Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw 330D Şanzıman Sorunu
Araç e46 184HP 330D , araçın önceki sahibi motul dexron 3 yağ koymuştu aracı alırken bundan önce nekadar oldu dedim yağı değiştireli şanzıman 40 bin falan olmuştur dedi araçtan cıkan yağ kırmızıydı onu geçtim herneyse hani işi garantiye alayım değiştireyim şu şanzıman yağını dedim Mobil ATF 320 7 litre bu yağdan aldım bu yağın renği sarı bu yağı koyduğumdan bi 20 25 bin km sonra aracın şanzımanında en ufak bir sorun yokken bi farklılık göstermeye başladı hafifde vites hisssetirme falan herneyse umursamadım aşagı yukarı 30 bin km falan oldu bu yağı koyalı şimdi araç iyicene sapıttı herşey 1 hafta icinde hızlandı yağ eksiltmiş araba dedim hani oyle yağ koyucagıma katkı maddesi koydurayım Luxas oil fix diye bir katkı maddesi koydurttum iyicene b.k oldu simdi vites geçişlerinde kacırma vites attığında aynı anda gaza bastıgında sanki boşa atıyor araba sonra geciyor 2 ve 3 üncü vites geçişleri bomb.k oldu şimdi nerden başlıcağımı bilemedim, kim aracına GM şanzıman için değil bu mobil in yağı tamamen yalan sizçe ne olmuş olabilir revizyon gereklimi acaba bilgisi olan abilerim kardeşlerim yardımcı olabilirlermi ?
Not: Sarı renk olarak koydugum yağın rengi zift rengine dönmüş.
Selam, internette baktim sanziman icin (gm 5l50e) dexron 3 standardi ongorulmus. Atf 320 uygun gorunuyor.
Rengin degismesi her otomatik sanziman icin normal deniyor, onemli olan yagda cok partikul varmi (parmak ile hissedilen) ve yanik kokusu varmi?
Yanik kokusu varsa balatalar bitmis demek sanziman acilip asinan parcalar yenilenmeli.
Yoksa atf320 ye gore 1 tik daha yuksek koruma ve genis vizkosite araligina sahip "multivehicle atf" grubu yaglardan kullanabilirsin. Bu yaglar geriye donuk dex2 ve dex3 yerine kullanimi oneriliyor.
Ben 2003 hyundai sonata icin uygun fiyatli gulf multivehicle atf ile yagini yeniledim, sanziman yag sogutucu hortumlari sokup 9 lt yag degisimi ile yagi tamamen yeniledim.
Birde sanziman filtresini degistirebiliyormusun senin sanzimanda? Benim filtre degismeyen sanziman icinde degismiyor o yuzden hortumun ustune hat tipi sanziman filtresi ekledim. Ozellikle filtreyi ekleyince benim sanziman baya iyilesti.
Geri vites vuruntulu ve gecikmeli gecerdi yag degisimi ve filtreden sonra geri vites gecisi dahi duzeldi.
Selam, internette baktim sanziman icin (gm 5l50e) dexron 3 standardi ongorulmus. Atf 320 uygun gorunuyor.
Rengin degismesi her otomatik sanziman icin normal deniyor, onemli olan yagda cok partikul varmi (parmak ile hissedilen) ve yanik kokusu varmi?
Yanik kokusu varsa balatalar bitmis demek sanziman acilip asinan parcalar yenilenmeli.
Yoksa atf320 ye gore 1 tik daha yuksek koruma ve genis vizkosite araligina sahip "multivehicle atf" grubu yaglardan kullanabilirsin. Bu yaglar geriye donuk dex2 ve dex3 yerine kullanimi oneriliyor.
Ben 2003 hyundai sonata icin uygun fiyatli gulf multivehicle atf ile yagini yeniledim, sanziman yag sogutucu hortumlari sokup 9 lt yag degisimi ile yagi tamamen yeniledim.
Birde sanziman filtresini degistirebiliyormusun senin sanzimanda? Benim filtre degismeyen sanziman icinde degismiyor o yuzden hortumun ustune hat tipi sanziman filtresi ekledim. Ozellikle filtreyi ekleyince benim sanziman baya iyilesti.
Geri vites vuruntulu ve gecikmeli gecerdi yag degisimi ve filtreden sonra geri vites gecisi dahi duzeldi.
Yağ değişim esnasında filtreyide degistirdim, az önce fark ettim vites N veya P deyken değilde geri veya D e alınca bi ses değişmesi oluyor ve de arbayi ilk çalıştırdığı de sorun yön ısınınca problemler artıyor okadar çok güç yeniyor araba ısınınca falan anlamış değilim açıkçası arabayı vursammi çok sağlam biyere pert e mi cikarsam diye düşünüyorum
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.