PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vtec2 yay hakkında



Y.Emre
29-08-2015, 18:29
Selamlar, önümüzdeki hafta kısmetse vtec2'mi alçaltmak istiyorum.
En baştan belirteyim press, yay ısıtma, yay kesme gibi tavsiyeler istemiyorum. Birkaç satıcıyla görüştüm, Eibach Voltgland ve Fk buldum. Fk'nın merdiven altı olduğunu düşünüyorum (250tl gibi bi fiyat verdiler)


5 cm kadar basmayı düşünüyorum bu 3 yaydan hangisini önerirsiniz?
Fk'nın gerçek olup olmadığını nasıl anlayabilirim?
Araştırdığım kadarıyla eibach kafadan az basıyor arabayı bunu düzeltmek için ne yapabilirim ?
Voltgland'ın sertlik durumu Eibachla kıyaslayınca nasıldır?

Vtec2 orjinalde de çok konforlu değil, sert bi yay alıp iyice rahatsız olmakta istemiyorum. Bu yaylar arasında en konforlusu hangisidir?

Aracı alçaltırken amortisörleri falan da yenileyeceğim, hafiften yağlamaya başlamışlar. Orjinal amortisörlerin markası nedir? Yada yan sanayi de olsa orjinaline en yakını hangisidir?

Çokça soru sordum ama unuttuklarım da vardır, şunu şöyle yap diyeceğiniz başka bir şey varsa tavsiyelerinizi almak isterim.

Teşekkürler.

Ahmet.S
29-08-2015, 19:41
Fk yan sanayi yaylar ince orjinaline daha önce orjinalini görmüş olsan rahatlıkla ayırt edersin. Sadece fk sahte değil apexi,tein filanda var hepsi aynı nane.
Orjinal tein bulabilirsen iyi basıyor konforu güzel yumuşak yay ön ve arka eşit oluyor çamurlukta boşluk kalmıyor.
Vtec2 için yayını önler için sadece bir bakla kesersen sorun olmaz çünlğ kessen bile tasa tam oturuyor peoblem olmuyor.Yani yayı kesip ısıtıp şekil vermiyorsun.
Bulabilirsen raceland coiloverlar fena değil vtec2 için konforu iyi istediğin gibi ayarlarsın.
Orjinal typer amartisörü var bende showa marka coilover taktığım için söktüm.

Y.Emre
29-08-2015, 20:07
Orjinallerini görmediğim için fk'dan çekiniyorum açıkçası. Fiyatı da pek mantıklı gelmedi zaten diğer ikisi 450-500 lira civarıyken 250 lira fiyat vermeleri ben çakmayım der gibiydi :D

apexi falan hiç bakmadım bile bu 3lü içinden en konforlu ve düzgün basanını bulmak istiyorum daha önceden yapanlardan bilgi alarak. Eibachta karar kılarsam arkaya takoz falan yaptırıp koyucam sanırım, kesme işi korkutuyor.

Bilgilendirmen için teşekkür ederim abi, bir seferde tüm alttakımı yenileyeyim ömürlük olsun istiyorum o yüzden 0 parçalarla toplamak istiyorumç

onur_si
29-08-2015, 21:09
zamanında çok arastırmıstım eger yanlış hatırlamıyorsam
önler eibach 5 cm
arkalar eibach 3.5 cm takman lazım
amörtisörlerini sertleştirmez isen zamanla amörtisörler çalışma aralığında olmayacagı için kasislerde küt küt vuruntuları kulelerde hissedersin, konforsuz olur
en azından önleri 5 cm düşürünce amortisörler işlem gerekiyor

Y.Emre
29-08-2015, 22:10
Millerden kısaltmak yada, extended top hats kullanmak çözüm olmaz mı ? Araştırıyorum şuan..

35AB
30-08-2015, 19:44
bende zamanında çok araştırdım genel kanı eibahcların diğerleri gibi basmadığı ama konforlu olduğu,voglandtın da sert olduğu ve bastığı yönünde.o 250 lira denen fk yı 150 ye bile bulursunuz nette.kısaca çakma.ayrıca hiç birinden orjinal konforunu beklemeyin.gülü seven dikenine katlanır misali:) ayrıca sonradan pişman olmamak için tavsiyem custom coilover.500 lira civarı önlere yapıyolar.araba bu günü geliyo 5kişi de biniliyo bu sefer 5lik yaylarla yerle bir gidiyosun yoldaki taşa bile sürtüyo sinir bozucu.bende h&r 5cm yay var vti'da kulllanıyorum.en kısa zamanda custom coillerle değiştiricem.he para varsa tabi markalı coilover en sağlıklısı olur.ama onlarda 1500 2000 lira civarında.custom coil yapanlar orjinal amortisore işlem yapıp coil spring geçiriyo.forumda kendi coiloverını yapan bile vardı bu yöntemlerle:) karar sizin.ben yay alıcak olsam fazla pahalıya kaçmamaya dikkat ederim.hepsi basıyo,hepsi konforsuz.

miNNic
31-08-2015, 00:25
eibach sportline 5lik tak kardeşim kafan rahat olur. ıvır zıvır marka alırsan benim gibi 2 hafta içinde söker söver eibach alırsın. Pro kit sportline göre sert diyorlardı, sportline aldım kafam rahatlamıştı. Örnek olması amacıyla eski aracım;

http://i.hizliresim.com/ngyPYN.jpg
http://i.hizliresim.com/VLBp2B.jpg
http://i.hizliresim.com/vLyzYA.jpg

Y.Emre
19-09-2015, 16:28
Yazamadim bir süredir yayla okul vs derken girip baktım sadece ara ara.

