Orijinalini görmek için tıklayınız : Civic için Coilover spring hakkında?
Meraba arkadaşlar.
daha taze civic sahibi olarak ebay de dolaşırken bi kaç tane coilover spring kit buldum fakat fiyatları normal yaylardan çok ucuz.Bunları kullananlarınız varmı? nasıl aletler? Takılırmı arabaya? Ses yaparmı? genel bi bilgi verebilirmisiniz? Markalarınıda hiç duymadım daha önce :S
http://i57.photobucket.com/albums/g213/vivaaron/NEW%20Car%20part/coilover/lokakech-new.jpg
http://racingguys.onlinera.com/COIL-S.jpg
ben kullandım ..
orj.amortisorde aracı bastığında fena derecede zıplama ve cok kotu bir yol tutuşu vardı.
sonrasında koni ile kullandım en serrte biraz zıplama yapıyordu orta sertlikte sorun yaşamadım..
nitrO_Oxide
03-11-2008, 12:36
2-3 arkadasımda var sert amortisorle en dip basıklıkta top gibi sekiyor.amac dusurmekse al derim ama yol tutuşsa tavsiye etmiyorum :)
by_hayali
03-11-2008, 16:25
amaç aracı basmaksa alınır orj amartisörlerle fazla zıplıyo ama %60 sertleştirince zıplama bi nebze kesiliyo yol tutuşuda biraz fark ediyo :)
kaç cm e kadar zıplama yapıyo 3-4 cm düşürmek istediğimizdede aşırı zıplama yaparmı?
montaj seklı nasıl yapılıyor bunun
Tayfun-E30
04-11-2008, 18:43
yay kesilmez, nam vs gibi yerlerde coil yapılmaz diye yırtınan arkadaşlar bunlarıda anlatırsa sevinirim...
mechanıcer
04-11-2008, 18:47
benım arabamda var daha ses veya sorun yasamadım. montajı ben yaptım dıede olabılır :D
gokhanda bındı arabama zıplama veya amortısor bozma gıbı bısı yapmadı.ve 6 aydır kullanıyorum
takur tukur ses yapıyomu pekii?
by_hayali
05-11-2008, 08:25
ses falan yok arkadaşlar yani en azından benim kullandığımda yoktu :) dibine kadarda basmazsanız zıplamada fazla yapmıyo amortisorlerin biraz sertleştirilmesi ile daha verimli hale geliyo
ses falan yok arkadaşlar yani en azından benim kullandığımda yoktu :) dibine kadarda basmazsanız zıplamada fazla yapmıyo amortisorlerin biraz sertleştirilmesi ile daha verimli hale geliyo
sen tofaşa mı takmıştın ? eğer taktıysan hangı aracınkı uyuyor :confused:
birde montaj aynı sekılde tablaya mı oturtuluyor bu sıstem
Mühendislik harikası bir ürün değil..
Neticede hepimizin bildiği gibi yay esneyen bir üründür. Yani kısalır ve uzar.. Bu üründe de üstteki aparat bir baskı uygulayarak yayın boyutunu ( yüksekliğini ) kısaltıyor. E kısaltınca da haliyle esneme katsayısı azalıyor. Bu da sertlik ve sekme olarak kabine yansıyor..
Kullanacağım tarzda bir ürün değil... Param varsa coilover alırım, yoksa amortisör + 5cm yay kombinasyonunu kullanırım...
Bu arada şu amortisör sertleştirme olayını da hiç anlamamışımdır.. Sertleştirmedeki % ( yüzde ) kavramını.. Ne demek % 60 -70... % 0 neye tekabül eder % 100 neye tekabül eder...% 0 yüksüz bir metal parçası iken, %100 sabit bir metal parçasımıdır. Sanayici ağzıyla gelmiş bir % kavramı, sürüp gidiyor...
Mühendislik harikası bir ürün değil..
