Orijinalini görmek için tıklayınız : Toyota Ae101 Eibach ProKit - Arka Amortisör Takoza Vurma
MehmetOrkun
19-10-2015, 09:19
Merhaba,
Yaklaşık 1.5 sene oldu galiba :), beş kişide bindim herhangi bir vurma sesi yoktu, geçen hafta tatile çıktım ağva-şile-istanbul-düzce yolculuğu yaptım, arabada 4 kişi ve bagaj tıkabasa dolu haliyle, istanbul kartal sahil yoluna inerken sağ şeritteki yamalar ve göçmelerden dolayı bir iki zıplayarak geçtik o ara sağ arka amortisör küt diye sanırım takoza kadar vurdu ilk defa oldu. Sürekli esneme yok esneyip kendi haline geliyor.
1. Acaba amortisörlerim artık patlamış olabilir mi ?.
İstanbul düzce otobanda ilerlerken 110 KM ile, köprü bağlantılarında çıkıntılar(kot,tümsek,kasis vs. ) lastikler yerinden kesilecek gibi oluyor. Spor yay olduğundan dolayı çıkıntıyı geçince araba hemen yere oturuyor ama tekrardan çıkıntı olunca bu sefer yine havalanıp tekrar yere oturuyor. Normal yaylarda araba hemen yere oturmadığı için böyle bir his olmuyor. Sanki ikinci çıkıntıdan sonra arabanın lastikleri yerden kesilecekmiş gibi his uyandırdı anlamadım. Not: otobanda öyle bir çıkıntı mı olur yahu köprü bağlantılarında, bazı köprü bağlantıları hissedilmezken diğerleri arabayı uçuracak garip.
2. Sizce bu bir sorun mu yoksa spor yayın karakterinden mi ?. Düz yolda virajlarda herhangi bir savrulma filan yok çok fazla memnunum.
Birde e12 kasada yani 2006 corollamızda olmayan ama bende(ae101) olan bir ses daha var :). aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi küçük çukurlar yada ince asvalt atılmış fakat kalkmış küçük çukurlar oluşan yerlerden geçerken küt diye ses geliyor bu ses amortisör takozuna vuran ses değil. Lastiklerim sert ve spor yay var bundan olabilir fakat bu kadar da olmaz diyorum :). Orjinal 2006 corollamızda hiç ses yok bu tür yollarda,
http://www.ruyatabirleri.com/wp-content/uploads/bozuk-yol-g%C3%B6rmek.jpg
3. Bunun sebebi ön takımda bir parçanın bozuk olması olabilir mi acaba ?.
Son olarak arka tarafı biraz yükseltmek istiyorum ön çamurluk arasıyla arka çamurluk arası aynı olsun diye 2cm yükseltsem yeterli olacak gibi. Hazır 2cmlik kaucuk plastikler varmış bunlar iş görür mü yada teflondan veya alüminyumdan tornacıda 2 cm lik bir parça yaptırılıyormuş.
4. Sizce arka tarafı nasıl 2 cm kadar yükseltebilirim ?
üstad bende geçen gün bir çukura düştüm zorunlu olarak.her iki yönde de arkadaşlar anayol olduğu halde park etmiş ortada bir araçlık boşluk kalmış yavaşlamama rağmen sol ön tekerim düştü çukura ve tak diye vurdu amartisör, ancak patlama vs olmamış şükür.
fotografta belirttiğin gibi tümseklerden çukurlardan geçerken benim arabada öyle küt vs gibi vurma sesi olmuyor orjinal yay gibi yaylanıyor arac.
arka taraf içinde takoz koydur yükselir ancak bence ön arka eşit olmasın arka biraz yüksek olsun
MehmetOrkun
19-10-2015, 11:22
Nazım müsaitim arayabilirsin :) mesaj attım ama görmedin galiba.
Ön tarafta hiç küt diye ses gelmiyor yani amortisör takoza vurmuyor. Ama arka amortisör takoza vurdu ilk defa. Fotoğraftaki kısımlarda kütür kütür inceden ses geliyor belli ki bir parça değişecek ama hangi parça kimse bulamıyor, her götürdüğüm usta ön takıma bayılıyor :D bi ben bayılamıyorum. Mesela bozuk yolda ilerlerken hiç tıkırtı yok ama fotoğraftaki yerde küt küt diye geçiyorum lastiğin sertliğinden belki de
Senin lastik ebadın ve markası ne?
