Orijinalini görmek için tıklayınız : 2 Parçalı Fren Diskler, Artı ve Eksileri Nelerdir?
ghibli06
01-11-2015, 19:59
arkadaşlar göbek ve ayna kısımları ayrı olan disklerden kullanan var mı? ayna değişimi sonrası balans ya da birleşim yerlerinde kılcal çatlak sıkıntısı oluyor mu?
Ben kullanıyorum. Yaklaşım 60 bin km oldu hala aynı disk tabiki. 3üncü balata değişecek yakında. Disklerim Hi-Spec marka. Göbekleri ben tasarladım. İlk fren sistemi tasarımım sonradan gördüğüm eksiklere rağmen sorunsuz. 330x28 kullanıyorum önlerde. Arkada da 325x8. Yaklaşık 9 kilo ağırlık olması lazım. Peugeot'un orjinal 302x26 diski 8.5 kilo. O diske göre bu ağırlık hafif bile. Çift parça olmasının ağırlık ve 2 farklı metal kullanıldığından ısı yönetimi açısından daha uygun. Rotor değişmediğim için sonradan balans sorunu olmadı henüz ama ilk başta da sorun olmadı. :) Göbekler 7075-T6'dan yapıldı. Daha sonra kardeşimin aracınada 2 parça fren diski uyguladık oda sorunsuz kullanıyor.
Bu arada benim göbekler floating değil fixed mount. Yeni hazırladığım araca floating yapabilirim belki.
artılarından biri pist kullanımında çabuk aşınan frenlerin sadece disk kısmının değiştirilerek ekonomi sağlaması. ama günlük kullanım için bir avantaj değil.
SubieGuy
01-11-2015, 22:03
Günlük için nasıl avantaj değil, normalde döküm demir olacak göbeği aluminyumdan yapınca bariz olarak ağırlık avantajı oluyor.
Bu da daha hafif jant takmak gibi, dönen kütleyi hafifleştirip, hem hızlanmaya, hem yakıt tüketimine, hem de frenaja avataj demek.
İki parçalının en büyük avantajı, ısıl genleşmede sadece dış çemberin etkilenip göbeğin göreceli olarak daha az ısıya maruz kalması ve yamulma-çarpılma tendansını düşürmesi. Hele ki disk direk cıvatalı değil de floating olarak hareketli bağlandı ise, balatanın ısırdığı kısım akkor olup genleşse de aluminyum janta-poryaya bağlı kısım daha soğuk kalıyor, genleşip çatlamıyor.
Artık EVO MR, GTR, S4 RS4-6vs bir çok araçta standart olarak çift parça geliyor.
artılarından biri pist kullanımında çabuk aşınan frenlerin sadece disk kısmının değiştirilerek ekonomi sağlaması. ama günlük kullanım için bir avantaj değil.
Ben günlük kullanıyorum :) Gayet iyi bir iş yaptım. Ayrıca hiçte ekonomik değil. Çünkü atıyorum 330x28 disk tek parça olunca 300 tl ise rotor olarak almaya kalkınca 500 tl veriyorsun. Göbek hariç.
Tamam kızma avantaj :)
Aluminyumdan yapıldığını bilmiyordum
gerçi arkadaş yazmış bi üstteki postta 7075 diye ama atlamışız
Göbek hariç opsiyonun pahalı olması hiç mantıklı değil. Arada hayvan gibi malzeme farkı var, garip bi durum...
Göbek hariç opsiyonun pahalı olması hiç mantıklı değil. Arada hayvan gibi malzeme farkı var, garip bi durum...
