Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 600cc racing motosiklet ecu tuning



msansertekin
21-07-2015, 17:23
Merhabalar, aranıza yeni katıldım. Forumdaki bu teknik konuşma ortamı epey hoşuma gitti.

Konuya gelirsek, bir proje için 600cc motosiklet motorunun yazılımıyla oynamamız gerekiyor.(yeni afr haritası, yeni avans haritası ve yeni rev limiter) Kawasaki zx6r, suzuki gsxr-600 , honda cbr 600rr, yamaha r6 gibi seçeneklerimiz var.

Şimdi sorum şu şekilde, motosikletlerin herhangi birinin mekanik aksamını satın alıp, elektronik aksamı(harness, ecu, sensör vs) modifiye firmalarından satın alıp sıfırdan harita mı yazalım ? Yoksa mekanik+elektronik aksamı orijinal alıp hali hazırda var olan map'lerle mi oynayalım ? (bildiğim kadarıyla honda'nın ecu'ya müdahale şansı yok, diğerlerinde de değiştirilebilirlik ne durumda bir bilgim yok )

Aydınlatırsanız sevinirim. :confused:

Jam da Joker
21-07-2015, 18:19
600 cc bir motorda hatırı sayılır parça olması lazımki ettiğiniz masrafa degsin yani filtre egzoz koymak ile birşey beklemeyin, proje dediğinize göre kapak egzantrik piston vs giriceksiniz heralde? Öyle bir setupla standalone beyin bağlayabilirsiniz ama attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya değmeyecektir yada piggyback dedigimiz powercommander ve ignition module vs ile müdahele edilebilir daha düşük maliyetli olacaktır.
Artık yeni nesil motorların üzerinde gelen beyinlerden bu saydığımız tüm parametrelere beyin flashlanarak müdahele edilebiliniyor launch control, benzin hava karışımı, avans haritası gibi ve fabrika çıkışı gelen kısıtlamalar açılabiliniyor devir kesici son hız veya düşük viteslerdeki timing retard gibi.. Bu yüzden artık coğu yurtdışı kullanıcısı beyinlerini flashlama yöntemine başvuruyor brentune, guhl motors, woolich racing gibi firmalara Türkiyede motorsiklet için bu işi yapan adam sayısı zaten sayılı iken şuanda bildiğim kadarı ile motor beyinlerini reflashlayan birisi yok.

msansertekin
21-07-2015, 18:30
600 cc bir motorda hatırı sayılır parça olması lazımki ettiğiniz masrafa degsin yani filtre egzoz koymak ile birşey beklemeyin, proje dediğinize göre kapak egzantrik piston vs giriceksiniz heralde? Öyle bir setupla standalone beyin bağlayabilirsiniz ama attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya değmeyecektir yada piggyback dedigimiz powercommander ve ignition module vs ile müdahele edilebilir daha düşük maliyetli olacaktır.
Artık yeni nesil motorların üzerinde gelen beyinlerden bu saydığımız tüm parametrelere beyin flashlanarak müdahele edilebiliniyor launch control, benzin hava karışımı, avans haritası gibi ve fabrika çıkışı gelen kısıtlamalar açılabiliniyor devir kesici son hız veya düşük viteslerdeki timing retard gibi.. Bu yüzden artık coğu yurtdışı kullanıcısı beyinlerini flashlama yöntemine başvuruyor brentune, guhl motors, woolich racing gibi firmalara Türkiyede motorsiklet için bu işi yapan adam sayısı zaten sayılı iken şuanda bildiğim kadarı ile motor beyinlerini reflashlayan birisi yok.

Şöyle izah edeyim. Amaç güç almak değil. Bir yarışmaya sokacağız motoru. Restriktör kısıtlaması dediğimiz bir hadise var. Tüm silindirler 20 mm çapta bir yerden hava alacak. Bu da motorun yüksek devire çıkma kabiliyetini ve alt devirdeki hava hareketlerini ciddi oranda etkiliyor. Yani amaç kar elde etmek değil, zararı azaltmak. Ben biriyle görüşmüştüm, kawasaki ve suzukiye müdahale edebildiğini söylemişti. Honda'nın pgm-fi sistemi müdahaleye el vermiyor. (piggyback'i saymazsak, ona yapabileceği bir şey olduğunu sanmıyorum)

boosted_pug
23-07-2015, 12:54
Standalone ecu bagliyabilirsiniz youtubede bircok ôrneği mevcut. Ben birçok araca standalone ecu bağladîm racing e de baglamak cok zor olmaz