PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2000 pejo 406 otomatik vites hakkında yardım lütfen



naci
20-10-2015, 09:12
Aracım 406 otomatik vites, bir ara sehir halinde iken sanki alttan bir darbe yemiş gibi bir ses geldi sonra konsoldaki vites göstergesinin yanındaki iki ikaz lambası yanıp sönmeye başladı. Kenara çektim stop ettirdim ve yeniden çalıştırdım. Çekişte ve geçişlerde tekleme felan bir sorun yaşamadan yola devam ettim. Sizce bu sesin nedeni ne olabilir? viteste sorun olsa çekişte tekleme yapması lazım ama yok bu sıkıntı. Ses ciddi derecede yüksek bir sesti sanki altı bir yere vurdum ama yolda hiçbir şey yoktu (kasis, çukur, yabancı cisim vs)

XoR
20-10-2015, 09:28
Naci abi senden önceki sahipleri şanzıman yağını ne zaman değiştirdi bilmiyorum ama aracı kullanmadan acil olarak şanzıman yağını değiştirmeni öneririm. O duyduğun vuruntu pek hayra alemet bir ses değil malesef

Aracın km nedir ?

naci
20-10-2015, 09:53
Koray araç km si 280 binde. Bende yağdan şüpheleniyorum ilk fırsatta göstereceğim yağı. Başka sebepler varmıdır merak ediyorum.

mannerboy
20-10-2015, 10:01
sadece yağ değil filtreside değişmeli balataları bitmişte onun kütlemesi olmuş olabilir anide vitese geçmiştir

XSi
20-10-2015, 11:39
al4 ise sayaç mantigi var , yağ belli bir sicaklik üstünde belli bir saat calisirsa yağ değişim icin uyari veriyor ekranda. ve Ariza koduna geçiyor 3 viteste sabitliyor. servis kitaplarina gore.

diğer senaryo kronik sorun olan basinc kontrol solenoid valfi olabilir.

zamanla asiniyor isinip incelen yağda basinci saglayamayip Ariza koduna geçiyor.

al4 sanziman için bizim.otomatikcilerin çok sevdiği atf3 veya mobil atf320 uygun değil.

mobil lt71141 var, birde muadil castrol transmax z diye bir yagi var.

yağ değiştikten sonra yetkili servis araci peugeot planet ile sayaç sifirlamasi yapilmali.

son olarak al4 lerde filtre değişmiyor.

eğer al4 değil ZF 4hp sanziman ise yağ önerileri geçerlidir.

XoR
20-10-2015, 11:58
Koray araç km si 280 binde. Bende yağdan şüpheleniyorum ilk fırsatta göstereceğim yağı. Başka sebepler varmıdır merak ediyorum.

Abi sen acilen yağı olması gereken fabrikanın önerdiği yağ ile değiştir. Şanzıman yağı pahalıdır ama uygun yağ seçilmesi gerekir. İnşallah mekanik olarak bir yara vermeden yağ değişimi ile kurtarabilirsin.

naci
20-10-2015, 12:02
al4 ise sayaç mantigi var , yağ belli bir sicaklik üstünde belli bir saat calisirsa yağ değişim icin uyari veriyor ekranda. ve Ariza koduna geçiyor 3 viteste sabitliyor. servis kitaplarina gore.

diğer senaryo kronik sorun olan basinc kontrol solenoid valfi olabilir.

zamanla asiniyor isinip incelen yağda basinci saglayamayip Ariza koduna geçiyor.

al4 sanziman için bizim.otomatikcilerin çok sevdiği atf3 veya mobil atf320 uygun değil.

mobil lt71141 var, birde muadil castrol transmax z diye bir yagi var.

yağ değiştikten sonra yetkili servis araci peugeot planet ile sayaç sifirlamasi yapilmali.

son olarak al4 lerde filtre değişmiyor.

eğer al4 değil ZF 4hp sanziman ise yağ önerileri geçerlidir.

al4 olup olmadığını nasıl anlayabilirim?

naci
20-10-2015, 12:02
Abi sen acilen yağı olması gereken fabrikanın önerdiği yağ ile değiştir. Şanzıman yağı pahalıdır ama uygun yağ seçilmesi gerekir. İnşallah mekanik olarak bir yara vermeden yağ değişimi ile kurtarabilirsin.

İlk işim bu olacak Koray umarım fazla masraflı bir durum olmaz.

XSi
20-10-2015, 12:13
Abi sen acilen yağı olması gereken fabrikanın önerdiği yağ ile değiştir. Şanzıman yağı pahalıdır ama uygun yağ seçilmesi gerekir. İnşallah mekanik olarak bir yara vermeden yağ değişimi ile kurtarabilirsin.

yok ya pahali fln değil mobil lt71141 litresi 30 TL lerde, transmax z litresi gene 30 TL lerde

al4 karterden değişimde 3.5 lt yağ cikartiyor.

