Orijinalini görmek için tıklayınız : Yüksek hızda denge
IbizaFR150
30-07-2015, 12:26
Herkese selamlar,
Seat Ibiza 2013 1.4 SC FR sahibiyim, araca serviste orjinal (30mm yanılmıyorsam) Eibach yay taktırdım, jantlar 17" , lastikler 215-40-17 dunlop sportmaxx.
170-180km/h civarı araçta rüzgar etkisi ve az da olsa "oynaklık" hissediyorum. Büyük ihtimalle bu hızlarda normaldir ama anti roll bar vs gibi desteklerle daha stabil bir sürüş elde edilebilir mi?
Ayrıca depo kapağındaki lastik basınç değerleri çok yüksek, 34-31 kullanıyorum, 32-30 daha mı iyi olur yüksek hızda giderken?
mikelazi
30-07-2015, 16:43
eibachsız halde 170-180 de nasıl gidiyordu.
bence 34-31 iiidir.
2 farklı basınç değeri yokmu mesela şehiriçi ve otoban olarak ayrı yazar genelde. otoban 34 32 ise şehiriçi 32 30 falandır
IbizaFR150
30-07-2015, 20:57
Orjinal yaylar varken daha dengeli değildi.
Arabanızın aynısıyla kıyaslamak lazım, belki karakteristiktir rüzgardan çok etkileniyordur. Yoksa orijinal haliyle bile 170-180 çok bir hız değil, dümdüz gitmesi lazım. Focus 3 Sedanla, Polo 6R ile, Corsa Sport ile falan hiç o tip problemler yaşamazdım orijinal yay ve lastik ölçüleriyle. Mini'yi söylemiyorum bile zaten. :)
IbizaFR150
30-07-2015, 22:07
Sağa sola çekme,titreme vs yok belki ben hassas bakıyorumdur bilemedim. Cupra kullanıcıları daha iyi
yorumlayabilir belki
Karşıdan rüzgar çok şiddetli esiyorsa oynaması normaldir. Rüzgarın daha az olduğu zaman deneyin
Elektronikkurdu
01-08-2015, 21:04
Araçcınozda extra sopiler difüzör vb. eklentiler varsa onlarda yapabiliyor
Basit olacak ama rot balans yaptırdınız mı yaylardan sonra?
yüksek hızda stabilite istiyorsanız alcaklik lazım,one düzgün lipte stabilite artırır.
SerkanKurt
02-08-2015, 10:17
Normal ibiza nın sert rüzgarda oynaması.
yusuf yılmaz
02-08-2015, 10:25
rot yaptır evet yukarıda arkadaş söylemiş
bizim cupra lardada yay takınca aynı sorun oluyor
coiloverla böyle bir sorun asla yaşamazsın
tabiki kaliteli bir marka olması şartıyla
Passat forumunda yeni passat bile 120-130 dan sonra ruzgardan etkileniyor diyorlar. Ibiza icin normaldir diye dusunuyorum.ki hangi araba asiri lux disinda yuksek hizla ruzgardan etkilenmiyorki?benmi yanlis dusunuyorum
Passati ornek vermemin sebebi yakin zamanda onu gormustum sikayet olarak 100 bin tl lik arac sonucta garipsedim
IbizaFR150
02-08-2015, 10:28
Rot balans yapıldı, dediğim gibi titreme,sağa sola çekme yok. Her dk bu hızlara çıkma imkanım olmuyor ben virajseverim diyelim. Her seferinde rüzgara denk gelmiş olabilirim (bugün de rüzgarlı) bakalım daha detaylı incelerim bir dahaki sefere. ciddiye alınacak bir sorun yok aslında. Uygun yol bulmak lazım.
gespenster
02-08-2015, 10:30
miniden sonra bindigim sedan cogu aracta ben yan ruzgardan dolayı sıkıntılar yasadım. yay vs kullanıyorsunuz yapmaması lazım, biraz aerodinamikle alakalı olabılırmı ?
