PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Golf 4 yağ lambası sürekli yanıyor ...



xbulut
11-08-2015, 15:57
Merhaba adım Burak.Aranıza yeni katıldım.Aracımla ilgili teknik bir sorum olacak.Aracım 1999 model golf 4. Sorun ise baskı balata değişiminden sonra sürekli olarak düzensiz kırmızı yağ lambası yanıyor. Mekanik olarak yağ ile ilgili ne varsa(yağ pompası,filtre,müşür) değiştirdik. Sürekli düzensiz bir şekilde yanıyor. Bir neticeye varamadık. Bu tarz bi arızayı tecrübe edinmiş birileri varsa yardımlarını bekliyorum. Teşekkür ederim.

RafetAraç
11-08-2015, 17:09
Yağ basıncını ölçün eğer düşükse muhtemelen pompada sıkıntı vardır. Düşük değil basınç normalse müşür arızalıdır. Basıncı ölçtüğünüz saatinde doğru çalıştığına emin olun.

xbulut
11-08-2015, 17:18
Yağ basıncını ölçün eğer düşükse muhtemelen pompada sıkıntı vardır. Düşük değil basınç normalse müşür arızalıdır. Basıncı ölçtüğünüz saatinde doğru çalıştığına emin olun.

Öncelikle tavsiyeniz için teşekkür ederim.Belirttiğim gibi yağ pompası,filtre,müşür değişti.Hatta filtre ve müşür ikişer kez değişti.Ek olarak krank yatakları basınç kaybı oluşturabileceğinden dolayı değişti.

0M42
11-08-2015, 19:06
Elektriksel bir problem olmasın ? Göstergedeki lamba bir yerden şase alıyor olabilir yada başka bir problem yağ lambasına etki ediyor olabilir aklıma başka bir şey gelmedi.Zaten yapılacak her şeyi yapmışsınız yerinizde olsam yağ basıncını ölçtürürdüm problem yoksa işinde uzman elektrik/elektronikçiye derdimi anlatır gözden geçirmesini isterdim.

Maxi
11-08-2015, 19:15
hayır ilk yapılacak şeyi yapmamışlar malesef
yağ ışığı yanıyorsa ve şüpheli bir durum varsa
ilk önce mekanik bir basınç saati takarak yağ basıncı fiziksel olarak ölçülür
rölantide kaç? motor tam sıcakken kaç? gaz verince kaç bar gözlenir.
ondan sonra ne yapılacaksa yapılır.

onu değiş bunu değiş olmadı ne yapalım
basıncı ölçün önce siz.

10 barlık pakkens marka yerli malı mekanik saat alıyorsunuz sanayideki hırdavatçıdan
ona 1-2 metre hortum alıyorsunuz
bağlantı fittingslerini alıyor ve bağlıyorsunuz
toplam tutsun 40-50 lira tutsun
ustan hayatında yağ basıncı ölçmediyse bi cesaret denesin, belki ufku açılır.

Mini jj
13-08-2015, 09:26
en güzel ve alenen mantıklı olan çözüm maxinin dediği... baktın gene olmadı beyini interface e bağlayıp arabirim üstünden arıza tespiti yapmak... Marşı basmayan motora marş bastırır stop lambası yaktırır... Devresel sıkıntılar olabiliyor golflerde parça orjinaliyle değişmediği zamanlarda. Keza kutusuz açık hava filtresi sonucunda arızalanan hava akış metrenin yakıt pompasına kadar hasar vermesi gibi bişey bu.