PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Stop Edememe Problemi



forever06
10-08-2015, 07:49
Merhaba arkadaşlar, aracımda ilginç bir sorun var serviste bulamadı problemi, araç motor sıcak veya soğuk olsun farketmiyor, kontağı kapattığım halde araç göstergeleri herşeyi susmasına rağmen motor bir süre daha çalışmaya devam ediyor, ancak bu çalışma bazen çok düzenli bazende tekleyerek çalışıyor, ama kısa bir süre sonra sarsıntılı olarak duruyor, kontağa vs herşeye baktılar bir problem bulamadılar, rampa aşağı stop edememe problemi yok sadece rampa yukarı ve düz zeminde bu olay var. Bu durum oluştuğunda rölantide gaz verip devir yüksekken stop edersem araba normal bir şekilde stop ediyor

mannerboy
10-08-2015, 08:07
araba kaç model markası nedir dizelmi benzinlimi

Ufuk
10-08-2015, 08:10
dizelse kısa süreli ambeleye kalkıyor olabilir.

mannerboy
10-08-2015, 08:16
dizelse kısa süreli ambeleye kalkıyor olabilir.

bende onu dicektim ilerde hiç stop etmicek yağı bitene kadar çalışıp en son yatak sarıp kol çıkarır

forever06
10-08-2015, 08:30
Araç Fiat Marea 2.0 HLX Benzin/LPG

drago
10-08-2015, 08:47
Biraz sesli düşünme olacak ama akışmetre varsa onunla ilgili olabilir mi sıkıntı?

Ya da enjektörler işemeye devam ediyor da olabilir.

Ya hava almaya devam ediyor bununla beraber yakıtı da çekiyor, ya da enjektörler yakıt püskürtmeye devam ediyor.

Bir de benzinle ve lpgde ayrı ayrı deneseniz en azından sorun yakıt sistemi mi; öyleyse eğer hangi yakıt sisteminden onu görmüş olursunuz

forever06
10-08-2015, 08:52
Benzinde 5 sn LPG'de ise 10 sn gibi fazladan çalışma süresi var ortalama

forever06
10-08-2015, 08:54
Akışmetreyi temizlemiştim IPA Alkolle, ondan 1 hafta sonra başladı bu durum, ancak akışmetre böyle birşeye sebep olabilir mi bilmiyorum, dediğim gibi, kontağı kapattığım zaman aracın bütün elektriği kapanıyor, sadece lpg/benzin butonu göstergesi çalışıyor, motor çalışıp kendiliğinden stop edince oda kapanıyor,

Maxi
10-08-2015, 09:20
araçta doğal turbo timer var galiba :)

kontak kapandıktan sonra motorun çalışmaya devam etmesi demek
hala yanma odalarına yakıt gidiyor demektir
bu da kontak dışında bir şeylerin KAPATILMADIĞI demek oluyor.

sonradan takılan alarm varmı?
bazı alarmlarda turbo timer fonksiyonu var, o açık olmasın?

akış metre falan sorunu değil bu

sonradan takılan elektrikli birşey varmı?

bazen kontak sonrasi aracın motoru kendi kendine birkaç tur atar
o çok farklı birşey ve içerde kalan yakıtın patlaması sonucu olur
ama 5sn - 10 sn çook uzun zamanlar bu farklı birşey

forever06
10-08-2015, 09:25
LPG/Benzin valfi bu problemi yaratabilir mi, ayrıca aracımda lambda sensörü sorunu vardı, bilgisayara bağladığımda ısıtıcı devre hatası diyordu p0135, aşırı çiğ benzin kokusu, tekleme, çekiş problemi vs gibi, sensörü kendim değiştirdim orjinali ile, tekleme, çekiş ve yoğun çiğ benzin kokusu gitti ancak biraz var halen koku, zaten sensör baya bir kurum kaplamıştı ömrünü doldurmuştu bosch ömür olarak 160000 km biçmiş benim aracım 175000 de ve ilk sahibiyim hiç değişmemişti, araca sonradan takılan bişi yok, ancak geçen gün sağ sis farını değiştirdim soketleri çıkardım geri taktım ondan 2 gün sonra başladı bu problem,

mikelazi
10-08-2015, 11:11
91 tipom vardı elden jigleli.jigleyi çekip kontagı kapadıgımda araç aynı anlattıgınız gibi10-15sn çalışırdı. :)

free-hifi
10-08-2015, 11:22
Kontak çıkardığım araç kendi kendine çalışıyordu elektrikçiye gittim stop ampülünü değiştirdi düzeldi :D

CAN
10-08-2015, 12:42
Aracin mekanik problemini bilmiorum ancak ayni motor bravo vardi komsumda ve gece kendi kendine calisip yurumus. Problemi cozemeden daha buyuk masraf acti anliyacaginiz. Umarim sizin bole bisey gelmez basiniza

forever06
10-08-2015, 12:47
Aracı viteste bırakmıyorum bu yüzden, gerçi immo yu devredışı bırakıp çalışmaz herhalde kendliğinden, gerçi elektronik parça ne olacağı da belli olmaz

CAN
10-08-2015, 13:07
Tedbiri elden birakmayin gerekirse sorun cozulene kadar benzini sari isikta birakin

XSi
10-08-2015, 14:11
Benim vectrada bazen yapardi.

