PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Spacer - Flanş imalatı



savran murat
31-08-2015, 00:18
Arkadaşlar spacer yaptırmak isteyen arkadaşlar varsa yardımcı olurum, CNC tezgahlarında sorunsuz montaj garantisi vererek üretim yapıyoruz, yerimiz İzmir'de dir, tüm TR 'ye kargo ile gönderim yapmaktayız.
İletişim: 0535 783 07 71 Murat

Çöllü
31-08-2015, 00:36
Örnek çalışmaların görselleri varmı? Jant göbeğiyle bire bir uyumlumu? Kolay gelsin

yavuz364
31-08-2015, 06:31
fiyatlarla ilgili de bir örnek verebilirseniz herkes için çok daha yararlı bir konu olur..

savran murat
02-09-2015, 01:58
Arkadaşlar jant ve araç göbeğine bire bir uyumludur janta faturalı geçme olarak yapıyoruz, extra hiçbir işçiliğe ve aparata gerek kalmadan takıp kullanıyorsunuz, standart 20mm kalınlığındaki spacerın tk. fiyatı 345 tl dir. örnek uygulamalar için buradan resim yükleyemiyorum Fa.Bo. dan takip ederek yada cepten ulaşarak whatsapp dan yollayabilirim.

Maxi
02-09-2015, 02:50
neden resim yükleyemiyorsunuz?
buraya resim ve örnek uygulamaları koyunuz
hangi tip malzeme kullanıyorsunuz yazınız (7075-6066?)
cnc tezgahın iş yaparkenki resmini koyunuz
iş yeri sizinmi kendi imalatınızmı?
bunları anlatın ve yazın yoksa olmaz öyle biz spacer yapıyoruz demekle.

bu tip imalatınız oldumu?
http://tunertools.com/prodimages/large/EI-90.4.20.002.4-1.jpg

savran murat
04-09-2015, 04:53
neden resim yükleyemiyorsunuz? ---- Şirket bilgisayarı olduğu için sınırlı erişim var o nedenle resim yükleyemiyorum
buraya resim ve örnek uygulamaları koyunuz
hangi tip malzeme kullanıyorsunuz yazınız (7075-6066?) ------ 1050 İmalat çeliğinden imal ediyoruz, Alüminyumdan dönüştürücü (spacer) yaptırmak isteyen olursada yapmıyoruz!
cnc tezgahın iş yaparkenki resmini koyunuz
iş yeri sizinmi kendi imalatınızmı? -------- Evet kendi işyerimiz ve kendi imalatımız

bunları anlatın ve yazın yoksa olmaz öyle biz spacer yapıyoruz demekle.

bu tip imalatınız oldumu? evet bundan ve aklınıza gelebilecek her türlü dönüşütürücü yapıyoruz.
http://tunertools.com/prodimages/large/EI-90.4.20.002.4-1.jpg

Açıklamaları karşılarına yazdım sayın ''maxi''

Maxi
04-09-2015, 07:53
ama alu olacakki hafif olsun ve paslanmasın, makul olan o
mesela benim spacerlar imalat çeliği eni 18mm, tanesi 2.1kg (bijonlar hariç)
bunu aludan yapınca muhtemelen (sallıyorum) 500gr olacaklar.

edit:
hesapladım yaklaşık 750gr olacak alu
yani 3 kat hafif

savran murat
05-09-2015, 00:04
ama alu olacakki hafif olsun ve paslanmasın, makul olan o
mesela benim spacerlar imalat çeliği eni 18mm, tanesi 2.1kg (bijonlar hariç)
bunu aludan yapınca muhtemelen (sallıyorum) 500gr olacaklar.

edit:
hesapladım yaklaşık 750gr olacak alu
yani 3 kat hafif

Alüminyumdan yapılan spacerlar doğru hafif olacak ama mukavemeti olmayacak, paslanma konusundada zaten herkes kampanalarını boyuyor spacerların boşta kalan kısımlarınıda boyuyorlar (bende öyle kullanıyorum) çok hassas müşterilerimize polisaj kaplama yada fosfat kaplama yaptırıyoruz,
Al. spacerlarda diş açılan noktalar ilk bijonu sıktığınızda sıyırılacaktır, diş açılan bölgeye çelik burç çakılabilir fakat oda sağlıklı değil sanayide en düşük bijon sıkma yükü olarak 110-120Nm. kullanıyor, buda yüke binen çelik burçların alüminyumu sıyırarak dönmesi demek oluyor (tecrübemizle sabittir) bu nedenle aklında hafiflik mi? güvenlik mi? sorusunu taşıyan müşterilerimize her zaman güvenlik cevabını veriyorum ve çelikten üretim yapıyorum, 1-1,3kg için bu riske girmeye gerek yok, sonuçta aracın direk güvenlik noktasında değişiklik yapıyoruz.

Hakan Girginer
05-09-2015, 01:18
Kesinlikle katılmıyorum.

7075 aluminyum, otomotiv yan sanayiinde spacer yapımında kullanılan "gözde" bir alaşımdır.
6061-T6 çok sık kullanılır, ama 7075 en ufak bir emniyet riski taşımaz.

Bir de şu var: Sırf sanayiye gittiniz diye milletin hıncını sizin bijonlarınızdan çıkarmasına da izin vermeyin.
Aracınız ile spacer kullanacak kadar ilgileniyorsanız, bu tür hayati konulara da dikkat ediverin.
Ben yanımda tork anahtarı götürüyorum mesela.

Bu arada, aradığınız şey "güvenlik" ise, başına bekçi koyarsınız.
"Emniyet" için etrafına korkuluk dikersiniz.

Güvenlik: Security
Emniyet: Safety.

Maxi
05-09-2015, 06:35
aynen 7075-T6 alunun özelliklerine bakarsanız çelik mukavemetinde olduğunu görürsünüz
alu derken onu kastediyorum, yoksa zaten çeşit çeşit alu var

diş konusunda ise verdiğim örnek resme bakın diş açılmışmı?
hoş 7075 için gene sorun olmaz diş konusu sanırım

kinder
05-09-2015, 12:00
Bence yaptırmak mantıklı değil. Ben Tolgadan aldım o yaptırmıstı alu dan gayette memlunum 400-500 tl gibi bir bedele aldım bijonsuz. bijon için 100 tl harcadım.

Powershopta stgxmotorsport‬ 4 spacer bijonlar dahil 325tl malzeme gayet kaliteli bence hiç maceraya gerek yok.

B.Koçer
05-09-2015, 16:03
Bence yaptırmak mantıklı değil. Ben Tolgadan aldım o yaptırmıstı alu dan gayette memlunum 400-500 tl gibi bir bedele aldım bijonsuz. bijon için 100 tl harcadım.

Powershopta stgxmotorsport‬ 4 spacer bijonlar dahil 325tl malzeme gayet kaliteli bence hiç maceraya gerek yok.

Kendiniz ile celismeniz bitti ise kullanım yorumlarınızı alabiliriz ben merak ettim de :)

canozgur106
05-09-2015, 18:29
Powershop spacerları kaliteli duruyor açıkcası kullananlardan tavsiye alabilir miyiz..?

ilkerrrrr
05-09-2015, 23:01
Önemli olan en sağlamı değil optimum çözümdür. Döner aksamda 1.5 kg ağırlık size çok fazla şey kaybettirebilir. Atalet momenti nedir biraz bakmanızı öneririm.

Tüv onaylı firmalar 7075 kullanılırken sizin Alüminyumdan istesenizde yapmıyorum demeniz komik olmuş.

savran murat
05-09-2015, 23:45
Önemli olan en sağlamı değil optimum çözümdür. Döner aksamda 1.5 kg ağırlık size çok fazla şey kaybettirebilir. Atalet momenti nedir biraz bakmanızı öneririm.

