PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Volvo S70 2.0 T5 Turbo Problem



Kanber Tastan
15-07-2015, 07:39
Selamlar ,

98 Model 2.0 T5 turbolu volvo aracımızda turbo ile ilgili problem yaşıyoruz ,

Düşük devirlerde yarım gazda 2000 - 4000 devir arası turbo basıncı normal olarak çalışıyor fakat tam gazda westgate açıyor ve turbo basıncı düşüyor devir saatinde dalgalanma oluyor , bu olay normal seyirde tam gaz yaptığımızda da aynı şekilde oluyor. Araç izmirde daha önce volvo şerif ustada turbo bakımları yapıldı ama performans konusunda aracın standartlarını bir türlü yakalayamadık şimdi karşımızda böyle bir problem var yardımcı olabilecek olan var mıdır ? Bilgisi olan ?

Teşekkürler.

eticet06
15-07-2015, 13:39
Boost saatiniz varmı varsa kac basıyor dip gazda ? Eger üst devirlerde turbo kesiklik yapıyorsa tcv arızalı olabılır tcv yerıne t boru takıp basınc izlenebilir

Kanber Tastan
15-07-2015, 16:55
Volvo almanya ile görüştük ,

Sorunun %95 Vakum ventilinde olduğunu söylediler. Hava filtresi üzerinde bulunan bu ventil wesgate e giden havayı kontrol ediyor. Bakalım değiştirince düzelmesini umuyoruz.

Teşekkür ederim.

eticet06
15-07-2015, 19:24
Vakum wentili nedir üstad ? Hafa filtresin bir maf sensörü birde ptc sensörü var.Sana bahsettikleri maf tır .BUnu denemenin en kolay yoluda mafi söker denersin değiklik varmı diye

Kanber Tastan
20-07-2015, 16:09
Bahsettiğim sensörü değiştirdik fakat sorun devam etti , usta borulardan birisinde patlak olduğunu söyledi bakalım ne çıkacak.

ucantekmeci
17-08-2015, 23:24
benzer bir sorun ben de yaşıyorum. 20 gün kadar önce Volvo 850 2.0 t5 benzinli(lpgsiz) otomatik vites bir araç aldım. motoru yeni yapılmış lakin hiç çekiş yok. 1.vitesle iyi gibi kalkıyor 2ye geçince yığılıyor. rampalarda ve düzde sıkıştırdığım zaman ani bir çekiş artışı (1 san. bile sürmüyor) sonra yığılma şeklinde vura vura gidiyor. 100 kmden sonra hızlanması eski 1.4 cliomu aratıyor o derece.kadrandaki turbo göstergesi hiç en alt ve en üst seviyeyi görmüyor her zaman 1/4 - 3/4 aralığında çalışıyor sadece bugün bir defa en üste yaklaştı çekişi de çok güzeldi 80kmye gelince seviye düştü çekiş te aniden düştü. gazı bırakmışım gibi 3.vitese geçti hemen oysaki daha 2yi toparlamamıştı. geçenlerde würth enjektör temizleyici attım vuruntuları azaldı ama çekiş aynı. rölantide de mavi duman geliyor. bulunduğum yerde bundan çok anlayan yok iyi denilen bir motorcuya götürdüm turbo hava borularının içinin yağlandığını dumanın turbodan kaynaklandığını, sökülüp ankaraya gönderileceğini revizyon göreceğini bu arada burada da intercoolerı söküp benzinle temizleyeceklerini söyledi. güvenemediğim için sizlerden tavsiye almak istedim. motorcuya rampada Toyota corollayı geçemedim dedim onlar yeni nesil motor bu onlar kadar gitmez dedi. doğru mudur? youtube da 850 videolarına bakıyorum onlara göre benimki at arabası.. 15 lt yakıtı yakıp da bu kadar verimsiz bir motor olabilir mi? cevap vermese bile okuma zahmetinde bulunanlara ve cevap verenlere şimdiden teşekkür ederim. ufak tefek bir sürü sorum olacak ama sizlerin de kafasını şimdiden ağrıtmıyayım..

