PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yardim clİo rs deĞİŞİk bİr sorun



BoraÇİFTÇİ
13-08-2015, 14:34
Yakın zamanda pistte binmek için alıp komple yenileme yaptığım bir clio cup aracım var.Yanlız aldığım günden beri sürekli abzurt komik arıza yada sorunlarla uğraşıyorum bu sıralar ise

hala üstesinden gelemediğim bir sorun türedi oda arabanın devrinin 4200dd ile max 4500dd arasında kalması 1000dd,2000dd,3000dd,4000dd e kadar herşey normal 4200 lere doğra yakla

şınca adeta arabanın benzini kesiliyormuş gibi araba devir kesiyor,gaza yüklendikcede sanki rötardaymış gibi devir olduğu yerde sayıyor ama arabanın gürültüsü artıyor benzetmek

gerekirse lunch kontrol gibi oluyor.Aşağıda sırayla neler yaptığımı ve neleri değiştiğimi yazacağım umarım problemi burada çözeceğiz.

-Omex beyin Vipec ile değişti Yeniden harness yapıldı bütün pın out lar kontrol edildi hepsi doğru yerinde.

-Omex te ignitor çıkşları beyin içinde olduğu için vipec beyinle aracın çalışması için dışardan ekstra ignitor takıldı.

-Krank pozisyon sensörünün clio da çok bozulduğunu okudum ve bunun için orjinal krank sensörü alıp taktım yarıca krank diş sayısını kontol ettim (60 -2 )ama malesef sonuş gene aynı.

-Araçta vvt delete cam var bunun iprali içinde vvt sensörünün fişini çekip her ihtimale karşılık iptal edildiğine emin olmak istedim ama sorun oradan da değil.

-Vipec te bulunan bütün rev cut,lunch cont.,gear cut ve buna benzer butun fonksiyonları off konumuna getirdik.

-Vipecten ateşlemeyi waste spark olduğu için beyinden waste spark modu na aldık sonuç gene aynı.Hatta bir ara komple programı silip geri yükledik belki programda birşey var diye

ama malesef sonuş gene aynı.

-Benzin basınçı kontrol edildi 3.5bar servis manuelinde olduğu gibi ondada sorun yok.

-Şu anda ateşleme bobini deniyoruz sonrasında birtek enjektör kalacak..

Bunun haricinde aklınıza gelen yardımcı olacağınızı düşündüğünüz herşeyi yazarsanız sevinirim.

fuatozkan
13-08-2015, 14:40
Allah kolaylık versin umarım en kısa zamanda sonuca ulaşırsınız. Garip bir durum.

BoraÇİFTÇİ
13-08-2015, 14:55
Allah kolaylık versin umarım en kısa zamanda sonuca ulaşırsınız. Garip bir durum.

En sinir bozucu tarafıda 4 enjektör 4 ateşleme ve 1 krank sensörü olan motorsport basic bir elektirik sistemi olması yani esasında basit ama ne,nerden nasıl tesir ediyorsa bir anda kesiliyor devir.

Bu arada eklemeyi unuttuğum birşey daha vipec e log alıp yolladık onlarda sorunun ateşleme yada enjektörde olduğunu söyledi buda bizim için çok aydınlatıcı oldu sorunun çözmek adına :D

GökhanO
13-08-2015, 15:01
yav herseyi kontrol etmissiniz zaten, yeni aldıgınız krank sensorude arızalı degil ise bir tek aklıma topraklama sorunu geldi ama onada bakmıssınızdır herhalde.

BoraÇİFTÇİ
13-08-2015, 15:10
yav herseyi kontrol etmissiniz zaten, yeni aldıgınız krank sensorude arızalı degil ise bir tek aklıma topraklama sorunu geldi ama onada bakmıssınızdır herhalde.

