Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Subaru Justy awd turbo



skunk11
10-09-2015, 20:13
Herkese merhaba, subaru justy awd alıp ufak bi turbo beslemesiyle 100 110hp ler alıp yürüyende elden geçirilirse sizce nasıl bir araç olur?Yurt dışında örnekleri var bunların, hatta hollanda da bir zencide vardı gazlıyordu sabahları Damrak ta :DContası yanık bir justy var coupe. Bunu alıp böyle bir projeye girişsem bana ortalama maliyeti ne olur? Bu aracın kronik sorunu var mıdır?

skunk11
10-09-2015, 20:15
Ayrıca bu araca rollcage takıp yürüyenide kuvvetlendirdikten sonra piste çıkabilir mi?

omrasm01
10-09-2015, 20:37
Motor piste sen evde kalırsın :D Haa sağlam bir swapla işler değişebilir..

skunk11
10-09-2015, 20:46
ne gibi şeyler mesela?

omrasm01
10-09-2015, 20:48
ne gibi şeyler mesela?
Mesela bu şekilde Sti . Ama bence her şekilde değmez
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/2654/2121/31633560004_large.jpg?v=0

skunk11
10-09-2015, 20:50
Bende tam bunun linkini atacaktım :) Zamanlama manidar, yok bu tarz bir proje benim için fazla kaçıyor ben takılmalık düşünüyorum.

omrasm01
10-09-2015, 20:53
Bende tam bunun linkini atacaktım :) Zamanlama manidar, yok bu tarz bir proje benim için fazla kaçıyor ben takılmalık düşünüyorum.

O zaman ef civic alacaksın kupa olarak motorsuz istediğin motoru swaplayacaksın kesip biçeceksin tikeceksin :) Örn;
http://allracingcars.com/gallery/honda-civic-4g/jdm-honda-civic-race-car.jpg

mertkaya
10-09-2015, 21:51
Zzr1400 motoru koyan birisi vardı diye hatırlıyorum. Çok şakacı birşey olur bence yapın :)

skunk11
10-09-2015, 21:56
EF kasa da olabilir evet, düşünmüyorum değil aslında ama awd ufacık birşey o da şakacı olabilir yani :D

omrasm01
10-09-2015, 21:58
EF kasa da olabilir evet, düşünmüyorum değil aslında ama awd ufacık birşey o da şakacı olabilir yani :D

Ne bilim yorulursun gibi geliyor, değer mi değmez mi bilemedim :)

SubieGuy
11-09-2015, 12:24
10 Yıl önce bu söylediğini yaptım, Justy'mi turboladım. Çok ta keyifli oldu, ama standart 3 silindir motor peynir gibi, burasını yaptım başka yeri çıtırdadı...
http://www.motorstown.com/images/subaru-justy-1.2-01.jpg

Cebinde arabayı aldıktan sonra 2-3 Justy daha alacak paran varsa, yap derim, oynar oynar sıkılınca veya harcadığın para 3-4 araba parasına ulaşınca satarsın...

Kolay gelsin.

skunk11
11-09-2015, 20:06
10 Yıl önce bu söylediğini yaptım, Justy'mi turboladım. Çok ta keyifli oldu, ama standart 3 silindir motor peynir gibi, burasını yaptım başka yeri çıtırdadı...
http://www.motorstown.com/images/subaru-justy-1.2-01.jpg

Cebinde arabayı aldıktan sonra 2-3 Justy daha alacak paran varsa, yap derim, oynar oynar sıkılınca veya harcadığın para 3-4 araba parasına ulaşınca satarsın...

Kolay gelsin.

Teşekkür ederim :) aracınızın specleri neydi acaba? nasıl güçler aldınız araçtan jant/lastik, yürüyen de neler yaptınız? aracın artı ve eksilerini, mutlaka dikkat edilmeli dediğiniz ufak trickleri de paylaşabilirseniz çok mutlu olurum :D

SubieGuy
12-09-2015, 11:38
1.0 4WD Justy idi, 1990 yılında sıfır almıştık, tek sahipliydi.
9000RPM çeviriyordum, KKK turbo ile 0.5 bar basıyordum.
Denediğim 5.20 BMW, Focus sport trend gibi araçları geçiyordu.

Maserati biturbo benzin regülatörü, Renault5 turbo karbüratörü parçaları, Ford transit intercooleri, mercedes benzin pompası, GTi bobini, NGK bujiler gibi parçalar getirttim taktım. Özellikle turbo basıncı ile birlikte benzin basıncını yükseltecek regülatör şart, piyasadakiler hep enjeksiyonlu araçlara göre oranı yüksek regülatörler, karbüratörlü olup ta turbo olan son araçlardan biri Maserati olduğu için ebayda uzun süre regülatörünü kovaladım ve buldum getirttim.
Sonrasında karbüratörün jetlerini ayarlamak için tornacıdan çıkamaz oldum, belki on küsür farklı jet denedim ideal AFR bulmak için.
Hava hortumlarıydı, köşelerdi, silikonlardı derken turboyu intercooleri bir manifold yapıp oturttuk.