Eibach 5lik yay alip birer bakla kestirdim onleri. (Başta kesmeden taktirmistim, ön taraf çok havada kaldi istemesemde kestirdim sonradan ön yaylari)

2 3 haftadir sorunsuz kullaniyordum, 1.5 2k arasi yolda yaptim yaylar takildiktan sonra sorun yoktu. 3 gün once bir anda ses gelmeye başladı alt takimdan.

Sabit dururken direksiyonu cevirdigimde tak tuk ses geliyor. Birşey biryerden atliyor gibi.surtunuyor gibi.

Yayi belki 10defa söküp taktik, ses ilk 10km falan yok. Sonra yapmaya başlıyor. Amortisor bilyasi diye birşey yok arabada plastik birsey yapmışlar bilye yerinde o var. Ortasi mavili birşey.

Ses nereden geliyordur ? Nasil çözebilirim bilen varmi? Bu arada araç 2001. 2003gibi bu bilye kısmında degisiklik yapmışlar diye duydum?

mur_84
19-09-2015, 16:59
Öne başaran coil yaptırmıştım arkaya press gayet iyiydi konfor.. tavsiye ederim..

Y.Emre
20-09-2015, 11:32
Hocam son mesaja bakınız

mikelazi
21-09-2015, 10:34
hem 5cm.yay alıp hemde kestinizmi.şimdi araç kaç cm düştü.

bu işin bir limiti vardır.görüntü ugruna aracınızı katletmeyin bence

BugraH4N
21-09-2015, 10:44
ben sahsen ep2 de yay mevzusu fena canımı sıkmıstı bundan sonra arabaya spor yay takmam gider başarana coil yaptırır keyfime bakarım. hatta artık coil farz yeni trafik yasasında isterse polis bu araba basık deyip hertürlü bağlıyor coil olsa yükselt yola devam benim örneğin önler basaran coil bu gafta yada bayram sonrası arkalarıda coil yaptıracam cunku 5cm eibachlar var az yukselmem gerekiyor gidip 3,5lik falan uğraşmayacam direk coil var huzur var :D Costum coilden uzakduruyordum ama ilaçmış. kaç yıldır k-sport kovalıyordum boşaymış :D. bence sök at yayları git coil yaptır hak vereceksin

emrekuzdere
21-09-2015, 11:01
Ben eski aracımda maxtrac ve eibach pro-kit(30mm) kullanmıştım. Maxtrac hakkında konuşmak bile istemiyorum :D Eibach'ın kullanımı, virajlarda gösterdiği tepkiler ve konforu çok güzedi ancak kafa biraz havada kalıyor *****. Yıllar boyu eski bir honda forumlarında(RIP) vtec2 için hep voglant konuşulurdu ;)

Y.Emre
21-09-2015, 19:44
hem 5cm.yay alıp hemde kestinizmi.şimdi araç kaç cm düştü.

bu işin bir limiti vardır.görüntü ugruna aracınızı katletmeyin bence

abi eibach 5lik 5cm düşürmüyor zaten. 3cm falan anca düşürüyor. Yaklaşık 1cm de kesince düşmüştür belki. Sürünerek gitmek falan değil amacım zaten. Resim ekleyeyim en iyisi.
Bu 5lik yaylı haliydi
http://i.hizliresim.com/vLM5lz.jpg
Buda kestikten sonra;
http://i.hizliresim.com/ng1MaV.jpg
http://i.hizliresim.com/oZB3lb.jpg


Yalnız sorunum 'bazen' sağ amortisör bölgesinden ses gelmesi. Üstteki mesajlarda yazmıştım. Neden yapar bunu, nasıl çözebilirim ?

PowerSample
21-09-2015, 20:42
Sanırım yaylar montajlanırken hortum geçirilmedi. Yay baklaları arasındaki ses olabilir duyduğunuz ses, bizde de araç hareketsizken direksiyonu çevirince kıtır kıtır ses geliyordu yaylar hortumsuzken.

Y.Emre
21-09-2015, 20:52
Yayların alt kısmında hortum var sadece. üst kısmında yok evet, üstte de olması gerekir mi ki ?

Risendark
18-10-2015, 17:35
ÇARE BAŞARAN COİL :D o yayları kestikten sonra çıkan takır tukur ses üst kule bilyasından geliyor dağıldığı için yapıyor 45+45 90 tl vererek çelik kafalı üst kule bilyası alacaksınız direksiyondakı ses gider yaylara hortum geçirirseniz de iyi olur. ama bence paraya kıyın ve başarandan coil yaptırın

Y.Emre
19-10-2015, 11:22
ÇARE BAŞARAN COİL :D o yayları kestikten sonra çıkan takır tukur ses üst kule bilyasından geliyor dağıldığı için yapıyor 45+45 90 tl vererek çelik kafalı üst kule bilyası alacaksınız direksiyondakı ses gider yaylara hortum geçirirseniz de iyi olur. ama bence paraya kıyın ve başarandan coil yaptırın

El yapımı coil press vs hakkındaki düşüncelerimi eski mesajlardan görebilirsiniz.. Ne yazık ki bilye konusunda da yanlışınız var. 2001-2002 vtec2'lerde kulelerde bilye yok. :) Bilya olması gereken yerde pliüretan gibi plastik gibi bir malzeme var.

Amortisör takozunun kenarlarında yayı tutması için 1er cmlik çıkıntılar yapmışlar, yayı takarken dikkat etmeyen ustalar sağolsun onlar dışa doğru eğilmiş sürtme yapıyormuş. Onları düzeltince sorunda kalmadı..