Üzerinden söktüğümüz ile değiştirdik hatta büyük ihtimal sorun onda dedi ama malesef aynı şeyler devam etti hatta Gap ayarı bile yaptık krank sensörü ne manyetik olduğu için okumuyor olabilir dedik

uzaklaştırdık yakınlaştırdık hatta şöyle bişey o kadar yakın ki şu anda üstüne biraz bastırılırsa dişliye değebiliyor. Bi konuda okudum birisi krank sensörüne 1ohm direnç girmiş ama netice yazmamış onu

deniycem ama ordanda ümitli değilim. Evet başka ne olabilir acaba yorumları bekliyorum beyler saçma olduğunu düşünseniz bile yazın belki bir yerden bişey yakalamamızı sağlar.

Bu arada enjektör ve ateşlemeyi osiloskop ile ölçtüreceğim onlarıda merak ediyorum belki onların sinyale birşey karışıyor.

Patisever
19-08-2015, 09:57
volan dişli sayısı,krank sensoru,enjektorlere bak bora eğer değilse bizdede olmustu elektrik tesisatında cıkacak sorun...

Cliosportve
19-08-2015, 10:47
kullandıgınız krank sensoru omexin mi renaultun orjinal sensorumu mavi olan
genelde sensor bozulmuyor esasında ona giren mavi soket bozuluyor onuda degiştirin
bunun haricinde tesisata sorun yoksa enjektor ve bobinden ve su an orjinaller gibi varsa buji kablosundan yapar

SEÇKİN172
19-08-2015, 11:43
Bobin gitmiş olabilir aynı sıkıntı bende de vardı 306 bobini taktım ateş oldu ..keza ateşleme kablosu da olabilir volant sensörünüde takarken direk lehimlemenizi öneririm kolay gelsin size..

morgy_drag
19-08-2015, 11:47
Benzer bir problemle bende karsılasmıstım rs te..
Heryeri kontrol ettikten sonra;
Buji yuvalarından su cıkmıştı..
Eğerki motor yıkattıysanız veya benzeri bir durumdan dolayı kontrol etmekte fayda var..

BoraÇİFTÇİ
19-08-2015, 11:53
kullandıgınız krank sensoru omexin mi renaultun orjinal sensorumu mavi olan
genelde sensor bozulmuyor esasında ona giren mavi soket bozuluyor onuda degiştirin
bunun haricinde tesisata sorun yoksa enjektor ve bobinden ve su an orjinaller gibi varsa buji kablosundan yapar
Kendin oem sensoru 3 tane krank sensoru aldim denemk icin hepsinde sorun ayni degismedi hic.Soket konusunda direk icine lehim lj cup oldugu icin motorsport bir tesisati var milspec ten yapilmis enjektor leri denedim yeni enjektor alip taktim oda degil bobinide hazirda bir pevgeot 306 vardi onun bobini ni taktik gene ayni tepkiyi verdi burda birtek buji kablosu kaliyor degismedigim onuda degistirip deniycem

BoraÇİFTÇİ
19-08-2015, 11:56
Benzer bir problemle bende karsılasmıstım rs te..
Heryeri kontrol ettikten sonra;
Buji yuvalarından su cıkmıştı..
Eğerki motor yıkattıysanız veya benzeri bir durumdan dolayı kontrol etmekte fayda var..

Motor yikatmadim hic ama gecen bujileri degisirken kontrol ettim butun buji kablosu ve bujil3rin kafalarini denk gelmedi hic.

BoraÇİFTÇİ
19-08-2015, 11:59
volan dişli sayısı,krank sensoru,enjektorlere bak bora eğer değilse bizdede olmustu elektrik tesisatında cıkacak sorun...

Volan disli sayisi 60-2 ona baktik sensor un kendisinde bir sorun yok yanliz ctesi gunu bir arkadaslimla konustum o mantikli birsey dedi krank okuyucu mars in dislisini azda olsa sayip okumaya calisiyir olabilir dedi ***** manyetik bir okuyucu bir ihtimal olabilir dedik onu deniycez.

Oz`
19-08-2015, 20:49
Volan disli sayisi 60-2 ona baktik sensor un kendisinde bir sorun yok yanliz ctesi gunu bir arkadaslimla konustum o mantikli birsey dedi krank okuyucu mars in dislisini azda olsa sayip okumaya calisiyir olabilir dedi ***** manyetik bir okuyucu bir ihtimal olabilir dedik onu deniycez.

clio 3 Volanı var die olabilir :)