XSi
20-10-2015, 12:14
al4 olup olmadığını nasıl anlayabilirim?

motor 2.0 mi?

mümkünse ozelden şase no gönderirseniz yedek parca sisteminden tam bakarim.

naci
20-10-2015, 12:45
evet motor 2.0 benzinli.

naci
20-10-2015, 12:50
motor 2.0 mi?

mümkünse ozelden şase no gönderirseniz yedek parca sisteminden tam bakarim.

pm gönderdim.

XoR
20-10-2015, 12:59
yok ya pahali fln değil mobil lt71141 litresi 30 TL lerde, transmax z litresi gene 30 TL lerde

al4 karterden değişimde 3.5 lt yağ cikartiyor.

Benim şanzımanın yağı pahalı olunca hepsi öyle olur sandım :D turbine dahil 9 litre aldı benim araba

XSi
20-10-2015, 13:31
Benim şanzımanın yağı pahalı olunca hepsi öyle olur sandım :D turbine dahil 9 litre aldı benim araba


senin düldülün şanzıman neki, yağı çok pahalı oldu?

ben sonatanın kendim değiştirdim, 9 litreye yakın aldı, GULF multivehicle atf koydum litresi 20-21 tl lerde, toplam 10 litre almıştım hepsiburada.com dan. 208 tl ye geldi.

bu al4 te aslında, gerçekte 6 litre yağ var, ama karterden süzülen 3,5 litre oluyor ama yağ soğutucu şanzıman üstünde olduğundan, hortum söküp, konvertör içindeki yağı boşaltma ihtimali yok (yağ soğutucuya özel bir aparat bağlanırsa belki)

o nedenle önerilen , karterden yağ değiştirip, 500 km sonra bir daha karterden değiştirmek, bu şekilde yağın %85 ine yakını yenilemiş oluyorsun, bozulan viskoziteden ve zamanla biriken nemden oldukça kurtulmuş oluyorsun.

ama ideali tamamını tek seferde yenilemek.

XSi
20-10-2015, 13:52
pm gönderdim.

abi senin şanzıman şase nosuna göre nurtopu gibi bir al4 :)

yağ önerilerim

1 . mobil lt71141
2. castrol transmax z

hangisi daha uyguna bulursan 8 litre alıp (2 sefer 3,5 lt + 1 lt yedek), elinde peugeot planet cihazı olan herhangi bir peugeot servisine gidip, şanzıman yağını karterinden açarak yeniletiyorsan (ilk sefer), yeniletince peugeot planet ile şanzıman beynine bağlanıp, sayacı sıfırlamaları lazım.

ilk yağ değişiminden sonra 500 km kullanıp, tekrar yağı yeniletiyorsun.

böylece yağın büyük çoğunluğunu (%85) yenilemiş olursun.

bu işi (yağ değiştirmeyi) fiilen yapmış biri olarak tavsiyem, yanına 5 litrelik bir boş su şişesi al. içine 1 er litre su doldurup, su seviyelerini 1 den 5 e kadar ispirtolu kalemle işaretle.

yağ değiştirirkende bunu kullan.

böylece yağ az / fazla olma riski azalır.

çıkan yağ kadar (şişeye doldurup ölçersiniz), şanzımana yeni yağı koyar, en hödük servisede gitsen hata yapma riski minimize edersin.


al4 lerin yağ çubuğu yok, seviye ölçümü için alttaki tapanın bir kısmını söküp, yağ belli bir derece sıcaklıktayken fazlasını akması ile ölçülüyor. bunu yapacak adam bulamayacağını düşünerek yukarıdaki boş su şişesi önerisini yaptım :)

XoR
20-10-2015, 14:08
senin düldülün şanzıman neki, yağı çok pahalı oldu?

ben sonatanın kendim değiştirdim, 9 litreye yakın aldı, GULF multivehicle atf koydum litresi 20-21 tl lerde, toplam 10 litre almıştım hepsiburada.com dan. 208 tl ye geldi.

bu al4 te aslında, gerçekte 6 litre yağ var, ama karterden süzülen 3,5 litre oluyor ama yağ soğutucu şanzıman üstünde olduğundan, hortum söküp, konvertör içindeki yağı boşaltma ihtimali yok (yağ soğutucuya özel bir aparat bağlanırsa belki)

o nedenle önerilen , karterden yağ değiştirip, 500 km sonra bir daha karterden değiştirmek, bu şekilde yağın %85 ine yakını yenilemiş oluyorsun, bozulan viskoziteden ve zamanla biriken nemden oldukça kurtulmuş oluyorsun.

ama ideali tamamını tek seferde yenilemek.