Arka tarafa takoz koyduracağım. Önden daha fazla kaldırırsam çok leylek olur :D önü düşürmek gerek ama önüde düşürmek istemiyorum bu yeterli daha aşağısı işkence.
mikelazi
19-10-2015, 11:28
bence amortisörlerinizi konturol ettirin.ülkemiz yol koşullarında ömürleri 80-85bin km dir.birde spor yay takılınca bu km.ler dahada aşagı düşer.
arkayı 2cm.yukseltme işlemiylede ugraşmayın derim.aracın dengesini bozmayın
MehmetOrkun
19-10-2015, 11:46
bence amortisörlerinizi konturol ettirin.ülkemiz yol koşullarında ömürleri 80-85bin km dir.birde spor yay takılınca bu km.ler dahada aşagı düşer.
arkayı 2cm.yukseltme işlemiylede ugraşmayın derim.aracın dengesini bozmayın
İlla ki denge güzel ama artık aile oldum :) önceden 2 kişiydi en fazla artık binecek kişi artıyor. :) Bundan dolayı vurmaması için biraz yükseltmek istiyorum. Orjinal yayları çok daha yumuşak ve aynı yükseklikte o yüzden orjinal hiç takmayı düşünmüyorum :). Mecburen biraz yükselteceğim :(
bir sürü mesaj vardı arada kaynadı sanırım aksleri değişttirttim bir ses peydah oldu o konuda bilgin varmı diye arayacaktım ama eski akslerimin içinde bilezik gibi bi parça var ince onu sökmeden yeni aksleri üzerine takmışlar bu sebebtenmiş ses.
senin sorununa gelince de dostum önden düşürme eibach üzerine düşen görevi yeterince yapıyor zaten.ben bildiğin gibi önleri taktırdım ama arka yayları taktırmadım ustam arka yayları takarsak önden kalkık durur dedi hakikatende öyle.
senin aracta önden 1 parmak daha yüksek duruyor arkaya göre.bende de arka yüksek önden 1 parmak kadar ve orjinal yayları duruyor arkada.bi dene istersen orjinal arka yaylarını taktırıp.
MehmetOrkun
19-10-2015, 13:55
Nazım arka yayları takınca iki kişi oturunca çok fazla iniyor aşağıya :) ve lastikler ve amortisör vuruyor içe :). Yaylar yumuşamış galiba. Geçen yayları takınca amortisörleri kontrol etmiştim sorun yoktu. Tekrar bakacağım amortisörlere ama 2 cm filan kaldıracağım yukarı :)
üstad benim arabada böyle bi durum yok arkaya 3 kişi bindi sürttü lastiğim o gün bugün arkaya 2 ve üzeri biniş yasak :D
son çare bahsettiğin kauçuk plastiklerden koydurmak ozaman :)
mikelazi
19-10-2015, 15:05
İlla ki denge güzel ama artık aile oldum :) önceden 2 kişiydi en fazla artık binecek kişi artıyor. :) Bundan dolayı vurmaması için biraz yükseltmek istiyorum. Orjinal yayları çok daha yumuşak ve aynı yükseklikte o yüzden orjinal hiç takmayı düşünmüyorum :). Mecburen biraz yükselteceğim :(
nereye vurma oluyor tam anlamadım.sonuçta eibachla 3-3,5cm inmedimi araç
MehmetOrkun
19-10-2015, 15:58
Anladığım kadarıyla amortisörün borusu amortisör takozuna vurdu galiba. Hemde görüntü açısından biraz yükseltmek istiyorum.
Mile darbe takozuda koyarak bunu engelleyebilirim ama 2 cm yükseltmek istiyorum.
Darbe Takozu
http://image.bilio.com/data/products/205518944/f-ith-n-amortis-r-darbe-takozu-fav-88-95-z11-6u9-412-303.jpg
Şöyle bir ürün olabilir mesela. Yükseltmek için
http://beseka.com.tr/catalog/images/B8121.jpg
MehmetOrkun
19-10-2015, 16:32
Çukurlardan geçerken gelen ses salıncak burçlarından olabilir diyorlar fişek diyede adlandırılıyormuş ne kadar doğru ?
