Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 Dizel C sınıfı ne almalı ?
Manuel ve en fazla 50bin km de C sınıfı hangi aracı almak mantıklı?
Bütçemiz en fazla 55binTL
Aklımdakiler Megane3 GTline, Auris, Kia Ceed, i30 ve Focus.
Boş bi araba almak istemiyorum bakalım nasıl olucak ? Etrafınızda varsa bana yönlendirirseniz sevinirim.
İbrahim33
13-07-2015, 19:06
F/p arabası olan ceedi seçerdim bunların arasından. Birde premium olacak ki , donanım olarak diğerlerinin yanında e segmenti gibi kalır.
Kendi tecrübeme dayanarak şunları diyebilirim ki 1.6 dizel koreliler diğer dizellere göre fazla yakıyor.Hani dizel ne kadar fazla yakabilir ki diye düşünmeyin çünkü adamı huzursuz ediyor.1.4 dizel c sınıfı toyotalar ise performans olarak pek iyi değiller.Aklınızda bulunsun derim.
1.6 dci motorlu megane'lara bakılabilir. Hb'leri tasarım olarak benim hoşuma gitmiyor ama st'ler oldukça şık.
Ceed veya focus olurdu benim tercihim.
onursumer
13-07-2015, 20:01
megane tasarımını beğenmiyorum , dolu paketli ceed veya i30 mantıklı bence
melihyilmaz
13-07-2015, 20:17
Ceed ve i30 mantikli otomatik olanlar fazla yakiyor ama manuel olanlar 6 6.5 litre yakiyor dikkat edilirse dahada iner. Bir yazilimla 165 170 civari oluyor ve yakitta dusuyor. Diger bakacagin arabalar bayagi bos olur.
ahmetbaha-drs
13-07-2015, 20:22
Skoda Rapid 1.6tdi bulabilirsin.
optimus_prime
13-07-2015, 21:20
megane ım vardı dizel otomatik bence gt line güzel ama yine de renault bir türlü kaliteli bir hava veremiyor en azından ceed kadar
2013 auris düşünürsen görüşelim :heyoo:
Mehmetmert
13-07-2015, 22:28
Dolu 1.6 tdi leon olabilir
Olmazsa focus-ceed-megane seklinde siralama yapardim
1.4 dizel corolla sahibiyim, yakitindan cok memnunum ama gidisi 1.6 lara gore tabi ki kotu
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-copa-plus-sunroflu-yeni-sahibini-ariyor-221537111/detay
donanım olarak gayet yeterlı hemde gosterıslı arac
Bütçeme göre leon mk3 dolu olmuyor maalesef bende mk2 yi sevmiyorum :)
Premium ceedlerde ise manuel dizel yok :)
Aslinda focus içlerinde en mantiklisi ama heryerde var.
I30 hakkinda ne dusunuyorsunuz :)
ceed i30 motor sanzıman parcalar vs. herşey aynı. tasarımında hangisi hosuna giderse onu secebilirsin
1.6 otomatik dizelleri biraz yakıyor evet ama manuelleri 6-6.5 litre enfazla (ayagıma güvenirim dersen 5.5larda gezen cok kişi var). otomatik takıntısı yoksa manuelini alabilirsin yok illa otomatik diyorsan yazılımla insani degerlere inebilirsin. 7-8 litrelerde yakarken 1-1,5 litre oynatır. kronik daha bir sorun sıkıntısı cıkmadı.
concept plus ceedi 55lere cok rahat bulursun i30unda sunrooflularını bulursun aynı sekilde
İzzet Göçmen
14-07-2015, 07:05
2011 Ve üstü Focus 1.6 Dizel Veya Ceed Düşünürdüm
eğer 4 kapı alınacak ise gt line bencede tipsiz , çok sıradan ve sade
ama eğer 2 kapı coupe gt line var ise açık ara bu saydığın arabalardan kat ve kat daha güzel bir araç derim ben.
motor şanzıman tek kelime ile kusursuz,adeta müthiş bir kombinasyon.
bir arkadaşımda var bu araç ve açıkçası çok focus ve ceede bindim sana diyeceğim şu eğer performans odaklı bir sürüş istiyorsan açık ara gt line 1.6 dci coupe.
eğer sportif çizgi dersende coupe seçenceği var ise yine gt line.
diğer yandan 4 kapı olması şart dersen bence focusta ceede çok güzel ikiside güzel o sebeble hangisi içine siniyorsa onu al derim başkasından fikir almaktansa.
bu arada arkadaşımda olan gt line daki jantı arkadaşım megane impressor jantı ile değiştirdi ikimizcede hem daha güzel gösteriyor
bu gt line coupe:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-genc-ve-genc-hissedenlere-garantili-megane-coupe-1.6-dci-gtline-215217623/detay
buda impressör:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-coupe-1.4t-92.000-km-full-219219819/detay
bence cidden çok tatlı bir araç ve coupe olupta piyasası olan az ve nadir arabalardan.
delSol_power
14-07-2015, 09:12
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-gala-motors-2013-model-hatasiz-boyasiz-start-stop-geri-grs-221254708/detay
Arkadaşımda tertemiz Megane3 Privilege var. Gri-Sunroof-dizel-manuel. Bütçenize de uygun.