ucantekmeci
17-08-2015, 23:28
bu arada turboya bağlı boruların hepsi değişmiş. ince küçük beyaz bir boru vardı göstergeyi o hareket ettiriyomuş küçük bir yerinde patlak vardı onu da değiştirdik bir fark yok

eticet06
18-08-2015, 09:11
benzer bir sorun ben de yaşıyorum. 20 gün kadar önce Volvo 850 2.0 t5 benzinli(lpgsiz) otomatik vites bir araç aldım. motoru yeni yapılmış lakin hiç çekiş yok. 1.vitesle iyi gibi kalkıyor 2ye geçince yığılıyor. rampalarda ve düzde sıkıştırdığım zaman ani bir çekiş artışı (1 san. bile sürmüyor) sonra yığılma şeklinde vura vura gidiyor. 100 kmden sonra hızlanması eski 1.4 cliomu aratıyor o derece.kadrandaki turbo göstergesi hiç en alt ve en üst seviyeyi görmüyor her zaman 1/4 - 3/4 aralığında çalışıyor sadece bugün bir defa en üste yaklaştı çekişi de çok güzeldi 80kmye gelince seviye düştü çekiş te aniden düştü. gazı bırakmışım gibi 3.vitese geçti hemen oysaki daha 2yi toparlamamıştı. geçenlerde würth enjektör temizleyici attım vuruntuları azaldı ama çekiş aynı. rölantide de mavi duman geliyor. bulunduğum yerde bundan çok anlayan yok iyi denilen bir motorcuya götürdüm turbo hava borularının içinin yağlandığını dumanın turbodan kaynaklandığını, sökülüp ankaraya gönderileceğini revizyon göreceğini bu arada burada da intercoolerı söküp benzinle temizleyeceklerini söyledi. güvenemediğim için sizlerden tavsiye almak istedim. motorcuya rampada Toyota corollayı geçemedim dedim onlar yeni nesil motor bu onlar kadar gitmez dedi. doğru mudur? youtube da 850 videolarına bakıyorum onlara göre benimki at arabası.. 15 lt yakıtı yakıp da bu kadar verimsiz bir motor olabilir mi? cevap vermese bile okuma zahmetinde bulunanlara ve cevap verenlere şimdiden teşekkür ederim. ufak tefek bir sürü sorum olacak ama sizlerin de kafasını şimdiden ağrıtmıyayım..

Aracın oyle at arabası gibi olmasını birak yeni nesil 180 hp tsilardan hızlı bir araç .Birincisi araçta kaçak varmı ilk onu kontrol ettir.Ufaktan duman vermesi normal dir rolantide cok deyilse eğer .İlk başta aracının n75 yani tcv valfini kontrol ettir.Sana basit yöndem söyleyeyim.N75 Valfinden wasgate e giden hortumu sökün birde aracı öyle deneyin eger çekişte çok fark varsa n75 arızalı demektir.

ucantekmeci
19-08-2015, 23:58
Aracın oyle at arabası gibi olmasını birak yeni nesil 180 hp tsilardan hızlı bir araç .Birincisi araçta kaçak varmı ilk onu kontrol ettir.Ufaktan duman vermesi normal dir rolantide cok deyilse eğer .İlk başta aracının n75 yani tcv valfini kontrol ettir.Sana basit yöndem söyleyeyim.N75 Valfinden wasgate e giden hortumu sökün birde aracı öyle deneyin eger çekişte çok fark varsa n75 arızalı demektir.