Tablaya lastik get koyarak yükseltme işlemi yapılıyordu. Bir araştırın derim.
Amortisörlerin henüz patlamadıysa bile ömrü tamamlanmaya yaklaşınca yapar o sesi.
Ki E11 ler aynı yürüyen olmasına rağmen orj olarak bi tık daha serttir ae101 den, bagaj dolu ve 4 kişi (2 çocuk) olduğumuz halde amortisörün çalışma mesafesini tamamlayıp küt küt vurduğunu defalarca duyduk..
MehmetOrkun
20-10-2015, 07:35
Amortisörlerin henüz patlamadıysa bile ömrü tamamlanmaya yaklaşınca yapar o sesi.
Ki E11 ler aynı yürüyen olmasına rağmen orj olarak bi tık daha serttir ae101 den, bagaj dolu ve 4 kişi (2 çocuk) olduğumuz halde amortisörün çalışma mesafesini tamamlayıp küt küt vurduğunu defalarca duyduk..
Aynen öyle oluyordu orjinal yaylarda, sonra eibach prokiti takınca bu ses ortadan kalkmıştı, şimdi ilk defa yine yaptı. Ama sonrasında yine çok çukura girdim yapmadı, o çukur demekki çok derinmiş. Vurma işlemi için tek yapılacak şey anladığım kadarıyla darbe takozu koymak ?.
Peki otobandaki köprü kasislerinden geçerken uçma hissine bir yorumun varmı spor yaylar için normal mi ?. Orjinal yaylarda o kasisler yokmuş gibi ilerlerdi araç çok esnediği için tabi :).
Sorum şu aslında spor yaylarda köprünün kasislerinden geçerken arabanın hemen yere yapışma mücadelesi normal mi ?.
mikelazi
20-10-2015, 09:50
amortisörü storktan 3cm kısaltın bir daha dip vurmaz.yoltutuşada katkısı olur.
amortisör miline koyucagınız darbe takozu daha kötü vuruntu yapar.
MehmetOrkun
20-10-2015, 10:55
amortisörü storktan 3cm kısaltın bir daha dip vurmaz.yoltutuşada katkısı olur.
amortisör miline koyucagınız darbe takozu daha kötü vuruntu yapar.
Amortisörü kısaltın derken mili diyorsunuz değil mi ?. Dip vurma ihtimali neden düşer peki böyle bir işlem yaparsak ? sonucta mili kısaltsakta kısaltmasakta amortisörün dış borusu yukarıdaki bağlı olan amortisör takozuna vurmayacak mı ?.
Darbe takozu en azından demirin demire vurmasını engelleyecek tampon görevi görecek sağlıklı olmaz mı ?
mikelazi
20-10-2015, 11:47
Amortisörü kısaltın derken mili diyorsunuz değil mi ?. Dip vurma ihtimali neden düşer peki böyle bir işlem yaparsak ? sonucta mili kısaltsakta kısaltmasakta amortisörün dış borusu yukarıdaki bağlı olan amortisör takozuna vurmayacak mı ?.
Darbe takozu en azından demirin demire vurmasını engelleyecek tampon görevi görecek sağlıklı olmaz mı ?
araç zaten 3cm.alçak degilmi.amortisörda 3cm.aşagıda çalışıyor.yani arkayada 3 yetişkin binince atıyorum 3cm daha düşüyor araba.yani amortisör dibine 6cm yaklaşıyor.
bende diyorumki mile 3cm daha diş açtırın tornada amortisör oem yerinde çalışsın.3 yetişkin binincede en fazla 3-4cm dibe yaklaşsın.mil kısaldıgında yukarıya dogru vurmada olmaz.aracı lifte kaldırdıgınızda çamurlukla lastik arası en asagı 10cm açılır bundan 3cm kısaltsanız hiçbişey olmaz.otobandaki tümseklerden havalanmanızda azalır böylelikle.
tabi bunları yeni amortisöre yaparsanız herşey çok degişir.ayda 1 hendege giderim bahsettiginiz tümsekleri biliyorum.bende.3cm eibach ön ve arka amortisörlerde storktan 3cm kısaltıldı tornada.herşey kıvamında.