Eğer düşünürsen yönlendirebilirim :)
Cıtroen C4 önerebilirm sırf yakıt yüzünden bile alınabilir
Cıtroen C4 önerebilirm sırf yakıt yüzünden bile alınabilir
yanlış anlamayın amacım asla size muhalefet olmak değil sadece paylaşmak istedim, C4 az yakıyor diye bence biraz laf dolaşa dolaşa gelişmiş bir hadise olmuş bence türkiyede.
c4 1.6 hdi için konuşim en azından motor şanzıman cıvatasına kadar focus 1.6 tdci ile aynı ikiside psa 1.6 dizel ikiside getrag 6DCT250 şanzıman düz vitesleri yine aynı
ve üstüne üstük bildiğim kadarıyla c4 dahda ağır bir araç ,aerodinamiğide focus gerisinde.
özetle az yakıyor denilirken bencede az yakıyor derim ama birisi atıyorum bir focusa göre az yakıyor dedimi sadece gülüyorum çünkü bu BMW 1 serisi mavi renk BMW 1 serisi kırmızıdan daha hızlı demek gibi be hocam :)
şahsen yeni kasa C4 1.6 hdi-e comfort u 9 ay kullandım araba rahat güzel , yakıt normal bir 1.6 dizel neyse o abartılacakta korkulacakta yanı yok, performans gayet tatminkar, koltuk ve süspansiyonları muazzam konforlu focusmuş,ceedmiş onlardan çok daha konforlu.
dezavantajları arasında önden kayma çok fazla var özellikle lastik biraz aşınınca çünkü ağırlığın çoğu önde olan bu araçta birde yumuşak süspansiyon kullanılmış. başka birde otomatik alınırsa otomatiği baya problematik bu getrag şanzımanı arıza yapmasıyla ünlü bir şanzıman maalesef :(
Focus la megane arasında kalır, ikisini de alamazsam kısmet der diğerlerinden içime sinene bakarım.
Bu arada gt line coupe megane alabiliyorsanız o rakama düşünmemelisiniz hiç. Gerçekten çok güzel bir otomobil.
Sn Yarbay doğrudur benimkide sadece bir öneri niteliğindeydi zaten
Erdem K.
14-07-2015, 10:38
bence liste dışından c30 dizelleri de değerlendirebilirsiniz ...
illa belirttiğiniz seçenekler arasından birisi olacaksa da cam tavanlı dizel auris (büyük bagaj zorunluluğunuz yoksa) tavsiye ederim.
dizel i30'lar bence kasasına göre fazla yakıyor fakat tipi çok şık...
Kutluhan
14-07-2015, 10:38
Focus alırdım.
oabayram
14-07-2015, 10:44
ben olsam rapid veya 1.6 dci 130 bakardım
Sn Yarbay doğrudur benimkide sadece bir öneri niteliğindeydi zaten
yorum için teşekkür ederim diyorum ya benimde muhalefet olma amacım yoktu kardeşim umarım öyle anlaşılmadı, saygılar sevgiler.
kalipson
14-07-2015, 10:51
C sınıfı değil ama düşünürseniz ilan numaram : " 220524614 "
Daha full olanı yok zaten :)
focus al temiz bulabilirsen
kadioglu
14-07-2015, 10:56
Aslında merak ediyorum bu fazla yakıyor denilen araçlar ne kadar fazla yakıyor? İkiside 1.6 common rail sistemli araçtan fazla yakan ne kadar fazla yakabilir ki? Bakıyorum beygirleride çok yakın birbirine. Fabrika verilerine bakıyorum 3,9-4,1 filan gibi. Ben 1.6 bravo m-jet kullanıyorum. Yakıta da fazla dikkat etmiyorum. Süratli gittiğimde kilometrede 22 krş gibi bir rakam yakıyor. Bu da 5,6 gibi bir ortalamaya denk geliyor ki buradan mersine gidiş dönüş için iyi bir ortalama. Ben bu aynı çeşit araçlarda çok yakıyor az yakıyor meselesine pek takılmıyorum. Bundan önce dacia logan mcv vardı o da bravoyla pek farklı yakmıyordu. En azından bravoyla çok daha serii hareket edebiliyorum.
Bence hangisi hoşuna giderse onu al kardeşim.Bakacağın kıstaslar işçilik ve performans olsun.Yakıta takılma derim.
Aslında merak ediyorum bu fazla yakıyor denilen araçlar ne kadar fazla yakıyor? İkiside 1.6 common rail sistemli araçtan fazla yakan ne kadar fazla yakabilir ki? Bakıyorum beygirleride çok yakın birbirine. Fabrika verilerine bakıyorum 3,9-4,1 filan gibi. Ben 1.6 bravo m-jet kullanıyorum. Yakıta da fazla dikkat etmiyorum. Süratli gittiğimde kilometrede 22 krş gibi bir rakam yakıyor. Bu da 5,6 gibi bir ortalamaya denk geliyor ki buradan mersine gidiş dönüş için iyi bir ortalama. Ben bu aynı çeşit araçlarda çok yakıyor az yakıyor meselesine pek takılmıyorum. Bundan önce dacia logan mcv vardı o da bravoyla pek farklı yakmıyordu. En azından bravoyla çok daha serii hareket edebiliyorum.