Neticede hepimizin bildiği gibi yay esneyen bir üründür. Yani kısalır ve uzar.. Bu üründe de üstteki aparat bir baskı uygulayarak yayın boyutunu ( yüksekliğini ) kısaltıyor. E kısaltınca da haliyle esneme katsayısı azalıyor. Bu da sertlik ve sekme olarak kabine yansıyor..
Kullanacağım tarzda bir ürün değil... Param varsa coilover alırım, yoksa amortisör + 5cm yay kombinasyonunu kullanırım...
Bu arada şu amortisör sertleştirme olayını da hiç anlamamışımdır.. Sertleştirmedeki % ( yüzde ) kavramını.. Ne demek % 60 -70... % 0 neye tekabül eder % 100 neye tekabül eder...% 0 yüksüz bir metal parçası iken, %100 sabit bir metal parçasımıdır. Sanayici ağzıyla gelmiş bir % kavramı, sürüp gidiyor...
herkes yayın boyutunu kısaltan sistem olarak bahsediyor fakat sitede aliyo diye bir arkadaş kullanıyor o yayı kısaltma baskı uygulama olmadığını söylüyor..ve o bu işin satışınıda yapıyor..bazılarıda yayı baskı uygulayarak basıyor aracı diyor..ortada net bir şey yok hangisi doğru acaba hala merak ediyorum..acaba siz hiç kullandınızmı bu ürünü yoksa mantık yürüterek mi açıklama yapıyorsunuz ?????
Yayı bastırma gibi bir durum yok. Kullanmayanlar yanlış bilgi vermiş.
Yay zaten normal yaylardan kısa aracı kaldırıgında ayar yapacak kadr boşlugun oluyor,
ve yay oldukca sert
Ben Sarı koni + coilover yay kullanıyorum
Daha önce eibach+koni ikilisini kullanıyordum , eibach bana fazla yumusak geliyordu kafama koydum deneyim dedim ikisini taktım güzel oldu fakat bu yayları sarı koniye takınca biraz bosluk oluyo onu tornacıya halletiriosun cunku orjinal amortisörler daha şişman koniden onları hallettrrsn.
Taktıktan sonra şöyle yorum yapablrm, eibachtan sona ilk basta aşırı sert geldi bana sonra zaten alıstım cukurlara falan girmemeye falan yolda konforu baya iyi tabi yay biraz kısa onun etkisiyle eibacha göre konforu daha az ama yol tutusum daha iyileşti bnm benim sürüşüme göre daha dogrusu.son derece memnunum.Orjinal amortisörlerde tavsiye etmem ama.Genelde patlıyor bu yayları kullanan orjinaller.Bi arkadasmnkişde patladı bu yuzden o yuzden konilerle daha saglıklı oluyor.Hemde bnm gibi aşırı indirmeye meraklıysanz direk takın Hem koniden en alta alıp hemde yayı en alta aldgmda araba degiyor yere Tek eksisi cukurlara hızlı girerseniz tepkisi biraz sert olur.
cem arkadaşın dediği gibi yayın boyutu hiçbir zaman değişmiyor. sadece ayarlı somun ile yayı yukarı aşağa alarak arabanın yüksekliğini ayarlıyorsun..
bide şu amortisör patlama mevzusuna değinmek istiyorum. amortisörün patlamasıyla yayın yumuşak yada sert olmasının okadar etkisi yok.amortisör en dibe kadar kapanırsa patlar yada dibe yakın biyere kadar kapanırsa. bu coil yayları takınca arkadaşlar kendilerini kaptırıp görüntü olsun diye sonuna kadar basıyorlar haliyle amortisör nerdeyse sonuna kadar kapanıyor ve sıkışıp patlıyor. yoksa yay sertmiş yumuşakmış okadar etkilemiyor amortisörün patlamasını, nekadar bastığın önemli. bu yaylardan satıyorum ve her alan kişiye sölediim şu 5 cme kadar orj amortisör kaldırır ama daha fazlası için koni daha iyi olr
Lewo Rolla,
Bu tarz ürünlere sıcak bakmadığımdan sadece mantık yürütüyorum.