Dediğiniz valfin borusunu söktüm aracın rölanti seviyesi 1500 civarına çıktı. çekişte çok bariz olmasa da hissedilir bir artış oldu. boş bir zamanda bütün hortumları kontrol edeceğim. zira gaza yüklenince turbo göstergesi sona doğru yaklaşıyor sonra bir anda düşüyor dediğiniz gibi sanki bir yerden boşalıyor. cevabınız için teşekkür ederim. biraz canlı şekilde uzun süre kullanıp durunca rölantide çok yoğun duman atıyor gaza basınca kesiliyor bu arada.

eticet06
20-08-2015, 08:15
Dediğiniz valfin borusunu söktüm aracın rölanti seviyesi 1500 civarına çıktı. çekişte çok bariz olmasa da hissedilir bir artış oldu. boş bir zamanda bütün hortumları kontrol edeceğim. zira gaza yüklenince turbo göstergesi sona doğru yaklaşıyor sonra bir anda düşüyor dediğiniz gibi sanki bir yerden boşalıyor. cevabınız için teşekkür ederim. biraz canlı şekilde uzun süre kullanıp durunca rölantide çok yoğun duman atıyor gaza basınca kesiliyor bu arada.

rolantinin yükselmesi kacak olduguna belirti olabilir.enjektör kütüğünün altından ince bir hortum gider benzin regülatörüne genelde o hortum hep yırtık olur ilk onu kontrol edebilirsiniz.rolanti motorununda hortumunu ellerinizle kontrol edin yırtık olabilir ve gözle görülmez hortumu elinizle bakınız.t seklinde ufak borular satılıyor o borudan temin edebilirseniz hırdavatcılarda olabilir n75 komple sökün fişi takılı kalsın t boruyu baglayın direk 3 hortuma öyle kullanın birde.Eger cekıiş biraz daha düzelirse öyle kullanabilirsiniz n75 değiştirene kadar herhangi bir zararı olmaz

kelalper
20-08-2015, 14:29
n75 dışında bobinleri de kontrol ettirin. Bilgisayara bağlayın o hatalı olanları gösterir zaten. Bunların dışında o ustadan da uzak durun. Altınızdaki potansiyeli bilmeyen adamdan cacık olmaz. B52 kullanıyorsunuz ve o motor ford tarafından yakın zamana rs modellerinde kadar kullanılıyordu 2.3 olarak.

ucantekmeci
20-08-2015, 22:25
rolantinin yükselmesi kacak olduguna belirti olabilir.enjektör kütüğünün altından ince bir hortum gider benzin regülatörüne genelde o hortum hep yırtık olur ilk onu kontrol edebilirsiniz.rolanti motorununda hortumunu ellerinizle kontrol edin yırtık olabilir ve gözle görülmez hortumu elinizle bakınız.t seklinde ufak borular satılıyor o borudan temin edebilirseniz hırdavatcılarda olabilir n75 komple sökün fişi takılı kalsın t boruyu baglayın direk 3 hortuma öyle kullanın birde.Eger cekıiş biraz daha düzelirse öyle kullanabilirsiniz n75 değiştirene kadar herhangi bir zararı olmaz

o valften çıkıp enjektörlerin arasından trigger tarafına doğru ince bir hortum gidiyor doğru hatta üzerinde de epey çatlaklar var ben denerken o hortumu da sökmüştüm yerinden çok kolay çıkınca önemsiz bir şey gibi gelmişti bana onu da değiştireyim öyleyse. hafta sonu nasip olursa bu dediklerinizi yaparım. motorun arka tarafındaki turboya bağlı olan hortumları da hep söküp bakıcam. inşallah büyük bir sorun olmadan çözerim. n75 i devre dışı bırakıp(fişi hariç) 3 boruyu birbirine bağlamamı kastediyorsunuz değil mi? yanlış anlamadım umarım. denerim size bildiririm tekrar.

ucantekmeci
20-08-2015, 22:35
n75 dışında bobinleri de kontrol ettirin. Bilgisayara bağlayın o hatalı olanları gösterir zaten. Bunların dışında o ustadan da uzak durun. Altınızdaki potansiyeli bilmeyen adamdan cacık olmaz. B52 kullanıyorsunuz ve o motor ford tarafından yakın zamana rs modellerinde kadar kullanılıyordu 2.3 olarak.

