Orijinalini görmek için tıklayınız : Corsa C 1.7 DTİ Hakkında Soru ve Sorunlar
Herkese iyi forumlar
Yaklaşık 2 Ay önce aracımı aldım. Yolum İzmir'e düşünce emme manifoldu genişletip egrsini iptal ettirdim.
Aracı aldıktan sonra çok fazla deneme imkanım olmadı bu işlemlerden sonra mı oldu yoksa aldığımda mı vardı bu sıkıntılar bilmiyorum.
1)Aracımda uzun yolda 5.vitesteyken gaza normalden biraz fazla basınca tuhaf bir ses geliyor normal aracın motor sesi değil bir homurdanma gibi bir ses . arıza ışığı falan yakmıyor . 190 km/h kadar çıkıyor son hızında bir problem yok.
2)şehir içinde camlar açıkken dinliyorum bazen özellikle ara sokaklarda 2000 devire doğru turbonun dolma sesi hafiften geliyor ama bazen gelmiyor.
3)turbo açıldığında bazen normal gidiyor bazen yine homurtuyla gidiyor. Homurtuyla gidiyor dediğim zamanlar hissiyat olarak daha hantal kalıyor.
4)ELM327 üzerinden arıza okuyamadım ama pedallardan
"P0370
Zamanlama referans sinyal hatası" okudum sebep bu olabilir mi ?
5)arabayı stop edince gereksiz bir şekilde sarsıntı oluyor.
Ben mi arabayı çok dinliyorum yoksa fazla mı problem var anlayamadım :)
Sorunlar neden kaynaklanır? Yardımcı olursanız sevinirim :)
Sorunlar günceldir. Araç lifte kalkacak bu hafta bi arkadaştan fikir aldım. Diğer düşüncelerede açığım
konumu yanlış yerde hiç hareket yok
Homurdanma dedigin ses bende de vardi, aldigin ariza mazot pompa beyniyle alakali olabilir, ya da pompa uzerindeki bir sensorle alakaliydi sanirim tam hatirlamiyorum
Elm ile 1.7 de ariza okuyamazsin op-com alman lazim çin klonlari isini gorur
Gereksiz sarsinti olayi icin motor kulaklarini kontrol ettirmen gerek, kulakla icin ben triger kayisi tarafindakina civata kestirmistim zamanla malzeme yorgunlugu oluyor
Öncelikle yorumun için teşekkür ederim. Üst beyin denilen 3 soketi olan yerde hiç mazot yok. Alttaki pompaya hiç bakmadım. Söylediğiniz parçayı hatırlayabilirseniz çok iyi olur lift için çok sıra oluyor aracı kaldırınca kesinlikle halletmem lazım sonrasında yazılıma gidicem.
Motor kulağı dediğiniz parçayı yedek parçacıdan temin edemez miyiz?
Mazot pompa beyni yani asıl problemli beyin aşağıdadır. Görülmesi zor bir yerde.
Teşekkür ederim. Önce arızayı halledip sonra taşımak gerekiyor anlaşılan.
AliGizda
27-06-2016, 10:17
Yeni konu açmamak adına buradan sorayım bende sorumu, benim araçta 3000 deviri geçmiyor ve özellikle yokuş yukarı zorlandığında harereti 90' ın üzerine çıkıyor. Araç 3000 devirin üstü hiç yok diyebilirim. Hafta sonu bir ustaya götürdüm akışmetre sorunu var dedi. Daha önce başına böyle bir olay gelmiş olan varmıdır?
AliGizda
28-06-2016, 12:13
Yeni konu açmamak adına buradan sorayım bende sorumu, benim araçta 3000 deviri geçmiyor ve özellikle yokuş yukarı zorlandığında harereti 90' ın üzerine çıkıyor. Araç 3000 devirin üstü hiç yok diyebilirim. Hafta sonu bir ustaya götürdüm akışmetre sorunu var dedi. Daha önce başına böyle bir olay gelmiş olan varmıdır?
Güncel. Bugün akışmetreyi temizletiyorum. Başka bir nedenden dolayı olabilirmi?
berkan14
01-07-2016, 15:33
ilk yazılım attırdıgımızda bizim başımızada gelmişti yazılımdan önce araba normal çekerken yazılımdan sonra 3 bini geçmiyordu yeni akışmetre ile olayı çözdük akışmetreyi temizletmek yerine sıfırını alırsanız sizin için daha iyi olur:)
emre_ozr
09-07-2016, 09:10
merhaba arkadaşlar konu açılmışken bende bir soru sormak istiyorum :)
yeni 1.7 dti aldım gezdikten sonra motor sıcakken arabayı 2 3 dakika ronlatide çalıştırıp stop ediyorum yaklaşık 15 20 dk sonra çalıştırmaya gittiğimde marş basıyo 2 3 kere marş bastıktan sonra vuruntulu ve boğulmuş bir şekilde çalışıyor ardından beyaz duman atıyo ve normale dönüyor her zaman olmuyor bu durum ama can sıkıcı enjektör temizleyicide attım kızdırma bujileri dediler onu da kontrol ettirdim bunun sebebi nedir acaba bilen bir arkadaş muhakkak vardır diye düşünüyorum ?
AliGizda
11-07-2016, 07:57
turbo kontrol edildimi ?
Arabada 51' lik düz boru var, turbo basınç dolduruyo ve vites geçişlerinde falan basınç bırakıyo o sebeple turbodan hiç şüphelenmedim.
ilk yazılım attırdıgımızda bizim başımızada gelmişti yazılımdan önce araba normal çekerken yazılımdan sonra 3 bini geçmiyordu yeni akışmetre ile olayı çözdük akışmetreyi temizletmek yerine sıfırını alırsanız sizin için daha iyi olur:)
Sıfırı 250 TL civarıymış ustam eğer bozuk değilse boşa masraf olmasın diye alma dedi, akışmetrenin soketini çekip yürüdüğümde de aynısını yaptığından akışmetreden kaynaklanmadığını düşünüyoruz sorunun. Bu hafta içi berkay_aydın' ın tavsiye ettiği ustaya bırakacağım aracı. O zaman net sorunu belli olur.
sorunun cevabını vermişsin bak akışmetre soketni çekip yürüyüncede tepki yoksa akışmetre görevini zaten yapmıyor demektir
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.