MehmetOrkun
20-10-2015, 12:16
araç zaten 3cm.alçak degilmi.amortisörda 3cm.aşagıda çalışıyor.yani arkayada 3 yetişkin binince atıyorum 3cm daha düşüyor araba.yani amortisör dibine 6cm yaklaşıyor.
bende diyorumki mile 3cm daha diş açtırın tornada amortisör oem yerinde çalışsın.3 yetişkin binincede en fazla 3-4cm dibe yaklaşsın.mil kısaldıgında yukarıya dogru vurmada olmaz.aracı lifte kaldırdıgınızda çamurlukla lastik arası en asagı 10cm açılır bundan 3cm kısaltsanız hiçbişey olmaz.otobandaki tümseklerden havalanmanızda azalır böylelikle.
tabi bunları yeni amortisöre yaparsanız herşey çok degişir.ayda 1 hendege giderim bahsettiginiz tümsekleri biliyorum.bende.3cm eibach ön ve arka amortisörlerde storktan 3cm kısaltıldı tornada.herşey kıvamında.
Evet haklısın abicim mil kısaltma konusunda en sağlıklısı böyle olur. Tümsek ve vurma konusunda o zaman mili kısaltacağız .
Peki mil amortisörün içine mi vuruyor yoksa amortisörün dışında ki boru mu yukarıda ki amortisör takozuna vuruyordur ?.
ikinci olarak şu sorun ne olabilir ?
aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi küçük çukurlar yada ince asvalt atılmış fakat kalkmış küçük çukurlar oluşan yerlerden geçerken küt diye ses geliyor bu ses amortisör takozuna vuran ses değil. Lastiklerim sert ve spor yay var bundan olabilir fakat bu kadar da olmaz diyorum . Orjinal 2006 corollamızda hiç ses yok bu tür yollarda. Bunun sebebini araştırdım biraz salıncaktaki burçlardan olabilir diyorlar sizce ?
http://www.ruyatabirleri.com/wp-content/uploads/bozuk-yol-g%C3%B6rmek.jpg
mikelazi
20-10-2015, 13:42
amortisör yukarı vurması için tekerlerin havalanması gerekir.dip vurması içinde aşırı düşürülmesi.bence siz bir çift amortisör alın milden 2,5-3cm diş açın zaten onlar degişirken patlayan bozulan burçlar gözükür onlarıda degiştirin.burdan nedir ne degildir birşey denmez bence.
MehmetOrkun
20-10-2015, 15:31
ikinci sorun arkalar için değil ön takımdan gelen ses için ama :).
Arka tarafta hem fikir oldum amortisörleri yenileyip 3cm mil kısalttırmak olacak.
MehmetOrkun
10-11-2015, 12:18
Arkadaşlar birinci soruma yanıt alıyorum galiba :). Dün uzun yolculuk yaptım bagaj ful dolu 4 kişi. Arka amortisörler küt küt vura vura bi hal oldum. Anladım ki amortisörler artık patladı galiba :). Nasıl anladın dersen yaylanma arttı sürekli yaylanıyor arka taraf.
Şimdi amortisör markası olarak kyb ve monroe var.
Düzce de monroe 100 TL, kyb 190 TL :S
İnternetten alırsam kyb 130 TL
Sizce ne yapsam ? monroe alsam nasıl olur ?. Ön amortisörler geçen sene değişti kybler.
mikelazi
10-11-2015, 13:40
monreo derim.
müşteri hizmetleri
http://www.yellowpages.com.tr/tr/profile/monroe-amortisor-imalati/istanbul/MTU1MDQzMw==/
MehmetOrkun
10-11-2015, 13:42
Abi peki neden monroe ? . Benim önler gazlı kyb, monroeler yağlı galiba sorun olur mu ?.
ikinci sorum,
Arka tarafı 3 cm kadar nasıl yükseltirim. Toros takozu koyarak mı ?