Tüv onaylı firmalar 7075 kullanılırken sizin Alüminyumdan istesenizde yapmıyorum demeniz komik olmuş.

Uzaya mekik göndermiyoruz arkadaşım, altı üstü spacer yapıyoruz :) bu nedenle komik olan bi durum yok ortada, biz alüminyumdan spacer yapmıyoruz, kesinlikle bu alaşımı isteyen arkadaşlar zaten daha yüksek rakamlara bahsi geçen bu ürünlere ulaşabiliyor, bu işi yaptıran arkadaşların büyük bir çoğunluğunun önceliği maliyet ve güvenlik, döner aksamdaki atalet moment hesabını sanırım kimse umursamaz, umursayanda zaten bizden spacer yaptırmaz :)

gökan
06-09-2015, 00:11
uzun bıjon yapıyormusunuz peki

savran murat
06-09-2015, 00:53
uzun bıjon yapıyormusunuz peki

Hayır uzun bijon imalatımız yok, bizde piyasada satılan bijonları kullanıyoruz.

onur_S
06-09-2015, 20:09
Spacer sonrasi arac uzerinde balans sartmi?, ben bi taktirdim geri soktum cok hafif balans var gibiydi sadece frende o da, arac ustunde balans yapilmamisti, taktirdiklarim hr marka idi.

yavuz364
07-09-2015, 06:35
Uzaya mekik göndermiyoruz arkadaşım, altı üstü spacer yapıyoruz :) bu nedenle komik olan bi durum yok ortada, biz alüminyumdan spacer yapmıyoruz, kesinlikle bu alaşımı isteyen arkadaşlar zaten daha yüksek rakamlara bahsi geçen bu ürünlere ulaşabiliyor, bu işi yaptıran arkadaşların büyük bir çoğunluğunun önceliği maliyet ve güvenlik, döner aksamdaki atalet moment hesabını sanırım kimse umursamaz, umursayanda zaten bizden spacer yaptırmaz :)

Arkadaş olayı çok iyi açıklamış "döner aksamdaki atalet moment hesabını sanırım kimse umursamaz, umursayanda zaten bizden spacer yaptırmaz" %100 MADE IN TURKEY ' diye biliyorm :)

Yakıtla, verimle, kalite ile işi olan beni aramasın diyor kısaca. Haklı tabii ki herkesin müşteri kitlesi farklı

savran murat
07-09-2015, 13:13
Yakıtla, verimle, kalite ile işi olan beni aramasın diyor kısaca. Haklı tabii ki herkesin müşteri kitlesi farklı

Tam olarak öyle değil yavuz364, yaptığımız ürünlerde herhangi bir kalitesizlik söz konusu değil, tersine kaliteli spacer yaptıracaklar bizi arasın! ama dediğin gibi illaki alüminyum olsun benim için spacerın ağırlığında kaybettiğim 1kg.lık yüke eş değer gelen verim kaybım olmasın diyen arkadaşlar başka ürünlere yönelebilir... demek istedim,
Bu nedenle piyasada, (sanayilerde) yapılan ve hazırda satılan çoğu üründen kalitesi yüksektir, merdiven altında üretmiyoruz bu spacerları bunuda açıklamış olayım, :)

savran murat
07-09-2015, 13:17
Spacer sonrasi arac uzerinde balans sartmi?, ben bi taktirdim geri soktum cok hafif balans var gibiydi sadece frende o da, arac ustunde balans yapilmamisti, taktirdiklarim hr marka idi.

Yapılan spacerlarda imalat sırasında herhangi bir eşmerkezlilik (salgı) veya paralellik (yalpa) problemi yoksa veya montaj sırasında her hangi bir hata yapılmamış ise sizin kullanım esnasında fark edeceğiniz bir balans farkı olmaz bu nedenle spacer montajı sonrası kesinlikle kullanmadan önce araç üzeri balans kontrolü yaptırın demek doğru olmaz.

Hakan Girginer
10-09-2015, 04:47
Spacer sonrasi arac uzerinde balans sartmi?, ben bi taktirdim geri soktum cok hafif balans var gibiydi sadece frende o da, arac ustunde balans yapilmamisti, taktirdiklarim hr marka idi.

Bijonları karşılıklı ve kademe kademe sıkın, fren disklerine de bir bakın.
Bahsettiğiniz şey disk yamulması/eğrilmesi. (warpage demeye çalıştım burada)

Hakan Girginer
10-09-2015, 04:52
...ama dediğin gibi illaki alüminyum olsun benim için spacerın ağırlığında kaybettiğim 1kg.lık yüke eş değer gelen verim kaybım olmasın diyen arkadaşlar başka ürünlere yönelebilir...

Amerikalıların meşhur bir lafı vardır: unsprung weight.

Yani, aracın yayları üzerinde taşınmayan ve salınımı olan, dinamik ağırlık.
İşte bu ağırlıkta tekerlek başına 1 küsür kg artış, aracı pişmemiş köfte gibi yapar.

Bir de, her tekerlek birer volan aslında.
Hem hızlanma, hem frenleme, hem de direksiyon tepkisi çuvallar.

Yani, bir konuda bilgin olmadıkça çok iddialı olmayacakmışsın.

golgeoyunu03
10-09-2015, 07:21
Amerikalıların meşhur bir lafı vardır: unsprung weight.

Yani, aracın yayları üzerinde taşınmayan ve salınımı olan, dinamik ağırlık.
İşte bu ağırlıkta tekerlek başına 1 küsür kg artış, aracı pişmemiş köfte gibi yapar.

Bir de, her tekerlek birer volan aslında.
Hem hızlanma, hem frenleme, hem de direksiyon tepkisi çuvallar.

Yani, bir konuda bilgin olmadıkça çok iddialı olmayacakmışsın.

7075 Maddeden üretilmiş bir spacer da bu kadar araç üzerinde negatif etki yaratır mı? Spacer almayı düşünüyordum..

golgeoyunu03
10-09-2015, 07:28
Bence yaptırmak mantıklı değil. Ben Tolgadan aldım o yaptırmıstı alu dan gayette memlunum 400-500 tl gibi bir bedele aldım bijonsuz. bijon için 100 tl harcadım.

Powershopta stgxmotorsport‬ 4 spacer bijonlar dahil 325tl malzeme gayet kaliteli bence hiç maceraya gerek yok.

Powershoptaki ürünlerin kalitesi hakkında bilgi verebilirmisiniz?

XSi
10-09-2015, 08:55
7075 aluminyum celige mukavemet olarak denktir dayanagi nedir?

Spacer uygulamasinda bakacagimiz mekanik ozellik cekme ve basma dayanimi degerleridir

7075 icin

Cekme 220 mpa basma 105 mpa

1040 imalat celigi

Cekme: 620 mpa, basma 415 mpa

Bijon spacerdaki dise aciliyorsa cekmeye bakmak gerekir bu acidan 1040 bile 3 kat daha mukavemetli

Saplamali olanda basma dayanima bakmak gerekir bu durumda 4 kat mukavemetli

Amacim tartisma yaratmak degil ama yillardir edindigim bilgiler aluminyumdan spacerin guvenli olmayacagini soyluyor bana.

Bilmedigimden soruyorum aluminyumdan porya goreniniz oldu mu?

Aluminyum salincak kollari z rot lar var. Ama ben porya gormedim duymadim.

Mantigim diyorki porya oluyorsa spacer da olur

Maxi
10-09-2015, 09:15
7075 aluminyum celige mukavemet olarak denktir dayanagi nedir?

