PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW M3 E46 - Turbo projesi



ferdi
10-11-2015, 12:33
Arkadaslar oncelikle herkese selamlar,

2 sene kadar Turbo Toyota Celica kullandiktan sonra yeni ev aldigim icin arabami satmak zorunda kaldim. Su anda Ford Focus Combi kullaniyorum ve tahmin edebileceginiz gibi sadece aile arabasi olarak hizmet veriyor :)

BMW M3 - E46 alip Turbo takmak istiyorum. Yalniz sorun su ki bu isin detaylari ile ilgili hic bir fikrim yok. mesela M3 ler arasinda motor farki varmi, 1jz - 2jz gibi ornek olarak.

Sonrasinda dogru arabayi sectikten sonra dogru modifiye islemlerini yaptirmak istiyorum. Polonya'da bu isi yapanlara guvenmedigim icin her parcayi kendim secmek istiyorum.

500 Hp civari gunluk kullanabilecegim bir araba hedefliyorum. fabrika cikisi 3.2 litre 343 Hp oldugunu dusunursek, 500 Hp elde etmek cok zor olmasa gerek diye dusunuyorum (yaniliyorda olabilirim tabi ki). Daha once kullandigim Celica 143 Hp den Turbo ile 320 Hp ye cikarilmisti ve sorunsuz gunluk kullanabiliyordum, oradan kiyaslamaya calistim.

A dan Z ye neler almam gerektigini onerebilecek bilgiye sahip birini bulabilirsem cok mutlu olucam. Mesela Turbo secimi nasil olmali, motorda hangi islemler yapilmali, ecu, Enjektor vs. neler alinmali.

Bu isle daha once ilgilenmemisseniz kulaktan dolma bilgiler vermeyin lutfen, faydadan cok zarariniz olabilir.

Simdiden cok tesekkurler.

by serçe
10-11-2015, 13:13
http://www.techturkey.com/forum/member.php?u=2799

Bu konuda size mert bey yardımcı olur diye düşünüyorum kendisi bu konuda ciddi bilgi birikimi olan birisi konularına bakarsınız istediğiniz bilgiler ordan bile çıkarabilirsiniz koyal gelsin

kelalper
10-11-2015, 14:32
o iş o kadar kolay değil maalesef. Yani motor için dokunmadan hoop 500 hp kullanabileceğini sanmıyorum.

Yigit-Y
10-11-2015, 14:35
3.35i alsaniz daha karlı olmazmi

johnie
10-11-2015, 14:37
3.35i alsaniz daha karlı olmazmi

vallahi geçen gün çengelköyde m paket 3.35i gördüm 06 Plaka - sesi o kadar tatminkar etmiyordu :)
ha, kötü mü hayır yine iyiydi gürlüyordu da - olabilitesi var tabi ki.

Yigit-Y
10-11-2015, 14:41
3.35i gercekten guzel

Ses olayı farklı tabikide

Ama oynanmis 3.35i seside duydum hem guncel kas hemde cok para harcamadan biraz daha at koyardım içine:)

ferdi
10-11-2015, 15:58
o iş o kadar kolay değil maalesef. Yani motor için dokunmadan hoop 500 hp kullanabileceğini sanmıyorum.

Motor icine dokunmadan 500 HP istiyorum demedim ki, sizce Celica'dan motora dokunmadan 320 HP almak mumkunmu :) ayni sey ;)

Yigit-Y
10-11-2015, 16:02
Motor icine dokunmadan 500 HP istiyorum demedim ki, sizce Celica'dan motora dokunmadan 320 HP almak mumkunmu :) ayni sey ;)


https://www.youtube.com/watch?v=wrN2OUyGf7E
https://www.youtube.com/watch?v=wrN2OUyGf7E

524 whp demişler gavur kardeşler :D

ferdi
10-11-2015, 16:02
3.35i alsaniz daha karlı olmazmi

Evet E92 almayi dusundum daha once fakat ben sadece goruntu degil gucte istiyorum, ayrica M bambaska bir dunya. ( E46 M3 ile E92 335i fiyati hemen hemen ayni )

bomonti
10-11-2015, 16:37
e46 gibi müzelik bir otomobilin doğasını bozup turbolamak bence yanlış olur. Yerinizde olsam FEH yapıp daha keyifli hale getirip bırakırdım. Ama zevk meselesi inşallah sağlıklı bir turbo m3 yapabilirsiniz.

ferdi
10-11-2015, 16:42
e46 gibi müzelik bir otomobilin doğasını bozup turbolamak bence yanlış olur. Yerinizde olsam FEH yapıp daha keyifli hale getirip bırakırdım. Ama zevk meselesi inşallah sağlıklı bir turbo m3 yapabilirsiniz.

