Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Üretim Hatasi Araç



rodya
29-06-2015, 22:39
MErhaba,
2,5 yaşındaki aracımın bir kaza sonrasında, orjinal bazı parçalarının ( kazadan etkilenmeyen ) renklerinde hata oldugunu ögrendim. Nasıl bir prosedür izlemem gerekiyor?
Haklarım nelerdir?

rodya
11-07-2016, 20:42
şuna bi güncel çekelim. bilgisi olan var mıdır? :)

2jz
11-07-2016, 20:50
Araç nedir?
İlk sahibi misiniz bayiden mi aldınız alırken?
Alınırken hatalı araçlarda indirimle ve bu kusurların olduğuna dair kağıt imzalıyorsunuz böyle bir şey söylenmedi mi?

Berkerr
11-07-2016, 20:56
Öncelikle bayiyle iletişime geçip iyi niyetini belli ederek görüşebilirsin. İlgilenmezlerse ayıplı mal satışından dolayı hukuksal sürece girmeni tavsiye ederim.

Telefon görüşmesi yaparsan konuşmayı karşındakine bilgi vererek kayıt altına almayı unutmazsan işine yarayabilir.

Kahn23
11-07-2016, 21:11
Hiç bi firma 2.5 sene kullanılmış araç için ayıplı mal diye şikayeti kabul etmez. Nerden bilecek kullanıcının yapmadığını.

Bence sizin burada hiç bir hakkınız yok. Varsa da çok şanslısınız demektir.

Octane
11-07-2016, 21:22
Marka model ayırt etmeksizin kendim veya eş dostumun aldığı sıfır araçları aldığım gibi sanayiye sokarım, ustama baktırırım. Almanı japonu farketmez, bütün firmalar iyi niyetli aslında fakat distribütörleri tam at kafası. Özellikle ankarada doğuş ve toyan, neziroğlu da vardı ama kapandı gitti lanet olasıcalar, hayatımda görmediğim itlikleri yaparlar.
Aradan 2.5 yıl geçtiyse malesef hiç bir şey yapamazsınız. Adamlar kendisi sürtmüş boyatmış der geçer.
Yazık bir olay, emekle alınmış araç. Terbiyesiz herifler.
Geçmiş olsun.

Berkerr
11-07-2016, 21:35
Bildiğim kadarıyla satış sonrasında 6 ay içerisinde kanıtlanan ayıplar satıcı tarafından direk karşılanmak zorunda ama arabanın yaşını görmemiştim. Yinede sıkıntılı parçaya göre bi avukata ve bayiye danışmakta fayda var...

rodya
11-07-2016, 21:49
herkese cevapları i.çin teşekkürler arkadaşlar.
zaten aracın kusurlu olduğunu bana yetkili servis söyledi, ilk başta ben farketmedim açıkcası. belki plasebo etkisi belki de zamanla farklılığın belirgin olması sebebiyle artık benim de gözüme batmaya başladı.
servisin bana söylediği : farklı açı ve ışıkta bakıldığında araçta ton farkı vardı. kontrolünü yaptık ancak herhangi bir boya olmadığını ve orjinal bu tonda olduğunu farkettik. bizim yapabileceğimiz bişey yok, tüketici mahkemesine vermeniz gerekmekte.
Aracın yaşının, dolayısıyla da dış etmenlerden kaynaklanan ton farklılığı olabilir mi diye sorduğumdaysa, boya garantisi sebebiyle yine de kusurlu mal olabileceğini belirttiler.
Bu noktada herhangi bir hakkım varsa elbetteki kullanmak istiyorum zira ben Hyundai'den daha zengin değilim.
Bu noktada bilgisi olanlar ve/veya fikir yürütebileceklerden bu sebeple yardım istedim arkadaşlar:)

2jz
11-07-2016, 21:54
Boya garantisi minimum 5-6 senedir.
Bir aracın fabrika boyasının üzerinde olduğunu anlamak çok zor değil, profesyonel biri kolayca tespit edebilir sonradan boyanmadığını.
Serviste durumun farkında. Bence mahkemeye başvurun.

Ama çıkacak karar büyük ihtimalle tamamen boyanması şeklinde olur. Fazla bi şey beklememek lazım.

onursumer
11-07-2016, 21:58
bence mahkemeye başvurun , zaten boya orjinal servis bunu onaylıyor , mahkeme kararı sayesinde servisin hyundai uzerinde yaptırımı rahatlıkla olur ama normal şartlarda servis durumu yazıp gonderse en fazla komple boyayın derler

Nightfish
11-07-2016, 22:04
Yetkili servisler boya konusunda çok sıkıntı yaşadığı için ekspertizlerinde boyalı / değil yorumu yapmayı bırakıp mikron yazmaya başlamıştı. Dava gibi bir durumda sizden bu durumun belgesini isteyeceklerdir bilir kişiye yönlendirmeden önce. Yetkili servis dava açacağınızı söylediğinizde böyle bir belge vermeye yanaşmayabilir.

Araç tamir olduktan sonra bir kaç farklı yere daha gösterip sonrasında ilerlemeniz daha doğru olur bence.

2jz
11-07-2016, 22:10
normal şartlarda servis durumu yazıp gonderse en fazla komple boyayın derler

Korede yaşayan çekik gözlü nerden bilecek 80 milyon boya takıntılı adamın aynı coğrafyada yaşadığını. Bakıp "aaa hata yapmışız, tamamen boyayında araba tertemiz olsun, adama çok ayıp olmuş" diyecek tabiyki :D

G_TT_I
11-07-2016, 22:41
Hyundai ise ben arabayi satmakta buldum garanti sorunlarinin cozumunu :)

onursumer
11-07-2016, 22:52
Korede yaşayan çekik gözlü nerden bilecek 80 milyon boya takıntılı adamın aynı coğrafyada yaşadığını. Bakıp "aaa hata yapmışız, tamamen boyayında araba tertemiz olsun, adama çok ayıp olmuş" diyecek tabiyki :D

aynen aslında boyanmasında hiç sakınca yok ama gel gor turkiye şartları :D değer kaybı için dava açılabilir :D

yesil
12-07-2016, 00:15
kazadan etkilenmeyen parçalar boyanan parçalarla renk tutsun diye üstünden bir kat boyanmış olabilir.

Ome_RS
12-07-2016, 08:46
fiat puntolarda egzotic redlerde bu sıkıntı vardı. Benim aracım egzotic red. plastik olan arka tampon kapı kolları ve spoilerde hafif pembeleşme var. ilk zamanlar 5 sene içinde servis garantiden bu parçaları ücretsiz boyuyordu ama üzerinden çok zaman geçtiği için ve **aracım boyasız olduğu için ben boyatmadım.
şimdi ton farkı olmasına rağmen aracım boyasız diye gururla kullanıyorum ve satarken de diyorum. Anası bellenmiş ama orjinal çok önemli.