Spacer uygulamasinda bakacagimiz mekanik ozellik cekme ve basma dayanimi degerleridir

7075 icin

Cekme 220 mpa basma 105 mpa

1040 imalat celigi

Cekme: 620 mpa, basma 415 mpa

Bijon spacerdaki dise aciliyorsa cekmeye bakmak gerekir bu acidan 1040 bile 3 kat daha mukavemetli

Saplamali olanda basma dayanima bakmak gerekir bu durumda 4 kat mukavemetli

Amacim tartisma yaratmak degil ama yillardir edindigim bilgiler aluminyumdan spacerin guvenli olmayacagini soyluyor bana.

Bilmedigimden soruyorum aluminyumdan porya goreniniz oldu mu?

Aluminyum salincak kollari z rot lar var. Ama ben porya gormedim duymadim.

Mantigim diyorki porya oluyorsa spacer da olur

üstad 7075-T6 ya bak

Gunes G.
10-09-2015, 09:36
AL spacer dogru olculerle ve dogru malzeme ile yapildiginda guvenli olur.

7075 t6 dedigin 80000psi civari cekme gucu (tensile) olan bir metaldir. Cok kabaca yazmam gerekirse kaza yapip lastiginizi kaldirima vurup katlamadiginiz surece bu rakama ulasamazsiniz, o yuzden "overdid" yani turkcesi bokunu cikartmanin bir anlami da yok. Dunya'da uretilen spacerlar genellikle 6061 kullanirken siz tutup 7075 T6 guvenli degil derseniz bu sacma olur gercekten.

Bu arada 80.000psi yaklasik 600 mpa eder, 1040 imalat celigine selamlar.

Gelelim ana konuya, elde CNC var sanirim, bu guzel bir haber. Spacer disinda baska imalat yapabiliyor musun Murat? Hangi boyuta kadar parca isleyebilirsin? cnc kac eksenli?

elma
10-09-2015, 09:42
1045 320 330 mpa altındaki değerler için metal yorgunluğu yapmıyor. 7075 1.5 ton arabada ne zaman metal yorgunluğuna başlar?

Gunes G.
10-09-2015, 09:48
1045 320 330 mpa altındaki değerler için metal yorgunluğu yapmıyor. 7075 1.5 ton arabada ne zaman metal yorgunluğuna başlar?

http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/19730023698.pdf

XSi
10-09-2015, 12:12
üstad 7075-T6 ya bak

Evet abi baktim haklisin t6 nin degerleri cok daha yuksek ama hala 1040 dan ustun degil

Kaldiki 1040 da dogru malzeme degil

Ben kardesimin polosuna yaptirdim 4140 dan yapip sonrasinda islah islemi ile sertlestirttim.

Vardigi degerler t6 7075 in minimum iki kati.

Ben flans gibi iki turlu yuke maruz kalacak bir malzemede 1040 a ancak muadil 7075 t6 yi tercih etmezdim. Hafiflige laf yok ama diger turlu soru isareti.

XSi
10-09-2015, 12:17
AL spacer dogru olculerle ve dogru malzeme ile yapildiginda guvenli olur.

7075 t6 dedigin 80000psi civari cekme gucu (tensile) olan bir metaldir. Cok kabaca yazmam gerekirse kaza yapip lastiginizi kaldirima vurup katlamadiginiz surece bu rakama ulasamazsiniz, o yuzden "overdid" yani turkcesi bokunu cikartmanin bir anlami da yok. Dunya'da uretilen spacerlar genellikle 6061 kullanirken siz tutup 7075 T6 guvenli degil derseniz bu sacma olur gercekten.

Bu arada 80.000psi yaklasik 600 mpa eder, 1040 imalat celigine selamlar.

Gelelim ana konuya, elde CNC var sanirim, bu guzel bir haber. Spacer disinda baska imalat yapabiliyor musun Murat? Hangi boyuta kadar parca isleyebilirsin? cnc kac eksenli?

80000 psi 560 mpa gibi, 1040 dahi 600 mpa larda.

Bu kadar ince kesitle normalde poryaya binen yukun iki kati yuk binen parcada

Porya yapiminda bile tercih edilmemesi gereken 1040 a muadil 7075 t6 ya ben guvenemezdim.

Bu nedenle cok daha yuksek dayanima sahip 4140 tercih ettim.

7075 t6 yi agir bir arac semi slick lastik ve yaris pisti asfalti zorlayabilir sorunda cikartabilir.

Hakan Girginer
10-09-2015, 13:08
Amacim tartisma yaratmak degil ama yillardir edindigim bilgiler aluminyumdan spacerin guvenli olmayacagini soyluyor bana.

Bilmedigimden soruyorum aluminyumdan porya goreniniz oldu mu?



Neden spacer konusunda bu kadar titizleniyoruz?

Spacer'in yan komşusu daha fazla yük ve strese maruz kalıyor.
Boyutları itibarı ile burkulma momenti vs konularında daha büyük acımasızlıklara göğüs geriyor.

Komşu da, bildiğimiz jant işte.
Hem de aluminyum alaşım.
Bir de magnezyum olanları var ki, sadece çok yüksek yük gören yarış araçlarında kullanıyorlar.

Bir de, yine bu malzemelerden (aluminyum ya da magnezyum) imal edilen bijonlar var ki, diş miş de sıyırmıyorlar.

İşte bunlar hep hafiflik.

Maxi
10-09-2015, 14:47
@xsi
gereksiz yere tedirgin oluyorsun
alu 7075-T6 bu iş için fazla bile
yarış arabalarında, ralli arabalarında kullanıyorlar spacerları
hemde öyle ince falan değil!

sapacer için dünyanın en sağlam maddesini kullanmana gerek yok zaten
tekrar yazayım 7075-T6 bu iş için fazla bile


bu başlığı açan arkadaşa bir çift lafım olacak
siz şirket olarak alu üretimi spacer yapmıyoruz derseniz kimse birşey demez-diyemez
ama alu güvenli değil derseniz orada duralım 2 dakika
zaten insanların itirazı ona

ayrıca, siz normalde böyle bir başlık açamazdınız buraya
çünkü bu ticari bir reklam, bu forumda normalde buna izin verilmiyor
arkadaşlar bu başlığı silecekti ben yerli üretime destek olmalıyız diyerek rica ettim sağolsunlar
fakat görüyorumki sizin daha yol almanız gereken mesafe var

birkaç güne başka bir firma sahibi arkadaş yeni bir başlık açacak bu bölümde
spacer imalatı yapıyormuş onlarda
birde onları görelim, düşüncelerini alalım
amaç, saçma sapan paralara burada daha iyisi yapılıyorken yurtdışına para gömmemek!

XSi
10-09-2015, 15:38
Neden spacer konusunda bu kadar titizleniyoruz?

Spacer'in yan komşusu daha fazla yük ve strese maruz kalıyor.
Boyutları itibarı ile burkulma momenti vs konularında daha büyük acımasızlıklara göğüs geriyor.

Komşu da, bildiğimiz jant işte.
Hem de aluminyum alaşım.
Bir de magnezyum olanları var ki, sadece çok yüksek yük gören yarış araçlarında kullanıyorlar.

Bir de, yine bu malzemelerden (aluminyum ya da magnezyum) imal edilen bijonlar var ki, diş miş de sıyırmıyorlar.

İşte bunlar hep hafiflik.

Abi gozumun onunde dis siyirdi bi spacer.

Birde spacer + uzun bijon kombinasyonu mu yani spacerda dis var mi ve vidalaniyor mu bu onemli.

Spacer sadece spacersa, orjinal bijonun uzunu kullaniyorsa o zaman durum degisir.

Biz biraderin poloya 5x100 orjinal araliga 5x130 jant taktik.