bugün bir doğan slx i zor zahmet geçtim doğrusu can sıkıcı bir durum.

bilgisayara bağlantı kuramadılar. bağladılar ama bağlantı başarısız dedi her deneme sonunda. işte burada %90ı Tofaş söküp takmakla usta oldukları için teferruatlı bir araç geldiği zaman atıyorlar. bilemeyince "normal, olağan" gibi kaçamak cevaplar geliyor. el freni teli kopmuş iyi denilen bir frenciye gittim teli takmak için ön koltukların sökülebileceğini hatta konsolu dahi sökebiliriz onun için de elektrikçi çağırırım dedi. bir daha gidemedim korkudan:) freni yapan fabrika bunun arızasını, tamirini hesaplamamış mıdır?

ilgilendiğiniz için ve üşenmeyip cevap yazdığınız için hepinize çok teşekkür ederim hafta içi çalıştığım için sürekli araçla uğraşamıyorum hafta sonu biraz daha kurcalar size de bildiririm.

kelalper
20-08-2015, 22:44
el freni teli için dediği doğru yalnız. O teli koparabildiyseniz helal olsun. Ciddi sağlam bir teldir ve araba hareket ederken devreye girmez.

ucantekmeci
20-08-2015, 23:00
el freni teli için dediği doğru yalnız. O teli koparabildiyseniz helal olsun. Ciddi sağlam bir teldir ve araba hareket ederken devreye girmez.

Aldigimda fren tutmuyordu baktirdim tel kopmus dedi hatta söktü teli ve arka kampananin icini. Hakikaten koltuklari falan indirmek gerekir mi oyleyse epey maliyetli olur

kelalper
21-08-2015, 12:21
koltuk değil ama orta konsolu sökmen gerek.

utkunoa
21-08-2015, 12:25
eğer yarım gazda sorun yok tam gazda sorun varsa muhtemelen borualrda intercoolera giden vs de olabilir bi çatlak veya sızıntı olabilir, n75 valfini de değiştirin kaç adet varsa.

eticet06
21-08-2015, 23:22
Aldigimda fren tutmuyordu baktirdim tel kopmus dedi hatta söktü teli ve arka kampananin icini. Hakikaten koltuklari falan indirmek gerekir mi oyleyse epey maliyetli olur


ankarada olsan bende s70 e göre serviscihazı var üstadım baglar bakardık daha ben hic bir tamircide göremedim veya serviste

ucantekmeci
25-08-2015, 20:22
eğer yarım gazda sorun yok tam gazda sorun varsa muhtemelen borualrda intercoolera giden vs de olabilir bi çatlak veya sızıntı olabilir, n75 valfini de değiştirin kaç adet varsa.

bütün boruları kontrol ettim sadece n75 dediğiniz valften enjektörlerin üstündeki bir parçaya giden bir hortumun durumu iyi değil onu değiştirme fırsatım olmadı. nasip olursa biraz da maddi imkan olursa ankarada bir Volvo servisine götürmeyi düşünüyorum. zira bazen de çekişi çok güzel. turboyu bi elden geçirmek lazım anlaşılan.

ucantekmeci
25-08-2015, 20:25
koltuk değil ama orta konsolu sökmen gerek.

haftasonu orta konsolu sökeyim derken kendimi alamadım el freni tellerini de söktüm arka kampanaları söktüm fren tellerini değiştirip geri topladım. temiz iş oldu:)

ucantekmeci
25-08-2015, 20:29
ankarada olsan bende s70 e göre serviscihazı var üstadım baglar bakardık daha ben hic bir tamircide göremedim veya serviste

teşekkür ederim önermen yeter. internette elm327 diye bir cihaz gördüm çin sitelerinde de epey ucuzca. ondan alıp denemeyi düşünüyorum. biraz toparlanıyım da ankaraya(servise) büyük ihtimal gidicez gibi görünüyor.