Cem,
Peki anlamadığım nokta, yayın alt kısmı amortisörün alt tablasına, üst kısmı amortisörün üst tablasına değmiyor mu? Değiyorsa alçaltma ve yükseltme nasıl oluyor.
Ha yok değmiyorsa ve başka bir parça tablalara nufuz edip bu parça üzerinde alçaltma ve yükseltme hareketi sağlanıyorsa enteresan bir yapı olur. Bir nevi kısa bir yay koyup altına da ek bir parça koymak ve bu parçanın boyunu değiştirmek gibi birşey. Şu da var ki kısa yay spor yaylara nazaran daha az esneme payına sahip olacağından sertlik artacaktır.
AKlıma yatmadı benim...
Mantık çok basit , şöyle anlatayım,
Araç lifte aldıgında evet dedigin dogru yay boşta duruyor senin kafanı o karıştırıyor sanırım.Amortisörün üstünü sabit olarak düşün o yayın üzerinde bir parçası var ve amortisörler ,bilirsin amortsörü sök eline al üstüne bastırdıgında içine girer çubugu. Esneme buradan gercekleştirir.Üstünü anladın sanırım üst sabit.aşşagıya aldıkca ayar yerinden şekildeki gibi yayı,üst de gelir iner aşşagı .Altında ise aynı aşşagıdaki resim gibi ayar yeri bulunmakta.bu ayar yerini ne kadar aşşagıya alırsan araba o kadar alçalır.Üst sabit, yay daha aşşada aracın agırlıgı üstüne binince araç alçalmış oldu.Resim olarak amortisörle beraber aynen böyle duruyor,
yay burdaki gibi boşlukta oldugu için ayarını yapıyorsun,
Sonuç olarak normal coilover amortisörler ile çalışma prensibi tamamen aynı.Fakat bunun yayı kısa ve lifte aldıgında yay boşta duruyor.Bunun çalışma prensibi aracın agırlıgı ile oluyor.Arac agırlıgı binince görüntü normal coilover tamamen.
http://www.teamvenomracing.com/images/slib/cobra/KoniSA.JPG
Mantık çok basit , şöyle anlatayım,
Araç lifte aldıgında evet dedigin dogru yay boşta duruyor senin kafanı o karıştırıyor sanırım.Amortisörün üstünü sabit olarak düşün o yayın üzerinde bir parçası var ve amortisörler ,bilirsin amortsörü sök eline al üstüne bastırdıgında içine girer çubugu. Esneme buradan gercekleştirir.Üstünü anladın sanırım üst sabit.aşşagıya aldıkca ayar yerinden şekildeki gibi yayı,üst de gelir iner aşşagı .Altında ise aynı aşşagıdaki resim gibi ayar yeri bulunmakta.bu ayar yerini ne kadar aşşagıya alırsan araba o kadar alçalır.Üst sabit, yay daha aşşada aracın agırlıgı üstüne binince araç alçalmış oldu.Resim olarak amortisörle beraber aynen böyle duruyor,
yay burdaki gibi boşlukta oldugu için ayarını yapıyorsun,
Sonuç olarak normal coilover amortisörler ile çalışma prensibi tamamen aynı.Fakat bunun yayı kısa ve lifte aldıgında yay boşta duruyor.Bunun çalışma prensibi aracın agırlıgı ile oluyor.Arac agırlıgı binince görüntü normal coilover tamamen.
http://www.teamvenomracing.com/images/slib/cobra/KoniSA.JPG
süper açıklama:icon_tup:
Şimdi anladım sistemi, yani normalde direk olarak yaya binen yük burda önce o siyah parçaya daha sonra da siyah parça üzerinden yaya biniyor.
