebini arkadaşım ön takımlarında sıkıntı olduğu içi yaptığını söyledi. ve bir rot balanscıya göstermem onun doğrultusunda işlem yaptırmam gerektiğini söyledi. kendi aracında 205/40-17 lastik olması rağmen benim araçtan hem daha sessiz ve direksiyonu daha yumuşaktı.
-bu konuda benim korkularım
a. aracımda sağa sola çekme ve direksiyonda bir sapma olmaması ve yüksek hızlarda direksiyonun gayet stabil olduğunu bildiğim için rotbalansta bişey çıkmaması veya rotbalançının bunu görememesi.
b. rotbalançının işi direksiyon kutusuna atması, ve direksiyoncuya gittiğimde direksiyoncunun işi direksiyon kutusuna atması ve bir sürü masraf çıkartması
c. "bunda bişey yok bunlar böyle" zırvalarını dinlemek.. (neyseki nasıl olması gerektiğini gördüm)
Direksiyonun sertliği pompanın gücüyle alakalidir..hatta lastik basıncı bile etkendir...pompası gücü düşmüş olabilir..veya içindeki hidrolik yağın degismesi gerekiyor. M
pompanın durumuna baktıktan sonra direksiyon kutusuna baktırmak gerekebilir
bymurat___61
29-06-2015, 21:26
İlk yapman gereken orjınal yag ile bır değiştir.
sonra
Direksiyon pompalarının tamır kıtı satılıyor. En once tamır kıtını servisten temın edip dıreksıyon pompasından soruna başlanabılır.
Birde servis manuelı bulunursa kı (bulunuyor mu emın deilim) fransız kafası pek detay vermeyi sevmezler ama direksiyon kutusunda sertlik ayarı oluyor genellıkle.
m.kibaroglu
01-07-2015, 08:56
arkadaşlar cevapları görmemişim kusura bakmayın bugün gördüm.
dün bir tamirci baktı ve (direksiyonu çevirdi olduğu yerde) "senin pompan zayıf" dedi.. tamiri işine sıcak bakmıyorum dedi. sanırım sıfırıda çok pahalıdır.. tamir olayını araştıracağım.
bymurat___61
02-07-2015, 18:22
arkadaşlar cevapları görmemişim kusura bakmayın bugün gördüm.
dün bir tamirci baktı ve (direksiyonu çevirdi olduğu yerde) "senin pompan zayıf" dedi.. tamiri işine sıcak bakmıyorum dedi. sanırım sıfırıda çok pahalıdır.. tamir olayını araştıracağım.
Tamirini zatenhiç bir tamırcı yapamaz. yapmaz. yapsasda ugrasmak ıstemezler.
halbukı ıcınde 3 5 parca o ring takımı vardır. Hacimsel pompa mantıgına dayanrak calışma prensıbı var. VE paller yagsız kalmadıysa hiç bir zaman kolay kolay bozulacak bır yapıları yok. Ama velakın yagsız kaldıysa bılemem. Birde pompanın saft bogazındakı rulmanıda yenılersenız iyi ve sesız olur.
halbu
m.kibaroglu
03-07-2015, 09:54
Tamirini zatenhiç bir tamırcı yapamaz. yapmaz. yapsasda ugrasmak ıstemezler.
halbukı ıcınde 3 5 parca o ring takımı vardır. Hacimsel pompa mantıgına dayanrak calışma prensıbı var. VE paller yagsız kalmadıysa hiç bir zaman kolay kolay bozulacak bır yapıları yok. Ama velakın yagsız kaldıysa bılemem. Birde pompanın saft bogazındakı rulmanıda yenılersenız iyi ve sesız olur.
halbu
tamirine ne kadar isteyeceklerine bağlı..
