Orijinalini görmek için tıklayınız : 4 Ekim 2015 Körfez Drag Aktivitesi izlenimleri
4 ekimde Körfez Pistinde düzenlenen aktivitede XM3 ün eksiklerini gördük.
3 kere 0-100 kmh 2,9 saniye yaptıktan sonra dört çeker sistemde arıza oluştu.
AWD dışında diğer eksiklerimizi görebildik.
Carpe Diem Drag aktivitesi ve benzeri drag aktivitelerinin artmasını diliyorum.
Yolda otobanda test etmek çok tehlikeli, ne kadar fazla drag aktivitesi olursa o kadar fazla test yapabiliriz.
Organizasyonu düzenleyen Alper Bey'e teşekkürler. Yarışa katılmadan testleri bitirip gidene kadar geçen sürede bize yardımcı oldu. Teşekkürler Alper Bey :)
Allah nasip ederse eksiklerimizi giderip 1o ekimde Konya'ya gitmeyi planladık.
Bu daha başlangıç çok daha iyi olacak inanıyorum mert. Video yok mu ?
halilcakir
05-10-2015, 19:27
https://www.youtube.com/watch?v=5ciogojz3DM
Mehmet Gazihan
06-10-2015, 08:24
https://www.youtube.com/watch?v=5ciogojz3DM
Bir önceki kalkış çok iyiydi, 2.vites gelmedi
XM3 ün bu durumu dahi bizi ümitlendirdi,
Allah yardımcınız olsun..
Konya da izlemek nasip olur inş çok merak etiğim bi araç Allah utandırmasın
TanerErbay
06-10-2015, 11:20
Aractan beklentiler herkezde coktu
umarim sikintilari giderir ve yakin zamanlarda cok güzel süreler cikartirsin
by_hayali
06-10-2015, 11:44
bir kalkışta 2 ye atınca araba yamuldu direk, izmitte o şekilde tutunabiliyorsa bence konyada sorun çıkmaz ise güzel süreler gelebilir.
başarılar :)
Kolay gelsin.
Benden de bir foto..
http://i.hizliresim.com/vRokNR.jpg (http://hizliresim.com/vRokNR)
Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Rabbim daha güzellerini sizlere nasip eder inşallah.
XM3 üzerinde iki kişi çalışıyoruz. Cem ve ben. İkimiz de mühendis değiliz. Test yaparak eksiklerimizi, hatalarımızı düzeltmeye çalışıyoruz.
Körfez testi sonrasında transfer kutusundaki balataların aşınma sonucu sıyırdığını tespit ettik. Balatalar daha önceden aşınmış, Körfez'de aşırı ısınıp tutmaz hale gelmişler. Hamd olsun yedek balatalar var, monte ettik. Ancak yedek balatalar da bir süre sonra sıyıracak ve ön aksa "istediğimiz kadar" tork aktaramayacağız. Çözüm transfer kutusu için sürtünme kat sayısı daha yüksek balata ürettirmek.
Bundan önce DSS marka ön aks kırıldı, kalkış anında kırıldı, büyük bir kazayı Rabbimin yardımıyla ucuz atlattık. Kendi aksımızı sıfırdan kendimiz imal ettik. Akslardan sonra şimdi transfer kutusunu arızalandı. Transferi güçlendirince yürüyen aksamın başka parçaları bozulacak. Zincirin en zayıf halkası kırılacak.
Yolda otobanda test yapmıyoruz, sadece pistte test yapıyoruz. Körfeze süre almaya gitmedik, Konya'ya da süre almaya gitmiyoruz. Önümüzdeki 8 ay "test ve tune" denilen süreç olarak geçer, aracın her ayarının adım adım "oturacağı" süre demek daha doğru olur.
Resim için teşekkür ederim.
Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Rabbim daha güzellerini sizlere nasip eder inşallah.
XM3 üzerinde iki kişi çalışıyoruz. Cem ve ben. İkimiz de mühendis değiliz. Test yaparak eksiklerimizi, hatalarımızı düzeltmeye çalışıyoruz.
Körfez testi sonrasında transfer kutusundaki balataların aşınma sonucu sıyırdığını tespit ettik. Balatalar daha önceden aşınmış, Körfez'de aşırı ısınıp tutmaz hale gelmişler. Hamd olsun yedek balatalar var, monte ettik. Ancak yedek balatalar da bir süre sonra sıyıracak ve ön aksa "istediğimiz kadar" tork aktaramayacağız. Çözüm transfer kutusu için sürtünme kat sayısı daha yüksek balata ürettirmek.
Bundan önce DSS marka ön aks kırıldı, kalkış anında kırıldı, büyük bir kazayı Rabbimin yardımıyla ucuz atlattık. Kendi aksımızı sıfırdan kendimiz imal ettik. Akslardan sonra şimdi transfer kutusunu arızalandı. Transferi güçlendirince yürüyen aksamın başka parçaları bozulacak. Zincirin en zayıf halkası kırılacak.
Yolda otobanda test yapmıyoruz, sadece pistte test yapıyoruz. Körfeze süre almaya gitmedik, Konya'ya da süre almaya gitmiyoruz. Önümüzdeki 8 ay "test ve tune" denilen süreç olarak geçer, aracın her ayarının adım adım "oturacağı" süre demek daha doğru olur.
