erh
07-09-2015, 23:03
Yaklasık bir yıl önce, yıllardır yapmak istedigim bir proje olan, fren kitinden suspansiyonuna, motorundan sanzımanına, roll cage inden koltuguna tam olarak bir pist aracı yapma isteğimi icraate döküp bu aracımı aldım.. Aracı sadece roll, track day, drag vs için kullanmayı hedefliyorum.
Biraz aractan bahsediyim.. Aracım 2008 Model Opel Astra GTC 1.6 Turbo. Orjinal gücü 180 hp 230nm aracın. Ivır zıvır birsuru donanımı var ama artık bunların pek bi onemi yok bu projede :) Sırayla aldıgım gunden beri araca yaptıgım butun degisiklikleri burdan da paylasmayı istiyorum.. Yazılım, Mekanik ve Parca teminini BoostER Performance olarak kendim yapıyorum... Fikirleri ve önerileriyle, lojistik emek ve zamanlarıyla destek olan tüm arkadaslara da peşinen tesekkur ederim.. Sırayla baslayalım..
http://www.boosterperformance.com/gtc/1.jpg
Aracımı ilk aldığım gun.. Başına geleceklerden habersiz :)
http://www.boosterperformance.com/gtc/2.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/3.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/4.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/5.jpg
Tamamen standart olarak geçirdigi son gunler... Hatıra kalsın istedim :)
http://www.boosterperformance.com/gtc/6.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/7.jpg
İlk olarak 18" OZ Ultraleggera jantlarımızı takarak basladık.. Hafif saglam ve şık..
http://www.boosterperformance.com/gtc/8.jpg
Motoru indirerek bütün sasi ölçümlerini yaparak basladık.. Fotoda araç 1 beygir :)
http://www.boosterperformance.com/gtc/9.jpg
Süspansiyon için Yükseklik ve Sertlik ayarına sahip D2 Coiloverları tercih ettim..
http://www.boosterperformance.com/gtc/10.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/36.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/37.jpg
Standart veya disk balata değiştirerek elde edecegim fren gücünün yetmeyeceğini düşündüğümden önlerde yine D2 8 Pistonlu 356mm Büyük Fren Kitini tercih ettim
http://www.boosterperformance.com/gtc/13.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/14.jpg
Frenleri soğutmak için yurtdısındaki modellerde olan fakat TR de bulunmayan orjinal opel fren sogutucu hava kanallarını ekledik..
http://www.boosterperformance.com/gtc/31.jpg
D2 BBK, Fren kanalları, Black diamond Celik fren hortumları ve 24mm ayarlı H&R Ön sway bar (viraj demiri).. Tabiki beraberinde Whiteline ayarlı endlink (Z rotu) ten bir görüntü..
http://www.boosterperformance.com/gtc/11.jpg
BoostER Performance olarak kendi üretimimiz olan 90 shore sertliginde ön süspansiyon salıncakları fişekleri (bushing) Caster correction ozelligiyle bir miktar daha yuksek kaster acısına sahip olmamıza yardımcı oldu..
http://www.boosterperformance.com/gtc/15.jpg
Sıra geldi arkaya..
http://www.boosterperformance.com/gtc/16.jpg
Önden kayma eğilimini bir nebze azaltmak ve aracın yol tutusuna destek olması için Whiteline ayarlanabilir arka Sway Bar (viraj demiri) ni arka süspansiyona monte etmeden önce..
http://www.boosterperformance.com/gtc/17.jpg
Arka dingilin kasaya baglantı noktalarındaki standart kaucukların yeterli sertlikte olmayacagından, rijiditeyi artırmak için Powerflex Black Series sert poliuretan dan üretilmiş yarış tipi olanlarla değiştirdik..
http://www.boosterperformance.com/gtc/18.jpg
Ve arka süspansiyon yerine monte edilir..
http://www.boosterperformance.com/gtc/19.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/20.jpg
Aracı alcalttıktan sonra değişen ve bozulan caster ve camber acısını düzeltmeye yarayan yine kendi uretimimiz Plate ler...
http://www.boosterperformance.com/gtc/30.jpg
Arkalarda fren sistemini güçlendirmek için Black Diamond disk ve balatalar..
http://www.boosterperformance.com/gtc/23.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/24.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/25.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/26.jpg
Motoru takmadan önce virajlarda vites atarken ve ani hızlanma ve kompresyonda aracın dengesini bozmaması için Vibra tech ve Powerflex Yarıs tipi sert motor kulakları..
http://www.boosterperformance.com/gtc/27.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/28.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/29.jpg
Turbo back olarak komple 76mm paslanmaz celikten yapılan eksoz sistemimiz.. Sonda HKS Hi-Power.. Ellerine sağlık Kocexi Nevzat Abi :)
http://www.boosterperformance.com/gtc/35.jpg
Wiecher Sport Ön kule gergisi..