Bu spacer a hem arabanin kendi yukleniyor diger taraftanda janti baglayan bijonlar dogrudan bu spacera asiliyor

Ve spacerin kalinligi 20 mm

20 mm bu spacerda aluminyum kullanmak bence cesaret ister

XSi
10-09-2015, 15:39
@xsi
gereksiz yere tedirgin oluyorsun
alu 7075-T6 bu iş için fazla bile
yarış arabalarında, ralli arabalarında kullanıyorlar spacerları
hemde öyle ince falan değil!

sapacer için dünyanın en sağlam maddesini kullanmana gerek yok zaten
tekrar yazayım 7075-T6 bu iş için fazla bile


bu başlığı açan arkadaşa bir çift lafım olacak
siz şirket olarak alu üretimi spacer yapmıyoruz derseniz kimse birşey demez-diyemez
ama alu güvenli değil derseniz orada duralım 2 dakika
zaten insanların itirazı ona

ayrıca, siz normalde böyle bir başlık açamazdınız buraya
çünkü bu ticari bir reklam, bu forumda normalde buna izin verilmiyor
arkadaşlar bu başlığı silecekti ben yerli üretime destek olmalıyız diyerek rica ettim sağolsunlar
fakat görüyorumki sizin daha yol almanız gereken mesafe var

birkaç güne başka bir firma sahibi arkadaş yeni bir başlık açacak bu bölümde
spacer imalatı yapıyormuş onlarda
birde onları görelim, düşüncelerini alalım
amaç, saçma sapan paralara burada daha iyisi yapılıyorken yurtdışına para gömmemek!

Abi spacerin ustunde dis veya saplama varsa is degisir.

Bijonlar spacera dokunmadan dogrudan poryaya gidiyorsa o zaman farkli

Ust mesajda anlatmaya calistim dilim dondugunce.

Ve gozumun onunde dis siyiran alu spacer oldu.

O yuzden biraz tedirginim.

Maxi
10-09-2015, 17:12
Abi spacerin ustunde dis veya saplama varsa is degisir.

Bijonlar spacera dokunmadan dogrudan poryaya gidiyorsa o zaman farkli

Ust mesajda anlatmaya calistim dilim dondugunce.

Ve gozumun onunde dis siyiran alu spacer oldu.

O yuzden biraz tedirginim.

hangi alu ?
güğümde aluminyumdan yapılıyor yapma gözünü seveyim

ayrıca alu ya diş açmayıp böyle saplama takılıyor;
http://tunertools.com/prodimages/large/EI-90.4.20.002.4-1.jpg

XSi
10-09-2015, 17:18
hangi alu ?
güğümde aluminyumdan yapılıyor yapma gözünü seveyim

Abi sana o kadar teknik detay yazdim, gordugum durumda ki kullanipmis olan aluminyumun ne oldugunu bilmeden

Aluminyum dis siyirdi

diyecegimi neden dusunuyorsun.

Made in turkey ve 7075 t6 dan yapilmis spacer di.

Bijon anahtari ile asildilar cirt etti gitti dis.

Daha sonra uzuncana tork anahtari ile sıktılar.

Kac lastikci tork anahtari kullanacak?

XSi
10-09-2015, 17:23
ayrıca alu ya diş açmayıp böyle saplama takılıyor;
http://tunertools.com/prodimages/large/EI-90.4.20.002.4-1.jpg

Benim bahsettigim spacerin kendinde dis vardi.

XSi
10-09-2015, 21:43
üzerinde diş olması gereken spacer da, dişli deliklerine helicoil uygulamış bir üretici..

http://www.bloxsport.com/images/porsche/BLA5130716-35/BLA5130716-35-1.jpg

http://www.bloxsport.com/blox-35mm-aluminum-7075t6-wheel-spacer-for-porsche-911-991-p-43.html

golgeoyunu03
10-09-2015, 22:16
Yeni konu açmak istemiyorum
stgx markalı spacer hakkında bilgisi olan varmı?

Schumi
11-09-2015, 11:35
Aluminyum üzerine diş çekilmesi ve bu çekilen dişe bijon sıkılması pek hoş değil. Tork anahtarı ile sıkmak laızm. En ufak bir diş atlaması olmaması lazım. En güzeli uzun bijon. Oda olmuyorsa altından çelik çakmalarının içine diş çekilen aluminyum spacer. Ancak spacer dediğin 7075-T6'dan olur. Çelik felan arabaya yazır. Birde şu var aluminyumdan üretilen porya var. Kafayı kırmıştım arabadaki herşeyi aluminyum yapıcam diye o sırada aratırken buldum. Salıncak bile üretiliyor aluminyumdan. Porya'da olur. Sadece diş yerlerini çelik yapmak gerekir.

CocoRe
11-09-2015, 12:34
Powershop spacerları kaliteli duruyor açıkcası kullananlardan tavsiye alabilir miyiz..?
pawırşop ta boş eşya olmaz..

Gunes G.
11-09-2015, 13:14
Evet abi baktim haklisin t6 nin degerleri cok daha yuksek ama hala 1040 dan ustun degil

Kaldiki 1040 da dogru malzeme degil

Ben kardesimin polosuna yaptirdim 4140 dan yapip sonrasinda islah islemi ile sertlestirttim.

Vardigi degerler t6 7075 in minimum iki kati.

Ben flans gibi iki turlu yuke maruz kalacak bir malzemede 1040 a ancak muadil 7075 t6 yi tercih etmezdim. Hafiflige laf yok ama diger turlu soru isareti.

Soru isareti filan yok, 80.000 psi senin yolda uretemeyecegin bir deger. Rakamlara bakip fetis yapmayin, bu mantikla herseyi en saglam metal ne varsa ondan yapalim, aman kirilmasin.

Overdid diye bir olgu var, bahsettigin sey de overdid.

Gelelim bijon anahtari ile bijona asilan cahile, ders olmustur bundan sonra her gordugu bijona asilmaz tork anahtari ile girer, ya da girmez cahilligine devam eder bilemiyorum orasini ama tek bildigim bijon tork anahtari ile sikilir, baska turlu sikmakta ciddiyetsizliktir.

Al'ye dis cekmek, icine saplama tutturmaya calismakta yine kotu uretim. Saplama dedigin pressle takilmali al spacera, celik boss filan da guzel hareketler degil. Blox yapmis diye eyvallah diyecek degilim.

Cok ince spacer'a bijon takilmaz, oyle 10 mm 20mm spacera bijon takmaya calismak gene hata. Uzun bijon tak daha iyi o olculerde.

Gecenlerde kendi aracima 50mm spacer yaptik, bak onda saplama kullandim keza kalinlik benden yanaydi, ama 20mm olsa hic girmezdim saplama isine filan, kopabilir cunku asilinca.

XSi
11-09-2015, 13:44
Soru isareti filan yok, 80.000 psi senin yolda uretemeyecegin bir deger. Rakamlara bakip fetis yapmayin, bu mantikla herseyi en saglam metal ne varsa ondan yapalim, aman kirilmasin.

Overdid diye bir olgu var, bahsettigin sey de overdid.

Gelelim bijon anahtari ile bijona asilan cahile, ders olmustur bundan sonra her gordugu bijona asilmaz tork anahtari ile girer, ya da girmez cahilligine devam eder bilemiyorum orasini ama tek bildigim bijon tork anahtari ile sikilir, baska turlu sikmakta ciddiyetsizliktir.

Al'ye dis cekmek, icine saplama tutturmaya calismakta yine kotu uretim. Saplama dedigin pressle takilmali al spacera, celik boss filan da guzel hareketler degil. Blox yapmis diye eyvallah diyecek degilim.

Cok ince spacer'a bijon takilmaz, oyle 10 mm 20mm spacera bijon takmaya calismak gene hata. Uzun bijon tak daha iyi o olculerde.

Gecenlerde kendi aracima 50mm spacer yaptik, bak onda saplama kullandim keza kalinlik benden yanaydi, ama 20mm olsa hic girmezdim saplama isine filan, kopabilir cunku asilinca.

