Orijinalini görmek için tıklayınız : Tsi Bluemotion kademeli hızlanma ?
Selamlar,
2-3 hafta önce düz vites bir b7 passat aldım, bildiğiniz üzere 1.4 tsi 122 hp güce sahip. Arabada anlayamadığım birkaç durum var beni aydınlatırsanız mutlu olurum.
1- Diyelim 2. vites 2000 dd gidiyoruz, aniden gaza oturunca araç kademeli kademeli hızlanıyor.. Yani atıyorum 3200 devirde araç canlanıyor 4500 devirde bir daha canlanıyor gibi.. hissiyat olarak gaza basar çekeriz araç irkilir ya o şekilde hızlanıyor yani.. ( umarım anlatabilmişimdir.)
2- Klima açıldığı zaman klimanın performansa negatif etkisi bariz bir şekilde hissediliyor.
3- Debriyaj çok üstten kavrıyor, 2 farklı yetkili servise 1 de özel servise götürdüm ortak görüş normal olduğu hatta çok iyi bir durumda olduğu söyleniyor.
Hadi debriyaja işin ustaları ok diyor, onu es geçebiliriz. Bahsi geçen 1 ve 2. maddedeki olayları 6 senelik B6 ve B7 passat kullanıcısı olarak diğerlerinde hiç mi hiç yaşamadım. Diğer araçlar Dsg idi.. Bu yaşadığım durumlar dsg düz vites farkından mı kaynaklanıyor yoksa benim araçta mı bir problem var ?
Aracın sağır olma ihitimalini de düşünüyorum ilk sahibi 2500 devri hiç geçmeyen bir adamdı.?
muhtemelen wastegate manifold klappesi takılı kalıyor buda kademeli hızlanıyor hissi yaratıyor sizde, cax motorlarda kronik sorun aracınızda yazılım varmı ?, er yada geç turbonuzu değiştirceksiniz malesef
2013 model 122 tsı passat sahibiyim bende, manuel aracım.
Klima illaki performansı etkiliyor ama ben bu sorunu devir çevirerek çözebiliyorum.Yani 3bin değilde 3500 de atmak gibi.Hızlanma olarak ise benim aracımda öyle bir durum yok.Gayet stabil hızlanıyor.Hiç takılma falan yok.
2010 122lık passatım var klıma acıkken guc sorunu ben hıc yasamıyorum belkı cok dık yokuslarda yada araba doluyken yapıyordur ama onu her araba yapar.
muhtemelen wastegate manifold klappesi takılı kalıyor buda kademeli hızlanıyor hissi yaratıyor sizde, cax motorlarda kronik sorun aracınızda yazılım varmı ?, er yada geç turbonuzu değiştirceksiniz malesef
Araçta yazılım yok. Bilakis emekli styla kullanılmış bir araç sanmıyorum ki turbo zorlanmış olsun.. Km 43.000 de yani sanmıyorum ki turbo değişimine kadar gitsin mesele.. Öyle olursa işimiz iş...
Klima elbette her arabaya etki eder fakat bu etki dsg de neredeyse anlaşılmıyor. Bu dediğimi dsg kullanıp düz vitese geçince anlayabilirsiniz.
Debriyaj konusu nasıl sizlerde? Yukardan mı kavrıyor ? Düz vites olarak focus kullanıyordum, passata geçince yuh bune dedim. Balata ha bitti ha bitecek hissi veriyor.
haa benımkı dsg belkı ondandır dıcem ama manuelle dsg arasında bu tıp var olması bana sacma geldı mantıklı acıklaması varsada bılmıyorum.
Debriyaj kullanılmadığı için etkisi anlaşılmaması normaldir. Yani kalkışta ve 1. vitesten 2. vitese atarken tam debriyajdan ayağımı çektiğim sırada arabanın ileriye gitme isteği olmuyor aksine yığılıyormuş gibi oluyor.
Bu arada dsg kullanıyorsanız dsg şikayetinden servise hiç gitmiş mi onu öğrenmenizi tavsiye ederim, gitmemişse gidip titreme yapıyor diye not düşürtün. Daha 1.5 hafta önce babamın şirket arabası mekatronik arızasından servise girdi hala serviste. Garantisi bitmişti daha önceden şikayette bulunduğumuz için iyi niyet garantisi ayağına gerekli bütün parçaları değişiyor.
he o sekılde kendı kendıne gıtmek ıstedıgınde klıma acıkken bıraz motor tıtrıyor o normal ben cekıs olarak demek ıstemıstım.
arac 2010 model zaten servıs bakımlı olarak almıstım 3 kere kavrama bı kere mekatronık degıstı 1 sene olacak son degısımden sonra suan bı sıkıntı yok çok şükür. 2. kavrama degısımınden sonra 60 bın falan yapmıstı arac bende ıken ufaktan tıtreme vardı servıs tanıdıktı artar bu dedı 300 tl ye degıstırdık aradan bı ay gectı mekatronık patladı onada 300 verdım ıkı sene garantılı oldu parcalar. suan umrumda degıl zaten ama yolda bırakır olması sıkıntı.
B6 dsg yi 140 bin küsür km kullandık 1 kere kavrama değiştirdik. B7 de 1 kavrama 1 mekatronik değiştiriyoruz şuan araç 100 bin km de. Vitesi 2-4-6 şeklinde değiştiriyordu. Yani demek istediğim 240 bin km tecrübeme göre yolda bırakmıyor :) 2 kere böyle bir şey yaşamamış olsam ben de dsg tercih edecektim zira passat ta vitesle uğraşmak çok sıkıcı, bu motorun bu arabanın hakkı dsg.
Neyse yarın gidip servise turboyu göstereyim, arkadaş canımı sıktı.
Ben sırf manuel diye arabayı satıyorum:) İlk başta dsg'den korktuk ama manuel çekilmiyor passatta gerçekten.
Bu arada çevremde 40-50bin km lerde turbo değiştirenler oldu.Oysaki çok düzgün kullanılıyordu.Yani şanssızlık olabilir.Göstermekte fayda var.Zira 122liğin turbosu hassas sanırım.
benımde 102 bın oldu daha once hıc turbo değişmemiş inş sıkıntı yaşamayız yoksa 1500 tl öpülürüz :) benim mekatronik arıza verdiğinde araba hiç çalışmadı vites konumunu d olarak algıladı o yüzden marş basmadı. ayrıca bu araçta manuel nekadar çekilir bilemem ama dsg candır. dsg gibi tasarruf yapma şansın yok. 60 la giderken 7. viteste oluyor yahu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.