Resim için teşekkür ederim.
Test videoları var yalnız aracın otobanda? Yalnış anladım okuduğumu galiba. Özel bir proje tebrik ederim, süresini merak ediyorum pistte.
https://www.youtube.com/watch?v=en-fiBAsF4I
https://www.youtube.com/watch?v=dNcF5bBn468
yusufcan_k
06-10-2015, 15:27
Test videoları var yalnız aracın otobanda? Yalnış anladım okuduğumu galiba. Özel bir proje tebrik ederim, süresini merak ediyorum pistte.
https://www.youtube.com/watch?v=en-fiBAsF4I
https://www.youtube.com/watch?v=dNcF5bBn468
abi sanırsam o aks kırılmasından sonra yapılan testler için söylenmiş bir cümle :)
Test videoları var yalnız aracın otobanda? Yalnış anladım okuduğumu galiba. Özel bir proje tebrik ederim, süresini merak ediyorum pistte.
https://www.youtube.com/watch?v=en-fiBAsF4I
https://www.youtube.com/watch?v=dNcF5bBn468
Otoban değil, yol diyelim. O testin dışında yola çıkartmadık, çıkartmıyoruz.
Low-Rider
06-10-2015, 20:48
https://www.youtube.com/watch?v=SVHihsJ-Iuw
ghibli06
06-10-2015, 21:06
Mert inşallah araba bu kondüsyonda devam eder, gelişimini de pistte yapar... sakın kırma 1 senen gidiyor sonra :)
Eşleştirmek icin söylemiyorum yanlış anlamayın tamamen merakımdan soruyorum bu sorularımı. Launch kontrol yok mu bir de arka tekerlere güç daha mı fazla gidiyor ?
https://www.youtube.com/watch?v=SVHihsJ-Iuw
Elinize sağlık.
Mert inşallah araba bu kondüsyonda devam eder, gelişimini de pistte yapar... sakın kırma 1 senen gidiyor sonra :)
Abi bu iş kırılmadan olmuyor.
Eşleştirmek icin söylemiyorum yanlış anlamayın tamamen merakımdan soruyorum bu sorularımı. Launch kontrol yok mu bir de arka tekerlere güç daha mı fazla gidiyor ?
Yanlış anlaşılacak bir sorunuz yok, sorularınız normal.
Launch control var. Kalkmadan önceki 5-6 saniyeyi dinlerseniz basınç oluşuyor.
Kalkar kalkmaz güç öne gidemiyor, gücü öne aktaran transfer kutusundaki balatalar hem aşınmış hem de yanmış.
Yo basınç oluşuyor sesten anlaşılıyor onda sıkıntı yokta yavaş yavaş doldurup öyle fırlıyor gibi geldi. Launch aklımızda hep çata pata olarak kaldığı icin farklı geliyor olabilir. Konya'da izlemek nasip olur insallah. Allah emeklerinizi boşa çıkarmasın
Bir önceki kalkış çok iyiydi, 2.vites gelmedi
XM3 ün bu durumu dahi bizi ümitlendirdi,
Allah yardımcınız olsun..
Amin cümlemizin.
Aractan beklentiler herkezde coktu
umarim sikintilari giderir ve yakin zamanlarda cok güzel süreler cikartirsin
Teşekkürler. Beklentimiz şu anda düşük. 8-10 ay aracı test edip geliştirmek....
Konya da izlemek nasip olur inş çok merak etiğim bi araç Allah utandırmasın
Teşekkürler.
Yo basınç oluşuyor sesten anlaşılıyor onda sıkıntı yokta yavaş yavaş doldurup öyle fırlıyor gibi geldi. Launch aklımızda hep çata pata olarak kaldığı icin farklı geliyor olabilir. Konya'da izlemek nasip olur insallah. Allah emeklerinizi boşa çıkarmasın
Launch control'ün farklı modelleri var.
"Çata pata" dediğiniz ateşlemeye rötar verip yapılan sistem.
"transbrake" sistemi. Şanzuman motordan aldığı gücü şafta aktarmıyor, bütün güç tork konvertöründe kalıyor, basınç oluşuyor. Bizdeki sistem transbrake sistemi.
İki sistemin artı ve eksileri var.
Güzel dilekleriniz moral verdi, ağzınıza sağlık.
Maşallah araçta ciddi güç olduğu belli canlı canlı gördüm kendimce inceledim. İlk kalkışı idi sanırım baya iyi kalktı ama 2 ye atmadı sanırım. Ama potansiyelini gösterdi. Yanlız %100 alkol mü kullanıyorsunuz start anında inanılmaz bir keskin bir koku ile zehirlendik resmen. Duman olmadığı için kimse bişi anlamadı. Hem genizlerimiz hem gözlerimiz oldukça kötü oldu. Anons sistemi olsa bunun mutlaka anons edilmesi gerekiyor herkesin önlemini alması için.
konya ya gelme sebeplerimden birisi ALLAH esirgesin çok güzel oluyor eksikler giderildikce konyada görüşmek üzere başkan
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.