eticet06
26-08-2015, 07:13
teşekkür ederim önermen yeter. internette elm327 diye bir cihaz gördüm çin sitelerinde de epey ucuzca. ondan alıp denemeyi düşünüyorum. biraz toparlanıyım da ankaraya(servise) büyük ihtimal gidicez gibi görünüyor.

elm cihazı belli arızalı görüyor yinede azda olsa iş yapar hatta ben sana elm ile kullanacagın full sürüm programı yollarım onla bak bakalım neleri arıza vericek

ucantekmeci
30-08-2015, 23:08
elm cihazı belli arızalı görüyor yinede azda olsa iş yapar hatta ben sana elm ile kullanacagın full sürüm programı yollarım onla bak bakalım neleri arıza vericek

sipariş verdim 3 gündür yollanmayınca iptal ettim tekrar sipariş edicem gelince söylerim gönderirsin. Ankara'da znt servise gittim. sağ olsunlar ilgilendiler lakin 99 altı araçlara bağlanamıyorlarmış sadece mekanik tamir yapabiliyorlar. turbodaki sorunumu söyledim usta sağ olsun bindi beraber otoyola falan çıktık ustanın elinde hiç sıkıntı yapmadı. o da haliyle bir şeyi yok dedi. bazı boruları birbirine düz bağladı bir şeyler yaptı turbonun çalışmasında hiç problem yok dedi. sadece rölantide gelen duman için turbodan geldiğini revize edilmesi gerektiğini söyledi onun da işçilik hariç 700tlden başlayacağını söyledi. youtube da turbonun tamiriyle alakalı videolar var. elimden ufak tefek tamir işi gelir söksem acaba becerebilir miyim. açıkçası benim gözüm kesiyor. ebay da da tamir kiti var td04hl 15g sanırım bunun turbosu. lakin önceden görüştüğüm bir motorcu intercooler ın sökülüp temizleneceğini söyledi ondan çekiniyorum biraz. yoksa turboyu hallederim gibime geliyor.

kelalper
31-08-2015, 09:58
turbosu 16g dir. Elinden gelebiliyorsa yap en kötü parçaları dağıtma turbocuya götürüp toplatırsın.Bi tek mil üzerinde balans varsa onu alamazsın. İntercooler temizlemekte kolay. İçerisine benzin basıp beklet çözününce ilk önce basınçlı hava ve benzinle sonra basınçlı hava ve suyla daha sonra sadece hava ile temizle. Tertemiz olur.

Kanber Tastan
01-09-2015, 12:21
Biraz geç oldu ama yazayım,

Aracın tekleme sorununu çözdük patlak olan bir hortum daha bulduk. Şu an ki sorun araç 1 ve 2. viteste tam performansı veriyor fakat daha fazla basınç sağlaması gereken 3. viteste turbo bitiyor. Yani 3. viteste araba sanki turbosuz bir araç gibi hızlanıyor. İzmirde turbosan diye bir firma ile görüştüm usta turbo dan anormal ses geldiğini revizyonu yapan yerin tekrar kontrol etmesi gerektiğini söyledi şu anda araç turbosu söküldü kontrol ediliyor. Bakalım bu sefer ne çıkacak.

Ayrıca bu kadar kuvvetli bir arabanın kendisine has performansı verememesi gerçekten can sıkıcı , bizim istediğimiz sadece aracın standart gücünü kullanmak , araç şu anda 3. vites ve sonrasında gerçekten bitik durumda.

ucantekmeci
02-09-2015, 05:33
Biraz geç oldu ama yazayım,

Aracın tekleme sorununu çözdük patlak olan bir hortum daha bulduk. Şu an ki sorun araç 1 ve 2. viteste tam performansı veriyor fakat daha fazla basınç sağlaması gereken 3. viteste turbo bitiyor. Yani 3. viteste araba sanki turbosuz bir araç gibi hızlanıyor. İzmirde turbosan diye bir firma ile görüştüm usta turbo dan anormal ses geldiğini revizyonu yapan yerin tekrar kontrol etmesi gerektiğini söyledi şu anda araç turbosu söküldü kontrol ediliyor. Bakalım bu sefer ne çıkacak.