Bence hangisi hoşuna giderse onu al kardeşim.Bakacağın kıstaslar işçilik ve performans olsun.Yakıta takılma derim.
yorumunuza daha fazla katılamazdım, makinelerde özelliklede dizelde kralı gelse %5 artık uzay çağı tech kullansa max %10 fark eder arkadaşlar gerisi verisel aldatmadır.
arkadaşlara kızıyorum genelleme yapanlara adam gibi megane 2 alıyor 82hp araca biniyor onuda 90la sürüyor sonra bu Renaultlar kral az yakıyor oluyor :)
aynı arkadaş her ne sebebse kiraladığı,arkadaşından aldığı focusu 150le sürüyor, bindiği araba 150kg daha ağır, 33hp daha fazla ama çok fazla yakıyor oluyor :)
beyler tüm 1.2-1.6 dizelleri 90la sürün kralı 3.2 rezili 4.2 yaksın ya gözünüzü sevim gerisinde ortlamaya vursan genel araçlar aralarında max %5-10 fark eder
Ben olsam önceliğim focus olurdu. İçime sinen bulamazsamda ceed veya i30 alırdım. Golf 6 da denk gelebilir bu fiyatları biraz oynatınca veya pazarlıkla sizin fiyatlara düşebilir.
Misal
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-golf-vi-1.6-tdi-bluemotion-comfortline-acil-satilik-202142878/detay
Ben olsam önceliğim focus olurdu. İçime sinen bulamazsamda ceed veya i30 alırdım. Golf 6 da denk gelebilir bu fiyatları biraz oynatınca veya pazarlıkla sizin fiyatlara düşebilir.
Misal
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-golf-vi-1.6-tdi-bluemotion-comfortline-acil-satilik-202142878/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-sigara-icilmemis-2012-model-golf-vi-1.6-tdi-manuel-209712504/detay
yada bu araçta iyiymiş
yorumunuza daha fazla katılamazdım, makinelerde özelliklede dizelde kralı gelse %5 artık uzay çağı tech kullansa max %10 fark eder arkadaşlar gerisi verisel aldatmadır.
arkadaşlara kızıyorum genelleme yapanlara adam gibi megane 2 alıyor 82hp araca biniyor onuda 90la sürüyor sonra bu Renaultlar kral az yakıyor oluyor :)
aynı arkadaş her ne sebebse kiraladığı,arkadaşından aldığı focusu 150le sürüyor, bindiği araba 150kg daha ağır, 33hp daha fazla ama çok fazla yakıyor oluyor :)
beyler tüm 1.2-1.6 dizelleri 90la sürün kralı 3.2 rezili 4.2 yaksın ya gözünüzü sevim gerisinde ortlamaya vursan genel araçlar aralarında max %5-10 fark eder
Renault lar gerçekten az yakıyor. ama iki dizel arasındaki yakıt farkının fark edilemeyecek kadar az olduğu düşüncenize kesinlikle katılıyorum. Kuruşa çevrildiğinde çok komik farklar çıkacaktır kesinlikle.
Bu arada 1.6 dizel megane gt line lar 82 hp değil 130 diye hatırlıyorum. Çok güzel gidiyor sürekli gazlandığında sakin kullanımına göre yakıt sarfiyatı baya bir artıyor. Ama ne olursa olsun dizel :)
mk2 leon tdi ya da sınıfın değil ama 90 lık polo tdi alırdım hasan, dpf iptali yazılım keyifli olur, ayrıca leon olsun polo olsun canın sıkılmaz tampon değişirsin, bi sürü şeyler takarsın bizde vardı önceden leon 1p 2011 model. Parasına göre çok iyi bi araçtı yeni kasası da öyle parasına göre güzel araçlar. Ben ısrarla leon derim. 1.6 tdi o sınıf dizellerde king oldu artık. Kore dizeller çok yakıyor, reno olsun fiat olsun tdi kadar gitmiyor yazılım sonrası, typerdan indin 170 bg tdi dan baska sana tat vermez diye düsünüyorum kardesim :) pisman olmazsın.
aykutsafakyaman
14-07-2015, 12:05
Daha oncelerde de söylenmiş tekrar soyliyim otomatik ceed 7.5 litre civari yakiyor. Gereksiz fazla bi tuketimi var .i30la ceed de tasarim farki var motor ayni zaten. Yerinizde olsam megane gt line bakarim
Renault lar gerçekten az yakıyor. ama iki dizel arasındaki yakıt farkının fark edilemeyecek kadar az olduğu düşüncenize kesinlikle katılıyorum. Kuruşa çevrildiğinde çok komik farklar çıkacaktır kesinlikle.
Bu arada 1.6 dizel megane gt line lar 82 hp değil 130 diye hatırlıyorum. Çok güzel gidiyor sürekli gazlandığında sakin kullanımına göre yakıt sarfiyatı baya bir artıyor. Ama ne olursa olsun dizel :)
arabalar karıştı kaan :)
sanırım ben güzel yazamadım özür kardeşim.
söylemek istediğim araç megane 2 yani 2inci nesil 1.5 dci 82 hp di.
elbetdeki 1.6 dci 130 köpek :) ona gram laf yok ama birisi gelsin bana gt line 130hpyi focustan yada şu yada bu marka 1.6 dizelden hatrı sayılır derecede az yada çok kelimelerini kullanabilecek şekilde farklı bir yakıt yaktırsın aynı koşullar altında bende burada eşşeğim diye anıirim :)
hani 3.8lt ile 4.2 lt arasını çok gören arkadaş varsa bir şey diyemem ona ama bence bir arabaya az diğerine çok yakıyor diyebilmek için aralarındaki fark en az 1-2lt olmalı.
olaya yüzdesel bakarsanız çok gibi görünebilir siz asıl aylık masrafa bakın derim.