yusuf yılmaz
02-08-2015, 10:46
Rot balans yapıldı, dediğim gibi titreme,sağa sola çekme yok. Her dk bu hızlara çıkma imkanım olmuyor ben virajseverim diyelim. Her seferinde rüzgara denk gelmiş olabilirim (bugün de rüzgarlı) bakalım daha detaylı incelerim bir dahaki sefere. ciddiye alınacak bir sorun yok aslında. Uygun yol bulmak lazım.
viraj vs de asfaltın pürüssüz olmaması dolayısı ile yay mevcut yol tutuşu dahada olumsuz etkiliyor dediğim gibi sorunun tek çaresi coilover
IbizaFR150
02-08-2015, 11:03
Şu lip olayını deneyebilirim, mantıklı geldi.
Bu arada yaylardan memnunum, hiçbir şartta sekme hoplama zıplama yapmıyor.
Herkese selamlar,
Seat Ibiza 2013 1.4 SC FR sahibiyim, araca serviste orjinal (30mm yanılmıyorsam) Eibach yay taktırdım, jantlar 17" , lastikler 215-40-17 dunlop sportmaxx.
170-180km/h civarı araçta rüzgar etkisi ve az da olsa "oynaklık" hissediyorum. Büyük ihtimalle bu hızlarda normaldir ama anti roll bar vs gibi desteklerle daha stabil bir sürüş elde edilebilir mi?
Ayrıca depo kapağındaki lastik basınç değerleri çok yüksek, 34-31 kullanıyorum, 32-30 daha mı iyi olur yüksek hızda giderken?
bahsettiğin sorundan ben de çeşitli kereler muzdarip oldum.
oynaklık olarak ifade ettiğin his sorunu tam olarak ifade ediyor, sürücüye bir güvensizlik hissi olarak yansıyor. biraz daha hızlı gitsem yoldan çıkacak düşüncesine kapılıyorsun. yurtdışındaki kaynaklarda bu durum high-speed stability olarak tanımlanır.
yol yüzeyinin ve lastik havasından başlayarak tüm süspansiyonun yol tutuşta etkisi olduğu kesin, ancak araştırdığım kadarıyla sorunun kaynağı arabanın altına giren hava. 180 ve üstü ciddi bir hız olup alttaki hava o kadar fazlalaşıyor ki kaldırma kuvveti uyguluyor. bu durum fizik kurallarına göre arabayı hafifletip daha fazla sarsıntı olmasına, lastik tabanı-yol temasının (contact patch) durmadan değişmesine, hatta azalmasına sebep oluyor. daha da kötüsü, kaldırma kuvveti alttan eşit miktarda çalışmıyor, yani önü veya arkayı daha fazla kaldırmaya çalışan bir kuvvet gibi algılayabiliriz.
buradan şöyle bir sonuç -belki- çıkabilir, ağır arabaların yüksek hız dengesi daha iyi olabilir. 1,000kg'luk bir araba ile 1,500kg'luk bir araba 200km/s ile giderken ağır olanın daha az etkileneceğini tahmin ediyorum. ama emin değilim, düz mantık :).
ancak şu durum şüphe götürmüyor; aerodinamik parçalarla;
- alta hava girişini azaltmak,
- giren havanın sürtünmesini azaltmak,
- tahliye edilmesini arttırmak,
- üstteki hava akışını kullanarak yukarıdan baskı uygulamak (yani arabanın ağırlığını kasten arttırmak)
gibi çözümler mevcut. bu çözümleri meraklıları bilerek ya da bilmeden uyguluyor.
aerodinami derin bir konu ve uzmanı değilim. dahası bunları deneyecek fırsatım maalesef olmadı. bu nedenle lip kesin çözer, lastiğin havasını indir, spoilerin yok ondan oluyor gibi öneriler yapmam mümkün değil. ancak şu söylenebilir: Ibiza SC FR'ın önden çekişli olduğunu hesaba katarak, bu marka/model için ne gibi profesyonel aero parçalar var, araştırabilirsin. mevcut parçaların etkili olup olmadığını muhakkak kontrol et, çünkü etrafta gerçekten çalışmayıp sırf şekil için üretilen bir sürü ürün mevcut.