Ayrıca bu kadar kuvvetli bir arabanın kendisine has performansı verememesi gerçekten can sıkıcı , bizim istediğimiz sadece aracın standart gücünü kullanmak , araç şu anda 3. vites ve sonrasında gerçekten bitik durumda.

Benimki de ayni durumda. Umarim şanzımanla alakalı bir durum degildir.

Kanber Tastan
02-09-2015, 07:12
Şanzımanlarımız zaten eski problem ondan da kaynaklanıyor olabilir , güç araca tam aktarılmıyor da olabilir yüke bindiğinde. Hevesle aldığımız aygırımızdan istemeyerek soğuyoruz :( Haftalarca araç bekliyoruz tamirciden haber gelsin diye. Offf offf

ucantekmeci
02-09-2015, 23:22
rampada bir kamyonun arkasında 40 km hızla tahminim 2. vitesle çıkarken sollamaya kalktım normalde 1 e düşmesi gerekirdi düşmedi homurdana homurdana gitti. kamyonu zor zahmet geçtim. bunların şanzımanında acaba güçle alakalı bir donanım mı var? güç istediğimi algılayamıyor olabilir mi acaba? zira önceki aracım (mit. lancer 1.6 ot.) buna nazaran çok güzel devirlenirdi gaza tam basarsam devir göstergesini sonuna kadar çevirirdi. bunda öyle bişey yok... güç istediğimde gaza basıyorum düşmediği gibi vites büyüttüğü bile oluyor.

Mr.K
02-09-2015, 23:24
rampada bir kamyonun arkasında 40 km hızla tahminim 2. vitesle çıkarken sollamaya kalktım normalde 1 e düşmesi gerekirdi düşmedi homurdana homurdana gitti. kamyonu zor zahmet geçtim. bunların şanzımanında acaba güçle alakalı bir donanım mı var? güç istediğimi algılayamıyor olabilir mi acaba? zira önceki aracım (mit. lancer 1.6 ot.) buna nazaran çok güzel devirlenirdi gaza tam basarsam devir göstergesini sonuna kadar çevirirdi. bunda öyle bişey yok... güç istediğimde gaza basıyorum düşmediği gibi vites büyüttüğü bile oluyor.

kickdown yapmayı unutmuşsundur
gaza hafif bi depük at,basçek yapıyomuşsun gibi vitesi küçültmüş olursun...

ucantekmeci
02-09-2015, 23:33
[QUOTE=kelalper;7917877]turbosu 16g dir. QUOTE]

cesaret verdiğin için teşekkür ederim ancak 16g kodlu olanı bulamadım. bunlar birbirine uymaz mı? veya araçtakinin bir yerlerinde yazar mı bu kod. sökmeden önce baksam bulabilir miyim?

ucantekmeci
02-09-2015, 23:58
kickdown yapmayı unutmuşsundur
gaza hafif bi depük at,basçek yapıyomuşsun gibi vitesi küçültmüş olursun...

onu da denerim:icon_tup:

kelalper
03-09-2015, 09:03
rampada bir kamyonun arkasında 40 km hızla tahminim 2. vitesle çıkarken sollamaya kalktım normalde 1 e düşmesi gerekirdi düşmedi homurdana homurdana gitti. kamyonu zor zahmet geçtim. bunların şanzımanında acaba güçle alakalı bir donanım mı var? güç istediğimi algılayamıyor olabilir mi acaba? zira önceki aracım (mit. lancer 1.6 ot.) buna nazaran çok güzel devirlenirdi gaza tam basarsam devir göstergesini sonuna kadar çevirirdi. bunda öyle bişey yok... güç istediğimde gaza basıyorum düşmediği gibi vites büyüttüğü bile oluyor.