Ne demek yok? Kendin belirtiyorsun saplamali 20 mm olursa kullanmam diye. Demekki her "spacer" da kullanamayacagiz.

Konusmalardan su cikiyor ki spacerin tasarimi malzeme tercihini etkiliyor.

Kendi ornegim

5x100 poloya 5x130 porsche boxter janti taktik.

Mevcut bijonlari kullanip spaceri civata ile poryaya bagladik.

20 mm kalinlikta yapabiliyorduk ofset degerlerinden dolayi.

Bu spacer i dusununce 7075 t6 risk

Abarti flnda degil, test etmedigin bi tasarima janti baglayip onla yola cikiyorsun.

Tabiki bulabildigimin en saglam malzemeyi kullanacagim.

Hem 80000 psi cekme dayanimina ihtiyac duyulmayacagina nasil bu kadar eminsin?

Amac performans degil ki her spacer uygulamasinda.

Piyasadaki her aracin bijon yapisida saplamali degil.

Mutlaka uzerine bijon baglanacak spacer uretilecek senaryo olur.

Bu tip durumlarda da siz de belirtiyorsunuz dikkatli olunmali diye

Herkes sizin gibi isin bilincindede olmayacak.

Bu durumda nasil genel aluminyum spacer guvenilir diyebiliriz?

-Murat Özcan-
11-09-2015, 16:06
Arkadaştan alıpta arabasına takan arkadaşlar yorum yazabilir mi ?

golgeoyunu03
11-09-2015, 17:01
pawırşop ta boş eşya olmaz..

Spacer üreticisinin instagram sayfası var, 12 kişi takip ediyor sadece..

Maxi
11-09-2015, 18:24
o zaman şöyle yapalım
2 grup oluştu (gider grupta 2 kişi var gerçi :) )
çelik severler ve alu cu lar

kim ne istiyorsa onu taksın
yanlız unutmayınki biz 7075-T6 diyorsak akşam rüyamızda gördüğümüz için değil
bir çok yurtiçi ve dışı ralli,pist aracı ve yüksek hp li araçlarda kullanıldığını bildiğimiz-gördüğümüz için söylüyoruz.

0M42
11-09-2015, 18:57
Alüminyümün çok çeşiti var konuda da bahsedilmiş zaten istenilen mukavemette çeliği aratmayacak alüminyümler var o yüzden çelik kullanmak saçma olmasada gereksiz kalabilir şu da var teker gurubu üzerinden ağırlık atma mevzusu çekişi ciddi manada etkiliyor doğal olarak yakıtıda.En kötü ihtimalle zaten spacer cnc de yapılacak jantı sabitleyecek bijonlar için spacer üzerine diş açılmış çelik bagalar yapılıp spacere presle basılabilir (40. posttaki ürün gibi) ömürlük bir uygulama olur.

onur_S
11-09-2015, 22:45
Bijonları karşılıklı ve kademe kademe sıkın, fren disklerine de bir bakın.
Bahsettiğiniz şey disk yamulması/eğrilmesi. (warpage demeye çalıştım burada)

Tesekkur ederim ancak spacerlari cikartinca yapmiyor. Aklima tek gelen finishing balance muhabbeti oldu.

golgeoyunu03
11-09-2015, 22:53
Tesekkur ederim ancak spacerlari cikartinca yapmiyor. Aklima tek gelen finishing balance muhabbeti oldu.

Hangi marka spacerlarda balans sorunu oldu?
Hr miş. Önceki sayfada yazmışınız.. K bakmayın

Gunes G.
12-09-2015, 01:16
Ne demek yok? Kendin belirtiyorsun saplamali 20 mm olursa kullanmam diye. Demekki her "spacer" da kullanamayacagiz.

Konusmalardan su cikiyor ki spacerin tasarimi malzeme tercihini etkiliyor.

Kendi ornegim

5x100 poloya 5x130 porsche boxter janti taktik.

Mevcut bijonlari kullanip spaceri civata ile poryaya bagladik.

20 mm kalinlikta yapabiliyorduk ofset degerlerinden dolayi.

Bu spacer i dusununce 7075 t6 risk

Abarti flnda degil, test etmedigin bi tasarima janti baglayip onla yola cikiyorsun.

Tabiki bulabildigimin en saglam malzemeyi kullanacagim.

Hem 80000 psi cekme dayanimina ihtiyac duyulmayacagina nasil bu kadar eminsin?

Amac performans degil ki her spacer uygulamasinda.

Piyasadaki her aracin bijon yapisida saplamali degil.

Mutlaka uzerine bijon baglanacak spacer uretilecek senaryo olur.

Bu tip durumlarda da siz de belirtiyorsunuz dikkatli olunmali diye

Herkes sizin gibi isin bilincindede olmayacak.

Bu durumda nasil genel aluminyum spacer guvenilir diyebiliriz?

Oturup her seyi tek tek anlatacak ne vaktim ne sabrim var, merak eden biraz da kendi arastirsin 80bin psi neye denk geliyor diye.

Otomobiline bilincsizce modifikasyon yapanlarin guvenebilecegi hicbirsey yok bu hayatta. Bilmeyen, anlamayan spacer gibi tehlikeli uygulamalardan uzak dursun. Ne bileyim muzik tesisati yapsin, aracini kaplatsin filan. Modifikasyonu zaten lego gibi gormek hata. Daha bu memlekette bijonu tork anahtari ile sikan adam yokken, spacer filan cok ust seviye uygulamalar bu topraklar icin.

Bu arada her spacer AL olur zaten demedim, boyle bir mantik uretimde zaten hicbir noktada olmaz. Uretilecek parcanin kullanim amacina ve dizaynin ihtiyaci olacak mukavemete gore malzeme secilir, bu her turlu uretim icin boyledir. Yok dedigim soru isareti yok kafamda benim AL ile ilgili. Dogru yapildigi zaman sorunsuz spacerlar yapilabilir 7075 T6 dan. Ama yanlis dizayn ya da kullanici hatasi seninde verdigin orneklerdeki gibi fiyasko olur.

Hakan Girginer
12-09-2015, 01:31
Güneş, sol arka spaceri tahtadan yaptım, aklında olsun.

onur_S
12-09-2015, 02:07
Hangi marka spacerlarda balans sorunu oldu?
Hr miş. Önceki sayfada yazmışınız.. K bakmayın

Arac ustu balans yapilmadi, ayrica aracta balans yoktu frende yapiyordu direksiyona vurmayacak kadar kucuk. Halbuki spacerlar cok siki oturuyor bi daha denemedim hic Turkiye'ye donunce deneyecegim.

XSi
12-09-2015, 15:41
Oturup her seyi tek tek anlatacak ne vaktim ne sabrim var, merak eden biraz da kendi arastirsin 80bin psi neye denk geliyor diye.



80000 psi nedir neye karşılık gelir, açıkçası benim bunu araştırmaya ihtiyacım yok, çünkü çok daha kalın kesite sahip poryada bile 1040 (rakamlarla fetiş yapayım biraz 1040 dayanımı 90.000 psi dır bu arada!) hatta daha yuksek dayanımlı malzemeler kullanıldığını biliyorum,

dolayısıyla ben 20 mm kesitte, hem poryaya bağlantı yüküne, hemde normalinden daha geniş bir yarıçapta bijon bağlantı delikleri ile daha büyük jantın yüküne mağruz kalacak bir parça yaptırıyorum,

bundada 1040 yeteceğine güvenmediğimden 4140 malzeme tercih edip, üstüne risk almamak adına ısıl işlem yapıp sertleştiriyorum? bunun abartı olduğuna nasıl karar verebiliyorsun?

ben zaten neye ihtiyacım olacağını bilmediğim için bulabileceğim en dayanıklı çeliği kullandım sadece..

ilk defa tasarlanan bir parça ve test yapma imkanım yok, 80000 psi (yani 7075 t6!) yetermi yetmez mi? bunu arabayla ve içinde kardeşim varken de test edemem açıkçası :)


ama "buna yolda asla ihtiyacın olmaz!" diye bir iddiada bulunursan bunu sen kanıtlamak durumundasın, bundan nasıl emin oluyorsun diye sorulduğunda , "herşeyi benmi söyliycem, araştırın bulun" dersen, altı boş laflar etmiş olursun..

neye göre ihtiyaç olmaz? konunun başlangıcı her türden her tasarımdan spacersa, ihtiyaç olmaz diye bir keskin yorumda bulunma, ihtiyaç olabilecek "bir" senaryoyu yazdım yukarda!