Motoru durdurmak icin vitese alip frene basarken debriyajdan cekerdim ayagimi.

Sorun kaynagi olarak kontak termigi denilen bir parcada problem oldugunu soylediler.

Parcayi almistim ama kontagi sokmek nasip olmadan arabayi sattim :)

Elektrikciye gidip kontaktan elektrik kesiliyormu kontrol ettirin oncelikle.

forever06
10-08-2015, 14:33
Kontakta elektrik kesilmese sanırım göstergeler de kapanmazdı, kontağı kapattığım zaman motor hariç herşey kapanıyor göstergeler dahil


Benim vectrada bazen yapardi.

Motoru durdurmak icin vitese alip frene basarken debriyajdan cekerdim ayagimi.

Sorun kaynagi olarak kontak termigi denilen bir parcada problem oldugunu soylediler.

Parcayi almistim ama kontagi sokmek nasip olmadan arabayi sattim :)

Elektrikciye gidip kontaktan elektrik kesiliyormu kontrol ettirin oncelikle.

exca
14-08-2015, 15:03
Lpg sisteminin sigortasını söküp , benzinde calisirken stop edin birde neler olacak merak ediyorum. Ben lpg'nim elektronik sistemindeki bir arizanin tetikleyici olduğunu düşünüyorum.

forever06
14-08-2015, 23:36
Sorun benzin enjektörlerinin işemesinden kaynaklı çıktı, lpg aktif haldeyken 2 enjektör benzin verdiği için yanma odasında stop ettikten sonra dahi varolan yakıt sıcak haldeki kurumlar nedeniyle yanma oluşturuyor, tespiti kendim yaptım ne yetkili servis ne özel servis bulamadı, araç gazdayken aşırı derecede benzin tüketimi nedeniyle şüphelendim, motor kapağını söktüm ve 2 enjektörün diplerinde benzin gördüm hem contaları bozulmuş dışa benzin sızdırıyor hemde işeme yapıyor, bütün enjektörleri test ettim sadece 2 si bozuk ve bozuk olanları değiştirdim şuan sıkıntı kalmadı.

Lpg sisteminin sigortasını söküp , benzinde calisirken stop edin birde neler olacak merak ediyorum. Ben lpg'nim elektronik sistemindeki bir arizanin tetikleyici olduğunu düşünüyorum.

exca
15-08-2015, 06:54
Geçmiş olsun iyi tespit etmissiniz :)

Aranel Ciryatan
15-08-2015, 07:44
Sorun benzin enjektörlerinin işemesinden kaynaklı çıktı, lpg aktif haldeyken 2 enjektör benzin verdiği için yanma odasında stop ettikten sonra dahi varolan yakıt sıcak haldeki kurumlar nedeniyle yanma oluşturuyor, tespiti kendim yaptım ne yetkili servis ne özel servis bulamadı, araç gazdayken aşırı derecede benzin tüketimi nedeniyle şüphelendim, motor kapağını söktüm ve 2 enjektörün diplerinde benzin gördüm hem contaları bozulmuş dışa benzin sızdırıyor hemde işeme yapıyor, bütün enjektörleri test ettim sadece 2 si bozuk ve bozuk olanları değiştirdim şuan sıkıntı kalmadı.

harika ve nokta atışı tespit olmuş. Benzer sorun yaşayanlar için örnek konu.

forever06
15-08-2015, 16:24
harika ve nokta atışı tespit olmuş. Benzer sorun yaşayanlar için örnek konu.

Aslında kendim yapmaya mecbur kaldım, servisler çözemedi, başka yerlere götürdüm abi biz buna bakamayız diyorlar, adamlara gösteriyorum bak şuradan sökülecek şu hortum çıkacak bu kadar basit diyorum diğer araçlar gibi manifold sökmene bile gerek yok diyorum ama adamlar şahin doğan tamir etmeye alışmışlar, dükkanlarının önünde boş boş çay sigara yapacağına gel bi bak tecrübe edin, tabi bütün ustalar böyle değildir ama geneli böyle maalesef, dedim iş başa düştü kendim söktüm ecu ya bağlanıp bütün enjektörleri teste soktum sıkıntımı çözdüm bana sadece 200 lira enjektöre ve 1 saat'ime mal oldu 1 saatinde 45 dakika gidip enjektörleri almak içindi. Bu arada aracım Marea HLX 2.0 MK2 bilen bilir çoğu ustanın sevmediği bir araçtır ancak parçalar o kadar ergonomik montajlanmışki sökmek takmak çok kolay. Kendi arabamızın ustası olduk kısaca, çoğu ustada bulunmayan tork anahtarı dahi var artık iş başa düşünce almak zorunda kaldım zamanında