şahsen 5.5lt ortlama yakacak 1.5 dci 75hp clio 4 süreceğime 6lt yakacak 130hp 1.6 dci megane gt line sürerim ayda etse etse 0.5lt dediğin 1250kmden 6.25lt yani 25tl eder :)
yani koca yılda 300tl fark biri eşşek diğeri çita :)
Estafurullah abi eşek vs ne gerek vardı. Bende aynı fikirdeyim zaten seninle. İki dizel arasında aynı segmentteki araçlarda ne kadar fark olabilir ki zaten. :) Focus cidden çok çok beğendiğim bir araç kesinlikle, gt line ile focus arasında kalırdım bende ama gt line coupe bir adım önde benim için de hem kullanımı çok keyifli hem içi falanda gayet taminkar. Yol tutuş frenleme performansını falan da gayet beğenmiştim.
"hani 3.8lt ile 4.2 lt arasını çok gören arkadaş varsa bir şey diyemem ona ama bence bir arabaya az diğerine çok yakıyor diyebilmek için aralarındaki fark en az 1-2lt olmalı.
olaya yüzdesel bakarsanız çok gibi görünebilir siz asıl aylık masrafa bakın derim.
şahsen 5.5lt ortlama yakacak 1.5 dci 75hp clio 4 süreceğime 6lt yakacak 130hp 1.6 dci megane gt line sürerim ayda etse etse 0.5lt dediğin 1250kmden 6.25lt yani 25tl eder
yani koca yılda 300tl fark biri eşşek diğeri çita "
Bu kısmı kendi yazımmış gibi paylaşırım bende.
kadioglu
14-07-2015, 13:18
mk2 leon tdi ya da sınıfın değil ama 90 lık polo tdi alırdım hasan, dpf iptali yazılım keyifli olur, ayrıca leon olsun polo olsun canın sıkılmaz tampon değişirsin, bi sürü şeyler takarsın bizde vardı önceden leon 1p 2011 model. Parasına göre çok iyi bi araçtı yeni kasası da öyle parasına göre güzel araçlar. Ben ısrarla leon derim. 1.6 tdi o sınıf dizellerde king oldu artık. Kore dizeller çok yakıyor, reno olsun fiat olsun tdi kadar gitmiyor yazılım sonrası, typerdan indin 170 bg tdi dan baska sana tat vermez diye düsünüyorum kardesim :) pisman olmazsın.
Bu tdi 1.9 mu? Yok 1.6 ise diğerleriyle söylediğin kadar performans farkı olmaz.Bende de fiat var sadece yazılımla 160 beygirlere yakın bir güce sahip ki tork ta 400 lere yakın. Lütfen araştıralım da konuşalım. Tekrar ediyorum : İki araçta common rail ve 1.6 ise : performans ta, yakıtta, yazılımla alınacak sonuçta çok değişmez. Ne değişir peki? Yol tutuş, frenleme mesafesi, konfor ve tasarım.
Daha oncelerde de söylenmiş tekrar soyliyim otomatik ceed 7.5 litre civari yakiyor. Gereksiz fazla bi tuketimi var .i30la ceed de tasarim farki var motor ayni zaten. Yerinizde olsam megane gt line bakarim
Kia ceed'in ya da i30'un 7,5 litre yaktığı şartlarda renault'nun en az yakacağı 6,5-7 litredir ki accente bakarsan fark o kadar da değildir.Yeni nesil otomatikler, manuellerden az yakıyor.En kötü ihtimalle aynı yakıyorlar.Bence yanlış bilgilendirme yapıyorsun kardeşim.
Bu tdi 1.9 mu? Yok 1.6 ise diğerleriyle söylediğin kadar performans farkı olmaz.Bende de fiat var sadece yazılımla 160 beygirlere yakın bir güce sahip ki tork ta 400 lere yakın. Lütfen araştıralım da konuşalım. Tekrar ediyorum : İki araçta common rail ve 1.6 ise : performans ta, yakıtta, yazılımla alınacak sonuçta çok değişmez. Ne değişir peki? Yol tutuş, frenleme mesafesi, konfor ve tasarım.
Kia ceed'in ya da i30'un 7,5 litre yaktığı şartlarda renault'nun en az yakacağı 6,5-7 litredir ki accente bakarsan fark o kadar da değildir.Yeni nesil otomatikler, manuellerden az yakıyor.En kötü ihtimalle aynı yakıyorlar.Bence yanlış bilgilendirme yapıyorsun kardeşim.
i30 otomaitk kullanma fırsatım olmuştu 4 ileri otomatik şanzımanlıydı eski tipti şanzımanı. O araçlarda fark olur da yeni nesil çift kavramalarda olmayacaktır kesinlikle.
kadioglu
14-07-2015, 13:26
i30 otomaitk kullanma fırsatım olmuştu 4 ileri otomatik şanzımanlıydı eski tipti şanzımanı. O araçlarda fark olur da yeni nesil çift kavramalarda olmayacaktır kesinlikle.
