PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2.0 Tfsi için Oil Cooler



alicancalis
29-10-2015, 21:46
Arkadalar arabam Audi S3 8p. Özellikle pist günü sonrası arabanın ısınmasını nasıl azaltabiliriz diye ufak çaplı araştırmalarım sonucu ilk olarak bir yağ soğutucusu aldım. Sizlere danışmak istediğim bu parçayı bizim motorda kullanabilirmiyim. Benzerini tecrübe edeniniz varmıdır? Yağ pompasının basıncı yetermi? Veya şöyle soruyum, arabanın alt yapısı bunu kullanmam için uygunmudur?

Tecrübe ve bilgilerinizi paylaşabilirseniz sevinirim.

Aldığım ürün budur;

http://www.amazon.com/gp/product/B00CJ6JFJK?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o00_s00

meganes
29-10-2015, 21:49
Takipteyim, oil cooler olmayan araca biz eklesek bir sorun yaşarmıyız acaba??

omrasm01
29-10-2015, 22:06
Yağ basıncı düşer bunuda yağ pompası üzerinde gerekli işlemleri yaparak halledersinşz belkide fazla düşmez

iynn-RS
29-10-2015, 22:12
Yağ basıncı düşer bunuda yağ pompası üzerinde gerekli işlemleri yaparak halledersinşz belkide fazla düşmez

2.0 tfsi yag pomasina ne gibi islemler yapmak gerekiyor. Boyle bi islem yaptiniz mi yada yapan gordunuzmu ?

omrasm01
29-10-2015, 22:17
2.0 tfsi yag pomasina ne gibi islemler yapmak gerekiyor. Boyle bi islem yaptiniz mi yada yapan gordunuzmu ?

Yapan tanıdıgım var evet . Pompaya müdahile edilmeyecek kadar düştüğünü biliyorum . Kendisine sorar cevap veririm kesin bilgiyi abicim

iynn-RS
29-10-2015, 22:21
Alican abi bana nedense yag pompasina fazla yuk bindirmek cok mantikli gelmiyor. Mantiken illaki debiyi dusurecektir.pompa bunu kaldirabilirmi kaldiramazmi bilemiyorum. Kaldirsa bile devamli fazla yuk binecek ustune. Pist icin hazirlanmis bir arac olsa yapulabilir ama sen 10 bin km normal kullaniyosan 100 km pistte kullanacaksin. Bence riskli iş.

Yag sogutmak icin baska yontemlerde var. Karter hacmi arttirilirsa yag hacmi artacagindan daha gec isinir.

Karterin ruzgar almasi saglanabilir.

Yada harici elektirikli bi pompa baglanarak yag radyatorunden devirdaim yapacak sekilde bi sistem yapilabilir.ki bana en mantiklisi bu geliyor.

omrasm01
29-10-2015, 22:28
Alican abi bana nedense yag pompasina fazla yuk bindirmek cok mantikli gelmiyor. Mantiken illaki debiyi dusurecektir.pompa bunu kaldirabilirmi kaldiramazmi bilemiyorum. Kaldirsa bile devamli fazla yuk binecek ustune. Pist icin hazirlanmis bir arac olsa yapulabilir ama sen 10 bin km normal kullaniyosan 100 km pistte kullanacaksin. Bence riskli iş.

Yag sogutmak icin baska yontemlerde var. Karter hacmi arttirilirsa yag hacmi artacagindan daha gec isinir.

Karterin ruzgar almasi saglanabilir.

Yada harici elektirikli bi pompa baglanarak yag radyatorunden devirdaim yapacak sekilde bi sistem yapilabilir.ki bana en mantiklisi bu geliyor.

Öğrendim custom işcilik yapılmıs cok az bir basınc düşüşü olmus bu kit hakkkında fikri olmadıgını söyledi yağ pompasını orj kullanmıslar araç ne roll nede pist kosuyor bu arada

omrasm01
29-10-2015, 22:31
Alican abi bana nedense yag pompasina fazla yuk bindirmek cok mantikli gelmiyor. Mantiken illaki debiyi dusurecektir.pompa bunu kaldirabilirmi kaldiramazmi bilemiyorum. Kaldirsa bile devamli fazla yuk binecek ustune. Pist icin hazirlanmis bir arac olsa yapulabilir ama sen 10 bin km normal kullaniyosan 100 km pistte kullanacaksin. Bence riskli iş.

Yag sogutmak icin baska yontemlerde var. Karter hacmi arttirilirsa yag hacmi artacagindan daha gec isinir.

Karterin ruzgar almasi saglanabilir.

Yada harici elektirikli bi pompa baglanarak yag radyatorunden devirdaim yapacak sekilde bi sistem yapilabilir.ki bana en mantiklisi bu geliyor.

