Orijinalini görmek için tıklayınız : komprasyon testi normal çıkıyor ama motordan takır takır ses geliyor
eticet06
19-11-2015, 13:23
arkadaşlar arac dun giderken istop etti ve sonra calısmadı.istop etmeden once birsey birseye surtuyormus gıbı ses gelmeye başladı.Sonra tekrar calıstırdık aracı calıştı ama takır takır takır vuruyor.ekzantıklerın ordan gelıyor gibi ses .Hata olark 4 silindir miss fire ve vvt sensoru camsaft posison error veriyor.Komprasyon testi yapıldı ama pistonların degerı normal cıktı.Bu sorun neyden olabılır peki ?
Yiğit G.
19-11-2015, 13:42
Yakın zamanda hararet yedimi araç ? Araç çalışırken tek tek her silinidirin sırayla buji kablosunu çıkar eğer birinde ses kesilirse piston vuruntu yapıyor demektir.
subap iticilerinden olabilir..
orhan_guney
19-11-2015, 14:47
araç nedir tam olarak merak ettim.
eticet06
19-11-2015, 14:58
Yakın zamanda hararet yedimi araç ? Araç çalışırken tek tek her silinidirin sırayla buji kablosunu çıkar eğer birinde ses kesilirse piston vuruntu yapıyor demektir.
arac 15 gun once hararet yaptı ve ust kapak yapıldı araca
eticet06
19-11-2015, 15:00
araç nedir tam olarak merak ettim.
volvo 2.3 t5
eticet06
19-11-2015, 16:20
şimdi usta aradı krank,kol,yag pompası,sekman,ana kolyatak,ana yatak değişecek dedi ama benım kafamı bulandıran şey sadece karteri sökmüşler sadece karterden bunlar anlaşılır mı ? krank sökülüp olçülmesi felan gerekmez mi ? ve şaka gibi 8 bin tl dedi sökmeyin gerisini kalsın dedim bende
bukadar değişen varken zaten piston ve segman da değişsin.
şimdi usta aradı krank,kol,yag pompası,sekman,ana kolyatak,ana yatak değişecek dedi ama benım kafamı bulandıran şey sadece karteri sökmüşler sadece karterden bunlar anlaşılır mı ? krank sökülüp olçülmesi felan gerekmez mi ? ve şaka gibi 8 bin tl dedi sökmeyin gerisini kalsın dedim bende
Tak tak sesin sebebi yatak sarmıs olman olabilir, eger sebep buysa ustan karteri sokup bunu rahatlıkla teshis etmistir, bu durumda dedigi parcaların degismesi normal hatta ben olsam piston setide alır sıfırdan toplardım, krank'ı bi ihtimal taslayıp kullanbilirsin ama o motorda ben o ise girmezdim.
ya son bakan usta tam bir sahtekar yada kompresyonu yapan arkadaş atari fln oynuyordu.
hocam kompresyonun düzgünce çıkabilmesi adına gerekli ne varsa değişecek diye saymış son usta özetle birbirlerine çok zıt ters düşen bilgiler bunlar.
kompresyonu sağlıklı bir motor çok rahatça sarabilir bunda sorun olacak bir durum yok, vede krankı,segmanı,kolu zartı zurtu gitmiş motorda istesen bile arkasına terminatoru alsan yine dönmez bırak kompresyon testini testin t si olmaz çünkü motor dönmez.
o sebeble son ustadan kaç derim bu anlatıklarından ama unutmaki internet üzerinden yorum yapmakta zordur.
kompresyonu sağlıklı çıkan motor,valflerin,piston ve piston kolunun, segmanların en önemliside krankın sağlıklı olduğunu gösterir.
kompresyonu sağlıklı ama kitlenmiş motorların %90 krank değilde krank yatağının dönmesinden dolayı olur, burada ümit ederimki sadece krank yataklarını değiştirmek ile durumu kurtarabilir ve o kitlenme esnasında başka parçalar zarar görmemiştir.
iki çok farklı yorum ile karşılaştığından dolayı bence daha farklı 3üncü daha uzman bir yere daha aracı göstermeniz belkide fazladan harcanacak birkaç yüz tl sizi binlerden kurtarabilir Volvo parçaları ucuz değil ve gerçekten sağlam o sebeble kafamda şu an soru işaretler dolu son usta ile alakalı.
araç kaç binde, lpg varmı?