bu konudaki bir dezavantaj performansın kolay ölçülememesi. wideband sensor ile AFR'yi görebiliyoruz, ama front spoiler takınca havayı ne kadar daha iyi kesecek, amatör olarak ölçemeyiz.
yanal rüzgar yol tutuşa olumsuz etki yapıyor ancak söz konusu sorunla ilgisi yok. anti-roll bar veya lastik havası da çözüm olmayacaktır. lastik ebatların orijinalse lastik havasını fabrika değerinde kullanmanı öneririm. yolda giderken çoğunlukla basınç azımsanmayacak kadar artar (32 ---> 38psi gibi). fabrika değerleri bu değişime göre soğuk lastiğin basınç değerini veriyor. değer araba marka/modeli için değişebilir, 215/45R17'yi hangi arabaya takarsan tak 32psi olmalıdır denilemez.
otobanda titreye oynaya gitmek yerine 200'le uzamak tabii ki çok güzel birşey :) ...
Hem cc hem cupra kullanıcısı olarak nacizane yorum yapayım. CC Her şartta rutin ve güzel. Çeşme otoban üzerinde oturduğumdan. Çok Yanal rüzgarda cc de olsa 140km de olsa ince yalpalıyor. Ama cupra her şartta 200km üstü hem güvenilirlik vermiyor. Hem o sğratlerde çok frene basılamıyor. Rüzgarıda çok tutuyor
IbizaFR150
02-08-2015, 13:52
bahsettiğin sorundan ben de çeşitli kereler muzdarip oldum.
oynaklık olarak ifade ettiğin his sorunu tam olarak ifade ediyor, sürücüye bir güvensizlik hissi olarak yansıyor. biraz daha hızlı gitsem yoldan çıkacak düşüncesine kapılıyorsun. yurtdışındaki kaynaklarda bu durum high-speed stability olarak tanımlanır.
yol yüzeyinin ve lastik havasından başlayarak tüm süspansiyonun yol tutuşta etkisi olduğu kesin, ancak araştırdığım kadarıyla sorunun kaynağı arabanın altına giren hava. 180 ve üstü ciddi bir hız olup alttaki hava o kadar fazlalaşıyor ki kaldırma kuvveti uyguluyor. bu durum fizik kurallarına göre arabayı hafifletip daha fazla sarsıntı olmasına, lastik tabanı-yol temasının (contact patch) durmadan değişmesine, hatta azalmasına sebep oluyor. daha da kötüsü, kaldırma kuvveti alttan eşit miktarda çalışmıyor, yani önü veya arkayı daha fazla kaldırmaya çalışan bir kuvvet gibi algılayabiliriz.
buradan şöyle bir sonuç -belki- çıkabilir, ağır arabaların yüksek hız dengesi daha iyi olabilir. 1,000kg'luk bir araba ile 1,500kg'luk bir araba 200km/s ile giderken ağır olanın daha az etkileneceğini tahmin ediyorum. ama emin değilim, düz mantık :).
ancak şu durum şüphe götürmüyor; aerodinamik parçalarla;
- alta hava girişini azaltmak,
- giren havanın sürtünmesini azaltmak,
- tahliye edilmesini arttırmak,
- üstteki hava akışını kullanarak yukarıdan baskı uygulamak (yani arabanın ağırlığını kasten arttırmak)
gibi çözümler mevcut. bu çözümleri meraklıları bilerek ya da bilmeden uyguluyor.
aerodinami derin bir konu ve uzmanı değilim. dahası bunları deneyecek fırsatım maalesef olmadı. bu nedenle lip kesin çözer, lastiğin havasını indir, spoilerin yok ondan oluyor gibi öneriler yapmam mümkün değil. ancak şu söylenebilir: Ibiza SC FR'ın önden çekişli olduğunu hesaba katarak, bu marka/model için ne gibi profesyonel aero parçalar var, araştırabilirsin. mevcut parçaların etkili olup olmadığını muhakkak kontrol et, çünkü etrafta gerçekten çalışmayıp sırf şekil için üretilen bir sürü ürün mevcut.