adaptif şanzımanın kötülüğü o. Bende annemden alıp servise götürene kadar o şanzımanın huyunu değiştirmek için yapmadığım şey kalmıyor o nedenle sürekli olarak vitesi değiştirerek kullanıyorum. Yoksa delirtiyor adamı. 30 km boyunca kullanım alışkanlığına göre daha az yakıt sarfiyatı için vites değişimlerini programlıyor araba. O yüzden oluyor o. Vites kolunu L ye al bas yürü hiç uğraşma.

kelalper
03-09-2015, 09:07
[QUOTE=kelalper;7917877]turbosu 16g dir. QUOTE]

cesaret verdiğin için teşekkür ederim ancak 16g kodlu olanı bulamadım. bunlar birbirine uymaz mı? veya araçtakinin bir yerlerinde yazar mı bu kod. sökmeden önce baksam bulabilir miyim?

16T yaw yanlış yazmışım. 15g var 16g yok. 15g subaru turbosu. Volvonun kide 16T ama helezonik R vardır normal 16T olmaz. Volvo tamircilerini dolaş kesin ellerinde çıkma sağlam turbo vardır.

eticet06
03-09-2015, 09:43
tr deki servislerdeki cihazlar 99 model olanın altını görmüyör ondan dedim bende var cihaz diye belkide tr de bir bende var :) turboyu kesinlikle tamir ettirme randumanlı olmaz tecrube ile sabittir.elinden bur tur işler geliyorsa direk balansı yapılmış chra al.Ebay den td04hl 16t chra yaz direk turboyu sok tak bolt on yani balansa felan gerek yok .Ama bahsettigin gibi gitmemesi lazım aracın.

ucantekmeci
06-09-2015, 21:18
bugün sağına soluna bakıyım derken hava filtresinden turboya giden kalın hortumun turboya bağlandığı ucunda küçük bir aparat var hortumun yanındaki delikten hortumun içine giriyor bir tarafında elektrik bağlantısı onun karşısında da küçük bir hortum bağlantısı. ne işe yaradığını çözemediğim bu cihaz yerinden çıkmıştı söküp gazyağıyla içini iyice temizledim kurum çıktı epeyce. onu iyice monte ettim sonra turbonun yanında kulak gibi bir yeri var ona bağlı olan ince hortumun da bağlı olmadığını gördüm onu da taktım. hava hortumları açıkken çalıştırıp turbonun sesini dinledim anormal gibi gelmedi güzel bir üfleme sesi yapıyor ama hafif bir yağ sızıntısı muhakkak var çünkü hortumlar yağlıydı. bağladıktan sonra çekiş muazzam bir şekilde arttı. çok fazla deneme imkanım olmasa da ilk kez 160kmye nasıl çıktığının anlamadım.
yeni bir sorunum çıktı. turbo göstergesi çizginin sonunu geçiyor nerdeyse bir boy daha gidiyor. bir müddet sonra araba birden yığılıyor gösterge düşüyor çekiş düşüyor sonra tekrar topluyor. aşırı bir yüklenme yaptığını ve kendini koruduğunu tahmin ediyorum. resim yükleyebilirsem yükliyim.

ucantekmeci
06-09-2015, 21:36
http://i.hizliresim.com/oZlRZ7.jpg (http://hizliresim.com/oZlRZ7)

ucantekmeci
06-09-2015, 21:39
http://i.hizliresim.com/mzZWLV.jpg (http://hizliresim.com/mzZWLV)

bu resimde de turbodan intercooler a doğru giden hava çıkışı ağzını çektim. daire içindeki yarık sanki sonradan yapılmış gibi duruyor. sizce bu normal midir?

