PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Atmosferik araca turbo uygulamak Garrett



atilla_88
24-06-2015, 21:12
Arkadaşlar turbo konusunda yardımcı olabilir misiniz Garrett GT1548 modeli bu turbo 1.6 motor atmosferik araca uygulanabilir mi ?

özellikleri bu

http://imgim.com/garrett.png

bu turbo için motorun başka parçalarını değiştirmeye gerek var mıdır, uygulansa iyi bir fark olur mu ?


Yorumlar için teşekkürler

turboman
24-06-2015, 21:30
resimde 100 -200 hp güce kadar diyo ama sonradan yapılmış bi turbo sistemi için küçük bence ama illa bunu taksam diyosan olur neden olmasın ayrıca küçük motorlar için die belirtmiş.

atilla_88
24-06-2015, 21:42
resimde 100 -200 hp güce kadar diyo ama sonradan yapılmış bi turbo sistemi için küçük bence ama illa bunu taksam diyosan olur neden olmasın ayrıca küçük motorlar için die belirtmiş.

Yorum için teşekkürler

1.6 araç için 100-200 hp arası iyi bence sonuçta wrx sti vs değil :)

Bu turbo için motorun genellemesinde başka parçaları değiştirmeye gerek var mıdır peki ?

boosted_pug
24-06-2015, 22:06
O turboyu 1.6 sahine bile taksaniz 2000 devirde full boost yaptirirsiniz gt22 veya gt25 den daha ufak turbolar size extra egt olarak geri dönücektir daha büyük turbo bakmani daha faydali olur

atilla_88
24-06-2015, 22:36
O turboyu 1.6 sahine bile taksaniz 2000 devirde full boost yaptirirsiniz gt22 veya gt25 den daha ufak turbolar size extra egt olarak geri dönücektir daha büyük turbo bakmani daha faydali olur
Yorum için teşekkürler

Daha büyük turbo daha iyi tabi ama ben pistonu değiştir şunu bunu değiştir profesyonel şekilde değil 100-200 hp arası mesela 0-100 12 sn olan aracı 9-8 sn düşürmek amaçlı sormuştum sonuçta 1.6 motor için olacak konu hakkında çok bilgi sahibi değilim dediğim şekilde bir mod için hangi model turbo alınmalı garrettin

berkay_aydin
24-06-2015, 22:39
Yorum için teşekkürler

Daha büyük turbo daha iyi tabi ama ben pistonu değiştir şunu bunu değiştir profesyonel şekilde değil 100-200 hp arası mesela 0-100 12 sn olan aracı 9-8 sn düşürmek amaçlı sormuştum sonuçta 1.6 motor için olacak konu hakkında çok bilgi sahibi değilim dediğim şekilde bir mod için hangi model turbo alınmalı garrettin

Yazıldığı gibi bu turbo 1.6 dizel bir araca bile küçük gelir, daha büyük bir turbo ve düşük basınç ile güzel sonuçlar elde edilir ancak turbo uygulamaları düşünüldüğü kadar kolay değildir, araca uygun manifold vs. yakıt sistemi ve kontrol ünitesi çok önemlidir..

atilla_88
24-06-2015, 23:01
Yazıldığı gibi bu turbo 1.6 dizel bir araca bile küçük gelir, daha büyük bir turbo ve düşük basınç ile güzel sonuçlar elde edilir ancak turbo uygulamaları düşünüldüğü kadar kolay değildir, araca uygun manifold vs. yakıt sistemi ve kontrol ünitesi çok önemlidir..

GT2056

http://imgim.com/garrett1.png

o zaman şu turboyu göstereyim sanırım bu daha iyi olur mesela bu modeli alırsak 1.6 motora uyguladığımızda başka hangi parçalar değiştirilmesi gerekir ?

Schumi
24-06-2015, 23:06
O turboyu atmosferik bir araca takmak için baya bir parça gerekiyor. Önce turbo manifoldu. Sonra intercooler. Ve bu turbodan intercoolera oradan gaz kelebeğine gidecek borulamalar silikon hortumlar kelepçeler. Aracın artan benzin ihtiyacı için büyük benzin enjektörleri. Ve aracına mutlaka bir beyin takılması en kötü piggyback modülü bağlanması lazım (tavsiye etmiyorum). Bunun için enjektör ve ateşleme tesisatlarında işlemler gerekicek. Bazı sensörlerin tesisatlarıda aynı şekilde modifiye edilecek. Blow-Off, Wideband, gibi ıvır zıvırları yazmıyorum bile. Eğer bahsettiğin araç Cruize ise günlük binilen bir araç demektir bu. Yolda bırakmasın seni diye gerekli gereksiz bir sürü gösterge sensör alman bir çok oem parçayı değiştirmen gerekebilir. Min 10 bin TL'yi gözden çıkartıyorsan başla bu işe. Belki 7-8 e biter (!) ama sen min 10 bin TL olarak düşün.

