Orijinalini görmek için tıklayınız : 97 1.4 civic headers + hava filtresi
Arkadaslar oncelikle herkese iyi forumlar diliyorum..
97 model 1.4 civic aracimiz icin kolları sıvadık
Durumumuz musait oldukca specler eklemeyi dusunuyoruz
Baslangic olarak hava filtresi ve headers a karar verdik
Hava filtresi olarak simota big tube onerdi bazi arkadaslarimiz suanda dusuncemiz o yonde headers olarak da 4-2-1 dusunuyoruz ancak bu noktada sizin farkli tavsiye ve onerilerinize acigiz ozellikle ayni arac kullanicilarinin fikirlerid e onemli benim icin tahmini tutarlarıi da soyleyebilirswniz cok sevinirim
Bu arada headers i kimden nereden temin edebilliriz aracin fotolarini da paylasacagim yakin zamanda ins
Simdiden tesekkur ederim
-Murat Özcan-
07-10-2015, 18:41
Bende'de Honda Civic varken bu şekilde başlamıştım,Simota Big Tube Carbon almanı tavsiye ederim güzel bir sesi var ve aracıda rahatlattığını düşünüyorum. Headers olarak ben 4-2-1 düz boru ufak bir susturucu şeklinde bir değişim yapmıştım son susturucuda varex takmıştım inanılmaz bir ses ve güzel bir gidiş sağlamıştım hey gidi günler..
sansar34
07-10-2015, 18:44
yanlış hatırlamıyorsam forumda okumuştum 4-2-1 yerıne 4-1 headers alt devirlerin daha iyi olmasını sağlıyormuş.
konuya honda üzerine daha bilgili ve deneyimli büyüklerim görürse yardimci olurlar fikir verirleri
iyi forumlar.
-Murat Özcan-
07-10-2015, 18:54
yanlış hatırlamıyorsam forumda okumuştum 4-2-1 yerıne 4-1 headers alt devirlerin daha iyi olmasını sağlıyormuş.
konuya honda üzerine daha bilgili ve deneyimli büyüklerim görürse yardimci olurlar fikir verirleri
iyi forumlar.
Doğru biliyorsun öylede bir seçeneği var tabiki. Herkesin istediği sonuca göre kullandığı ürünü değişiyor..
bymurat___61
07-10-2015, 19:02
O hava filteresınden guc artısı felen beklentısı olmasın belkı 1 yada 2 hp ya cıkar ya cıkmaz. Ama artısı cok guzel bır ses elde edersın. Headersa gelecek olursan ust devırlerın gayet canlanır.
Civicde filtre gayet guzel tasarlanmıs. FAbrıkasyon tasarım zaten gayet.
Bu iki urune verecegın parayla 1.6 ies emmesıne gecısş yaparsan daha verım alırsın.
sansar34
07-10-2015, 19:06
banada kalırsa açık hava filtresi sadece sesden baska bir anlamı yok zaten headers alıyorsunuz boşa paranızı ona harcamayın.
eğer illede ses olsun diyorsanız hem performans hemde sesi etkileyen ITB kit ler var kullanılabılır gaz tepkımen artar ve gayette tatmınkar bir ses alırsın
bymurat___61
07-10-2015, 19:10
Hoha bom bos 1.4 is ıcın itb onerıyorsunuz. Allah aşkına yorum yaparken araştıralım. İtb atmosferık bır araca tabırı caızse tepe gırtlak araca yapılacak olan en son seydir. Bunun yazılaımlan desteklenmesı .....felan fılan uzarr gıder.
Arkadasın konusu sapmasın. Bu arada 1.6 ies sahıbıyım.
sansar34
07-10-2015, 19:40
Hoha bom bos 1.4 is ıcın itb onerıyorsunuz. Allah aşkına yorum yaparken araştıralım. İtb atmosferık bır araca tabırı caızse tepe gırtlak araca yapılacak olan en son seydir. Bunun yazılaımlan desteklenmesı .....felan fılan uzarr gıder.
Arkadasın konusu sapmasın. Bu arada 1.6 ies sahıbıyım.
bilgi ve deneyiminiz benden daha çok olabilir ama bende yurt dışındakı forumlarda yapılan uygulanana videoları ile gördüğüm şeyi burada arkadaş ile paylaşıyorum bu uygulamalara karar verecek en son kışı odur. sizin gibi bende fikrimi beyan ettim.