Otomobiline bilincsizce modifikasyon yapanlarin guvenebilecegi hicbirsey yok bu hayatta. Bilmeyen, anlamayan spacer gibi tehlikeli uygulamalardan uzak dursun. Ne bileyim muzik tesisati yapsin, aracini kaplatsin filan. Modifikasyonu zaten lego gibi gormek hata. Daha bu memlekette bijonu tork anahtari ile sikan adam yokken, spacer filan cok ust seviye uygulamalar bu topraklar icin.


bu durumda her spacer tasarımı için asla yeterli olmayacak alu 7075 T6 ya, çok güvenilir, bütün dünya kullanıyor demek ne derece doğru?

yada en basitinden, üzerine diş açılması gereken, ince kesitli bir spacerda, diş sıyırma yaşanabilecek bir malzeme kullanmayı uygun görmeyen birilerini eleştirmek ne derece doğru?

her spacer içinden uzun bijonun geçtiği basit, az yük binen spacer olmayabilir, değil mi?

kendinden saplamalı poryada , mevcut saplamaları söküp, uzun saplama takma imkanı olmayabilir yada ekonomik açıdan uygun görülmeyebilir, ihtiyaç duyulan spacer ince kesitte olabilir. bu durumda üzerinde diş olan spacer kullanmak zorunda kalınabilir


kimseyi kendi bakış açımızdan, kendi "uygun" gördüğümüzden farklı bir modifikasyon yapmak istediği için de eleştiremeyiz, gitsin tesisat yapsında diyemeyiz. herkes istediği modifikasyonu yapar, bu konuda kimse kural belirleyici olamaz..




Bu arada her spacer AL olur zaten demedim, boyle bir mantik uretimde zaten hicbir noktada olmaz. Uretilecek parcanin kullanim amacina ve dizaynin ihtiyaci olacak mukavemete gore malzeme secilir, bu her turlu uretim icin boyledir. Yok dedigim soru isareti yok kafamda benim AL ile ilgili. Dogru yapildigi zaman sorunsuz spacerlar yapilabilir 7075 T6 dan. Ama yanlis dizayn ya da kullanici hatasi seninde verdigin orneklerdeki gibi fiyasko olur.

ortada yanlış dizayn yok, farklı ihtiyaçlar var!

spacer tek tip te veya belli tasarım kurallarında olacak diye bir zorunluluk yok? farklı farklı ihtiyaçlar var bu konuda..

bijon aralığı değiştirme, saplamalı bijonları kendinden dişliye çevirme gibi ihtiyaçlar olabilir, kısıtlı jant seçeneği yüzünden, ince bir kesite ihtiyaç duyulabilir. ekonomik sebepler olabilir, herşey olabilir.

dolayısıyla 7075 T6 da mukavemetsiz kabul edeceğimiz durumlar olabilir, aynı şekilde 1040 imalat çeliğide yetersiz tasarımlar olacak tabiki.

tüm bu senaryoları düşünürsek, ben alu. mukavemetini düşük olduğu için spacer yapmıyorum, yada ben ihtiyaç duyduğum spacerda ne kadar mukavemete ihtiyaç olacağını test etme imkanım yok, dolayısıyla alu. güvensiz buluyorum diyen birisi olursa, bunun normal karşılanması gerekir.

elma
12-09-2015, 15:58
Madem ağırlık peşindesiniz magnezyum alaşımları niye kullanmıyorsunuz?

Maxi
13-09-2015, 06:10
Madem ağırlık peşindesiniz magnezyum alaşımları niye kullanmıyorsunuz?

magnezyum çok pahalı ve spacer için yumuşak kalan bir metal
yani hafif ama spacer için sakat
daha çok jantlarda tercih ediliyor o da magnezyum alaşımlı jant! (%100 magnezyum değil)

Maxi
13-09-2015, 10:04
Genel bir ağırlık karşılaştırması yapalım.

vereceğim örnek 2cm eninde ve 15cm çapında yuvarlak metalin ağırlığı
(spacer falan değil, üzerinde delik falan yok, ham)

Magnezyum:0.63kg
Alu 7075:0.98kg
Demir:2.52kg
Çelik:2.77kg
Bakır:3.1kg
Altın:6.8kg

üşenmedim birde grafiğini çizdim
https://lh3.googleusercontent.com/-4K-ec-uY4KU/VfUtwqbM9uI/AAAAAAAAB2w/NKZAMzPFq24/s800-Ic42/mass.PNG

ZX-636R
13-09-2015, 12:50
metallerin özgül ağırlığı
http://s6.postimg.org/bjydx9xe5/metaller.jpg (http://postimg.org/image/bjydx9xe5/)

eğer tahta tercih edecekseniz en hafifi kavak gözüküyor :)
http://s6.postimg.org/u0sso3dcd/metaller2.jpg (http://postimg.org/image/u0sso3dcd/)

Gunes G.
17-09-2015, 10:11
80000 psi nedir neye karşılık gelir, açıkçası benim bunu araştırmaya ihtiyacım yok, çünkü çok daha kalın kesite sahip poryada bile 1040 (rakamlarla fetiş yapayım biraz 1040 dayanımı 90.000 psi dır bu arada!) hatta daha yuksek dayanımlı malzemeler kullanıldığını biliyorum,

dolayısıyla ben 20 mm kesitte, hem poryaya bağlantı yüküne, hemde normalinden daha geniş bir yarıçapta bijon bağlantı delikleri ile daha büyük jantın yüküne mağruz kalacak bir parça yaptırıyorum,

bundada 1040 yeteceğine güvenmediğimden 4140 malzeme tercih edip, üstüne risk almamak adına ısıl işlem yapıp sertleştiriyorum? bunun abartı olduğuna nasıl karar verebiliyorsun?

ben zaten neye ihtiyacım olacağını bilmediğim için bulabileceğim en dayanıklı çeliği kullandım sadece..

ilk defa tasarlanan bir parça ve test yapma imkanım yok, 80000 psi (yani 7075 t6!) yetermi yetmez mi? bunu arabayla ve içinde kardeşim varken de test edemem açıkçası :)


ama "buna yolda asla ihtiyacın olmaz!" diye bir iddiada bulunursan bunu sen kanıtlamak durumundasın, bundan nasıl emin oluyorsun diye sorulduğunda , "herşeyi benmi söyliycem, araştırın bulun" dersen, altı boş laflar etmiş olursun..

neye göre ihtiyaç olmaz? konunun başlangıcı her türden her tasarımdan spacersa, ihtiyaç olmaz diye bir keskin yorumda bulunma, ihtiyaç olabilecek "bir" senaryoyu yazdım yukarda!




bu durumda her spacer tasarımı için asla yeterli olmayacak alu 7075 T6 ya, çok güvenilir, bütün dünya kullanıyor demek ne derece doğru?

yada en basitinden, üzerine diş açılması gereken, ince kesitli bir spacerda, diş sıyırma yaşanabilecek bir malzeme kullanmayı uygun görmeyen birilerini eleştirmek ne derece doğru?

her spacer içinden uzun bijonun geçtiği basit, az yük binen spacer olmayabilir, değil mi?

