PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yüksek Basınçlı Pompa ve Enjektör Sorunu



forever06
14-10-2015, 19:10
Merhaba arkadaşlar, 2001 model mk2 marea hlx aracımın benzin pompası bozulmuştu bende parçacıdan yeni pompa alıp taktım . Parça 5 bar basınçlı. Yedek parçacı bunun uyacağını söyledi. Ancak son 2 aydır lpg de çalışırken yoğun bir benzin kokusu alıyorum ve aynı zamanda benzin de eksiliyor araçtan. Kokunun kaynağı enjektör bölgelerinden geliyor. Daha sonra öğrendim ki benzin pompası 5 bar değil 3.5 bar olmalıymış benim aracın versiyonunda. Enjektörlerin kataloğunda da 3 bar yazıyor. Şimdilik geçici olarak benzin pompasın iptal ettim 1 2 gün direk lpg de çalıştırıcam ve haftasonu Enjektörleri sökücem. Nasıl bir manzara ile karşılaşacağımı bilmiyorum komple yenilemek mi gerekir yoksa temizleme ve conta değişimleri ile hallolur mu fikir verirseniz sevinirim.

rekord2000
14-10-2015, 23:33
O ring conta vardır sanırım onları değiştiren yeter diye düşünüyorum. Enjektörlere bir sıkıntı vereceğini sanmam.

XSi
15-10-2015, 00:15
basinci pompa değil regülatör belirler.

benzin enjektoru rayi üzerindedir genelde motordan vakum hortumu baglanir.

vakum hortumunda yirtik kacak varsa veya regulatorun kendisi bozulmussa yakut basinci yuksek olduğunda benzin kokusu artmis olabilir.

3rk4n
15-10-2015, 00:54
Enjektörlerde işeme yapan olabilir.

forever06
15-10-2015, 19:46
benzin pompasını iptal ettiğim için direk lpg de çalıştırıyorum ve aracın çalışması düzenli bir hal aldı, sarsıntılar gitti, tahmin ettiğim gibi lpg de iken bile yanma odasına benzin veriyordu, lpg tesisatını kontrol ettirmiştim bir sıkıntı bulamadılar, regülatörü biliyorum ancak hortum bağlı değil bir tıpa ile kapatılmış, sonradan kapatılma gibi durmuyor kilitli bir tıpa var ağzında, enjektör kütüğünün sağına bağlı regülatör tarzı bi zımbırtı, cumartesi günü sökücem enjektörleri zaten pompa siparişi de verdim doğru pompayı da takıcam. Enjektörlere karbon temizleme işlemi uygulayıp teste sokucam kendim kaçırmaya devam ederse değiştiricez mecbur