ucantekmeci
07-09-2015, 10:15
Bir hortumu baglamamışım onu bağlayınca aşırı yüklenme ve boşalması da kesildi çekişi de çok guzel. şimdi tek sıkıntı rolantide gelen mavi duman. Onu da hallettik mi sorun yok. O küçük hortumların bu kadar etkili olabileceğini tahmin etmezdim. İlgilenen ve üşenmeden cevao veren herkese teşekkür ediyorum. Turboyu onarabilirsem onu da sizlerle paylaşırım inşallah

eticet06
08-09-2015, 10:15
En baştanda dedigim gibi hava kacagı ve eski veya yanlış montaj yapılmış vakum ve turbo hortumlarından cıktı sorun sorunun buyuk bır kısmını cözdüğüne sevindim gerçekten

ucantekmeci
09-09-2015, 10:53
En baştanda dedigim gibi hava kacagı ve eski veya yanlış montaj yapılmış vakum ve turbo hortumlarından cıktı sorun sorunun buyuk bır kısmını cözdüğüne sevindim gerçekten

Tekrardan ilgilendiginiz icin cok tesekr ederim.

ucantekmeci
15-09-2015, 09:37
imdi başka bir sorum olacak kusuruma bakmayın. Emme manifoldunun altından bir boru geliyor ve tahminim de pcv denilen parçadan geliyor. Turbonun ağzına hava girişine bağlı. Lakin bu hortumun ici epey yağlıydı hatta hava girişinde bağlı olduğu aparatın içi bile akışkan halde yağlıydı. Sorularım:
- Yağlı olması normal mi?
- Rolantide gelen duman burdaki yağlanmadan kaynaklanıyor olabilir mi?
- Bu hortumun bağlı olduğu ve tam turbonun hava girişindeki aparata da elektrik bağlantısı var. Bu parça ne işe yarar bozukmudur değilmidir nasıl anlarım ne yapmam gerekir?
- Duman ve yağlanma Pcv ile alakalı bir şeyse illa değişmesi mi gerekir? Yani söküp benzin vs. ile temizlesek olur mu?

ucantekmeci
13-03-2016, 21:47
Sonradan tespit ettiğim bir şey daha oldu. Bizim araçlarda vitesin yanında bulunan bir düğme var eco/sport/winter seçici. Bu düğmenin ışıkları yanmıyordu söktüm ve içine baktığımda içindeki iletkenlerin zamanla korozyon yaptığını ve iletkenliğini kaybettiğini fark ettim. İnce zımpara ile temizleyerek yağladım ve geri topladım. Şu anda hem eco modunda hem spor hem winter modunda çalışıyor. Meğer bu düğme çalışmadığı için de benim araba düşük devirlerde vites büyüterek çekişsiz gidiyormuş. Özellikle sport moduna aldığımda sanki yerden ayrılacakmış gibi hızlanma var. Yeni araba almış gibi oldum desem yeri var:)

selimyetim
10-07-2017, 14:07
son durum nedir acaba aracınızdaki? benim de 98 otomatik s70 t5 imde sizinkine benzer sorun var, aracı ilk aldığımda performansı tam anlamıyla müthişti, obd cihazı ile yaptığım 0-100 ölçümleri direkt fabrika verilerine çok yakındı ancak 4-5 ay sonra sizin yaşadığınız 4000 devir sonrası güçten düşme olayını yaşamaya başladım ve her geçen gün aracın performansının daha da azaldığını gözlemleyebiliyorum :)

ucantekmeci
07-09-2017, 14:12
ben turbo tamir takımı getirip geri topladım duman sorunu kesildi ama sonradan SURGE denilen ses gelmeye ve git gide artmaya başladı. çekişte de azalma oldu. tayvan dan orijinal turbo buldum dışı Volvo iç kısmı kinugawa. balansı yapılmış. onu taktım ses kesildi. ama yavaş yavaş hızlanmak istediğimde turbo göstergesi sonu geçiyor ve birden düşüyor tekrar sonra vuruyor vuruntulu gidiyor. gaza tam basarsam da gösterge yarıdan aza kadar geliyor o şekilde gidiyor aşırı yüklenmiyor. anlamadım bakalım.