Genede kullanasım yok açıkçası :D
SOMEONESPECIAL
07-11-2008, 09:36
Ben Integrada kullandım... Kesinlikle şunu açık ve net söyleyebilirim ki
GÖRÜNTÜ İÇİN IN, GÜVENİLİRLİK OUT !.. (Orjinal amortisörle)
Kullanılacaksa mutlaka ya KONI ile kullanın ya da amortisörü kalın yağ basarak
ve içindeki valflerden birini kapatarak kullanın ! Sakın ola ki en dibine kadar
basıp arabaya 5 kişi ile binip yüksek sürat yapmayın ! Araba nasıl yüzüyor anlatamam!
Kıçı başı 4 Tekerlek ayrı ayrı oynuyor sanki :icon13: Güvenli bi ürün değil !
D16inside
11-12-2008, 00:42
:soru: şimdi çaktım köfteyi :D
ben kullanıyorum su an amortisorlerım mıllerden kısalmıs sekılde yayın boyutuna gore ve on amortısorler yzde 75 arkalar yzde 50 sert durumda eskıden eibach yay kullanıodm bundan once su ankı yol tutusum yaya gore ınanılmaz derecede iyi...
Eibach tein ap vs. kaliteli markalar tavsiye ederim süspansiyon ucuza kaçılacak bir konu değil .
millet yaylarını kestirip biniyolar onlara göre daha sağlıklı sistem olduğu kesin bence
dragstar
20-06-2009, 00:42
arkadaşımın 98 corollasında ap racingin 5 lik yayı var aracı dahada indirmek istiyor 4 cm indi 2 cm daha inmesini istiyoruz amortisörcü tablayı 2 cm şağı kaynatıp milden alıcam dedi bnn yerine bu coiloverspringstenmi alsak ama corolla için bulamadık civicinki uyarmı
aynı şeyi saxo için istiyorum arkalar ztn torsiyon yükseklik ayarı yapabiliyorum
önde 6lık omp yaylar var yüksekliğindn memnunum ama kafadan kayma sorunu var arabanın daha sert yay takmak istiyorum bu coilspringsten alıp taksam olurmu uyarmı civicinki?
yoksa git konimi al diyorsunuz:D
teşekkürler
civic için olan coilover springler saxoya olmuyor. saxo yayları çok geniş ve kısa zaten. corollaya olabilir, eğer bana corollanın amortisör ve yayının resmini atarsan yardımcı olabilirim
eet orj la olmuor ama güzel bi amortisör le iyi verim alabilirsin
dragstar
21-06-2009, 19:24
civic için olan coilover springler saxoya olmuyor. saxo yayları çok geniş ve kısa zaten. corollaya olabilir, eğer bana corollanın amortisör ve yayının resmini atarsan yardımcı olabilirim
corollanın arkalarınkini bulabildim http://www.sahibinden.com/ae_101_ksa_toyota_corolla_icin_arka_spor_yaylari-WQQaXQQ12021235WQQpXQQdisplayitem?source=promotion _chva
saxoya daha önce uygulanmışını gördüm ama civic için olan coilover springmi bilmiyorum?
ilk 2 foto orjinal amortisöre takılmış hali, son foto coilover ve stock amortisör
hani çok kısa ve geniş dedin ya amortisörden geçmesi önemli ben yayın uzunluğunu filan ölçerim arkalar ztn torsiyon olduğu için yükseklik ayarı yapabiliyorum bnm amacım kafadan kaymayı azaltmak bulabildiğim en sert yay ompnin 6cmlik yayıdı coilyaylar ompden bayağı daha sertler
http://img3.imageshack.us/img3/9545/24012009312.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/9605/240120093311.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/4747/coilovers4.jpg
corollaya civic yayları uyar sanırım ama üst kuleye oturmayabilir. saxo içinde dediğim gibi orj yayları çok gemiş yani coil yaylar daha dar olduğu için üst kuleye oturmaz içinde hareket edebilir. yoksa elimde 4tane sadece yayda var coil yay
corollaya civic yayı uymaz, corolla için de coil yaylar mevcut tabi civicin ki kadar göz önünde diil, ae101 coil spring şeklinde ebay da aratınca sonuçlar çıkıo karşınıza, o şekilde bi çözüm bulunabilir, yada çıkma amortisör bulup custom coil yaptırıcak nam da falan.