Ama maalesef öyle. Hatta sırf bu yüzden artık kendi rotorumuzu üretiyoruz oem diskden desem. :)
ghibli06
01-11-2015, 22:23
Ben kullanıyorum. Yaklaşım 60 bin km oldu hala aynı disk tabiki. 3üncü balata değişecek yakında. Disklerim Hi-Spec marka. Göbekleri ben tasarladım. İlk fren sistemi tasarımım sonradan gördüğüm eksiklere rağmen sorunsuz. 330x28 kullanıyorum önlerde. Arkada da 325x8. Yaklaşık 9 kilo ağırlık olması lazım. Peugeot'un orjinal 302x26 diski 8.5 kilo. O diske göre bu ağırlık hafif bile. Çift parça olmasının ağırlık ve 2 farklı metal kullanıldığından ısı yönetimi açısından daha uygun. Rotor değişmediğim için sonradan balans sorunu olmadı henüz ama ilk başta da sorun olmadı. :) Göbekler 7075-T6'dan yapıldı. Daha sonra kardeşimin aracınada 2 parça fren diski uyguladık oda sorunsuz kullanıyor.
Bu arada benim göbekler floating değil fixed mount. Yeni hazırladığım araca floating yapabilirim belki.
Foto var mi yaptirdiginiz gobekle alakali? Orjinal diski gobek olarâk isletebikir miyiz?
Foto var mi yaptirdiginiz gobekle alakali? Orjinal diski gobek olarâk isletebikir miyiz?
İlk versiyon olduğu ve o zamanlar CNC'ye saat üzerinden para verdiğim için ekstra boşaltma yapılmadı. CNC Torna ile işlenip dik işlem merkezinde delindi. Yeni yaptığım tasarımlar daha komplike.
Ayrıca 7075-T6 çok sert olduğu için eloksal için çok uygun deil. Bunu bilmeme rağmen sarı yaptım ama bir kış geçmeden hemen renk attı. Sert Eloksal yapılması lazım oda sadece siyah bulabildim.
http://i.filmot.org/IGvJs.jpg
http://i.filmot.org/goBrX.jpg
http://i.filmot.org/i8VKX.jpg
Buda bonus. Ama boyutu büyük. :D
http://i.filmot.org/G5NTnoa.jpg
gerçekten çok başarılı gözüküyor
ghibli06
02-11-2015, 16:22
o zaman üzerindeki orj disklerden göbek yaparak
http://lgl.com.tr/urun-detay.aspx?id=1185
bu diskleri takabiliriz değil mi? LGL kullanan var mı aramızda nasıldır kaliteleri?
alperkirman
02-11-2015, 16:28
206 ya yapılan uygulama çok başarılı gözüküyo gerçekten heveslendirdi :)
o zaman üzerindeki orj disklerden göbek yaparak
L (http://lgl.com.tr/urun-detay.aspx?id=1185)
bu diskleri takabiliriz değil mi? LGL kullanan var mı aramızda nasıldır kaliteleri?
Orjinal disk ölçünüz nedir ?
ghibli06
02-11-2015, 18:14
Orjinal disk ölçünüz nedir ?
With such power and manoeuvrability, the Ghibli also offers excellent braking provided by dual independent hydraulic circuits with servo, ABS operating on 307mm diameter ventilated disc brakes on the front and 316mm diameter ventilated disc brakes on the rear.
öne 304 arka 330 olabilir
Arka fren diski önden büyük mü. Allah Allah. Hiç daha önce karşılaşmadım. Şuanki disk kalınlığı nedir. Birde orjinal kaliperleri mi kullanmak istiyorsunuz ?
ghibli06
02-11-2015, 21:06
http://i.hizliresim.com/ZJjyq0.jpg (http://hizliresim.com/ZJjyq0)
Arka fren diski önden büyük mü. Allah Allah. Hiç daha önce karşılaşmadım. Şuanki disk kalınlığı nedir. Birde orjinal kaliperleri mi kullanmak istiyorsunuz ?
Benim de önler 280, arkalar 288 abi :)
http://i.hizliresim.com/ZJjyq0.jpg
Eğer çizimdeki önemsiz kısımlarda doğru ise o zaman kendi diskinizi 2 parça yapabilirsiniz aslında.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.