Orijinalini görmek için tıklayınız : Debriyaj Alt-Üst Merkez Büyütülmesi...
ghibli06
02-08-2015, 16:08
yeni bir zihni sinir konum var... benim maserati ghiblinin debriyaj uzun zamandır devamlı hava yapıyordu, dün arabayı yıkattım biraz da yol yapayım dedim yolu uzatıp benzin aldım vs, nazar değdi haliyle :D debriyaj biranda kazık gibi oldu, evin garajına zor attım...
bronz balatamı yapan Şahin abiyle de konuştuk, merkezi büyütmek debriyaj pedalını hafifletir mi diye.. o da hafifleteceği fikrinde, bu konuda deneyimi olan var mı? aracımın orj. merkezlerini bulamayacağım mecburen yine custom bir şeyler yapacağız, önereceğiniz bir marka model var mıdır?
ghibli06
02-08-2015, 16:38
tipini görmek adına, bu orj üst merkez
http://www.maseratispares.com/1982-1998/images/koppelingscilinder-4.24-Ghibli.JPG
bu da orj alt merkez
http://www.maseratispares.com/1982-1998/images/koppelingscilinder.jpg
Mustafa Birsesli
02-08-2015, 21:48
merkezi dagıt piston çapını ölç aynı çapta yerıne en uyumlusu nu tak ;)
ghibli06
02-08-2015, 21:57
merkezi dagıt piston çapını ölç aynı çapta yerıne en uyumlusu nu tak ;)
büyütme mi diyorsun?
bazen sonucu deneme yapmadan bilemezsin ya
işte buda onlardan biri :)
ghibli06
03-08-2015, 21:43
bazen sonucu deneme yapmadan bilemezsin ya
işte buda onlardan biri :)
evet sanırım deneyen kimse yok :) benimki gibi abidik gubudik arabası olanla az, parçası dünyada bile zor bulunan bir araca sahip olunca ya parçayı kendimiz üretiyoruz ya da çok daha sağlam olduğuna inandığımız parçaları kullanmayı tercih ediyoruz :)
boosted_pug
04-08-2015, 15:13
Abi benim eski araci custom hidrolikliye cevirmistim piston caplari ve uzunluklari önemli benimkinin pedal strogu cok kisa kalmisti alt tarafa mitsubishi minibuslerin merkezini üstede vw üst merkezini kullandim. En önemli konu cap ve stroke daha sonrasi sıvıların sıkısma prensibine göre hesap kitaba kaliyor
ghibli06
04-08-2015, 19:25
uzunluk kolay milden ayarlanır, çap olayı ise konunun ana fikri aslında, büyük çap daha yumuşak anl***** mı gelir?
boosted_pug
06-08-2015, 00:46
piston uzunlugunu milden ayarlamak bi ise yaramaz malesef, afaki konusuyorum senin debriyajini ayirmak icin alt silindir 7 cm hareket etmesi gerekiyorsa sen kisa bi silindiri 7 cm hareket ettiremezsin veya uzun bir silindir kullanirsan ana silindiride onu 7cm haraket ettirebilecek bir silindir secmelisin, milden ayarlamak sadece malzemeyi uydurmak icin gerekli capa gelirsek üst ve alt silindir ikiside ayni capta olursa mekanik hicbir avantaj elde edemezsin verdigin guc kadar alt silindir hareket eder ust silindirin capi arttikca daha az guc harciyarak ayni isi yaparsin.
Gunes G.
06-08-2015, 01:11
Konu buyutmek ya da kucultmekten cok, sistemin dogru calisabilmesi icin ne kadar bir basinca ihtiyaci oldugu. Bu bilinmedigi durumlarda orjinale sadik kalmak en dogrusu.
Bu arada ana merkezin capini (bore) buyuttukce, pedala uygulamaniz gereken guc azalmaz artar fakat pedal travel kisalir, ona gore modlayin :)
Basit bir mantik zaten, x birim pedal hareketiyle y birim siviyi hareket ettirmek icin z birim guc gerekiyorsa, yine y birim siviyi x/2 birim pedal hareketiyle ayni miktarda hareket ettirmek isterseniz, size 2z birim guc gerekecektir. Bore'u buyuttugunuzde olacak olan da tam olarak budur.
uzunluk kolay milden ayarlanır, çap olayı ise konunun ana fikri aslında, büyük çap daha yumuşak anl***** mı gelir?
Abi müsadenle bende bir şey soracağım.
Hidrolikli debriyajların bakımı yada tamiratını frencilermi yapıyor kime gitmek lazım ?
ghibli06
06-08-2015, 13:12
Abi müsadenle bende bir şey soracağım.
Hidrolikli debriyajların bakımı yada tamiratını frencilermi yapıyor kime gitmek lazım ?
en güzeli servis bence, frencilerden de yapanlar var ama parça vs lazım olunca iş başına kalıyor...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.