Redfish16V
07-10-2015, 20:48
1.4İs sahibi olarak araştırmalarda bulundum bende ama sonunda vazgeçtim hacim v.b sebeplerden :) İes emme-Headers-Filtre .vb diye liste uzar.Maddi ve bilgi olarak çok imkanım olsaydı şu videoyu hedef alırdım;
https://www.youtube.com/watch?v=lia19fghjpQ&list=LL5-RBwd-u-YNUM2P20XJYtA&index=13 Gerçi specler ne bilmiyorum açıkcası
yanlış hatırlamıyorsam forumda okumuştum 4-2-1 yerıne 4-1 headers alt devirlerin daha iyi olmasını sağlıyormuş.
konuya honda üzerine daha bilgili ve deneyimli büyüklerim görürse yardimci olurlar fikir verirleri
iyi forumlar.
Doğru biliyorsun öylede bir seçeneği var tabiki. Herkesin istediği sonuca göre kullandığı ürünü değişiyor..
Tam tersi 4-2-1 le alt devirler daha iyi olur
Bn bu konuları 5 sene önce honda techte cok arastırdım boşa masraf etmeyin dıyevegım odur
Bende'de Honda Civic varken bu şekilde başlamıştım,Simota Big Tube Carbon almanı tavsiye ederim güzel bir sesi var ve aracıda rahatlattığını düşünüyorum. Headers olarak ben 4-2-1 düz boru ufak bir susturucu şeklinde bir değişim yapmıştım son susturucuda varex takmıştım inanılmaz bir ses ve güzel bir gidiş sağlamıştım hey gidi günler..
Öncelikle yorumunuz icin tesekkur ederim aracin tahmini hp kazancini olcebilmis miydiniz acab
1.4İs sahibi olarak araştırmalarda bulundum bende ama sonunda vazgeçtim hacim v.b sebeplerden :) İes emme-Headers-Filtre .vb diye liste uzar.Maddi ve bilgi olarak çok imkanım olsaydı şu videoyu hedef alırdım;
https://www.youtube.com/watch?v=lia19fghjpQ&list=LL5-RBwd-u-YNUM2P20XJYtA&index=13 Gerçi specler ne bilmiyorum açıkcası
Gönül ister ki daha iyilerini daha hızlılarini yapalim :D
Yapariz da insallah birgun :)
bymurat___61
08-10-2015, 12:32
Öncelikle yorumunuz icin tesekkur ederim aracin tahmini hp kazancini olcebilmis miydiniz acab
Bu tarz kucuk ışlemler genelleıklen olçulmez. Ama oyle 10 hp gıbı bırseyler cıkmaz ortaya. Max 4 5 hp alınabılır. Oda guzel bır ekzos tsarımıylan. 4 5 beygırden zıyade ust devırlerdekı torkun tepeye tırmanısındakı ıyıleştirmeler alıcagaınız 3 4 hp den daha guzel sonuclar verıcektır.
Dıkkat edın bazı aracçlar bırı x beygır. Digeri de aynını hacım x +15 beygır. Agırlıkları aynı ama yola cıktıgında X beygırlık arac onde oluyor.
Nasıl yorumlamammız gerekıyor dıye sorucak olursanız x+15 lik uretıcı x beygırlık bır arac ureticisinden daha ıyı bır sonuc cıkaramamıs. Ama bu araba daha guclu aynı kılo 15 hp fazlası var deyıp. Bilinçli olmayan kullanıcılar tarafından tercıh edılebılır.
Anladim peki arkadaslar sonrasinda ileriye dönük tavsiyeleriniz nelerdir ?
Bir de piyasadaki cogu headers tayvan mali (dc sports vs almiycaksak) bu konuda headers alirken dikkat etmemiz gereken hususlar nelerdir
İkisi içinde amacın sadece var demek için takmak değilse boşuna masraf etme,
Aracının motorda bakım yapılması gereken bütün parçalarını yenile potsuz 48mm düz boru oem son susturucu takman yeterli olacaktır.
aodabasi
09-10-2015, 21:28
İkisi içinde amacın sadece var demek için takmak değilse boşuna masraf etme,
Aracının motorda bakım yapılması gereken bütün parçalarını yenile potsuz 48mm düz boru oem son susturucu takman yeterli olacaktır.
