Orijinalini görmek için tıklayınız : Cvt Şanzıman
Merhaba abilerim, kardeşlerim
Yeni bir araba alma arifesindeyiz. Ancak cvt şanzıman hakkında pek bilgimiz olmadığı için buraya konu açma gereksinimi duyduk. Düşündüğümüz araç 2012/ 2014
Model qashqai. 1.6 benzinli otomatik. Cvt şanzıman kullanılıyormuş. Forumda aradım şikayetçi olanda var olmayanda. Sizce nedir? Alıp sorunsuz kullanabilir miyiz ?
nissan micra cvt kullanıyorum sehır ıcınde mantıklı sarsıntısız ekonomık ayrıyetten sport tusuda bulunuyor nıssan cvt lerde alınabılınır ben tavsıye edıyorum
Çok teşekkürler, biz aslında kullanımdan ziyade, sağlamlığını merak ediyoruz. Çünkü arıza verdiği takdirde bir araba parasından bahsediliyor.
4TheReveNqe
16-10-2015, 07:52
eğer bütçeniz müsaitse 2014 yeni qashqai x-tronic tavsiye ederim. Cvt sıkıntılı diye biliyorum
Cvt şansıman en sarsıntısız ve iyi şanzımanlar arasında görünmekte Mini , Audi, Nissan , Toyata ve bir çok firma otomatik seçeneği olarak sunmakta , hızlanması birbakıma elektrikli motor gibi sessiz ve sarsıntısızdır yakıt ekonomisi sağlar ve ömrü diger otomatiklere göre daha uzun ömürlüdür nedeni ise bu sistemde 100 yakın plaka mevcut olup olası aşınmada belli oranda bir sorun yaşanmamaktadır diğer sistemlerde dişli mekanizması oldugunda arıza oranı daha fazla ve ömrü kısadır .
eğer bütçeniz müsaitse 2014 yeni qashqai x-tronic tavsiye ederim. Cvt sıkıntılı diye biliyorum
Teşekkür ederim, baktığımız araç 2013 model. İnşallah sıkıntısız bineriz.
Cvt şansıman en sarsıntısız ve iyi şanzımanlar arasında görünmekte Mini , Audi, Nissan , Toyata ve bir çok firma otomatik seçeneği olarak sunmakta , hızlanması birbakıma elektrikli motor gibi sessiz ve sarsıntısızdır yakıt ekonomisi sağlar ve ömrü diger otomatiklere göre daha uzun ömürlüdür nedeni ise bu sistemde 100 yakın plaka mevcut olup olası aşınmada belli oranda bir sorun yaşanmamaktadır diğer sistemlerde dişli mekanizması oldugunda arıza oranı daha fazla ve ömrü kısadır .
Çok teşekkür ederim. İşimize yarayacak bilgiler.
8.000rpm
17-10-2015, 16:29
Cvt agresifliği pek sevmez
Çok konforludur vites geçişi hissettirmez
Yumuşak kullanırsanız hiç sorun çıkarmaz
Tabii ilk defa otomatik kullanacaksanız tamamen durmadan n p r konumları arasında geçiş yapmayın
Vs vs
ozan gülle
17-10-2015, 16:34
Cvt toyota yaristeni sanzumanmi bizde 1000 motor yaris var gecisler biraz sarsintili ozellikle yokus cikarken kararsiz kaliyor
8.000rpm
17-10-2015, 18:12
Yaris m-m diye biliyorum
Cvt olmaması lazım
Cvt agresifliği pek sevmez
Çok konforludur vites geçişi hissettirmez
Yumuşak kullanırsanız hiç sorun çıkarmaz
Tabii ilk defa otomatik kullanacaksanız tamamen durmadan n p r konumları arasında geçiş yapmayın
Vs vs
Teşekkür ederim. Agrasif olarak kullanmayız. Sorun çıkarmayacağını söylemeniz çok iyi oldu. Daha öncede otomatik kullandık. O zaman sıkıntısız kullanacağız. Bakalım anlaştık bi arabayla :)
Cvt toyota yaristeni sanzumanmi bizde 1000 motor yaris var gecisler biraz sarsintili ozellikle yokus cikarken kararsiz kaliyor
Bende mmt diye biliyorum. Auris vardı bizde o da öyle. Birde dizel 1.4 mmt auris dik yokuşta çıkmadığıda oluyodu. Sıkıntısı varmıydı çözemedik.