kendinden saplamalı poryada , mevcut saplamaları söküp, uzun saplama takma imkanı olmayabilir yada ekonomik açıdan uygun görülmeyebilir, ihtiyaç duyulan spacer ince kesitte olabilir. bu durumda üzerinde diş olan spacer kullanmak zorunda kalınabilir


kimseyi kendi bakış açımızdan, kendi "uygun" gördüğümüzden farklı bir modifikasyon yapmak istediği için de eleştiremeyiz, gitsin tesisat yapsında diyemeyiz. herkes istediği modifikasyonu yapar, bu konuda kimse kural belirleyici olamaz..




ortada yanlış dizayn yok, farklı ihtiyaçlar var!

spacer tek tip te veya belli tasarım kurallarında olacak diye bir zorunluluk yok? farklı farklı ihtiyaçlar var bu konuda..

bijon aralığı değiştirme, saplamalı bijonları kendinden dişliye çevirme gibi ihtiyaçlar olabilir, kısıtlı jant seçeneği yüzünden, ince bir kesite ihtiyaç duyulabilir. ekonomik sebepler olabilir, herşey olabilir.

dolayısıyla 7075 T6 da mukavemetsiz kabul edeceğimiz durumlar olabilir, aynı şekilde 1040 imalat çeliğide yetersiz tasarımlar olacak tabiki.

tüm bu senaryoları düşünürsek, ben alu. mukavemetini düşük olduğu için spacer yapmıyorum, yada ben ihtiyaç duyduğum spacerda ne kadar mukavemete ihtiyaç olacağını test etme imkanım yok, dolayısıyla alu. güvensiz buluyorum diyen birisi olursa, bunun normal karşılanması gerekir.

Surekli bir aciklama yapmak durumunda degilim bu konuda anlasalim cunku ne soylersem soyleyeyim yazi oldugu icin yanlis anlamayi seciyor insanlarin bir kismi, o yuzden sen istedigin gibi yap spacerlarini, yeter ki konuyu uzatmayalim keza baydim.

savran murat
21-09-2015, 21:40
Arkadaşlar yapılan yorumlardan görüyorumki forumda gerek metalurjik malzeme bilgisi ile gerek kimyasal kompozisyonlar ile gerekse fizik kuralları ile oldukça fazla ilgilen arkadaşlarımız/abilerimiz var, çoğumuzun bilmediği konulardaki eğitici ve öğretici yorumları için kendi adıma yorum yapan herkese teşekkür ediyorum, bu durumdan anlıyorum ki yaptığımız çelik spacerlar kadar, alüminyum spacer kullanmak isteyen arkadaşlar da var, bu nedenle isteyene alüminyum spacer da yapmaya karar verdim ve konuya noktayı koymuşumdur umarım :)

Fiyatlarımız çelikten yapılan 20mm lik spacer tk. fiyatı 345 tl dir, alüminyumdan yapılan spacer 445 tl dir, çelik ve alüminyum harici kim hangi malzemeden isterse onuda yapmaya hazırız :)

XSi
21-09-2015, 22:41
Surekli bir aciklama yapmak durumunda degilim bu konuda anlasalim cunku ne soylersem soyleyeyim yazi oldugu icin yanlis anlamayi seciyor insanlarin bir kismi, o yuzden sen istedigin gibi yap spacerlarini, yeter ki konuyu uzatmayalim keza baydim.

sende sınırlı dünyanla devam et.. ben zaten gerekeni yapiyorum.

gökan
21-09-2015, 22:52
Bijon yapmicakmısınız

savran murat
21-09-2015, 23:03
Bijon yapmicakmısınız

Yok kardeşim, Bizde gerekli durumlarda hazır bijon kullanıyoruz, sadece spacerların montajı için civata yapıyoruz

Gunes G.
29-09-2015, 10:24
sende sınırlı dünyanla devam et.. ben zaten gerekeni yapiyorum.

Sinirli dunya filan bunlar hos lakirdilar degil, yakismamis.

XSi
29-09-2015, 12:04
evet dunyan kisitli spaceri belli kaliplarda kabul edebiliyorsun sadece :)

farklı spacer ihtiyaçlarına hatali tasarim dedin :)

yaptirip kullandigim parçaya hatali tasarim diyorsun, aslinda o kadar dayanikli olmasına gerek yok diyebiliyorsun.

nerden biliyorsun dedigimde, onuda benli anlaticam yeaa gidin ogrenin dedin :)

ortaya dayanaksiz bisey attin. aciklama da aciklayamiyorsun doğal olarak.


hatta modifiye herkesin isin değil gidin tesisat fln yapin dedin.. (pardon biz sıradan insanların ne haddine dimi?)

hatta ben ne yazarsan yazayim birileri yanlis anliyor da dedin :) (pardon senin seviyene erisemiyoruz çok yukardasin)

esas senin yazdiklarin lakirti idi, onlara karsilik sayabilirsin.

Gunes G.
29-09-2015, 14:05
evet dunyan kisitli spaceri belli kaliplarda kabul edebiliyorsun sadece :)

farklı spacer ihtiyaçlarına hatali tasarim dedin :)

yaptirip kullandigim parçaya hatali tasarim diyorsun, aslinda o kadar dayanikli olmasına gerek yok diyebiliyorsun.

nerden biliyorsun dedigimde, onuda benli anlaticam yeaa gidin ogrenin dedin :)

ortaya dayanaksiz bisey attin. aciklama da aciklayamiyorsun doğal olarak.


hatta modifiye herkesin isin değil gidin tesisat fln yapin dedin.. (pardon biz sıradan insanların ne haddine dimi?)

hatta ben ne yazarsan yazayim birileri yanlis anliyor da dedin :) (pardon senin seviyene erisemiyoruz çok yukardasin)

esas senin yazdiklarin lakirti idi, onlara karsilik sayabilirsin.

Sen biraz alinganlik yapiyorsun bence, yazi dili oldugu icin boyle anlamis olabilir misin acaba keza yazdigin seylerin cogunu kast etmemistim.

Işık
29-09-2015, 14:22
Sizin spacer dediğiniz şey "wheel hub converter", onu sağlamlık için çelikten üretirsiniz anladım da spacer bijon aralığını değiştirmeden iz açıklığını dışa almak için kullanılan parça değil mi?

Standart spacer kullanırken zaten ekstra bir yüke maruz kalmayacağı için bijonların sağlamlığı yeterlidir bence. Teflondan bile imal edilebiliyor, örnekleri var.


Burada verdiğim linkte de eibach ve H&R spacer örnekleri var, her modelini sertleştirilmiş aliminyumdan imal etmiş adamlar, TÜV onaylı hepsi

https://www.performancealloys.com/wheel-spacers-shims.aspx

EREN34
29-09-2015, 14:58
Çok güzel ve teknik bilgiler paylaşılmış. Öncelikle yazan üyelerin elleri dert görmesin.

Spacer kullanıcıları 2 sınıfa ayrıldysa bende Al. cuyum. 2 aracımda 7075-T6 dan imal edilmiş spacer kullandım. İkisinide insanlık dışı kullandığım anlar oldu ki araçlarda kendi kulvarında hatrı sayılır araçlardı (106+clio Williams) Balans dahil en ufak bir sorun yaşamadım.

Clio Williams spacerları 20mm'den 4 tekerde vardı. Hatta jant göbeğinin kalınlığından ötürü özel bijon yaptırdık.(Olmasaydı saplama yapacaktık) En ufak sıkıntı yaşamadım.

Benimde tecrübelerim bu yönde.