bende 1.4is kullanıcısıyım hb olmasından dolayı yürümesini çok isteyenlerdenim fakat yorumlarda olduğu gibi bi etkisi yok bende sırf merakımdan filitre yaptım sesi güzel ama çokta abartılı bi ses almadım belki kitden dolayıdır.o yüzden egzos yapmak istiyorum dediğiniz ölçüde nasıl bi ses alırım
Sti_Ozan
09-10-2015, 21:57
bende 1.4is kullanıcısıyım hb olmasından dolayı yürümesini çok isteyenlerdenim fakat yorumlarda olduğu gibi bi etkisi yok bende sırf merakımdan filitre yaptım sesi güzel ama çokta abartılı bi ses almadım belki kitden dolayıdır.o yüzden egzos yapmak istiyorum dediğiniz ölçüde nasıl bi ses alırım
Oem son susturucuyla,bu unal turanin sekli,ciz diye ses cikaran egzoz sesi oluyodu diye biliyorum :D sesi gicik falan ama bana hojdir :D
3000 üstü cızırtılı ses olur 90 hp arabanın çok bağırmasına gerek yok bence
aodabasi
09-10-2015, 22:09
3000 üstü cızırtılı ses olur 90 hp arabanın çok bağırmasına gerek yok bence
Bende aynı fikirdeyim yırtarcasına veya çok zırıltı sevmiyorum üstündeki boru ölçüsü nedir direk orta iptali yığdrma veya canlandırma farkı gösterir mi?
muratbalci
09-10-2015, 23:05
Yapılabilecek en verimli mod son dişli değişimi ile şanzıman oranını kısaltmak. Memlekette bulması biraz zor oluyor ama civic ef lerin 1.3 olanlarında 4.43 oranlı çıkıyor yada after market ürünlere bakın. Belki ikinci el bulunabilirse birkaç sene önce bladerk Erkut un ürettiği 4,928 son dişli de ilaç olur. Bence gerisi boş, hele ki varex egzos veya free flow egzos takıp aracı hepten zayıflatmayın. Bir sıralama yapmak gerekirse şanzıman, 4 2 1 headers, kat iptali, ies emme. İes emme ye bağlı olarak hava filtresi değişimi de gerekir ama öncelik olarak hava filtresi havaya para demek. Hem alırken, hem kullanırken.
Benden size bir dost tavsiyesi fazla masraf etmeden 1,4 motorun ekonomik yönünün tadını çıkarın. Hızlı bi araba isterseniz vti gti vts türü araçlara yönelin 1,4 yürütmek için yapacağınız masrafla çok rahat hızlı bi araç alabilirsiniz.
bymurat___61
13-10-2015, 17:39
Eger amac ses akustıgı deılde yurumek ıse , Kesınlıkle ooooo up uzun sanzumanı kısaltmak. DAha 1.4 is de uzun sanuzmanı olan 1.4 araba yok. Fransız aracçlarının oranı gıbı oranarı yaklayablırsn zaten. Gayet 1.4 lerarasında cıddı ıyı yuruyecektır. Performas serısı olmayan (D serısı de performans serısı deıldır) hmen hmen butun 1.6 larla yurursun. (iesın stok halı gıbı olur dıye tahmın edıyorum) oda yeterlıdır.
O fınnallerden bulursak banada lazım onlardan.
Kaç gündür bu konuda benimde aklımda forumu karıştırıyorum, dün nette denk geldim short shifter aldım vites oranını kısaltmak için.. Komple potsuz düz boru,4-2-1 headers, sona el yapımı varex tarzı eksoz takcağım birde, simota bigtube aman aman bir fark olmayacak farkındayım ama bakalım :)
canozgur106
13-10-2015, 18:22
Forumda konusu olan aracımda söylenenlerin tamamı vardı İes emme hariç gayetde keyifliydi öyle çok başa harcamış olmasın 4.40 Si şanzuman vardı üzerinde Tr de 2 adet civicde olan 1.6 ieslerin 2-3 boy gerisindeydi yani heves etmişken yap onunda tadını al zaten masraf etmeyi göze almışsın..Sadece iyi araştır parça temininde hem garantili hem sağlam ürün alabilmek adına..
En büyük ilaç kısa olacaktır ,
si şanzıman direk oldumu kadran vs varmı izleyebileceğimiz :)
benim aracımdada ies emme ,safc2.4-2-1 headrs.51 boru 51 orta vti son var şuan , sonda ss varken 113,9hp dyno vardı keyifli tabi ama şanzıman gereksiz uzun , yakıt tüketiminden çok memnunum:) kısa olsa gidişi çok değişir :icon_tup:
Keyif senin çok masraf yapmadan 4-2-1 headers bulunabiliyor aracın rahatlar hatta crx headers daha uyguna bulabilirsin:icon_tup:
bymurat___61
14-10-2015, 10:22
1.4 hondolar 1.6 ieslerin en zayıf noktaalrı gereksız uzun sanzumanları. Sİ sanzumanlı kadaran vıdeosu olursa cok makbule gecer.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.