500'den aşağı ağzını açan yok :)
Maslakta bir pompacı abi vardı herkes çok memnundu. Yapılmaz denilen elektrikli pompaların tamirini yapıyordu. Yine bu konulardan bulmuştum aramak lazım..
bymurat___61
03-07-2015, 14:20
keysi saglam olduktan ve oem yedek parca bulabıldıkten sonra tamır edilemeyecek pompa yok.
m.kibaroglu
07-07-2015, 11:40
arkadaşlar dün pompam söküldü. bana çok yakın olan bir sanayide rewpart direksiyon servisinde aracımın direksiyonuna baktılar. usta bindi dolandık. evet biraz sert dedi ama toplamasında sorun yok ve pompadan ses gelimiyor sanmıyorum ki pompa bozuk ama bi ihtimal dedi. istersen söküp bakalım 50tl işçilik dedi.. söktüler benim arabada biraz zahmetli sökmesi. manifold engel oluyor.. neyse adamın dediği gibi 14yaşında orjinal pompam mis gibi çıktı. (helal olsun ustaya) içine baktık bıçakları her yeri tertemiz çiziksiz. geri topladık.. sanki biraz rahatlar gibi oldu ama olduğunuz yerde dururken tek elle zor dönüyor malesef.. usta dedi ki..; kutuda bir sistem var onu iptal ediyoruz direksiyon tüy gibi oluyor ama seni yüksek hızda rahatsız eder dedi. o işe de pek cesaret edemedim.. son çare kutu ile alakalı bir durum.o da tamir olmaz değişir diyor.
geçenlerde bir arkadaşın tavsiyesi ile kalkıp taa bahçelievlerden karşıya göztepeye gittim. rolanti sıkıntımı ve direksiyonu göstermek için. adam peugeot ustasıymış.. neyse rolanti valfinin ucuz olanını almışım. onu taktı bilgisayar bağladı. sonra değişen birşey olmadı. dedim aldığım yere gidip verip iyisini alayım zaten geri gelemem maslak sanayiden aldım dedim. adam eskisini taktı. neyse. direksiyon için direk pompan zayıf dedi. sonra gaz pedalım sert dedim. gaz halatını kısaltıp düz bağladı. pedal yumuşak oldu ama motorun tüm titreşimini pedalı geri itip çektiği için aracı süremedim. maslağa zor geldim.. adam birde bunlar için benden 100tl istedi :) adamın işine hiç saygısı yok. aliminyum emme manifoldu üzerinde çekiç keski ile tel kesti. sıcak motorun manifoldu hava alıyormu diye tas ile su döktü.. allahım sen böylelerden uzak tut bizleri..
adamın bana açtığı zarar 100tl işçilik 50tl benzin 50tl yeni gaz teli seti. ve 50tl direksiyon pompası sökülüp bakılması..
elde var kocaman bir SIFIR..
bu adam göztepe sanayide kardeşler diye bir dükkan adı cengiz.
neyse şimdi bu halinede şükür. gaz telini ve rolanti valfini kendim evin önünde değiştirdim.. hatırlı bir arkadaşın selamı ile gittiğim için kendisine saygısızlık yapma istemedim..
bymurat___61
07-07-2015, 13:41
Dostum pompa sokulup takılmayla teshıs konulamaz. Sen pompanın oem tamır takımı ile değiştirip toplatmalıydın.
2. si direksıyon kutundada sıkıntı olması ıhtımalı yukske bostancı sanayıde bu işin duayenı denılebılecek bır yer vaar. Koç torna diye orada kutun sokulup revizyon yapılır.
Birde aracın basık mı? eger basıksa orjınallerınden sert olması geyet olası durum.
m.kibaroglu
07-07-2015, 15:08
Dostum pompa sokulup takılmayla teshıs konulamaz. Sen pompanın oem tamır takımı ile değiştirip toplatmalıydın.
2. si direksıyon kutundada sıkıntı olması ıhtımalı yukske bostancı sanayıde bu işin duayenı denılebılecek bır yer vaar. Koç torna diye orada kutun sokulup revizyon yapılır.
Birde aracın basık mı? eger basıksa orjınallerınden sert olması geyet olası durum.
tamir edilecek bir durum olsaydı adam sökmüşken para kazanmak için sanırım tamir etmek isterdi. kendisi bana bozuk bir pompayı gösterdi ve pompanın basıncına baktı gayet sağlıklıydı. dediğiniz gibi kuyuya da bir bakılmalı. araç basık değil her yeri orjinal halde. daha basık ve daha büyük ve geniş lastikli vts ile kıyasladık o dahayumuşaktı :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.