dragstar
22-06-2009, 20:07
corollaya civic yayları uyar sanırım ama üst kuleye oturmayabilir. saxo içinde dediğim gibi orj yayları çok gemiş yani coil yaylar daha dar olduğu için üst kuleye oturmaz içinde hareket edebilir. yoksa elimde 4tane sadece yayda var coil yay
alttan açsak boyunu uzatsak coil yayların ginemi olmaz ben araba duruken alt üst tabla aralığını ölçüp söylesem olurmu size bende civicin 3.5luk yayı vardı pek bir fark yoktu diye hatırlıyorum boydan genişliği önemli değil
corollaya civic yayı uymaz, corolla için de coil yaylar mevcut tabi civicin ki kadar göz önünde diil, ae101 coil spring şeklinde ebay da aratınca sonuçlar çıkıo karşınıza, o şekilde bi çözüm bulunabilir, yada çıkma amortisör bulup custom coil yaptırıcak nam da falan.
teşekkürler valla ebayde veya google da arattığımda aynı ürünler larşıma çıkıyor ondan sormak istedim
aslında saxo tablası honda tabalsıyla deiştirlebılse coıl yayda olur gıbı bı dusundum ama elde resım olsa:S
dragstar
22-06-2009, 20:30
ya o kdr uğraştıktan sonra koni alırım :D bnm tablayada tamir fln yapılır ben ucuz yolla kafadan kaymayı azaltmak istiyorum
bu linkteki yaylar civic yayına çok benziyor genişlik ve uzunluk olarak. bunun gibi bikaç corolla coilover yaylarınada baktım onlarda aynı. saxo için ise dediğin gibi o aralığı ölç istersen, bende sana bendeki yayların uzunluğunu ölçer söylerim
dragstar
22-06-2009, 22:51
genişlikleri bayağı farklıda ben 2 arabanında tabla arası uzunluklarını ölçeyim amortisör çapınıda yarın akşam yazarım teşekkürler ilginiz için
dragstar
23-06-2009, 20:58
saxonun orjinal yayı boşken 34-35 cm filan tablayı ölçtüm ama metre tam girmiyor ondan doğru değer çıkmıyor
corollanınkini yazıcam
boş uzunluğu değilde araba üzerindeyken basık haledki uzunluğunu verirsen daha iyi olr
dragstar
23-06-2009, 21:08
valla arabanın üzerinde 6lık ompli haliile öçltüğüm kadarıyla 28-29 cm o zmn
corollada 26 cm ölçtüm ama son baklaya takılmıştı yani 29 cm filan
yarın arkadaşın saxo suna bakıp buradan yazarım gözle görmek en iyisi. corolla içinse daha sora kontrol edebilirim
dragstar
23-06-2009, 22:02
tmm teşekkürler bnmki biraz fazla alçak olduğu için el girmiyor:D
dragstar
25-06-2009, 16:10
corollanın ön 32.5 cm arka 31.5 cm orjinal yayların boştaki hali
saxonun 26 cm orjinali boşken
bendeki yayları saxoya denersen araba yere değer. 13cm boştaki yaylar, 2cm esniyor zaten. sen araba üzerindeyken tahminen kaç cm ona bak bence
dragstar
25-06-2009, 21:23
peki o yükselik ayar yeriyle birlikte max kaç cm oluyor?
teşekkürler valla ebayde veya google da arattığımda aynı ürünler larşıma çıkıyor ondan sormak istedim
örnek bakarsak normal yaylarda birbirine çok benziyor ama uymuyor :D buda o misal :)
dragstar
27-06-2009, 16:07
corollanın 5lik ap racing yayla tablalar arası boşluk 14 cm çamurluğu söküp ölçtük:D
saxonunkinide ölçücem çamurluğusöküp
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.