Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Run flat lastİkler



orcunkar
24-07-2015, 10:58
Arkadaşlar merhaba 1 haftadır forumlarda f30 bmw 316i aracım için lastik arıyorum. Aracım 42.000 de lastik değiştirme zamanı geldii.

Üzerinde önler 225.45 18 arkalarda 255 40 18 Bridgestone Potenza RE050A Run Flat lastik var.

Forumlarda runflat lastik kullanılan araçlarda (fabrikasyon) amortisör, yay jantlarda RF e uygun olarak üretiliyor. Normal lastik olmaz illaki runflat olması gerekiyor normal lastik taktığımızda jantın damak yapısı farklı olduğundan jantla tam uyum olmaz yol tutuşunda sıkıntı yaşarsınız jantı eğersiniz gibi yazılar okuyorum. Ne kadar doğru ?

Kendi aracında runflat kullananlar varsa lastikleri hakkında yorumlarını yazabilirler mi ? Runflatlarla ilgili bir test bulmadım. Her araç sahibinin istediği gibi benimde yoltutuş konfor önplanda.

Burak K.
24-07-2015, 11:26
Bizim E90'da Run Flat var ama ne zaman lastik patlasa yolda kalıyoruz. :D Anlamadım ben bu lastiğin esprisini lastik iniyor tamamen inmiyor ama hatrı sayılır şekilde iniyor havası,geçen gece patladı petrollerde durup şişire şişire gece açık lastikçi aradım. BMW neden stepne koymaz bu arabalara anlamış değilim lastik yarılırsa napıcaz? Bi de bildiğim kadarıyla runflat lastikler normal lastiklere göre daha sert yapıda bu yüzden konfor olarak eksi yönde etkiliyor arabayı. Bi dahaki lastik alışımızda 4 tane normal lastik alıp bagaja ince stepne kriko bijon anahtarı koymayı düşünüyorum run flat falan hikaye gibi geldi bana. :D Yol tutuş olarak eksi bi durum görmedim ama konfor olarak çok sert olduğu için etkiliyor.

metinalan
24-07-2015, 11:40
gecen haftalarda lastik patladı arac f10 ,yanak`dan yarılmış runflat lastik ile 90 km civarı yol gidip lastik`ci bulabildim runflat sayesinde.

orcunkar
24-07-2015, 14:02
Bizim E90'da Run Flat var ama ne zaman lastik patlasa yolda kalıyoruz. :D Anlamadım ben bu lastiğin esprisini lastik iniyor tamamen inmiyor ama hatrı sayılır şekilde iniyor havası,geçen gece patladı petrollerde durup şişire şişire gece açık lastikçi aradım. BMW neden stepne koymaz bu arabalara anlamış değilim lastik yarılırsa napıcaz? Bi de bildiğim kadarıyla runflat lastikler normal lastiklere göre daha sert yapıda bu yüzden konfor olarak eksi yönde etkiliyor arabayı. Bi dahaki lastik alışımızda 4 tane normal lastik alıp bagaja ince stepne kriko bijon anahtarı koymayı düşünüyorum run flat falan hikaye gibi geldi bana. :D Yol tutuş olarak eksi bi durum görmedim ama konfor olarak çok sert olduğu için etkiliyor.

Eski e90 sahibi olarak evet e90 da çok fark ediyordu böbrek taşı düşürtürdü adama runflat fakat f30da rastlamadım. Runflatlara rahmen konforlu normal lastikle ile düşünemiyorum.


gecen haftalarda lastik patladı arac f10 ,yanak`dan yarılmış runflat lastik ile 90 km civarı yol gidip lastik`ci bulabildim runflat sayesinde.


Kullandığınız lastiklerin markasını ve memnun musunuz öğrenebilir miyim?

Berkan
24-07-2015, 14:13
würth vs.nin lastik kopügünden edinin derim herhangibir sıkıntıda rft nin içine basın gitsin taş gibi yapar o lastigi yeterince. ama sanmıyorm rft ye özel ayarlı gelsinler

R.S.C
24-07-2015, 16:52
ayar mayar hikaye basının uydurması. paşa paşa kullanıyorum replika 18 jant +asimetrik 2 , Ama replika janta rft lastik olmaz profilleri farklı,

şöyle olur patlamazsa sorun yok ama patlayınca jantta durmaz lastik

orcunkar
24-07-2015, 19:23
ayar mayar hikaye basının uydurması. paşa paşa kullanıyorum replika 18 jant +asimetrik 2 , Ama replika janta rft lastik olmaz profilleri farklı,

şöyle olur patlamazsa sorun yok ama patlayınca jantta durmaz lastik

Runflat ve Runflatsız lastiklerle kullandığınızı varsayarak çok fark var mı?

