Orijinalini görmek için tıklayınız : Headers meselesi
İnanın bir sürü konu yazı çizi vs var ama kesin ve bet bir sonuca ulaşmış değilim daha,şu facebooktaki grupta sürekli koşturan füme ies sahibi benim:o aracım şuanda zirve noktada diyebilirim,bir sürü araçla denedim bir sürü araçla karşılaştırdım,speclerim simota bigtube,shortshift eksoza gelince kat orta iptal (bu arada 51mm boru var) sonsusturucu ağar eksoz oem takılı yaklaşık 6-7 ay önce sıfır aldım,şimdi tanıdığım herkeze soruyorum faydası var diyende var sakın takma geri düşürür diyende var :rolleyes: sizce bir tık daha ilerlemem için 4-2-1 hıdırs takmalımıyım ?? Yoksa bunu takıp aracımı gerimi düşürürüm :confused: lütfen bu hıdırs meselesinde ciddi yardıma ihtiyacım var :(
Geri neden düşürsün ? Egzoz gazı daha rahat tahliye olucaktır. Kesinlikle takmalısın.
Headers - 51'lik düz boru - Oem Son Susturucu yanlız alt devirler için ortaya spor tip susturucu takabilirsiniz
Bu sıkıştırma vs muhabbetleri kafamı karıştırdı :) şehir içinde max yaptığım sürat 80-90kmh alt devirler pekte önemli ama rollde üst devirler farkedecekse hıdırs alırım
Tam anlamadim ama son susturucunuz orjinal sanirim gerekli sıkıştırmayı son susturucu saglayacaktır , 4-2-1 headers takmaniz size yarar saglar
bymurat___61
08-10-2015, 22:35
Bende cok kaynak arastırdım, İes sahıbıyım bende: Kalıteli bır 4 2 1 headers cok fazla sıkmayan orta susuturucu ve sona oem susturucunun en ıyı olabılecegı sonucuna vardım. Ama bu orta susturucunun kata yakın mı? yoksa orjınal orta yerınde mı ? yoksa kat ile orta yerinde mi? olsa en ıyı verımı alabılıriz işte bu konularda bırazcık endilerim var.
Sonuclarını burada paylaşırsan cok memnun olurum.
Orta yerine takılır ama sen taktırma önce bi headersini tak ve kullan hissedersen eksiklik o zaman ortayada tüp konur :) Orjinal son olduğu için o gerekli sıkıştırmayı yapabilir gerek kalmaz
bymurat___61
09-10-2015, 13:49
Orta yerine takılır ama sen taktırma önce bi headersini tak ve kullan hissedersen eksiklik o zaman ortayada tüp konur :) Orjinal son olduğu için o gerekli sıkıştırmayı yapabilir gerek kalmaz
Bunu deneme yanılma yontemıyle malıyetlı bır sekılde zaten oturtabılırız. Bizim burdakı amacımız hesabı kıtabı varmıdır?
Orta susturucunun ileriye veya gerıye kaydırmak susturucunun giriş cıkış basıncçlarını nasıl etkıler ?
Bu etkı genel verıme nasıl etkı eder?
Aynı zamanda bırım zamanda egzozsdan boşalmamız gereken gazın mıktarını nereden bılecegız? Sonucta emdıgımız havanın max ve mın noktaları bellı ?
headers geri düşürür muhabbetide yeni türedi anasını satim.bende vti a takacam geri düşürür diyip duruyorlar
1.4 is varken yaptığım en mantıklı şeydi headers takmak.kesinlikle tak bariz fark görürsün
PiscocuK
09-10-2015, 14:29
bi ara motoru boşaltır sıkıştırma adına bişi kalmaz da diyorlardı :)
bana da vti da 4-2-1 geri düşürür diyorlar. Zaten kaliteli headers yok (2.el piyasada) benimde kafam karışık.
bymurat___61
09-10-2015, 21:00
Konuyu 1.6 ies sahıbı olarak cıddı takıp ediyorum. Bu konu hakkında teknık bılgısı olan paylaşırsa memnun olacagız.
Konuyu 1.6 ies sahıbı olarak cıddı takıp ediyorum. Bu konu hakkında teknık bılgısı olan paylaşırsa memnun olacagız. sorunda ordaya zaten tecrübeli deneme/yanılma yapanlar hep sus pus,bizim insanımız birşey buldumu tecrübe ettimi kimse ile paylaşmaz sanki dünuada sadece kendisin bildiğini zanneder,anlaşılan alıcaz 200-250tl arası hıdırs kendimiz tecrübe edicez,şuanda aracımı iyi biliyorum hangi devirde nasıl davrandığını taktıktan sonra artısı olurmu olmazmı görücem,kimse hondasına hıdırs takmamış ;)
headers geri düşürür muhabbetide yeni türedi anasını satim.bende vti a takacam geri düşürür diyip duruyorlar
1.4 is varken yaptığım en mantıklı şeydi headers takmak.kesinlikle tak bariz fark görürsün
hahahah kim diyor headers geri düşürür vti'da bide ?