Ama konu az kilometre yapmış 50-55.000 tl. civarında arabalar olunca ben gözönünde bulundurmuyorum eskileri.
gtline ın 105 ide 130 uda var yanlıs bilmiyorsam yani her gtline 130luk değil.
buda benimki olsun sabah 80-100 seyrinde enfazla 5dk dur kalkla yakalanarak tutturdugum ortalamam (bahçeşehir-kavacık). öğlen dönüşte güzergaha ataşehire gidip gelmede eklenerek ve 30-40dk civarı aralıksız dur kalkla bu değer 5.5 oldu.ümüğünü sıkarsanız hic dikkat etmeden kullanırsanızda olucak bu deger 6.5'dan yukarı değildir.
mesela resimlere geçiyim :)
1-
http://i217.photobucket.com/albums/cc239/berkanokan/IMG-20150328-WA0004.jpeg
2- 55km gider yazdıgında cektigim resimler 693km'nin üstüne +15km işten eve dönüp benzimi aldım. litresel olarakda hep 43-46 arası bişeylerde pompa attıgı için üstüne doldurmuyorm
http://i217.photobucket.com/albums/cc239/berkanokan/20150415_124946.jpg
http://i217.photobucket.com/albums/cc239/berkanokan/20150415_124955.jpg
buda malın kendisi :D
http://i419.photobucket.com/albums/pp280/Faruk_VTEC/IMG_6863_.jpg
Bu tdi 1.9 mu? Yok 1.6 ise diğerleriyle söylediğin kadar performans farkı olmaz.Bende de fiat var sadece yazılımla 160 beygirlere yakın bir güce sahip ki tork ta 400 lere yakın. Lütfen araştıralım da konuşalım. Tekrar ediyorum : İki araçta common rail ve 1.6 ise : performans ta, yakıtta, yazılımla alınacak sonuçta çok değişmez. Ne değişir peki? Yol tutuş, frenleme mesafesi, konfor ve tasarım.
Kia ceed'in ya da i30'un 7,5 litre yaktığı şartlarda renault'nun en az yakacağı 6,5-7 litredir ki accente bakarsan fark o kadar da değildir.Yeni nesil otomatikler, manuellerden az yakıyor.En kötü ihtimalle aynı yakıyorlar.Bence yanlış bilgilendirme yapıyorsun kardeşim.
i30 otomaitk kullanma fırsatım olmuştu 4 ileri otomatik şanzımanlıydı eski tipti şanzımanı. O araçlarda fark olur da yeni nesil çift kavramalarda olmayacaktır kesinlikle.
yanlıs değil dogru soyluyor K.Kaan hem yakıt konusunda hemde yazılımla ciddi sekilde düsüyor yakıtları:)
ilk i30 ve ceed 4 ileri tork. kon.
suanki güncel ceed ve i30(yeni makyajlanan i30 hariç) onlarda 6ileri tork. kon.lü sanzıman
makyajla i30 7ileri cift kavramaya döndü ceed'ede yakında geliyor makyaj oda aynı sanzımanla donanacak. daha yeni oldugu için 7ileriler cok yorum vs. göremedim ama ilk izlenim olarak 6ileri eski sanzımana göre 1litre civarlarında fark ettiriyor yani manuelle asagı yukarı aynı seviyelere gelecektir demek buda.
hepside bence ayrı ayrı çok güzel 3 araç, aralarındaki farklılıkları oluşturanları konu sahibi bence kendi değerlendirecek yoksa üyelerden elde edinecek bilgi biraz göreceli olur çünkü konu bmwye karşı dacia değil :)
şahsen bence ceed çok atik konforlu ve korelilerin resmen golfe kafa tuttuğu çok kaliteli bir araç tasarım 10 numara 5 yıldız.
focus kaya ötesi bir şaseye sahip ben 14yıldır iş makinası piyasındayım gezipte en kötü şartlarda bile alt takım yiyen ford focus araçlı arkadaş,rakip duymadım adeta tank. yol tutuş ve konforu bir arada en iyi optime edebilen bence focus, megane konfordan ödün verirken ceede azda olsa yol tutuştan ama focus her ikisine bir arada sunabiliyor.
tasarım olarak bence focus güzelde olsa çok sayıda şirket aracı olmasından dolayı olsa gerek çok sıradanlaşmış görünüyor gözüme.
megane gt line için ise motoru gerçekten çok ama çok atik ve şanzımanda ceed gibi biraz törpülemiyor adeta motorla beraber uyum içinde dans ediyor diğer araçlarda 1.6 güçlü motor var hissi varken gt line da his olarak sanki 2lt 140hp tdi sürüyormuşsunuzca yoğun ve güzel bir güç var.
gt line coupe benim şahsi ve göreceli zevkime göre aralarında en şık ve radikal duran araç ve konforu azda olsa tatlı sertken yol tutuşu ve freni tek kelime ile harika hatta muazzam diyebilirim.
şahsen 2 kapı coupe tercih olunabiliyorsa ben açık ara gt line coupe derim.
bu arada gt line coupe 1.6 dci 130hp ve otomatik olarak 1.5 dci 110hp olarak satışta diye biliyorum 1.6 dci 105 hp duymadım ama yok diyede iddia edemem.