Schumi
29-09-2015, 15:20
Ya siz hala spacer diyorsunuz. Ben fren disklerini 7075-T6 aluminyuma bağlayıp kullanıyorum. :D

alfa75
30-09-2015, 01:11
Ya siz hala spacer diyorsunuz. Ben fren disklerini 7075-T6 aluminyuma bağlayıp kullanıyorum. :D

alttaki parçayımı yaptınız alu den ?
http://porterfield-brakes.com/images/productImages/DynaPro-Caliper-Bracket2009_05_19_09_42_23.jpg

Schumi
30-09-2015, 01:22
Onuda yaptım aludan ama bahsettiğim Brake Rotor Bell. Aynı zamanda 20mm spacer. Temsili foto.

http://www.hangar111.com/shop/452-573-thickbox/elise-s1-340r-alloy-bell-rotor-system-282mm-pair.jpg

alfa75
30-09-2015, 21:19
Onuda yaptım aludan ama bahsettiğim Brake Rotor Bell. Aynı zamanda 20mm spacer. Temsili foto.

http://www.hangar111.com/shop/452-573-thickbox/elise-s1-340r-alloy-bell-rotor-system-282mm-pair.jpg

bunlar disk ,kaliper sistem yükseltme için o zaman sanırım.75 in berbat frenleri için bolca araştırma yaptım yurtdışı forumlarda,bi dünya hazır kit var enteresan şekilde ama bi 75 parası,ucuza maletmek için d.ı.y yapanlarda bol ama onlarında kullandıkları çıkma parçaların arabaları tr de 75 dende nadir,tıkandım kaldım.eğer başarabilirsem ,maliyetinede güçüm yeterse planlarım arasında sıra ona gelecek bu kış ama bu ara montaj elemanlarını yapan eden olurmu burda bilmiyorum.siz kendiniz içinmi yaptınız,yoksa bu işle(cnc falan) mı ilgileniyorsunuz.yardım fikir alabileceğim birileri lazımda.volvo 240 kaliperleri tr de bulunurmu çıkma,diğerlerini sormuyorum porcshe 944 falan

Schumi
30-09-2015, 21:43
Ben ilk 4 sene 60 bin km önce kendi arabama Brembo fren uygulaması yaptım 2 parça fren diski ile beraber. Daha sonra kardeşimin arabasıda dahil olmak üzere bir çok araca Brembo kaliper ile beraber fren uygulaması gerçekleştirdim. Yurtdışına (Hollanda'ya) bile sattım büyük Brembo fren kiti. Sanmıyorum ki sizin aracınız içinde güzel bir çözüm hali hazırda keşfedilmiş olmasın. İllaki vardır. Ancak bu işte maliyet göreceli. Brembo kaliper yaklaşık 1000-1500 TL. Uygun fren diski bulamıyorsanız 2 parça fren diskin maliyeti iyi bir balata ile yaklaşık 3000-3500 TL gözden çıkartılmalı.

alfa75
30-09-2015, 22:57
bu maliyet beni aslında aşıyor,***** aracımıda aşıyor,ben o yüzden misal 164 diskleri+ volvo 240 çıkma 4 port kaliperleri yada daha farklı alternatifler araştırmasındayım ki bunların maliyetide en kötü 1500 ü bulur.eğer ki uygun parçaları bulabilirsem montaj braket yapımı ve uygulaması için sizinle irtibat kurup olabilitesini görüşüp bi maliyet çıkarıp yaptırmak isterim.halihazırda araştırıyorum,çok fazla uygulama var 75 le ilgili,kullanıcı son yorumlarına bakıp fiyat-perf-bulunabilirlik açısından mantıklı olanı bulmaya uğraşıyorum.haa imkan olsa szin üstte bahsettiğniz rakam hazır kitlerin yarı fiyatı,tarox v.b markalara göre

savran murat
06-12-2015, 09:05
Yaptığımız bazı uygulamaları paylaşmak istiyorum.

http://i.hizliresim.com/P61jlb.jpg (http://hizliresim.com/P61jlb)
http://i.hizliresim.com/YWQoVz.jpg (http://hizliresim.com/YWQoVz)
http://i.hizliresim.com/QYLjzV.jpg (http://hizliresim.com/QYLjzV)
http://i.hizliresim.com/R9rjpj.jpg (http://hizliresim.com/R9rjpj)
http://i.hizliresim.com/1D6Rap.jpg (http://hizliresim.com/1D6Rap)
http://i.hizliresim.com/YWQopl.jpg (http://hizliresim.com/YWQopl)
http://i.hizliresim.com/5majXj.jpg (http://hizliresim.com/5majXj)
http://i.hizliresim.com/5maj3R.jpg (http://hizliresim.com/5maj3R)
http://i.hizliresim.com/B6aj1g.jpg (http://hizliresim.com/B6aj1g)
http://i.hizliresim.com/XqMZg7.jpg (http://hizliresim.com/XqMZg7)

makethewayforme
17-02-2017, 12:53
Arkadaşlar spacer yaptırmak isteyen arkadaşlar varsa yardımcı olurum, CNC tezgahlarında sorunsuz montaj garantisi vererek üretim yapıyoruz, yerimiz İzmir'de dir, tüm TR 'ye kargo ile gönderim yapmaktayız.
İletişim: 0535 783 07 71 Murat

merhaba

kendi aracım bmw e60 520d'de H&R Trak marka spacer kullanıyorum

yeni opel insignia satın aldık;

opel insignia için spacer imalatınız var mı - öne 10mm arka 15 mm düşünüyorum ?

Bir de malzeme ne kullanıyorsunuz, imal ettiğiniz spacer'ın ortasında jantın oturması için çıkıntı var mı ?

şimdiden teşekkürler

hamza
14-03-2017, 11:36
bmw taşıyıcıyı alu yapıyor spe. kesin alu olmalı

keremdemir
03-04-2017, 07:45
Imalatı yapan arkadaş CNC tezgahım var imalat yapıyorum demiş, konu neredeyse spacer nedir nezaman keşfedilmiş, hesaplamalara kadar gitmiş :) bilgi sahibide olmuş olduk herkese teşekkürler.
Bende 3x130 bijon aralığında bir araç var onu 4x100 bijon aralığına çevirmek istiyorum buna göre imalat yapabiliyormusunuz esas soru bu? diğer arkadaşlar belki farklı amaçlar için kullanıyor olabilir fakat birde benim durumumda olanları düşündüğünüzde konu yarayışlı 3 bijon jant bulamıyorum :( zaten toplasan benim gibi 5-10 kişi vardır :)

rain man
03-04-2017, 07:50
5 x 98i 5 x 110 a çevirecek spacer yapma imkanınız var mı? Minimum kaç mm olabilir her spacer? Bunu yaparken center bore değişmek mümkün ve güvenilir mi?

savran murat
22-05-2017, 22:32
Imalatı yapan arkadaş CNC tezgahım var imalat yapıyorum demiş, konu neredeyse spacer nedir nezaman keşfedilmiş, hesaplamalara kadar gitmiş :) bilgi sahibide olmuş olduk herkese teşekkürler.
Bende 3x130 bijon aralığında bir araç var onu 4x100 bijon aralığına çevirmek istiyorum buna göre imalat yapabiliyormusunuz esas soru bu? diğer arkadaşlar belki farklı amaçlar için kullanıyor olabilir fakat birde benim durumumda olanları düşündüğünüzde konu yarayışlı 3 bijon jant bulamıyorum :( zaten toplasan benim gibi 5-10 kişi vardır :)

Evet yapabiliriz detaylı bilgi için telefon ile irtibata geçebilirsiniz.

savran murat
22-05-2017, 22:33
5 x 98i 5 x 110 a çevirecek spacer yapma imkanınız var mı? Minimum kaç mm olabilir her spacer? Bunu yaparken center bore değişmek mümkün ve güvenilir mi?

Evet yapabiliriz sorunsuz sıkıntısız takıp kullanabilirsiniz, detaylı bilgi için telefon ile irtibata geçebilirsiniz.