atilla_88
25-06-2015, 18:59
O turboyu atmosferik bir araca takmak için baya bir parça gerekiyor. Önce turbo manifoldu. Sonra intercooler. Ve bu turbodan intercoolera oradan gaz kelebeğine gidecek borulamalar silikon hortumlar kelepçeler. Aracın artan benzin ihtiyacı için büyük benzin enjektörleri. Ve aracına mutlaka bir beyin takılması en kötü piggyback modülü bağlanması lazım (tavsiye etmiyorum). Bunun için enjektör ve ateşleme tesisatlarında işlemler gerekicek. Bazı sensörlerin tesisatlarıda aynı şekilde modifiye edilecek. Blow-Off, Wideband, gibi ıvır zıvırları yazmıyorum bile. Eğer bahsettiğin araç Cruize ise günlük binilen bir araç demektir bu. Yolda bırakmasın seni diye gerekli gereksiz bir sürü gösterge sensör alman bir çok oem parçayı değiştirmen gerekebilir. Min 10 bin TL'yi gözden çıkartıyorsan başla bu işe. Belki 7-8 e biter (!) ama sen min 10 bin TL olarak düşün.

Anladım baya geniş çapta uğraştırıyor o zaman peki hiç parça değişikliği yapmaya gerek kalmadan kullanılacak turbo yok mudur mesela ilk mesajımdaki turbo.

wolrath
25-06-2015, 20:04
hocam sen bence once bır atmosferik motor / aşırı beslemelı motor vs ıyıce araştır. ne farkları var? calısma prensıplerı felan bır bak,ogren sonra ınsanlardan tavsıye ıste. sadece turbo nasıl takılacak allah askına.

Karakuş
25-06-2015, 20:10
Parça değişikliği yapılmadan turbolamak imkansız. Bence siz daha hızlı araba alın-bakın, boşuna zaman-nakit-emek harcamayın.

atilla_88
25-06-2015, 21:32
Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim benim merak ettiğim atmosferik araçta turbo uyguladığımızda parça değiştirmemiz gerekiyormu diye sormuştum soruyu uzatarak sordum, ama ne yapılmasını gerektiğini öğrendim teşekkür ederim.

ghibli06
26-06-2015, 07:30
atmosferik aracı turbolarken, turbo maliyeti emin ol devede kulak kalır...

boosted_pug
26-06-2015, 11:12
İlla piston vs degistirmeden motor kapali sekilde turbo takilir sikinti yok, söyle biside aklina gelmesin kucük turbo takarsam bisi degistirmem kocaman turbo takarsam herseyi bastan yapmak gerekir gibi bir mantikda yok sadece limitlerinizi cok düsürmelisiniz yani stock motordan 1000hp alinmaz.

Profesyonelce yapilacak bir sistemde ufak turboda büyük turboda taksan komple baştan aşağı sistem dizilir hee sen 200 hp lik bir araba yapicaksindir gider eagle kol alirsin piggyback alirsin yok daha güclü bir arac yapmak istersin ozaman manley alirsin aemin veya halltech in en gelismis olan ecusunu alirsin bu tamamen arac sahibinin keyfine ve cüzdanina kalmistir.

Ayni sekilde senin aracina gelirsek resmini koydugun turbolardan az daha büyügünü ve minimum montaj icin gerekli parcalari kullanarak aracina turbo takabilirsin ama bu standart araba gibi binerim gazlarim anlamina gelmez, belli limitler dahilinde stock motor turbolanabilir ama nekadar az parca alirsaniz sonradan iki hatta üc kere tekrar tekrar masraf edebilirsin nereye kadar dayanir nerde kol cikar kimse garanti veremez

63owen63
26-06-2015, 11:22
atmosferik bir araca direk turbo salgangozu takınca araba turbo olmaz, bunun yanında destekçi ve yardımcı bir çok parça degişimi gerekir ( özellikle atmosferikten, turbolanacaksa ).

Burhan
26-06-2015, 11:32
Zaten aşırı besleme bölümündede yazıyo asgari gerekli parçalar yinede yazım aracının doldurabilecegi turbo intercooler blow enjektör beyin turbo manifoldu borular bikaç aklıma gelmeyen sey daha ... sıkıştırmayı düşürüp az bi basınçla 0.4 0.5 gibi pek bişey olmaz gibime geliyo daha bilgili arkadaşlar yazarlar zaten

muratGT643
26-06-2015, 12:27
kardeşim bende yakında atmosferik arabamı yüklemeyi düşünüyorum bi senedır bos zamanlarımda araştırmalar yaptım, aracın ne bilmiyorum ama supercharger sana daha az maliyetli olur ki sonuçta stock motora 0.3 0.4 ten fazla basamıcaksın, danışmak istersen pm den yazabilirsin numaramı atarım konuşur bi harita çizeriz gibi geliyor

Yarbay
26-06-2015, 15:03
herkesin yorumuna saygı duyuyorum, kendi tecrübelerim şu yönde.


1) bir araç için atmosferik yapıdan turbo'ya geçmek çok son derece pahalıda olabilir, uçuk şekilde basit ,kolay ve ucuzda.