Peki 1.6 Tdi için en mantıklı çözüm ne olabilir araç roll kasacak ortalama 170-190 hp arası

iynn-RS
29-10-2015, 22:35
Peki 1.6 Tdi için en mantıklı çözüm ne olabilir araç roll kasacak ortalama 170-190 hp arası

Dizel araçta yağ sogutucuya gerek yok bence.

omrasm01
29-10-2015, 22:37
Dizel araçta yağ sogutucuya gerek yok bence.

Açıkcası tırsıyorum 120 leri görenler varmış

Ufuk
29-10-2015, 22:37
Peki 1.6 Tdi için en mantıklı çözüm ne olabilir araç roll kasacak ortalama 170-190 hp arası

1.6tdi için çözüm basit 10 defa arka arkaya basıp arabanın anasını sevmemek.. :)

omrasm01
29-10-2015, 22:42
1.6tdi için çözüm basit 10 defa arka arkaya basıp arabanın anasını sevmemek.. :)

Öyle bir şey olmaz kıyamam zaten ☺ ama 2. Denemede yag sıcaklıgının 120 lerde gezmesi 125 görende varmıs korkutmuyor değil

alicancalis
29-10-2015, 22:43
Alican abi bana nedense yag pompasina fazla yuk bindirmek cok mantikli gelmiyor. Mantiken illaki debiyi dusurecektir.pompa bunu kaldirabilirmi kaldiramazmi bilemiyorum. Kaldirsa bile devamli fazla yuk binecek ustune. Pist icin hazirlanmis bir arac olsa yapulabilir ama sen 10 bin km normal kullaniyosan 100 km pistte kullanacaksin. Bence riskli iş.

Yag sogutmak icin baska yontemlerde var. Karter hacmi arttirilirsa yag hacmi artacagindan daha gec isinir.

Karterin ruzgar almasi saglanabilir.

Yada harici elektirikli bi pompa baglanarak yag radyatorunden devirdaim yapacak sekilde bi sistem yapilabilir.ki bana en mantiklisi bu geliyor.

İbrahim aslında bu işin hakkı bu sistem https://www.goapr.com/products/oil_protection_system_20tsi.html. Bakalım belki bunuda alırım ama düz mantık yağ soğutucusunda yağın akışına çok direnç oluşturucak bir durum yoksa, ki olduğunu zannetmiyorum, yağın karterden üst kapağa kadar kat ettiği yol dışında bence fazla değişen birşey olmayacaktır diye düşünüyorum açıkcası. Bu tabii benim düşüncem. İstanbulpark dak üst katta duran Caterham'ın da önünde benzer bir yağ radyatörü vardı.

XSi
29-10-2015, 23:47
sizin araçta yağ filtresi metal çevirmeli filtrelerden mi?

yoksa kartuş tip denilen yuvanın içine konulan filtrelerden mi?

internette baktım ve gördüğüme göre ikincisi.

Aldığınız kit, metal tip çevirmeli filtrelerde kullanılabilecek yağ soğutma sistemidir.


sizin araç için , farklı bir çözüm gerekecek gibi.


diğer sorunuza ve buna gelen yorumlara şaşırdım, yağ soğutucu, yağ pompasına neden ek bir yük olsun ki?

yağ filtresi nasıl sisteme yük bindirmiyorsa, sonradan eklenen yağ soğutucu radyatör herhangi bir soruna sebep olmaz. hem filtre hem soğutucular, yağ sisteminin düşük basınçlı geri dönüş hattında bulunur her zaman.


bu arada almış olduğunuz kit, dahili termostatik valfe sahip (sandviç plaka üstünde), bu da olabilecek en iyi uygulama.

motor soğukken, yağ soğutucuya az yağ gidiyor, yağ ısındıkça, valf hareket ederek, soğutucuya daha fazla yağ gönderiyor, bu şekilde yağı ideal sıcaklıkta tutuyor.

alicancalis
30-10-2015, 10:15
sizin araçta yağ filtresi metal çevirmeli filtrelerden mi?

yoksa kartuş tip denilen yuvanın içine konulan filtrelerden mi?

internette baktım ve gördüğüme göre ikincisi.

Aldığınız kit, metal tip çevirmeli filtrelerde kullanılabilecek yağ soğutma sistemidir.


sizin araç için , farklı bir çözüm gerekecek gibi.


diğer sorunuza ve buna gelen yorumlara şaşırdım, yağ soğutucu, yağ pompasına neden ek bir yük olsun ki?

yağ filtresi nasıl sisteme yük bindirmiyorsa, sonradan eklenen yağ soğutucu radyatör herhangi bir soruna sebep olmaz. hem filtre hem soğutucular, yağ sisteminin düşük basınçlı geri dönüş hattında bulunur her zaman.


bu arada almış olduğunuz kit, dahili termostatik valfe sahip (sandviç plaka üstünde), bu da olabilecek en iyi uygulama.

motor soğukken, yağ soğutucuya az yağ gidiyor, yağ ısındıkça, valf hareket ederek, soğutucuya daha fazla yağ gönderiyor, bu şekilde yağı ideal sıcaklıkta tutuyor.