Cahilligimi mazur gorun fakat FEH yapmanin anlami nedir ?

rebeloghy
10-11-2015, 16:58
Cahilligimi mazur gorun fakat FEH yapmanin anlami nedir ?

Filtre , egzoz , headers kastediliyor

R.S.C
10-11-2015, 17:02
polonyanın ustaları nasıldır bilemem ama E46 M3 turbo için sizin ustalardan daha çok şey bilmeniz ve bunları doğru kişilere yaptırmanız gerekecek.

Bencede 335i daha güzel olur, yazılım vs derken ciddi hızlı bi araç olur.

erhanarici18
10-11-2015, 18:01
e46 gibi müzelik bir otomobilin doğasını bozup turbolamak bence yanlış olur. Yerinizde olsam FEH yapıp daha keyifli hale getirip bırakırdım. Ama zevk meselesi inşallah sağlıklı bir turbo m3 yapabilirsiniz.

müzelik olayı türkiyede olur anca ama polonyanın türkiyeden farkı nedir bilemem
bazı ülkelerde doğasını bozmak değil ırzına geçip kaldırıp bi köşeye atıyolar

Sert@ç
10-11-2015, 18:31
M3e turbo uygulanması için ciddi işlemler gerekiyo o zamanda hedef 500 değil 600-700 oluyor
Muhtemelen polonyada bu iş bi e46 m3 parası daha tutar
Bence 335 almanız daha mantıklı

OMTechJr.
10-11-2015, 19:51
polonyanın ustaları nasıldır bilemem ama E46 M3 turbo için sizin ustalardan daha çok şey bilmeniz ve bunları doğru kişilere yaptırmanız gerekecek.

Bencede 335i daha güzel olur, yazılım vs derken ciddi hızlı bi araç olur.

Polonyanın ustaları biz burda kumdan kale yaparken stock internalle neler neler yapıyordu :) İşi bilen averaj bir polak ustadan daha fazla bilmeniz, daha önce hiç bmw ile alakalı iş yapmadıysanız çokta mümkün değil :) Ama şuda gerçek çoğu tuning yerine swap tercih ediyor. Çünkü işçilik çok pahallı. Ama yapan yapar hiçte başınız ağrımaz.

M makina her zaman farklıdır. Proje yapılacaksa ve 2. araç olacaksa E46 m3 yapılır çokta güzel olur. Ama ben şahsen M motorların atmosferik kalması gerek diyenlerdenim. Turbolayacaksanız başka motorlarda düşünebilirsiniz. Bu durumda 335i yatkınlık olarak daha önde. Buda bir gerçek.

Network
10-11-2015, 21:52
Üreticisi, yan sanayisi şusu busu oralar olan bir arabayı modifiye ettirmek için buralara gelmenin bir neden olsa gerek diye düşünüyorum, yaklaşık yurtdışı maliyet bilgisi var mıdır?

Takipteyiz...

ferdi
10-11-2015, 22:18
polonyanın ustaları nasıldır bilemem ama E46 M3 turbo için sizin ustalardan daha çok şey bilmeniz ve bunları doğru kişilere yaptırmanız gerekecek.

Bencede 335i daha güzel olur, yazılım vs derken ciddi hızlı bi araç olur.

Burada iyi usta bulmak gerçekten zor ve yeni parça almak tamir ettirmekten cok daha ucuz. Celica 20.000 Lira civariydi, Turbo takma maliyetide 35.000 Lira tutmuştu.

Yazilim vs. ile istediğim gucu alabileceğimi zannetmiyorum.

ferdi
10-11-2015, 22:20
M3e turbo uygulanması için ciddi işlemler gerekiyo o zamanda hedef 500 değil 600-700 oluyor
Muhtemelen polonyada bu iş bi e46 m3 parası daha tutar
Bence 335 almanız daha mantıklı

benimde amacim asiri maliyet yapmadan 500 civari günlük kullanılabilecek bir araba yaratmak.

ferdi
10-11-2015, 22:26
Polonyanın ustaları biz burda kumdan kale yaparken stock internalle neler neler yapıyordu :) İşi bilen averaj bir polak ustadan daha fazla bilmeniz, daha önce hiç bmw ile alakalı iş yapmadıysanız çokta mümkün değil :) Ama şuda gerçek çoğu tuning yerine swap tercih ediyor. Çünkü işçilik çok pahallı. Ama yapan yapar hiçte başınız ağrımaz.