bu konudaki bir dezavantaj performansın kolay ölçülememesi. wideband sensor ile AFR'yi görebiliyoruz, ama front spoiler takınca havayı ne kadar daha iyi kesecek, amatör olarak ölçemeyiz.
yanal rüzgar yol tutuşa olumsuz etki yapıyor ancak söz konusu sorunla ilgisi yok. anti-roll bar veya lastik havası da çözüm olmayacaktır. lastik ebatların orijinalse lastik havasını fabrika değerinde kullanmanı öneririm. yolda giderken çoğunlukla basınç azımsanmayacak kadar artar (32 ---> 38psi gibi). fabrika değerleri bu değişime göre soğuk lastiğin basınç değerini veriyor. değer araba marka/modeli için değişebilir, 215/45R17'yi hangi arabaya takarsan tak 32psi olmalıdır denilemez.
otobanda titreye oynaya gitmek yerine 200'le uzamak tabii ki çok güzel birşey :) ...
Teşekkürler detaylı yorumunuz için, ağırlık tahmininiz bence doğru uzun yolda 140-150 giderken benden yol isteyenler genelde "manda kasa" bmw ve mercedes gibi 1.8, 2 ton civarı araçlar oluyor. Aracımın bagaj kapağı üstünde bir spoiler var ama etkisi nedir bir fikrim yok, bunun dışında lip biraz yardımcı olur gibime geliyor, pahalı bir parça da değil, servisle bir görüşeyim var mı ellerinde.
207 kullanıcısıyım bende de 130 sonrasında başlıyor sizdeki sorunun aynısı kadran sonu 210larda direksiyonu oynatmaya korkuyorum sanki az bişe oynatsam rüzgar arabayı kaldırıp atacak gibi oluyor sorun aracın hafif olmasındanda degil fabrika kilosu 1200 bu olay 3 kişi + bagajda da aynı
sansar34
03-08-2015, 09:00
tavsiyem il baskta satık çaplarını gemişleterek başlamanız. sonrasında coilover kalıtelı denenmış ve uygun olanlardan almanız.
Sonrasında lipten önce ince plastık kalıplar var yada alımınyum saclar var onlar ile aracın hava surtunmesını azaltmak amacıyla alt tarafa hem koruma ıcın hemde kaldıtma kuvvetını azaltmak ıcın bır cozum uygulayabılırsınız.
eger bunlara ragmen yıne o guvensızlık hıssı varsa coilover ile kamber kaster ayarları yapılarak bir nebze daha ortadan kaldırılabilir.
bunlar cok masraflı ısler dıye dusunup yapamıcaksanız aracınızı satıp daha ıyı yol tutusa sahıp (kullanıcılar tarafından begenılen) araçları tercıh edebilirisiniz.
ek bir bilgi
eger oem süspansiyon yaylarını kesıp araç düşürme işlemi yaptıysanız arabanın virajdaki ani agırlık merkezı degişiminden dolayı allah göstermesin 1 seritten 3 seride atlarsınız sert ruzgarda o zaman hic toparlayamazsınız.
bence 1100kg civarı bir aracın 180km/h ile gelen rüzgarlardan etkilenmesi, sürücüye endişe vermesi gayet ama gayet normal.
bu biraz ne derece hız delisi olduğunuz ilede alakalı yani bir arkadaşım altında 320d ile 180de gazdan çekerken aynı yerde yıllar önce bir arkadaşım hayvan gibi yüklü ama tüy ötesi sıklet 106 gtisi ile 220-230le girerdi tedirgin etse bile girerdi (deli işte) :)
diyeceğim şu zamanında 1155kg olan vti sahibiydim ve yol tutuşu gayet iyi bir araç olarak bilinir ondada 17 jant vardı ve ben gayetde 180le 190la giderken endişe ediyordum etmiyordum,yandan rüzgardan etkilenmiyordu desem yalan olur.
diğer arkadaşında dediği gibi undercarriage aerodynamics diye yaz Google da birçok uygulama görürsün genelde BMW ve Mercedeslerde olan bu tip bir uygulama ile altdan gelen rüzgarlardan daha az etkilenerek daha stabil bir sürüş elde edebilirsin.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.