Diyelimki ben yanlış aldım. Sadece adaptörü değiştirsek sorun olmaz diye düşünüyorum.Ne dersiniz?

mikelazi
30-10-2015, 13:22
kullanılan yagın sogutmada etkisi olmazmı.illa ekstra sogutucu şartmı.yag ısısının en üst limiti nedir??? mesela dizele 5-30 yerine 5-40 veya 10-40 koyun yuksek ısıya daha dayanıklı olur deniyor.


bu yuzden her 8bin-10binde castrol 5-40 kullanıyorum.

XSi
30-10-2015, 20:13
Diyelimki ben yanlış aldım. Sadece adaptörü değiştirsek sorun olmaz diye düşünüyorum.Ne dersiniz?

anladigim kadarıyla durum o kadar kolay değil.

yağ filtresi kutugu soğutucu entegre bir ünite. yağ soğutucu yerine adaptör plaka yapmak gerekecek.

ilginç bir şekilde bu kadar modifiye edilen bir motorda hazir bir çözüm bulamadim internette.

alicancalis
30-10-2015, 20:33
anladigim kadarıyla durum o kadar kolay değil.

yağ filtresi kutugu soğutucu entegre bir ünite. yağ soğutucu yerine adaptör plaka yapmak gerekecek.

ilginç bir şekilde bu kadar modifiye edilen bir motorda hazir bir çözüm bulamadim internette.
http://www.performancebyie.com/integrated-engineering-06f-block-to-06a-oil-filter-housing-adapter-plate

XSi
30-10-2015, 20:42
linkteki parcanin aciklamalarinda farkli bir motorun (sanirim 1.8t) yağ pompasini kullanmaktan bahsetmiş?

ghibli06
30-10-2015, 20:48
hocam Ankara'dasın, bu parçayı Ankara'da yaptırırsın kafası çalışan bir CNC-tornacıya :)

rsulam
30-10-2015, 21:29
asagidaki parcadan yapilmasi lazim.

http://i.hizliresim.com/gybQgb.jpg (http://hizliresim.com/gybQgb)

iynn-RS
31-10-2015, 20:10
diğer sorunuza ve buna gelen yorumlara şaşırdım, yağ soğutucu, yağ pompasına neden ek bir yük olsun ki?

yağ filtresi nasıl sisteme yük bindirmiyorsa, sonradan eklenen yağ soğutucu radyatör herhangi bir soruna sebep olmaz. hem filtre hem soğutucular, yağ sisteminin düşük basınçlı geri dönüş hattında bulunur her zaman.



Sonradan eklenecek yag sogutucusu belli benim dusundugum kadar pompaya yuk bindirmiyo olabilir ama kesinlikle yuk bindirmez diyemeyiz. Dusuk basinçtada olsa devirdaim yapan bir yag var ve bu yaga hareketi sadece yag pompasi veriyor.

XSi
31-10-2015, 21:08
Sonradan eklenecek yag sogutucusu belli benim dusundugum kadar pompaya yuk bindirmiyo olabilir ama kesinlikle yuk bindirmez diyemeyiz. Dusuk basinçtada olsa devirdaim yapan bir yag var ve bu yaga hareketi sadece yag pompasi veriyor.

doğru ama, zaten hali hazırda filtre var, filtrede çok küçük gözeneklerden geçiyor.

yağ soğutucu ise, filtreye göre çok daha geniş hacimde ve minik gözenekli filtre elemanı yok.

yoksayılabilecek kadar yük biner. faydasının yanında kabul edilebilir olur.

XSi
31-10-2015, 21:14
asagidaki parcadan yapilmasi lazim.

http://i.hizliresim.com/gybQgb.jpg (http://hizliresim.com/gybQgb)

o parçadaki 4 hortum ağızlı parça termostatik valf olsa gerek, onun hazır almak gerekiyor.


https://www.google.com.tr/search?q=inline+oil+thermostat&client=opera&hs=jfd&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIhISr4rTtyAIVZ-9yCh0DGgZc&biw=1024&bih=502

en zor parçada filtre ünitesine bağlanan 3 hortum çıkışı olan plaka.

bu arada neden 3 hortum çıkışı acaba? biri çıkış, diğeri giriş, üçüncü?