PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : tekleme ve patırdama sorunu



0M42
19-07-2015, 15:24
Herkese iyi bayramlar, aracımda son iki gündür garip bir tekleme var sanki bir silindir çalışmıyormuş gibi çalışıyor gaz yemiyor (titrek devirleniyor) tekleme ve patırdama yapıyor çekiş çok düşük.

Bujileri ve bobini değiştirdim kabloları ölçerek kontrol ettim ateşlemede bir sorun görünmüyor zaten tüm silindirler güçlü bir şekilde ateşleme yapıyor 1-2 ve 3. silindirlerin enjektör soketlerini söküyorum çalışmasında hiç bir değişiklik olmuyor ama 4-5 ve 6. enjektörlerde durum değişiyor herhangi birinin soketini çıkarsam tekleme artıyor hatta stop ediyor.Kablo tesisatını inceledim bir kablo var bu kablo üçe bölünmüş 1-2 ve 3. enjektörlerin bir kutbuna bağlanmış yani o tek kablodan ilk üç enjektörün bir kutbuna kablo gidiyor.Aynı şekilde bir kablo daha var oda üçe bölünmüş bu da 4-5 ve 6. enjektörlerin bir kutbunada gidiyor.

İlk üç silindirlerin enjektörlerinde yada enjektörlere gelen sinyallerde bir problem olabilir mi ?

Yada benzin pompasından yada filtreden böyle bir sorun yapar mı ? Gerçi benzin kütüğüne benzin geliyor kütüğün üzerinde lastik sibop u gibi bir sibop var bastırdığımda basınçlı benzin çıkıyor.

Aracı cihaza bağlayamıyorum obd kablosunu sipariş verdim ancak henüz elime ulaşmadı ümraniye tarafında sanayiden de yardım alamadım.

Sizce problem nerede olabilir ? Tahminlerinizi esirgemeyin lütfen.

ozans
19-07-2015, 16:07
Tesisatta sıkıntı var sanki, 3 enjektörün de aynı anda bozulması düşük ihtimal. Kabloşarı takılıyken enjektöre tornavidayı daya, tornavidanın diğer ucuna da kulağını daya. Enjektörler çalışıyorsa sesini duyabilirsin.

0M42
19-07-2015, 20:07
Konuyu açtıktan sonra biraz daha kurcaladım aracı sanırım sorun ikinci enjektörde çünkü diğer tüm enjektörler çalışırken tık tık şeklinde ses çıkarıyor hatta enjektöre dokununca tık tık ların titreşimleri hissedilebiliyor ama ikinci enjektörde ne ses var nede titreşim var.

Enjektör grubuna gelen kablo tesisatını söküp bakımdan geçirdim ölçü aleti ile kontrolünüde yaptım tesisat ta bir sorun görünmüyor ama ecu ile enjektör tesisatının arasında bir tesisat daha var (ana tesisat) o tesisata bakmadım.enjektörleri söktüm yarın kontrollerini yapacağım.

Enjektörlerin artıları direk aküden geliyor, şaseleri ise ecu üzerinden kontrol ediliyor yani ecu enjektörlere şase vererek açıp kapatıyor diye biliyorum.Belki enjektör sağlamdır sinyal gelmediği için aç kapa yapmıyodur diye direk enjektör soketinden ölçüm yapmak istedim fakat bendeki ölçü aleti elektronik o kadar hızlı ölçüm yapamıyor.

rekord2000
23-07-2015, 17:51
Sorun ne durumda çözüm bulabıldın mi?