Biraz aractan bahsediyim.. Aracım 2008 Model Opel Astra GTC 1.6 Turbo. Orjinal gücü 180 hp 230nm aracın. Ivır zıvır birsuru donanımı var ama artık bunların pek bi onemi yok bu projede :) Sırayla aldıgım gunden beri araca yaptıgım butun degisiklikleri burdan da paylasmayı istiyorum.. Yazılım, Mekanik ve Parca teminini BoostER Performance olarak kendim yapıyorum... Fikirleri ve önerileriyle, lojistik emek ve zamanlarıyla destek olan tüm arkadaslara da peşinen tesekkur ederim.. Sırayla baslayalım..
http://www.boosterperformance.com/gtc/1.jpg
Aracımı ilk aldığım gun.. Başına geleceklerden habersiz :)
http://www.boosterperformance.com/gtc/2.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/3.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/4.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/5.jpg
Tamamen standart olarak geçirdigi son gunler... Hatıra kalsın istedim :)
http://www.boosterperformance.com/gtc/6.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/7.jpg
İlk olarak 18" OZ Ultraleggera jantlarımızı takarak basladık.. Hafif saglam ve şık..
http://www.boosterperformance.com/gtc/8.jpg
Motoru indirerek bütün sasi ölçümlerini yaparak basladık.. Fotoda araç 1 beygir :)
http://www.boosterperformance.com/gtc/9.jpg
Süspansiyon için Yükseklik ve Sertlik ayarına sahip D2 Coiloverları tercih ettim..
http://www.boosterperformance.com/gtc/10.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/36.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/37.jpg
Standart veya disk balata değiştirerek elde edecegim fren gücünün yetmeyeceğini düşündüğümden önlerde yine D2 8 Pistonlu 356mm Büyük Fren Kitini tercih ettim
http://www.boosterperformance.com/gtc/13.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/14.jpg
Frenleri soğutmak için yurtdısındaki modellerde olan fakat TR de bulunmayan orjinal opel fren sogutucu hava kanallarını ekledik..
http://www.boosterperformance.com/gtc/31.jpg
D2 BBK, Fren kanalları, Black diamond Celik fren hortumları ve 24mm ayarlı H&R Ön sway bar (viraj demiri).. Tabiki beraberinde Whiteline ayarlı endlink (Z rotu) ten bir görüntü..
http://www.boosterperformance.com/gtc/11.jpg
BoostER Performance olarak kendi üretimimiz olan 90 shore sertliginde ön süspansiyon salıncakları fişekleri (bushing) Caster correction ozelligiyle bir miktar daha yuksek kaster acısına sahip olmamıza yardımcı oldu..
http://www.boosterperformance.com/gtc/15.jpg
Sıra geldi arkaya..
http://www.boosterperformance.com/gtc/16.jpg
Önden kayma eğilimini bir nebze azaltmak ve aracın yol tutusuna destek olması için Whiteline ayarlanabilir arka Sway Bar (viraj demiri) ni arka süspansiyona monte etmeden önce..
http://www.boosterperformance.com/gtc/17.jpg
Arka dingilin kasaya baglantı noktalarındaki standart kaucukların yeterli sertlikte olmayacagından, rijiditeyi artırmak için Powerflex Black Series sert poliuretan dan üretilmiş yarış tipi olanlarla değiştirdik..
http://www.boosterperformance.com/gtc/18.jpg
Ve arka süspansiyon yerine monte edilir..
http://www.boosterperformance.com/gtc/19.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/20.jpg
Aracı alcalttıktan sonra değişen ve bozulan caster ve camber acısını düzeltmeye yarayan yine kendi uretimimiz Plate ler...
http://www.boosterperformance.com/gtc/30.jpg
Arkalarda fren sistemini güçlendirmek için Black Diamond disk ve balatalar..
http://www.boosterperformance.com/gtc/23.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/24.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/25.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/26.jpg
Motoru takmadan önce virajlarda vites atarken ve ani hızlanma ve kompresyonda aracın dengesini bozmaması için Vibra tech ve Powerflex Yarıs tipi sert motor kulakları..
http://www.boosterperformance.com/gtc/27.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/28.jpg
http://www.boosterperformance.com/gtc/29.jpg
Turbo back olarak komple 76mm paslanmaz celikten yapılan eksoz sistemimiz.. Sonda HKS Hi-Power.. Ellerine sağlık Kocexi Nevzat Abi :)
http://www.boosterperformance.com/gtc/35.jpg
Wiecher Sport Ön kule gergisi..