Kullanırsınız,
arabayı seri kullanmak ya da performanslı kullanmak ile yanlış kullanmak arasında ince bir çizgi var.
Örneğin : Motor da çok sıkıştırılıyor testlerde ama motor yağ sıcaklığı 90 dereceye geldikten sonra. ilk çalıştırma anında 8000 devir döndürülmüyor.
Yağa da müsaade etmek lazım bir yağlasın bir yüzeye yapışsın vs vs..
Nissan CVT konusunda Jatco firması bilinir...
Detaylar için; http://www.jatco.co.jp/ENGLISH/index.html
Aracı alırsanız, fotoları ve değerlendirmelerinizi bekleriz...
Kullanırsınız,
arabayı seri kullanmak ya da performanslı kullanmak ile yanlış kullanmak arasında ince bir çizgi var.
Örneğin : Motor da çok sıkıştırılıyor testlerde ama motor yağ sıcaklığı 90 dereceye geldikten sonra. ilk çalıştırma anında 8000 devir döndürülmüyor.
Yağa da müsaade etmek lazım bir yağlasın bir yüzeye yapışsın vs vs..
Nissan CVT konusunda Jatco firması bilinir...
Detaylar için; http://www.jatco.co.jp/ENGLISH/index.html
Aracı alırsanız, fotoları ve değerlendirmelerinizi bekleriz...
Çok haklısınız. Aslında sadece cvt için değil genel olarak böyle olduğunu söyleyebiliriz. Çok teşekkür ederim. Bu konu altında yorumlarımı yaparım aldıktan sonra. :)
Yaklaşık 4 yıldır CVT şanzımanlı Honda Jazz kullanıyoruz, 30k küsür km yol yaptık çok şükür en ufak sorunla karşılaşmadık.
Yağ konusunda çok hassaslar, farklı/muadil oto. şanzıman yağları kullanıldığında hemen kendini belli ediyor, kendi yağını istiyor.
CVT Jazz'da fark ettiğim diğer bir özellikte kalkışta ne kadar gaza yüklenilse de patinaja düşmüyor ESP (VSA) olmamasına rağmen.
Yaklaşık 4 yıldır CVT şanzımanlı Honda Jazz kullanıyoruz, 30k küsür km yol yaptık çok şükür en ufak sorunla karşılaşmadık.
Yağ konusunda çok hassaslar, farklı/muadil oto. şanzıman yağları kullanıldığında hemen kendini belli ediyor, kendi yağını istiyor.
CVT Jazz'da fark ettiğim diğer bir özellikte kalkışta ne kadar gaza yüklenilse de patinaja düşmüyor ESP (VSA) olmamasına rağmen.
Anladım, çok sağolun. Peki yokuşta geri kaçırma olayı var mı? Mmt de kaçırma olayı çoktu.
Ben 2006-2010 yılları arasında Honda Jazz kullandım CVT şanzımanlı. Sıfır aldığımız arabayı 90.000 kilometre sonunda sattık.
Ben o dönemler ehliyeti yeni almanın heyecanıyla çoğunlukla agresif kullandım. N konumundayken dip gaz yapıp D ye atma dahil. Fakat CVT yağını hep zamanında (2 yıl ya da 40.000 km) ve orjinal CVT yağıyla değiştirdim.
Bize hiç problem çıkartmamıştı.