Araba yuksek ihtimal yatak sarmis .yurutmeyin araci kitlemesin. Kranki egazantrikleride Çizerseniz masraf katlar
araba yatak sarmıs olabılır
yag sekmanı kırılmıs olabılır gecmıs olsun
eticet06
19-11-2015, 17:21
ya son bakan usta tam bir sahtekar yada kompresyonu yapan arkadaş atari fln oynuyordu.
hocam kompresyonun düzgünce çıkabilmesi adına gerekli ne varsa değişecek diye saymış son usta özetle birbirlerine çok zıt ters düşen bilgiler bunlar.
kompresyonu sağlıklı bir motor çok rahatça sarabilir bunda sorun olacak bir durum yok, vede krankı,segmanı,kolu zartı zurtu gitmiş motorda istesen bile arkasına terminatoru alsan yine dönmez bırak kompresyon testini testin t si olmaz çünkü motor dönmez.
o sebeble son ustadan kaç derim bu anlatıklarından ama unutmaki internet üzerinden yorum yapmakta zordur.
kompresyonu sağlıklı çıkan motor,valflerin,piston ve piston kolunun, segmanların en önemliside krankın sağlıklı olduğunu gösterir.
kompresyonu sağlıklı ama kitlenmiş motorların %90 krank değilde krank yatağının dönmesinden dolayı olur, burada ümit ederimki sadece krank yataklarını değiştirmek ile durumu kurtarabilir ve o kitlenme esnasında başka parçalar zarar görmemiştir.
iki çok farklı yorum ile karşılaştığından dolayı bence daha farklı 3üncü daha uzman bir yere daha aracı göstermeniz belkide fazladan harcanacak birkaç yüz tl sizi binlerden kurtarabilir Volvo parçaları ucuz değil ve gerçekten sağlam o sebeble kafamda şu an soru işaretler dolu son usta ile alakalı.
araç kaç binde, lpg varmı?
komprasyon testini yapanda aynı usta
araç 250 k da motor 250 da gidecegini sanmam ben kendi s60da hiç kaak acılmadan 500k gördüm ve halen kullanılıyr araç araçta lpg prıns marka var ortalama 100 km dir baglı zaten ben bu araçı sabah servise sürerek götürdüm zaten bence bu kadar dagıldıysa bu araç hiç çalışmaz ve yürümezdi ?
komprasyon testini yapanda aynı usta
araç 250 k da motor 250 da gidecegini sanmam ben kendi s60da hiç kaak acılmadan 500k gördüm ve halen kullanılıyr araç araçta lpg prıns marka var ortalama 100 km dir baglı zaten ben bu araçı sabah servise sürerek götürdüm zaten bence bu kadar dagıldıysa bu araç hiç çalışmaz ve yürümezdi ?
ortak direk o ustanın yanından uzaklaş,ne içtiyse bonzai yanında tadelle gibi kalır :)
saydıkları parçaları bir araya getirdiğinde kalan birtek 3-5 motor parçası kalıyor geriye dostum bitek blok kalıyor herhalde :) o halde bir motorun ne çalışması ne dönmesi, ne kompresyon testi çarşı grubundan bir üye fenerli olur döner o motor dönmez hocam, geç o ustayı direk tlf defterinden sil.
İyiymiş
Testte yatak Sarmış olmasın o motor ?
Adam arabayı sürerek gittim diyor, daha yatak sarma ihtimali kalmış olabilir mi?
eticet06
19-11-2015, 19:20
Ustanın yanına gidemedim iş yogunlugundan ama arkadaşım gitti ne kadar sökmüş neye bakmış emin olmak istedim sadece işte karteri sökmüş bir .Evet aracı bugun 20 km yakın kullanarak ustaya götürdüm
http://i.hizliresim.com/1rRN4p.jpg (http://hizliresim.com/1rRN4p)
http://i.hizliresim.com/rRGEjN.jpg (http://hizliresim.com/rRGEjN)
http://i.hizliresim.com/PBjQpN.jpg (http://hizliresim.com/PBjQpN)
Yatak sarmış daha doğrusu henüz saramamış yemeye başlamış.
Sanırım yağ pompanızın kurbanı oldunuz.
eticet06
20-11-2015, 00:39
Benım tuhafıma gıden sey dun aracla 450 km yol geldım sıka sıka ben bu arızayı verdıgınde ekzantırık sensoru ve 4 sılındır mıss fire vermesı cok garıp sentesı atlamıs olabılır dedı bır kac arkadasım veya vvt dişlisi kırılmış olabilir ilk başta senteye getir bir daha dediler arabayı bakalım yarına bakacaz .Cunku bu sesden once ne mıssfıre hatası nede camsaft vvt arızası verıyordu .
zaten böyle gidip direk motara gireresek komple forgetlerim aracı ellimde kollar ve saplamalar var forget .Trdeki en hızlı volvo olmaya aday olabılır bir projede olabilir ama bu ara gerçekten maddi sikıntılarım var bakalım yarın neler olucak.Hep t5 lerımı manulle cevıreyım dıyordum ilk defa bir manuel t5 elımıze geçti oda kırıldı :(
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.