AhmetKadir
14-07-2015, 14:34
Guiletta, daha yenı olsun dersenız Bravo da guzel bır secenek olur ıtalyanlar arasında
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-2017-ye-kadar-garantili-bravo-s3-sport-1.6-mjet-120-hp-219162338/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-2012-fiat-bravo-1.6-m.jet-sport-style-hatasiz-boyasiz-full-plusfull-219158713/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-alfa-romeo-giulietta-1.6-jtd-distinctive-aciklamayi-okuyunuz-221588670/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-alfa-romeo-giulietta-1.6-jtd-orjinal-navigasyonlu-cam-tavan-214217175/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-baris-sen-den-2012-giulietta-1.6-jtd-hatasiz-boyasiz-extrali-ful-221569272/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-farkli-bir-giulietta-181456916/detay
Guiletta, daha yenı olsun dersenız Bravo da guzel bır secenek olur ıtalyanlar arasında
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-2017-ye-kadar-garantili-bravo-s3-sport-1.6-mjet-120-hp-219162338/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-2012-fiat-bravo-1.6-m.jet-sport-style-hatasiz-boyasiz-full-plusfull-219158713/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-alfa-romeo-giulietta-1.6-jtd-distinctive-aciklamayi-okuyunuz-221588670/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-alfa-romeo-giulietta-1.6-jtd-orjinal-navigasyonlu-cam-tavan-214217175/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-baris-sen-den-2012-giulietta-1.6-jtd-hatasiz-boyasiz-extrali-ful-221569272/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-farkli-bir-giulietta-181456916/detay
ve arkadaşımızdanda çok güzel bir seçenek daha , şahsen quietta bencede çok ama çok tatlı bir tasarıma sahip ama sizi kırmadanda şunu tatlı bir dil ile söylemek isterimki satması çok kolay değil,servisi biraz diğerlerine göre hafif pahalı vede konfor,donanım,işçilik namına uzakta olmasa bir adım yukardakilerin gerisinde en azından ceed ve focusun gerisinde.
ama tasarım ve gösteriş anlamında bencede çok çok tatlı bir araç açıkçası o dereceki bende bu değerde araba alıyor olsaydım terazide olumlusu benim gözümde ağır basan araçlardan olurdu.
Bu tdi 1.9 mu? Yok 1.6 ise diğerleriyle söylediğin kadar performans farkı olmaz.Bende de fiat var sadece yazılımla 160 beygirlere yakın bir güce sahip ki tork ta 400 lere yakın. Lütfen araştıralım da konuşalım. Tekrar ediyorum : İki araçta common rail ve 1.6 ise : performans ta, yakıtta, yazılımla alınacak sonuçta çok değişmez. Ne değişir peki? Yol tutuş, frenleme mesafesi, konfor ve tasarım.
Kia ceed'in ya da i30'un 7,5 litre yaktığı şartlarda renault'nun en az yakacağı 6,5-7 litredir ki accente bakarsan fark o kadar da değildir.Yeni nesil otomatikler, manuellerden az yakıyor.En kötü ihtimalle aynı yakıyorlar.Bence yanlış bilgilendirme yapıyorsun kardeşim.
Hayir 1.6 tdi. Fiatin 120 ligi ise bilemem ancak 105 lik tdi dan geride. Sadece yazilim olan tdi , dpf sokuk vs mjetten hizli. Renolarda oyle, dpf sokuk tdi gidiyor iste , megane 130 lukta 50 liraya yoktur , secenekler belli
kadioglu
14-07-2015, 15:32
Hayir 1.6 tdi. Fiatin 120 ligi ise bilemem ancak 105 lik tdi dan geride. Sadece yazilim olan tdi , dpf sokuk vs mjetten hizli. Renolarda oyle, dpf sokuk tdi gidiyor iste , megane 130 lukta 50 liraya yoktur , secenekler belli
Benim dpf sökük değil. Zaten yazılım olmasa bravo 120 lik olan 300 torkuyla rakiplerinden bir tık önde bile denilebilir. Hep söylüyorum ve tekrar söylüyorum. Hacim ve yapılan işlemler aynıysa sonuçta aynıya yakın olur.
Benim dpf sökük değil. Zaten yazılım olmasa bravo 120 lik olan 300 torkuyla rakiplerinden bir tık önde bile denilebilir. Hep söylüyorum ve tekrar söylüyorum. Hacim ve yapılan işlemler aynıysa sonuçta aynıya yakın olur.
Abi valla 105 liğini de 120 liğini de kullandım Bravo'nun, kafayı indirip kaldırıyor anca. 1.6 TDi VAG grubu çok daha istekli ve lineer hızlanma eğrisi sunuyor bence.
Bu arada şöyle anektod olsun, 1.6 mjet e gtb1549 takıp dp yazılım vs yapınca gidiş olarak ancak dp yazılım 1.6 tdi kıvamına geliyor malesef.
kadioglu
14-07-2015, 15:50
Abi valla 105 liğini de 120 liğini de kullandım Bravo'nun, kafayı indirip kaldırıyor anca. 1.6 TDi VAG grubu çok daha istekli ve lineer hızlanma eğrisi sunuyor bence.
Bu arada şöyle anektod olsun, 1.6 mjet e gtb1549 takıp dp yazılım vs yapınca gidiş olarak ancak dp yazılım 1.6 tdi kıvamına geliyor malesef.
Levent ben de 1.6 polo tdi ve leon tdi kullandım.Bana bravonun gidişi daha iyi geldi (hiç bir ekleme olmadan). En iyisi denemek :) Bir ara Mehmet'le bir araya gelip beni üzmesini sağlamaya niyetliyim. Sonuçta ben amanında amanın bir fark olmaz iddiasındayım. Sen benden iyi bilirsin.Bu işlerde başarı güç / ağırlık ve dişli grubu üzerinden yürür. Ama motora baktığında aman aman bir fark olmaz.Belki 5 hp filan. Benim söylemeye çalıştığım bu. Bu yüzden de konuyu açan arkadaşa yakıt yerine işçilik ve performansı baz almasını tavsiye ettim ki bu performans meselesinde yol tutuş dahildir.