Problemli CVT'ler 2004 sonrası Focus'larda gelen ilk nesil CVT lerdi. Fakat günümüzde CVT şanzımanlar bakımı düzgün yapıldığı taktirde klasik tork konvertörlü şanzımanlar kadar sorunsuz.
Sıklıkla karıştırılan bir durum var, CVT şanzımana bilmeyen usta otomatik şanzıman yağı koyuyor. Alacağınız araçta böyle bir durum olmuşsa (bilmek çok zor), ileride problem çıkartması muhtemel. Buna dikkat etmek gerekir.
Ben 2006-2010 yılları arasında Honda Jazz kullandım CVT şanzımanlı. Sıfır aldığımız arabayı 90.000 kilometre sonunda sattık.
Ben o dönemler ehliyeti yeni almanın heyecanıyla çoğunlukla agresif kullandım. N konumundayken dip gaz yapıp D ye atma dahil. Fakat CVT yağını hep zamanında (2 yıl ya da 40.000 km) ve orjinal CVT yağıyla değiştirdim.
Bize hiç problem çıkartmamıştı.
Problemli CVT'ler 2004 sonrası Focus'larda gelen ilk nesil CVT lerdi. Fakat günümüzde CVT şanzımanlar bakımı düzgün yapıldığı taktirde klasik tork konvertörlü şanzımanlar kadar sorunsuz.
Sıklıkla karıştırılan bir durum var, CVT şanzımana bilmeyen usta otomatik şanzıman yağı koyuyor. Alacağınız araçta böyle bir durum olmuşsa (bilmek çok zor), ileride problem çıkartması muhtemel. Buna dikkat etmek gerekir.
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Alacağımız araba 2013 model, 23 binde. Şanzıman yağını değiştirmemiz gerekiyor o zaman bizimde. Peki orjinal cvt yağı hangi markadır ya da araçtan araca değişir mi ? Birde ortalama fiyatı nedir ?
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Alacağımız araba 2013 model, 23 binde. Şanzıman yağını değiştirmemiz gerekiyor o zaman bizimde. Peki orjinal cvt yağı hangi markadır ya da araçtan araca değişir mi ? Birde ortalama fiyatı nedir ?
Tunç mini de Cvt ile tanışmıştım , otomatik yağ ve filtresi içinde Bmw 80 bin km de bir dediğini biliyorum .
Shadow_Dancer
19-10-2015, 16:56
http://www.techturkey.com/forum/genel-teknik/121512-cvt-sanziman-hakkinda.html
Tunç mini de Cvt ile tanışmıştım , otomatik yağ ve filtresi içinde Bmw 80 bin km de bir dediğini biliyorum .
Çok teşekkürler. Aracı bugün aldık. Servisi arayıp bilgi aldığımızda 4 yıl ya da 60 bin kmde değişmesi gerektiğini söylediler.
http://www.techturkey.com/forum/genel-teknik/121512-cvt-sanziman-hakkinda.html
Teşekkür ederim. Bu konuyu okumuştum. Biraz daha güncel yorumları merak ettim. Konu kirliliği olduysa affola.
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Alacağımız araba 2013 model, 23 binde. Şanzıman yağını değiştirmemiz gerekiyor o zaman bizimde. Peki orjinal cvt yağı hangi markadır ya da araçtan araca değişir mi ? Birde ortalama fiyatı nedir ?
Honda'nın orjinal CVT yağı olması lazım. Fiyatlar hakkında bilgim yok ne yazık ki.
Edit: Benim zamanımda 2 yıl ya da 40 bin km idi, demek artık uzatmışlar süresini. İyi olmuş.
Honda'nın orjinal CVT yağı olması lazım. Fiyatlar hakkında bilgim yok ne yazık ki.
Edit: Benim zamanımda 2 yıl ya da 40 bin km idi, demek artık uzatmışlar süresini. İyi olmuş.
Galiba uzatmışlar. Bizim içinde iyi oldu. :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.