M makina her zaman farklıdır. Proje yapılacaksa ve 2. araç olacaksa E46 m3 yapılır çokta güzel olur. Ama ben şahsen M motorların atmosferik kalması gerek diyenlerdenim. Turbolayacaksanız başka motorlarda düşünebilirsiniz. Bu durumda 335i yatkınlık olarak daha önde. Buda bir gerçek.

E92 kasaya aslinda bayiliyorum acikcasi ama M versiyonu cok pahali. ozet olarak E46 M3 un 3 kati diyebiliriz. Ayrica 335 turbo haliyle 306 HP (M3 E46 atmosferik 343 HP) ve bu gucu ne kadar artirabilirim ?

Isin dahaonemli kismi M3 te tek fark motor değil, cogu aksam performans için tasarlanmis. normal bir BMW ye ayni parcalari takmaya kalksam sanirim 3-4 araba parasi harcamam gerekir. M3 içinse tek ihtiyacim olan motoru güçlendirmek, gerisi sadece görseller.

ferdi
10-11-2015, 22:35
sadece fiyatlari karsilastirmaniz için ornek vermek istiyorum:

M3 E92 - 118.500 PLN
http://allegro.pl/bmw-m3-e92-ac-schnitzer-doinwestowana-zamiana-i5782281762.html

M3 E46 - 59.900 PLN
http://allegro.pl/bmw-m3-e46-2005-europa-pelen-serwis-i5760181683.html

335i - 64.000 PLN
http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-335i-xdrive-salon-polska-ID6ycsCN.html

Fiyatlar ortalamadır ve 1 PLN = 0,74 TL

ferdi
10-11-2015, 22:37
yanlis mesaj.

STP
11-11-2015, 00:12
335i ye cooler, dp, egzoz, suction kit, methanol ve yazilim ile 450hp aldik orjinal turbolar ile :) bosuna macera arama m3 turbolayacam diye :)

Berkan
11-11-2015, 07:59
koyulan ilanların içinden eli yüzü düzgün duranı 335 geldi gözüme donanım falan da gayet yerindeymiş

kelalper
11-11-2015, 08:06
335 in tek kötü tarafı arkada kilit olmaması. Kilitten sonra dünyası değişiyor o arabanın.

aramulusoy
11-11-2015, 10:36
bende bir dönem 1.5 yıl e46 m3 kullandım. ess tuning supercharger ile hem sağlıklı hemde çok çılgın güçler alınabiliyor. bence turbo'danda daha sağlıklı hatta. ama maliyet 10 bin dolar gibi çıkar buna nedersiniz onu bilemem. markayi sitesinden bi araştırın isterseniz net bilgi ve fiyatı var orda.

STP
11-11-2015, 13:58
335 in tek kötü tarafı arkada kilit olmaması. Kilitten sonra dünyası değişiyor o arabanın.

Vardi bizdekinde, cok eglenceliydi quaife

kelalper
11-11-2015, 14:28
Vardi bizdekinde, cok eglenceliydi quaife

Kilit o arabanın ilacı. Hiç bişey takma sadece kilit al yeter.

Eray35
11-11-2015, 14:37
Kilit o arabanın ilacı. Hiç bişey takma sadece kilit al yeter.

Abi yanlama için mi ? Yoksa yol tutuşa çok büyük bir etkisi mi var ? e46 3.30 araştırıyorum tek eksiği kilit yerine m3 al falan yazmışlar eski konularda o dönem yakındı sanırım fiyatları ama orjinal otomatik vitesli bi 3.30ci de acaba kilide gerek var mı ?

kelalper
11-11-2015, 15:15
bence arkadan iter 200 hp üstü her arabaya lazım. Sadece yanlama için değil kontrol için. Kilidi taktıktan sonra güçte varsa arkasını kontrol etmek çok daha rahatlıyor.

OMTechJr.
11-11-2015, 16:07
E92 kasaya aslinda bayiliyorum acikcasi ama M versiyonu cok pahali. ozet olarak E46 M3 un 3 kati diyebiliriz. Ayrica 335 turbo haliyle 306 HP (M3 E46 atmosferik 343 HP) ve bu gucu ne kadar artirabilirim ?