Bu arada ies'çi arkadaşım bence sona 51'lik freeflow bir eksoz koy ortaya ise sport tip susturucu tak
canozgur106
10-10-2015, 08:19
Headers geri düşürecek olsa neden araçlar Feh şekilde sağlıklı olsun ve böyle binilsin ki headersı takarsın aracın rahatlar bu kadar basit yani tahliyedir işin aslı o yüzden sen 4-2-1 yada 4-1 tak hatta bunu araştır hangisi daha verimli olur aracımda diye..Kafan şimdi daha fazla karışacak:D
Hahaha tabi birde 421 ve 41 meselesi var ben şok :D
bymurat___61
10-10-2015, 18:51
Hahaha tabi birde 421 ve 41 meselesi var ben şok :D
Yok o konuda endısen olmasın 4 2 1 olmalı nedenıne gelıcek olursak zaten katın iptal.Alt devırler ıcın bıraz olsun back presura ıhtıyacın olucak. Dıkakat edersen cok cok dolu araclarda 4-1 kullanılmakta.
Performans odaklı butun urunlerınde cogu 4 2 1. Aynı zamanda fabrıkasyon tasarımdanda cok uzaklaşmamıs olucagız. Ama bu headers kalıtelı bır yalıtım malzemesıylen kaplanıp kaput altı sıcaklıgının azaltmaktan yanayım aynı sekılde.
İes'e ve 1.4'e vtec 2'ye 4-2-1 Headers takılır tecrübeyle artısı olmasa yazmayız hiç düşünme 4-2-1 i tak
silent furious
10-10-2015, 21:16
1.6 ies de airmassın 4-2-1 seramik kaplama headersını kullandım o arabada yaptığım en mantıklı hareketti vtı da megan racing 4-1 kullanıyorum memnunum
Yardımcı olan kişilere çok teşekkür ederim :) cevaplardan anladığım kadarıyla artısı oluyo:o 421 hıdırs 51araboru ve son oem kullanıcam
canozgur106
11-10-2015, 14:08
Yardımcı olan kişilere çok teşekkür ederim :) cevaplardan anladığım kadarıyla artısı oluyo:o 421 hıdırs 51araboru ve son oem kullanıcam
Reçete bu olsun:)
bymurat___61
11-10-2015, 14:22
Sonucçları paylaşırsan memnun olucagım.
Neden oem son susturucu abi ? O zaman ses alamıyoruz değil mi :)
canozgur106
17-10-2015, 19:23
Neden oem son susturucu abi ? O zaman ses alamıyoruz değil mi :)
Oem sonda sıkıştırma iyi olur ama ses olmaz..Hem sıkıştırma hem ses içinde ya orjinal 51mm giriş yuvarlak ağız olan Ss yada yine orjinal 51 mm girişli Hks hi Power kullanılmalıdır.
Ferhatpower
18-10-2015, 23:05
4 2 1 de altlar 4 1 de üstler canlı olur
Headers performansı düşürüyormuş muş mışta miş miş miş mişş :D
Headers aracınızın egzozu daha rahat tahliyesine böylelikle performansta diğer ekipmanlar ile orkestra şefi gibi çalışmakta .
El birliğiyle 421 takıcam :) yardımcı olan kişiler çok çok sağolun:o biraz zaman alabilir ama sonucu konuyu güncelleyerek haber ederim :).
Ben clio rs de 182 lik 4-2-1 taktim dyno da 3 hp dustum yolda denemedim.sesi guzel oldu ama :) sonrasinda egzantrik taktik gelmesi gerekende fazla güç geldi :) karısik isler.
Aracın motor yapisina ve speclere gore degisir brnce bu durum.kesin soyledir yada boyledir demek zor. Bide headersin yapisida onemli tabi. Iki farkli dizayda 4-2-1 yara 4-1 headerstan fari sonuclar cikabilir.
canozgur106
20-10-2015, 14:41
Ben clio rs de 182 lik 4-2-1 taktim dyno da 3 hp dustum yolda denemedim.sesi guzel oldu ama :) sonrasinda egzantrik taktik gelmesi gerekende fazla güç geldi :) karısik isler.