öncellikle bilmeniz gerekenler:


a) araç kaç binde ve kaç yaşında, (genelde yaşı ve km si olan araçların motor kompresyonları düşüşecektir o sebeble buji yerinden çıkartılarak ve krank döndürülerek bir motor sağlık testi/kompresyon testi yapılmalı ve öncellikle o motor turbolamak için halen sağlıklı bir motormu bilinmeli)

b) motorunuzun sıkıştırma oranı bilinmeli, 12 sıkıştırmalı atmosferik motorda var, 8.5 sıkıştırmalı atmosferikte, turbo araçlar genelde direk enjeksiyon olmadığı sürece en fazla 10 sıkıştırmaya kadar problemler,zorluklar çıkartmadan çalışırlar ek sıkıştırmada hem verim düşer,hem ısı yükselir hem müdaleler pahalı olur.


c) takılacak turbo ile ani torque dalgalanmaları olacaktır (özellikle küçük turbo ile) ve bunu şanzımanınızın kaldırıp kaldıramayacağı, baskı balatanızın kaldırıp kaldırılamayacağı öğrenilmeli

d) diğer arkadaşında belirtiği gibi yakıt enjeksiyonunuzun sınırları öğrenilmeli atmosferik halde enjektörün 240hpyyi kaldırabilecek fabrika enjektörleride var kimi atmosferik araçta , kimisinde 120hpde var o sebeble sizdeki kaç hpye kadar destekliyor, artırmak gerek olacakmı bilmek lazım.


yerinizde olsam öncellikle aracınızı internetde araştırırdım, turbo takan olmuşmu, neler yapmak zorunda kalmış, ne gibi zorluklar çıkmış vs diye.

size şöyle örnek verim kötü örneğin marka modelini belirtmim kimse üzülmesin ama ben 30bin tl kadar (11,000usd) kadar para harcayıp 2000km gidemeyen ve motoru iflas edende gördüm.


240,000kmde honda civic D16ya turbo takıp bunu ebayden aldığı 800usd lik komple kit ile yapıp aracı extra bir 4 sene / 80000km yapanda.


takmak istediğiniz araç marka/model, motor hacim,hp neydi araç kaç km belirtebilirmisiniz?

Maxi
26-06-2015, 15:38
atmosferik aracı turbolarken, turbo maliyeti emin ol devede kulak kalır...

aynen turbo satın almak işin en kolayı. Sadece turboyla olmuyor.
asıl diğer değişmesi gereken dolu parça var
ve en önemlisi cepte para ne kadar? + bu işi kim yapacak sorusu var.

Maxi
26-06-2015, 15:40
gene dayanamadım yazıcam
seneler önce otoshow dergisinde onno ustaya gelen bir soru vardı hiç unutamıyorum.
aynen şöyle

sayın onno usta
92 model şahin slx aracımız var
bu araca turbo takabilirmiyiz?
takabilirsek kaç tane takabiliriz?

Yarbay
26-06-2015, 16:10
gene dayanamadım yazıcam
seneler önce otoshow dergisinde onno ustaya gelen bir soru vardı hiç unutamıyorum.
aynen şöyle

sayın onno usta
92 model şahin slx aracımız var
bu araca turbo takabilirmiyiz?
takabilirsek kaç tane takabiliriz?


ya o yine iyi ya arabasında turbo yada supercharger/kompresör olmayıp tam gaz yaptığında arabayı kompresöre bağladım,turbo açtım gibi kıroca yorumlar :) maalesef ülkemiz bomba adamlar dolu, bilgi ve birikim yoksa mütevazi olup susmaya gelmiyor :(

atilla_88
28-08-2015, 14:38
kardeşim bende yakında atmosferik arabamı yüklemeyi düşünüyorum bi senedır bos zamanlarımda araştırmalar yaptım, aracın ne bilmiyorum ama supercharger sana daha az maliyetli olur ki sonuçta stock motora 0.3 0.4 ten fazla basamıcaksın, danışmak istersen pm den yazabilirsin numaramı atarım konuşur bi harita çizeriz gibi geliyor

kardeşim mesaj attım yeni geldim foruma

mikelazi
29-08-2015, 12:29
halan kullandıgı 106gti in turbolu olduguna inananlar var.

onno usta ne günlerdi.

phantom
29-08-2015, 13:04
sayın onno usta
92 model şahin slx aracımız var
bu araca turbo takabilirmiyiz?
takabilirsek kaç tane takabiliriz?

OHAHAHAHAHAHAHAHAH

bi tane eleman Skoda Favorit 1.4'ün gücünü nasıl arttırırız vs. diye yazmıştı. Onno Usta'dan arttıramazsın gibi bi cevap gelmişti :))))))

ozans
29-08-2015, 18:44
OHAHAHAHAHAHAHAHAH

bi tane eleman Skoda Favorit 1.4'ün gücünü nasıl arttırırız vs. diye yazmıştı. Onno Usta'dan arttıramazsın gibi bi cevap gelmişti :))))))

Onno Usta hatalı cevap vermiş, 2-3 sticker ile +20 beygir alınırdı.