Redfish16V
10-11-2015, 13:50
Bende kyb vardı izmitde patlattım ön-arka.monroe almıştım,açıkcası farkedilir derecede tepkisi güzeldi.monroe reflex serisi var araştır derim
mikelazi
10-11-2015, 14:05
dostum nie yukseltiyorsun arkayı anlamadım.eger amortisör dip vurmasın diye ise çözümünü söylemiştim.milden 2-2,5cm kısalt dip vurmaz.
kendi aracımada monreo aradım. daha öncedende 3-3.5 luk eibachlarla hep monreo kullandım.ama şimdiki aracıma monreo bulamadım.verdigim no.dan müşteri hizmetlerini aradıgımdan piyasadan veya net.ten kyb-mando gibi markaları almayın hepsi çin üretimidir dendi.bende paraya kıyıp servisten made in kore amortisör alıp milden 2,5cm. kısalttım.spor yayı duyunca monreo müşteri hizmetleride aynı öneriyi verdi.(2-2,5milden kısalt)
MehmetOrkun
10-11-2015, 14:09
Bende kyb vardı izmitde patlattım ön-arka.monroe almıştım,açıkcası farkedilir derecede tepkisi güzeldi.monroe reflex serisi var araştır derim
1.5 sene oldu kybleri prokit ile kullanıyorum çok şükür sorun olmadı.:). Refleks'leri inceliyorum da monroe normalde 100 TL ise reflex olanları 250 TL :D ama performansı güzelmiş.
dostum nie yukseltiyorsun arkayı anlamadım.eger amortisör dip vurmasın diye ise çözümünü söylemiştim.milden 2-2,5cm kısalt dip vurmaz.
kendi aracımada monreo aradım. daha öncedende 3-3.5 luk eibachlarla hep monreo kullandım.ama şimdiki aracıma monreo bulamadım.verdigim no.dan müşteri hizmetlerini aradıgımdan piyasadan veya net.ten kyb-mando gibi markaları almayın hepsi çin üretimidir dendi.bende paraya kıyıp servisten made in kore amortisör alıp milden 2,5cm. kısalttım.spor yayı duyunca monreo müşteri hizmetleride verdi aynı öneriyi verdi.
Yükseltmemdeki amaç ön ve arka lastik çamurluk arasını eşitlemek :). Arka yayları aldığımda ilk işim hemen 2.5 cm kadar kestireceğim milini.
Önler de patlamadan onlara da yaptırayım mı ?
mikelazi
10-11-2015, 17:10
4 ünüde yaptırırsan senin işine gelir.birdaha ugraşmazsın.
buarada yukarda yanlış yazdın galiba yayı degil,amortisör milini 2,5cm kısaltıcan :)
MehmetOrkun
11-11-2015, 07:49
:) 4 ü olsun tam olsun, hem ön amortisörlerde daha rahat çalışır.
Yay değil evet amortisör milini kestireceğim :).
MehmetOrkun
18-11-2015, 12:10
Mikelazı abi isim nedir :).
Düzce de mil kesen bir yer bulamadım :(. Şimdilik diğer illere de gitme olanağım yok. Arka helezon arasına renault r9 takozu koydum fotoğrafları aşağıda. Araç 1.5cm kadar yükseldi biraz daha yükselir diye düşünmüştüm ama olmadı.
Şimdi arabanın tepkisini denemek amaçlı asvalttan kasis yapılıyor genişçe oralardan hızlıca geçtim. Eskiden normal şekilde esneyip bana pek belli etmezdi. Şimdi ise helezonun esnemesi çabuk bitiyor ve bi anda oturup tekrar kalkıyor. Yani çok belli plastiğin orada olduğu, arabanın tepkisi iyi gelmedi bana. Acaba helezonun en alt halkasına mı koysam ?. Şuan orta da takozlar .
https://lh3.googleusercontent.com/-TFt4a3xezgQ/VkxcLp8UO2I/AAAAAAAAB_M/QDbVMeiqVCY/s800-Ic42/IMAG3181.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-2AhwAfL03h0/VkxcMiQ3f5I/AAAAAAAAB_U/eT_zdwHPT0U/s800-Ic42/IMAG3182.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-6uv35ZSZ1wA/VkxcJXBfIqI/AAAAAAAAB_E/tvhTvI6VBrU/s800-Ic42/IMAG3183.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-BLbwIcrBOQs/VkxcPqeKtqI/AAAAAAAAB_c/P2Mkw21D7us/s800-Ic42/IMAG3184.jpg
üstad orjinal yayları takmayı denedin mi hiç? benim arabada arkada orjin yaylar var önde bildiğin gibi 3.5 eibach prokit var yaydan çıkmaya hazır ok misali kafadan basık g.tü kalkık.dene bence
MehmetOrkun
18-11-2015, 12:46
Orjinal yaylar daha kötü oluyor 2 kişi binince sürte sürte geziyorum arka lastiği :D. Böyle olunca 3 kişi binsen bile sürtmüyor sadece çok esnemelerde vuruyor.