Isin dahaonemli kismi M3 te tek fark motor değil, cogu aksam performans için tasarlanmis. normal bir BMW ye ayni parcalari takmaya kalksam sanirim 3-4 araba parasi harcamam gerekir. M3 içinse tek ihtiyacim olan motoru güçlendirmek, gerisi sadece görseller.

Abimde polonyada yaşıyordu geçen ay geldi daha. tekrar gitme durumu var, sonrasında benimde gitme durumum var hala o yüzden piyasaya hakimim diyebilirim usta konusunda yönlendirmiş olmayayım ama K64 Tuning'in işleri bence başarılı. 7200zl ye komple s54 için malzeme fiyatı diyorlardı bir zamanlar. Stock Motor ile kompressor uygulanan S54 343lükten 500+hp aldılar. Bende alınabileceği fikrindeyim. 335i için konuşursak jb4 kitli hybrid turbo cooler ve komple egsozlu 335i 520hp ve 500nm torka sahip. 343lüktende aynı güçler alınabilir. sizin isteğinize ve bütçenizle alakalı haliyle. uğraşmadan alayım kısa sürede gazlayım için 335i bulunmaz nimet. yürür bakımından çok extra maliyetlere girmenize de gerek kalmaz.

Aceleniz yok gördüğüm kadarıyla. Güzel bir araştırma sonucu güzel sonuçlar çıkar. charger'da düşünülebilir bence. al tak kit sonuçta. işçiliğiniz de daha ucuza mal olur nispeden. Siz tabi işçilik fiyatlarına daha hakimsiniz. Burda her projenin olmazsa olmazı manifoldu orda yaptırayım deseniz ne paralar ne paralar :) Yukarıdaki fiyatta kompressor için.

Türk mü değil mi bilmiyorum ama Kamil diye birisinin iletişimi var. Şöyle paylaşayım ; http://garage.k64.pl/kontaktk64.html

Diyadin
11-11-2015, 16:25
Bence e36 e46 e92 m3 atmosferik olarak tadı çıkarılması gereken arabalar sesleri harika turbo güçlü yapabilir ama ruhu gidiyor şahsi görüşüm

Diğer arkadaşların dediği gibi 3,35i güncel kasa olması alternatif parça bolluğu orjinalinden turbolu olması kolay ve ekonomik olacaktır.

ferdi
12-11-2015, 13:08
Abimde polonyada yaşıyordu geçen ay geldi daha. tekrar gitme durumu var, sonrasında benimde gitme durumum var hala o yüzden piyasaya hakimim diyebilirim usta konusunda yönlendirmiş olmayayım ama K64 Tuning'in işleri bence başarılı. 7200zl ye komple s54 için malzeme fiyatı diyorlardı bir zamanlar. Stock Motor ile kompressor uygulanan S54 343lükten 500+hp aldılar. Bende alınabileceği fikrindeyim. 335i için konuşursak jb4 kitli hybrid turbo cooler ve komple egsozlu 335i 520hp ve 500nm torka sahip. 343lüktende aynı güçler alınabilir. sizin isteğinize ve bütçenizle alakalı haliyle. uğraşmadan alayım kısa sürede gazlayım için 335i bulunmaz nimet. yürür bakımından çok extra maliyetlere girmenize de gerek kalmaz.

Aceleniz yok gördüğüm kadarıyla. Güzel bir araştırma sonucu güzel sonuçlar çıkar. charger'da düşünülebilir bence. al tak kit sonuçta. işçiliğiniz de daha ucuza mal olur nispeden. Siz tabi işçilik fiyatlarına daha hakimsiniz. Burda her projenin olmazsa olmazı manifoldu orda yaptırayım deseniz ne paralar ne paralar :) Yukarıdaki fiyatta kompressor için.

Türk mü değil mi bilmiyorum ama Kamil diye birisinin iletişimi var. Şöyle paylaşayım ; http://garage.k64.pl/kontaktk64.html

Bilgiler icin cok tesekkurler. Son bir kac gundur 335i kafama yatmaya basladi. Kasasi bu kadar guzel olmasa M3 ten vazgecmem ama cidden guzel yapmislar. Peki Turkiye fiyatiyla bir 335 ten 500hp civari guc alabilmek icin yaklasik ne kadar harcamak lazim ve hangi parcalari takmak lazim.

Burada iscilik cok pahali o yuzden elimden geldigince manifold gibi yapilmasi gereken parcalari Turkiye'den temin etmeye calisicam.