400 lira civarında tutmuştu yağ litre fiyatını hatırlamıyorum :)

ZF 5 ileri tiptronic automatic var üzerinde ama kodunu bilmiyorum. Tiptronic kullanınca 5 ileri oluyor D modunda 4 ileri. Kalkışları araba 2. vites ile yapıyor 1'i kullanmıyor

naci
20-10-2015, 14:24
abi senin şanzıman şase nosuna göre nurtopu gibi bir al4 :)

yağ önerilerim

1 . mobil lt71141
2. castrol transmax z

hangisi daha uyguna bulursan 8 litre alıp (2 sefer 3,5 lt + 1 lt yedek), elinde peugeot planet cihazı olan herhangi bir peugeot servisine gidip, şanzıman yağını karterinden açarak yeniletiyorsan (ilk sefer), yeniletince peugeot planet ile şanzıman beynine bağlanıp, sayacı sıfırlamaları lazım.

ilk yağ değişiminden sonra 500 km kullanıp, tekrar yağı yeniletiyorsun.

böylece yağın büyük çoğunluğunu (%85) yenilemiş olursun.

bu işi (yağ değiştirmeyi) fiilen yapmış biri olarak tavsiyem, yanına 5 litrelik bir boş su şişesi al. içine 1 er litre su doldurup, su seviyelerini 1 den 5 e kadar ispirtolu kalemle işaretle.

yağ değiştirirkende bunu kullan.

böylece yağ az / fazla olma riski azalır.

çıkan yağ kadar (şişeye doldurup ölçersiniz), şanzımana yeni yağı koyar, en hödük servisede gitsen hata yapma riski minimize edersin.


al4 lerin yağ çubuğu yok, seviye ölçümü için alttaki tapanın bir kısmını söküp, yağ belli bir derece sıcaklıktayken fazlasını akması ile ölçülüyor. bunu yapacak adam bulamayacağını düşünerek yukarıdaki boş su şişesi önerisini yaptım :)

Dediğin iyi mi kötümü bilmiyorum ama teşekkürler, var mı Ankara'da bu işten anlayan iyi bir servis tanıdığı olan????

naci
20-10-2015, 14:27
Şimdi bu al4 şanzıman iyimi kötümü bilgilendirin lütfen :)

omerce
20-10-2015, 14:31
al4 ise sayaç mantigi var , yağ belli bir sicaklik üstünde belli bir saat calisirsa yağ değişim icin uyari veriyor ekranda. ve Ariza koduna geçiyor 3 viteste sabitliyor. servis kitaplarina gore.

diğer senaryo kronik sorun olan basinc kontrol solenoid valfi olabilir.

zamanla asiniyor isinip incelen yağda basinci saglayamayip Ariza koduna geçiyor.

al4 sanziman için bizim.otomatikcilerin çok sevdiği atf3 veya mobil atf320 uygun değil.

mobil lt71141 var, birde muadil castrol transmax z diye bir yagi var.

yağ değiştikten sonra yetkili servis araci peugeot planet ile sayaç sifirlamasi yapilmali.

son olarak al4 lerde filtre değişmiyor.

eğer al4 değil ZF 4hp sanziman ise yağ önerileri geçerlidir.

Benzer sorun benim megane 1.6 otomatikte olmuştu. Pat diye bir ses sonrası 3. viteste sabit kalma oluyordu. Kenara çekip stop edip tekrar çalıştırınca sorun kalmıyordu. Baya bir baktılar arızayı bulamadılar bende uğraşamadım sattım gitti. Konuyu merakla takipteyim

XSi
20-10-2015, 14:57
400 lira civarında tutmuştu yağ litre fiyatını hatırlamıyorum :)

ZF 5 ileri tiptronic automatic var üzerinde ama kodunu bilmiyorum. Tiptronic kullanınca 5 ileri oluyor D modunda 4 ileri. Kalkışları araba 2. vites ile yapıyor 1'i kullanmıyor

isciligide düşünürsek fena değil 400 TL :)

9 litre yağa minimum 300 TL kopartirlar sanzimancilar.

XSi
20-10-2015, 15:00
Şimdi bu al4 şanzıman iyimi kötümü bilgilendirin lütfen :)

otomatik sanzimanin iyisi olmaz ve masraflidir :)

o acidan içiniz rahat olsun.

maalesef onerecegim servis yok ama özel pejo servisini tercih edin cihazla sifirlama yapilmasi lazim

XSi
20-10-2015, 15:01
Benzer sorun benim megane 1.6 otomatikte olmuştu. Pat diye bir ses sonrası 3. viteste sabit kalma oluyordu. Kenara çekip stop edip tekrar çalıştırınca sorun kalmıyordu. Baya bir baktılar arızayı bulamadılar bende uğraşamadım sattım gitti. Konuyu merakla takipteyim

Renault ve pejodaki sanziman ayni. Renault literatüründe dpo olarak geçiyor bu sanziman.