İlk stock motora turbo üflediğinde piston eridi, segman kanalları kırıldı delik açıldı.
Sonra sıkıştırmasını düşürerek yeni takım piston aldım, tezgahta işlettim taktım, 0.6 barda onlar da eridi.
Sonra Subaru minibüs E10 pistonu taktım, o pistonlar biraz daha dayandı ama bu sefer kapak kalktı conta yandı,
3 kere motor, şanzıman, fren vs vs yaptıktan sonra harcadığım para GC8 parasına ulaştı, artık yeter dedim standarda çevirdim.

Cebinizi yakan şöyle 20-30bin lira falan varsa girin yapın, çok zevkli olacak görürsünüz, para ve zaman heba olunca benim lafıma gelir cayarsınız.

Velhasıl, turbo olmayan, ve performansla alakası olmayan bir arabanın orjinal motorunu turbo yapmak pek akıl karı değil, hele ki karbüratörlü ise hiç akıl karı değil.
Benden abi tavsiyesi, zaten karbüratörün normal ayarını yapan usta bile kalmadı, turbolayınca o karbüratörü ayarlayacak usta bulmak için, peynir gibi 3 silindir motordan güç çıkartmaya çalışmak için Allah kolaylık versin...

SubieGuy
12-09-2015, 11:46
"Mutlaka dikkat edilmeli denecek en ufak trick", "yapma" olur...

Ya standart, temiz bir Justy al, 55 beygir ile kullan, ki 800 kilo ağırlığı ile 55 beygirde bile eğlencelidir,
ya da baştan daha güçlü bir araç al,
ya da çok iddialı olmak istiyorsan Justy şasesine daha kuvvetli bir motor ve şanzıman koy, mesela 1.3Gti motoru, 1.5-1.6-2.0 honda motoru, racing motorsiklet motoru, impreza motoru vs vs...
Ama son opsiyonun bütçe açısından kolay olacağını düşünme, justy alıp STi motoru koymak, uzun vadede wrx-STi almak kadar para yer, hiç rüyaya kapılma...

skunk11
12-09-2015, 11:58
"Mutlaka dikkat edilmeli denecek en ufak trick", "yapma" olur...

Ya standart, temiz bir Justy al, 55 beygir ile kullan, ki 800 kilo ağırlığı ile 55 beygirde bile eğlencelidir,
ya da baştan daha güçlü bir araç al,
ya da çok iddialı olmak istiyorsan Justy şasesine daha kuvvetli bir motor ve şanzıman koy, mesela 1.3Gti motoru, 1.5-1.6-2.0 honda motoru, racing motorsiklet motoru, impreza motoru vs vs...
Ama son opsiyonun bütçe açısından kolay olacağını düşünme, justy alıp STi motoru koymak, uzun vadede wrx-STi almak kadar para yer, hiç rüyaya kapılma...

Baya uğraşıp baya çekmişsiniz siz araçtan, eğer zaten bir yerini yapınca bir yeri açılacaksa eğlenceden çok eziyet haline gelir bu araç benim için..

Yok zaten onu yukarıda arkadaş söylediği zaman söylemiştim o boyutta bir proje düşünmüyorum diye. Dediklerinizi bir harmanlayıp kafamda toparladıktan sonra pek mantıklı gelmemeye başladı açıkçası çünkü ben alıp biraz takılıp ya maliyetine ya altına satacağım herhangi bir kar amacı gütmüyor yani. 1.3 gti motoru suzukide kullanılan motor sanırım? Veya üzerine 1.5 ex 1.6 si filan atsak maliyet çok mu absürt olur acaba? Ortalama bi 15-20 bin arasına justy'e 1.5 ex filan atamaz mıyım? sti filan rüya zaten...

sadun94
15-09-2015, 23:47
Swap sart, sonra hp oldu drivetrain nooldu ? :D Ona da el atmak lazim. En akillicasi komple wrx sti motor ve yuruyeni swaplamak.

sadun94
15-09-2015, 23:49
Birde tabi konudan pek alakasiz ama turkiyede swap yapinca motoru isletmek zor mu? Ornek olarak hani civiclere k20 falan atiyolar ya da b18 falan sonucta motorun hacmi buyuyo, bu swap isinde belli bi kural var mi? (konudan koptuysam eger cok ozur dilerim)

alex
15-09-2015, 23:49
zamanında bıtane drag aracı vardı justy onune subaru ımpreza yapmıslardı motor felan ımpreza ıdı gayette guzel alettı

Grimlord
16-09-2015, 00:01
https://www.youtube.com/watch?v=sJa686Vk_Eg


bir zamanların efsanesiydi bu justy.sanırım sti swap idi.geçmediği araba yoktu ankarada
draglarda avans falan veriyordu millete :)