3 haftada bir 4 gunlugune Istanbula geliyorum zaten, hatta Pazartesi aksami ordayim. Gelip yuzyuze gorusup bilgi alabilecegim birileri olsa cok guzel olurdu aslinda.

OMTechJr.
17-11-2015, 17:12
Bilgiler icin cok tesekkurler. Son bir kac gundur 335i kafama yatmaya basladi. Kasasi bu kadar guzel olmasa M3 ten vazgecmem ama cidden guzel yapmislar. Peki Turkiye fiyatiyla bir 335 ten 500hp civari guc alabilmek icin yaklasik ne kadar harcamak lazim ve hangi parcalari takmak lazim.

Burada iscilik cok pahali o yuzden elimden geldigince manifold gibi yapilmasi gereken parcalari Turkiye'den temin etmeye calisicam.

3 haftada bir 4 gunlugune Istanbula geliyorum zaten, hatta Pazartesi aksami ordayim. Gelip yuzyuze gorusup bilgi alabilecegim birileri olsa cok guzel olurdu aslinda.

335i'den bu güçleri almak için ne fiyat olur net bir bilgim yok açıkcası ilgimin dışındaki otomobiller. Parça olarak dinan marka intercooler çok revaşta. ara boruları ile birlikte alınca al tak şeklinde uyar. Egsoz olarak SS'in son susturucusu ile kaliteli bir usta yapımı ara borular uygun olur. Vargas marka VTR28RS turbo 600 üstü güçlere bile taşıyabilir. Bununla ilgili çok uğraşıyorlar ve gerçekten aynı boyuttaki diğer turbolara nazaran daha stabil güç veriyor ve erken spool ediyor. Daily drive da zevkli olur. İnternal wastegate ile gelmeside bence ayrı bir avantaj. ama fiyatları 8000 dolar civarlarında. velhasıl kelam seçenek çok sizin bütçenizle alakalı haliyle.

Dediğim gibi çok hakim değilim N54 lere. İstanbula geldiğinizde birileriyle yüzyüze görüşnemizde fayda var.

lowfamilia
21-11-2015, 22:30
Abi günlük kullanım diyorsun turbo diyorsun bence günlük
Kullanımlar için alt devirleri öldürmemek lazım güzel bi sc ile 450+ güç alabilirsin ve alt devirlerinde iyileşmiş olur çok zevkli bi araç elde edersin bence turbo düşünme derim.

CGR328
22-11-2015, 00:10
https://www.horsepowerfreaks.com/ kit için bu firmayla görüşebilirsin

ferdi
24-11-2015, 16:59
335i'den bu güçleri almak için ne fiyat olur net bir bilgim yok açıkcası ilgimin dışındaki otomobiller. Parça olarak dinan marka intercooler çok revaşta. ara boruları ile birlikte alınca al tak şeklinde uyar. Egsoz olarak SS'in son susturucusu ile kaliteli bir usta yapımı ara borular uygun olur. Vargas marka VTR28RS turbo 600 üstü güçlere bile taşıyabilir. Bununla ilgili çok uğraşıyorlar ve gerçekten aynı boyuttaki diğer turbolara nazaran daha stabil güç veriyor ve erken spool ediyor. Daily drive da zevkli olur. İnternal wastegate ile gelmeside bence ayrı bir avantaj. ama fiyatları 8000 dolar civarlarında. velhasıl kelam seçenek çok sizin bütçenizle alakalı haliyle.

Dediğim gibi çok hakim değilim N54 lere. İstanbula geldiğinizde birileriyle yüzyüze görüşnemizde fayda var.

Bilgiler icin cok tesekkurler, 335i sanirim derdimin dermani olacak. fakat su an motor icine girmeden ucuz yoldan alabildigim kadar guc almaya calisicam. Bir sure kullandiktan sonar asil projeye baslamayi dusunuyorum ki bunun icinde m3 e92 motor swap bile dahil olabilir. burada motor fiyatlari gayet uygun.

ferdi
24-11-2015, 17:00
Abi günlük kullanım diyorsun turbo diyorsun bence günlük
Kullanımlar için alt devirleri öldürmemek lazım güzel bi sc ile 450+ güç alabilirsin ve alt devirlerinde iyileşmiş olur çok zevkli bi araç elde edersin bence turbo düşünme derim.

SC sesini sevmedigim icin turbodan vazgecmeyi dusunmuyorum.