R.S.C
25-07-2015, 11:22
şöyle söyleyeyim

16" jantlarda 205/55 16 rft lastikler vardı cinturato p7 , şimdi 225/40 18 asim 2 kullanıyorum. yanak incelmesine rağmen konfor arttı, araba daha sessiz daha az sarsıntı var, araba resmen rahatladı, direksiyon hissi yumuşadı

Sanki 16 " rftler ince yanaktıda bu 18" ler kalın yanaktı. o kadar fark var Bende endişe ediyordum çok zıplar su bu olur diye hiç alakası yok hissiyat tam tersi suan arac çok daha konforlu, dediğim gibi direksiyon daha yumuşak şuan , o yüzden yanlarken biraz daha az hissediyorsunuz asfaltı. yanaklar yumuşak olduğu için araç daha çok esniyor. o yüzden 3 cm yay ile çok daha güzel olur Ben öyle yapacağım.

RFT lastiklerde sanki 5 lık yay varmış gibi sertti

Sert@ç
25-07-2015, 11:50
Dostum jantlar rft için özel değil normal lastiklerde uyuyor
Bir arkadaş continental csc5 aldı şimdi bmwye biniyorum diyo
Çıkan lastiklerde döneriz :D

EmreYY
26-07-2015, 14:18
e90'da bende RFT kullanıyordum araba takur tukurdu tum herseyı hıssedıyorsun şeritlerin üstünden geçerken araba sarsıyor vs. Yeni lastik alcak olsam kesinlikle rft almazdım. F30 da belki durum farklıdır.

rebel
26-07-2015, 15:22
F30cularin forumuna girin herkes konforsuzluktan ağliyor. Rft lastik pismanliktir. Hem agir hem konforu bozuyo hem direksiyon hissiyatini.

Ayrica rft ye gore ne jant yapilir ne alt takim. Lastigi degistiren bicok kullanıcı konfor ve hissiyatta ucurum oldugunu soyluyor

orcunkar
26-07-2015, 23:01
Cumartesi günü borusana uğradım lastik fiyatlarını sormak için ordaki lastiklerle ilgilenen bir abimizle konuştuk herbir soruyu sordum adamın dediği lastik patlarsa jantta durmaz kaza sebebi... kafamı karştırdı normaldede aracın lastiği patladığında janttan fırlamıyor mu ?

Bide diyelimki normal lastik alacağım ne tavsiye ederseniz ? Borusan potenza 001 rft için 3400 tl fiyat verdi bu arada :)

Berkan
26-07-2015, 23:22
Cumartesi günü borusana uğradım lastik fiyatlarını sormak için ordaki lastiklerle ilgilenen bir abimizle konuştuk herbir soruyu sordum adamın dediği lastik patlarsa jantta durmaz kaza sebebi... kafamı karştırdı normaldede aracın lastiği patladığında janttan fırlamıyor mu ?

Bide diyelimki normal lastik alacağım ne tavsiye ederseniz ? Borusan potenza 001 rft için 3400 tl fiyat verdi bu arada :)

illa rft olsun dersen o lastiği alacaksan bile borusanda alma :)

mesela

http://kolayoto.com/bridgestone-potenza-s001-rft-225-40r18-88y.html

orcunkar
27-07-2015, 20:18
illa rft olsun dersen o lastiği alacaksan bile borusanda alma :)

mesela

http://kolayoto.com/bridgestone-potenza-s001-rft-225-40r18-88y.html

Runflatta karar kıldım. Konforundan memnundum zaten.Sürekli uzun yolda yapıyorum confordan biraz fedakarlık edeceğiz ama lastik patladığında kaza olmasa :) bile kriko köpük fln uğraşmak istemiyorum.

orcunkar
20-09-2015, 00:54
Runflat savunucusu biri olarak uzun uzun araştırmalarımdan sonra 5 gun once Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 lastiklerimi taktık. 225 45 18... 255 40 18 lastik ölçüleri. Bu ebatta en iyi puanları Csc5 ile almış ben seçimimi goodyeardan yana kullandım .Birdaha hayatta runflat takmam dedirtti araç kaymak gibi oldu yol tutuşu ve konfor mükemmel lastik hemen ısınıyor fren mesafesi ıslak kuru farketmiyor çok çok iyi. Perşembe günü Cinturato p7 f30u tekirdağa kadar kullandım oda nonrunflattı Goodyear çok çok daha iyi. Bütün runflatcılara söylüyorum atın çöpe o lastikleri :)

ermanozzy
06-01-2017, 23:57
10 senedir araba kullaniyorum. ilk defa lastigim yarildi. gecenlerde her zaman gectigim bir yoldan gecerken aksam ve yagmurun da etkisiyle yeni acilan ve tam kapatilmayan derin ve sivri cukurdan gectim. on lastigim direk yarildi ve arka lastik balon yapti. audi servis cagirdim. audi servis A6 nin sol on arka 2 lastigini ayni yerde patlatti :( bmw de rft ler varken lastik patlasa bile idare edecek kadar gidebiliyordum, anca normal lastikte sikinti yasadim. rft konforsuz da olsa stepneyle ugrasmak istemeyenler icin kesinlikle faydali.