Abi valla 105 liğini de 120 liğini de kullandım Bravo'nun, kafayı indirip kaldırıyor anca. 1.6 TDi VAG grubu çok daha istekli ve lineer hızlanma eğrisi sunuyor bence.
Bu arada şöyle anektod olsun, 1.6 mjet e gtb1549 takıp dp yazılım vs yapınca gidiş olarak ancak dp yazılım 1.6 tdi kıvamına geliyor malesef.
bana ne takalım :D
Levent ben de 1.6 polo tdi ve leon tdi kullandım.Bana bravonun gidişi daha iyi geldi (hiç bir ekleme olmadan). En iyisi denemek :) Bir ara Mehmet'le bir araya gelip beni üzmesini sağlamaya niyetliyim. Sonuçta ben amanında amanın bir fark olmaz iddiasındayım. Sen benden iyi bilirsin.Bu işlerde başarı güç / ağırlık ve dişli grubu üzerinden yürür. Ama motora baktığında aman aman bir fark olmaz.Belki 5 hp filan. Benim söylemeye çalıştığım bu. Bu yüzden de konuyu açan arkadaşa yakıt yerine işçilik ve performansı baz almasını tavsiye ettim ki bu performans meselesinde yol tutuş dahildir.
Urfa'da şimdi abi, denkleştirin bigün bayramlaşırsınız hem :)
Ama bence çok üzer seni şimdiden söyliyim, yanlış anlama ama Mehmet'in araba gitmiyor uçuyor çünkü :)
Aktarma konusunda haklısın, aynı veya yakın güç / torka sahipken en belirleyici etken o. Ancak iş biraz daha mekanik kısma geçtiği zaman "turbo upgrade gibi" VAG dizellerin kapak verimi bence bariz daha başarılı rakiplerine göre.
bana ne takalım :D
Sana önce yazılım yapalım da gerisi kolay :D
İbrahim33
14-07-2015, 16:17
Bravo stock olarak en hızlı dizellerden birisi. 120 hp 300 nm stock olarak oldukça yeterli. Tdi gibi performans artırımına elverişli değil kabul ama stock olarak 130 luk dci leri saymazsak ki o da 2013 te piyasaya sunuldu. 2008 yılında 120 hp 300 nm hangi markada vardı. Leventinde dediği gibi redline ye kadar tdi gibi akıcı dolu dolu çeviremiyor 3500 den sonra kesliyor ama acayip keyifli kafayı kaldırırken
Bravo stock olarak en hızlı dizellerden birisi. 120 hp 300 nm stock olarak oldukça yeterli. Tdi gibi performans artırımına elverişli değil kabul ama stock olarak 130 luk dci leri saymazsak ki o da 2013 te piyasaya sunuldu. 2008 yılında 120 hp 300 nm hangi markada vardı. Leventinde dediği gibi redline ye kadar tdi gibi akıcı dolu dolu çeviremiyor 3500 den sonra kesliyor ama acayip keyifli kafayı kaldırırken
crdi vardı 115 hp :D
İbrahim33
14-07-2015, 16:33
O crdi ler kaç nm idi Acaba 😀
260 olması lazım benle aynı. 135likler 300
Bikaç sene önce en dolu donanıma sahip bir i30 otomatik ve Focus manuel aldık. 3 sene ortalaması olarak Focus, i30'dan 2-2.5 litre arası daha az yaktı. Performans olarak da i30'u pek beğenmiyorum açıkçası. Diğer yandan iç mekan genişliği Focus'tan daha iyi, parça fiyatları daha yüksek ve fren balataları çok çabuk bitiyor elektronik el freni yüzünden.
Ülkedeki dizel piyasasına bakarak Ford adına konuşursam, kesinlikle 1.6 TDCI yerine 1.0 Ecoboost alırdım. Performans olarak çok daha üstün.
Geçen ay 85 bin km 2012 Focus dizeli 60 bin liraya satabildim hala saçma geliyor bu fiyatlar:)
buda.pest
14-07-2015, 17:43
konuyu yakında takip ediyorum.İlk sayfalarda 130luk coupe megane dan bahsedilmiş.Kesinlikle çok yakışıklık bir araç.Yalnız performans anlamında en başta ağırlığı yüzünden pek iş göremediğini duymuştum.Doğruluğunu bilgili arkadaşlar söyleyecektir.
kadioglu
14-07-2015, 19:07
Urfa'da şimdi abi, denkleştirin bigün bayramlaşırsınız hem :)
Ama bence çok üzer seni şimdiden söyliyim, yanlış anlama ama Mehmet'in araba gitmiyor uçuyor çünkü :)
Aktarma konusunda haklısın, aynı veya yakın güç / torka sahipken en belirleyici etken o. Ancak iş biraz daha mekanik kısma geçtiği zaman "turbo upgrade gibi" VAG dizellerin kapak verimi bence bariz daha başarılı rakiplerine göre.
Bende hile yapar virajlı yol isterim :)
Bravo stock olarak en hızlı dizellerden birisi. 120 hp 300 nm stock olarak oldukça yeterli. Tdi gibi performans artırımına elverişli değil kabul ama stock olarak 130 luk dci leri saymazsak ki o da 2013 te piyasaya sunuldu. 2008 yılında 120 hp 300 nm hangi markada vardı. Leventinde dediği gibi redline ye kadar tdi gibi akıcı dolu dolu çeviremiyor 3500 den sonra kesliyor ama acayip keyifli kafayı kaldırırken
Benim bravo yazılımdan sonra 5 ve 6. vitese çok dikkat etmedim ama 4500 e kadar iyi akıyor.Normalde maksimum beygir devrinin üzerine çıkmam ama bunda dalıyorum. Otobanda ise 200' e kadar 6. viteste gayet güzel hızlanıyor.Sanırım 5 te daha hoş olur.Ama arabayı stock hiç denemediğim için net bir şey söyleyemiyorum.