Aracın motor yapisina ve speclere gore degisir brnce bu durum.kesin soyledir yada boyledir demek zor. Bide headersin yapisida onemli tabi. Iki farkli dizayda 4-2-1 yara 4-1 headerstan fari sonuclar cikabilir.
İbo sen kitap yazsan 3-4 baskı satılırdı dediklerin doğru her zaman aynı sonucu vermeyebilir ama genel anlamda artısının olduğu tecrübelerle sabittir.Sese olan etkisi nettir ama:)
öncelikle header"s" degil dogrusu "header" . Eger aracınız V motorsa ozaman headers ınız olabılır. aracınıza 1 adet taktıgınız ıcın "header" dogru tabırdır.
Aracınızda kullangınız malzemeler neler ? Motorunuz stock mu yoksa aftermarket urunler kullanıldı mı ?
Sıkıstırmanız nedır ? Egztrık lıft degerınz nedır ? Kac devır donuyorsunuz ? Emme manıfoldu var mı ? Gaz kelebegı var mı ? Enjektor var mı ? Port polıshed var mı ? Kapalta taslama var mı ? Ince conta var mı ?
Sen hıcbırsey soylememıssın yardım beklıyorsun. "dr benım basım agrıyo ılac yaz" olmus :) .
Ahmet
Abi inan hiçbişey yok, konunun en başındada yazdım,güzel bir hava alan bir simota bigtubem ve shortshiftim var ,kat ile orta iptal son oem bu kadar spec :) :) birkaç haftaya şanzıman kısaltma projem var inşallah :) bir tık daha üst devirleri daha rahat dönmek için takmalımıyım header ?? Aracımda lpg yok,hiç takılmadı daha önce hiçbir işlem görmedi bildiğimiz stock d16y4 :)
Abi inan hiçbişey yok, konunun en başındada yazdım,güzel bir hava alan bir simota bigtubem ve shortshiftim var ,kat ile orta iptal son oem bu kadar spec :) :) birkaç haftaya şanzıman kısaltma projem var inşallah :) bir tık daha üst devirleri daha rahat dönmek için takmalımıyım header ?? Aracımda lpg yok,hiç takılmadı daha önce hiçbir işlem görmedi bildiğimiz stock d16y4 :)
4-2-2-1 header alıp takabılırsın tabi ki faydasını goruceksın. bıraz daha bısıler kıpırdasın dersen kapak polished yaptırıp(portları genişletmeden) 0.3 taşlatırsın ecu alıp ayar yaptırabılırsın.
Bende aynı durumdaydım.
Oem headers, 51'lik boru, oem orta, vti son susturucu sistemine ek olarak 4-2-1 alsam mı? Almasam mı? Çok kararsız kaldım ve en son, bir arkadaşımdan uygun fiyatlı EG SI'nin 4-2-1 headersını bulunca kaçırmadım aldım ve kendim deneyerek görmeye karar verdim. 4-2-1' taktıktan sonra aracımın alt ve ortalar harika oldu müthiş bir güç hissi veriyordu ancak üstlerde durum aynı değildi. Bunun hissin sebebinin altlar ve ortaların fazla rahatlamasından dolayı olduğunu düşündük ama yinede tedbiri elden bırakmayalım diye orta susturucuyu söktürdük. Orta sökülünce üstler eskiye göre daha iyi oldu. Alt ve orta devirlerde ise öyle çok hissedilir bir kayıp yaşanmadı.
Bu kaybın yaşanmayışının nedenini de VTI son susturucudan olduğunu da ''sasuuke'' arkadaşımın IES'inin headers+51 düz boru+oem son susturucu sistemi alt devirlerde yetersizken son susturucusunu oem VTI sonu ile değiştirdiğimizde alt devirlerin güçlenmesiyle farkettik.
Diğer yandan afr değerlerim eskiye göre değişti, belki bu durum benim aracıma has olarak yaşanmış olabilir bilmiyorum ama afr'deki değerler eskiye göre yer yer zengin ve fakir olarak değişti.
US Performance'da Utku SELAMOĞLU yeniden bir yakıt ayarı yaparak optimum afr değerlerine ulaşmamızı sağladı.
Daha önce çok kez denediğim bir tane arkadaşım olduğu için onunla deneme yapmadan güç alıp almadığımızı söyleyemiycem ama bu haliyle altların ve üstlerin dengeli oluşuyla tatlı bir normal kullanım hissi verdiğini söyleyebilirim.