Bluttbeton
18-11-2015, 21:23
tokico ya da kyb al derim oem olarak bu iki marka var bende de 3.5 vogtland yay var ama araba hala aynı yüksek 1 cm bile düşmedi :)
MehmetOrkun
19-11-2015, 10:22
tokico ya da kyb al derim oem olarak bu iki marka var bende de 3.5 vogtland yay var ama araba hala ayný yüksek 1 cm bile düþmedi :)
Anlamadım:) spor yay mi var orjinal yay mi?. Arkalara orjinal takmak istemiyorum sertlik değişmesin diye, ama yükseltemiyorum da:):):)
Bluttbeton
19-11-2015, 11:05
spor yay var :) ama düşmedi meret :D
dostum nasıl düşmedi benim arabada bayağı bir düştü voglant da kaliteli bir yay ama 4 ünü birdenmi taktın
http://i.hizliresim.com/8Qjk4A.jpg (http://hizliresim.com/8Qjk4A)
Sadece önlere taktırdım 3.5 eibach prokit..amartisörler orjinal işlemsiz
Bluttbeton
19-11-2015, 16:22
dostum nasıl düşmedi benim arabada bayağı bir düştü voglant da kaliteli bir yay ama 4 ünü birdenmi taktın
Evet 4 u birden sadece on ya da arka degil
Arkayı da takınca mehmetin araba gibi oluyo ön yuksek kaliyo ben sadece onleri taktirdim goruntu boyle oluyo
MehmetOrkun
20-11-2015, 14:21
Beton, Allah'tan benim ki gayet yeterli şekilde düştü :D . Ama arka zaten çok düşük kalıyor o yüzden kaldırmak istiyorum. Hondanın ki gibi yapacağım ama arka yaylarımda ki sertliği bozmak istemiyorum yani orjinale dönmek istemiyorum.
üstad senin iş yılan hikayesi gibi oldu nasıl çözülecek beklemedeyim :D
MehmetOrkun
20-11-2015, 15:51
Araştırırken şöyle bir parça buldum , ölçülerine de ulaştım eve gidince yayın ölçüsüne bakacağım. Yalnız bunu koyarsam daha çok sert olacak arkalar :). Orjinal yaylara bunu koysam hem sert hem yukarıda olur :D Ama çok mu yukarıda kalır.
http://www.ladaci.com/image/cache/data/2108-29126523-800x800.jpg
MehmetOrkun
13-01-2016, 07:50
Beyler bir kaç soruma cevap vereceğim bir soruma da cevap arayacağım :).
1. Acaba amortisörlerim artık patlamış olabilir mi ?.
Yaklaşık 1.5 sene oldu galiba , beş kişide bindim herhangi bir vurma sesi yoktu, geçen hafta tatile çıktım ağva-şile-istanbul-düzce yolculuğu yaptım, arabada 4 kişi ve bagaj tıkabasa dolu haliyle, istanbul kartal sahil yoluna inerken sağ şeritteki yamalar ve göçmelerden dolayı bir iki zıplayarak geçtik o ara sağ arka amortisör küt diye sanırım takoza kadar vurdu ilk defa oldu. Sürekli esneme yok esneyip kendi haline geliyor.
1.C : Yükün çokluğundan ve amortisör milindeki stoplama takozunu çıkarttığım için vurmuş, yeni stoplama takozu aldım sorun düzeldi :), sona gelince artık takozu eziyor sadece.
4. Sizce arka tarafı nasıl 2 cm kadar yükseltebilirim ?
Arka tarafı biraz yükseltmek istiyorum ön çamurluk arasıyla arka çamurluk arası aynı olsun diye 2cm yükseltsem yeterli olacak gibi. Hazır 2cmlik kaucuk plastikler varmış bunlar iş görür mü yada teflondan veya alüminyumdan tornacıda 2 cm lik bir parça yaptırılıyormuş.