Fakat yine naçizane Türkiye gibi bir ülkede özellikle Mersin-Antalya yolu gibi yollarda zaten aracın güzel bir şekilde 120 ye kadar hızlanıyorsa iyidir.Ben aşırı virajlı ve özellikle dik rampa çıkarken araç sollamada gördüğüm performansı seviyorum ki bravonun torku stock'kende şimdide beni çok iyi tatmin ediyor bu konuda.Ama yazılımlı dacia yazılımdan sonra bile beni tehlikeye atıyordu.Yazılımlı kangoo da öyleydi.105'lik megane 2'yide beğenmiyorum bu konuda.
Astra J 1.6 dizel neden düşünmüyorsunuz. Gayet performanlı yakıtıda ekonomik bence Astra j de alınabilir.
Öncelikle yorum yapan herkese cok teşekkür ederim. Bugun i30 ve ceed i test etme firsatim oldu. Yakit tuketimi 8 litrelerde idi. Önümüzde 1.6TDI larin cok örneği var en cok istedigim TDI bir leon fakat bu paralara boş bir araç almak istemiyorum.
'12 c4 90 lik manual ve '11Focus mk2 collection tdci manual 90lik arkadaslarimda var surekli geziyoruz arada bende kullaniyorum. İkisinin de Yakit dusuk fakat gitmiyor :)
Hatta c4 biraz daha az yakiyor.
Bitane mk3 titanium focus vardi 54 lira istiyor 6 ileri sadece kaput degisik 50 binde. Kararsiz kaldim baya.
Gönlüm 1.6dci gt line megane dan geciyor fakat o paralara hayal :)
Örneğin
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-dodanli-auto-2012-megane-gt-line-130-ps-full-plusfull-dizel-214851652/detay
Bu arada kesinlikle 3kapi olmaz. Ole olcak olsa tayyar hala duruyor olurdu :)
@onur 1.90 adamim polo al diyosun bana :)
Öncelikle yorum yapan herkese cok teşekkür ederim. Bugun i30 ve ceed i test etme firsatim oldu. Yakit tuketimi 8 litrelerde idi. Önümüzde 1.6TDI larin cok örneği var en cok istedigim TDI bir leon fakat bu paralara boş bir araç almak istemiyorum.
'12 c4 90 lik manual ve '11Focus mk2 collection tdci manual 90lik arkadaslarimda var surekli geziyoruz arada bende kullaniyorum. İkisinin de Yakit dusuk fakat gitmiyor :)
Hatta c4 biraz daha az yakiyor.
Bitane mk3 titanium focus vardi 54 lira istiyor 6 ileri sadece kaput degisik 50 binde. Kararsiz kaldim baya.
Gönlüm 1.6dci gt line megane dan geciyor fakat o paralara hayal :)
Örneğin
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-dodanli-auto-2012-megane-gt-line-130-ps-full-plusfull-dizel-214851652/detay
Bu arada kesinlikle 3kapi olmaz. Ole olcak olsa tayyar hala duruyor olurdu :)
@onur 1.90 adamim polo al diyosun bana :)
hocam ne alırsan al hayırlısı olsun adına kazasız belasız binmeni nasip eder allah inşallah, tek önemli tavsiyem asla aşırı uçlardaki bir modelden diğer aşırı uca geçiş yapma.
şunu demek istiyorum yere sağlam basan adeta yeri kazıyan bir süspansiyonu elden geçirilmiş,jant lastikleri büyütülmüş type r gibi bir aletden C4 gibi yumuşak süspansiyona geçiş yapma.
gerçekten öylesine agresif geçişlerde normal sandığın bazı hareketler kaza ile sonuçlanabiliyor. bende S2000den amerikada olan 4 kapı sıradan bir araba olan Toyota camry'e geçmiştim 2-3 defa kayıp allah koruduğunu biliyorum :)
o sebeble bence biraz yere güzel şu an bindiğin arabanın karakterine yakın bir araba seç derim.
Konuyu hortlacağım yeni başlık açmak istemediğim için.
2012 sonrası Ceed 1.6 CRDi Manuel bakıyoruz. Şehir içi yakıt tüketimi nedir? Özellikte istanbulda yaşayıp kullanan varsa bilgilendirebilir mi? Kesin bi bilgi bulamadım. Çok yakan diyen dolu ama geneli otomatik olan için. Manuel'i nasıldır :)
Konuyu hortlacağım yeni başlık açmak istemediğim için.
2012 sonrası Ceed 1.6 CRDi Manuel bakıyoruz. Şehir içi yakıt tüketimi nedir? Özellikte istanbulda yaşayıp kullanan varsa bilgilendirebilir mi? Kesin bi bilgi bulamadım. Çok yakan diyen dolu ama geneli otomatik olan için. Manuel'i nasıldır :)
Değişen bir şey yok, manuel de olsa çok yakıyor.
İstanbul için konuşursak 8 litre civarı olarak düşünebilirsin.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.