Hepsinden ziyade 50 tl ye takıp kullanıcam diye yola çıktığım headers işleminin bana 400 tl ye mal olması da trajikomik oldu. :o
1.6 ies için en güzel egsoz sistemi 51'lik düz boru+orta tüp susturucu+performans son susturucu(tercih sizin vanalı tavsiye ederim:)) headers olarak da 4-2-1 en iyisi bence.Bende 14.iS'imde Airmass'ın 4-2-1'ini kullanıyorum gayet memnunum.VTi için herkes 4-1 tavsiye ederken bize 4-2-1 diyolar sebebini araştırmak lazım ama sonuç olarak durum bu.
İzzet Göçmen
11-09-2016, 20:36
Up diyorum.
1.4İs te
4.2.1 Heardes Ss kullanıyorum tatminkar :) tabi bu göreceli bi kavram
Ucanadamyoktur
17-09-2016, 00:57
Madem konu hortlatılmış bende sorayım :)
1.6 vvti corolla kullanıyorum araçta büyük emme kelebek simota filtre 51lik düz boru ve oem son susturucu var (orta ve kat yok). Aracın üzerinde oem 42lik 4-1 header var bunu 51lik 4-2-1 yapmak mı 51lik 4-1 yapmak mı mantıklı olur ?
Madem konu hortlatılmış bende sorayım :)
1.6 vvti corolla kullanıyorum araçta büyük emme kelebek simota filtre 51lik düz boru ve oem son susturucu var (orta ve kat yok). Aracın üzerinde oem 42lik 4-1 header var bunu 51lik 4-2-1 yapmak mı 51lik 4-1 yapmak mı mantıklı olur ? kardeşim ben iyi araştırdım,benim araç için yani ies en yygunu 421 karar kıldım,bir sürü dyno pdf va falan inceledim 41 header 7000+ rpm dönen ve daha güçlü araçlar için kullanıldığını gündelik kullanım 7000rpm altı ve güç olarak dahada az araçlar üçin en uygunu 421 miş benim görüşüm bu şekilde :)
Ucanadamyoktur
17-09-2016, 20:47
kardeşim ben iyi araştırdım,benim araç için yani ies en yygunu 421 karar kıldım,bir sürü dyno pdf va falan inceledim 41 header 7000+ rpm dönen ve daha güçlü araçlar için kullanıldığını gündelik kullanım 7000rpm altı ve güç olarak dahada az araçlar üçin en uygunu 421 miş benim görüşüm bu şekilde :)
İşte en büyük avantajınız sizin o toyotanın maşallahı var bilirsiniz hiçbir yerde yayınlayan yada header olayını deneyen bile yok hatta üstüne üstlük aftermarket parçalarımız Türkiye de bile aman aman yok :) 4-1 üst 4-2-1 alt ve orta devirler için biliyorum fakat aracın orjinali 4-1 bu çelişkiye düşürüyor beni araç 6650 kesiciye düşüyor maksimum 6600de vites atıyorum kimiside vitesi attığında 4000inin üstünde kalıyorsan direk 4-1 tak diyor bu header mevzusu harbi karışık iş :)
Redfish16V
17-09-2016, 21:11
İşte en büyük avantajınız sizin o toyotanın maşallahı var bilirsiniz hiçbir yerde yayınlayan yada header olayını deneyen bile yok hatta üstüne üstlük aftermarket parçalarımız Türkiye de bile aman aman yok :) 4-1 üst 4-2-1 alt ve orta devirler için biliyorum fakat aracın orjinali 4-1 bu çelişkiye düşürüyor beni araç 6650 kesiciye düşüyor maksimum 6600de vites atıyorum kimiside vitesi attığında 4000inin üstünde kalıyorsan direk 4-1 tak diyor bu header mevzusu harbi karışık iş :)
Gayet basit ercü :) Max gücü 5600-800lerde felan alıyorsun sanırım,senin ilacın 4-2-1 + 51lik hatta 48lik takıp işi noktalamak.Ortayada duruma göre küçük tüp susturucu takarsın :) 4-1 headers felan 4afenin işi değil..
Ucanadamyoktur
17-09-2016, 21:24
Gayet basit ercü :) Max gücü 5600-800lerde felan alıyorsun sanırım,senin ilacın 4-2-1 + 51lik hatta 48lik takıp işi noktalamak.Ortayada duruma göre küçük tüp susturucu takarsın :) 4-1 headers felan 4afenin işi değil..
6000 max güç 51lik var zaten kat ve ilk susturucu yok :) muhtemelen 4 2 1 olacak Emir :)
disturbed58
30-09-2016, 15:31
Astra h gtc z16xep motora uygulayan varmı ? Önerebileceğiniz kaliteli bir marka model varmıdır ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.