4.C : Derlin plastiğiyle yapılıyor, amortisör takozu ile kasanın arasına koyularak 2-4 cm arası yükseltme şansınız var. Bir kaç kare ile uygulaması. Konusunu belki açarım.
https://lh3.googleusercontent.com/-h8McaT8n76o/VoYxr19gv6I/AAAAAAAACLY/y-L9YmWMKNk/s800-Ic42/IMAG3237.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-pl7DjmQVl5A/VoYxr4IMcBI/AAAAAAAACLU/ZvSNhFhEIzE/s800-Ic42/IMAG3238.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-nrUC5Tdb5Mc/VoYxsNg6jsI/AAAAAAAACLc/ng3vyLBJG2c/s800-Ic42/IMAG3242.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-d9vfr7FNHdQ/VoYx476eRlI/AAAAAAAACL0/k-xEXSiUyLE/s800-Ic42/IMAG3243.jpg
Bu fotoğrafta derlin 3.5 cm'di
https://lh3.googleusercontent.com/-u84U24nmlfI/VoYx3OBVjiI/AAAAAAAACLs/sYb7YYjyFXA/s800-Ic42/IMAG3249.jpg
Sonrasında 2 cm'e düşürüp tekrar taktık biraz daha indi arka taraf şimdi çok daha hoş oldu :) ön biraz daha basık kalıyor.
Cevap aradığım soru :( bu canımı sıkıyor artık. Acaba ön amortisör takozları eskidiği için olabilir mi araba artık 21 yaşında:). Bu sorunu nasıl aşarım bilmiyorum :(. Bundan başka büyük bir tıkırtım yok deli edecek beni. ince yanak lastiktendir dedim, kar lastiklerini taktım aynı derecede bir fark yok.
3. Bunun sebebi ön takımda bir parçanın bozuk olması olabilir mi acaba ?.
Birde e12 kasada yani 2006 corollamızda olmayan ama bende(ae101) olan bir ses daha var . aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi küçük çukurlar yada ince asvalt atılmış fakat kalkmış küçük çukurlar oluşan yerlerden geçerken küt diye ses geliyor bu ses amortisör takozuna vuran ses değil. Lastiklerim sert ve spor yay var bundan olabilir fakat bu kadar da olmaz diyorum . Orjinal 2006 corollamızda hiç ses yok bu tür yollarda,
http://www.ruyatabirleri.com/wp-content/uploads/bozuk-yol-g%C3%B6rmek.jpg
MehmetOrkun
12-05-2017, 08:05
Arkadaşlar güncel sorunum :).
1. Bundan başka büyük bir tıkırtım yok deli edecek beni. ince yanak lastiktendir dedim, kar lastiklerini taktım aynı derecede bir fark yok.
3. Bunun sebebi ön takımda bir parçanın bozuk olması olabilir mi acaba ?.
Birde e12 kasada yani 2006 corollamızda olmayan ama bende(ae101) olan bir ses daha var . aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi küçük çukurlar yada ince asvalt atılmış fakat kalkmış küçük çukurlar oluşan yerlerden geçerken küt diye ses geliyor bu ses amortisör takozuna vuran ses değil. Lastiklerim sert ve spor yay var bundan olabilir fakat bu kadar da olmaz diyorum . Orjinal 2006 corollamızda hiç ses yok bu tür yollarda, bir üst mesaj da resim mevcut.
Bu sorunum sizce neden olabilir ?
A. Z-rot,
B. Rotil,
C. Rot Mili,
D. Salıncak Burçları,
E. Viraj demir plastikleri,
F. Amortisör Takozu (Kasaya takılan parça)
Başka da birşey kalmadı heralde :D
2. Gazladığımda titreme sorunu arttı arabada. Yani 2. ve 3. viteste ok daha bariz belli olan gaza dip bastığımda gelen titreme. Sanırım Aks lalelerinden oluşuyormuş. Bu aralar arabaya bakım yapacağım, yaparken bu titremeyi de sonlandırmak istiyorum. Fakat aksı komple yenilersem sanırım sağ taraf, titreme sorunu çözülür mü? Yoksa şanzumandan gelen bir titreme mi? Hele bayır yukarı 4 kişi ile 2. ve 3. viteste dip gaz yaparsam araba resmen çıldırıyor titremekten :D. Tabi sadece 2 ve 3. viteste yok 4 ve nadiren 5 te de belli ediyor.
Aks olarak bir yerli malı var komple 150 TL, birde aisin taiwan malı var komple 220 TL. Sizce hangisini almalıyım aisin düşünüyorum.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.