PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Peugeot 206 Süspansiyon Önerisi



orochi-x
22-11-2015, 20:26
İyi Günler,

2005 Model Peugeot 206 Quiksilver 1.6 16V araca sahibim. Süspansiyon sisteminden yeteri kadar memnun değilim. Öneri ve tecrübelerinize ihtiyacım var.

Ama öncelikle aracı aldığım günden bu güne yani son 1.5 yıldır süspansiyon sistemi ile ilgili yaptığım iyileştirmeleri anlatayım.

1) Aracı satın aldığımda üzerinde markasını bilmediğim bir 5 cm lik spor yay ve orijinal amartisötler bulunmakta idi. Arkalarda torsiyon ile düşürülmüştü. Çatalca'nın bozuk asfaltlarında 1-2 ay kadar bu şekilde kullandım ve elbette memnun değildim. Bu arada unutmadan jantlar 17" ve lastiklerde 205/40/R17.

2) Daha sonra Koni Marka Sertlik ayarı bulunan Sarı Amortisörler ve Eibach 5cm lik yay ile süspansiyon sistemini güncelledim. Çok iyi durumda olmayan ön ve arka takım ile 5-6 ay kadar aracımı bu şekilde kullandım. Her ne kadar öncesine göre çok büyük bir değişim söz konusu olsa da, bozuk yollar her zaman başıma bela olmaya devam ediyordu.

3) Daha sonra başakşehir yolları ile tanışınca, aracı yükseltmeye karar verdim. Öncesinde ise ön-arka takımı tamamen elden geçirttim (Salıncaklar, rot başları, rot milleri, aks rotları vs. orijinal ve sıfır parçalar ile değiştirildi. Torsiyon tamiri yapıldı, torna vs.). Ve 5 cmlik yaylardan vazgeçerek Eibach 3.5 cm yay taktırdım. Arkaları da torsiyondan kaldırtmak istedim ancak marşpiyel hizasının bu şekilde düz bir çizgi haline gelmesi nedeniyle, Maslak Oto Sanayi Bosh servisinin arkaları kaldırtmamam, aksi halde yol tutuşunun olumsuz etkileneceği yönündeki ısrarlarına çok fazla karşı gelemedim.

Aracımı şu anda bu şekilde kullanmaya devam ediyorum. Bazen beni çok memnun etse de, bazı zamanlar (buralarda her yer çukur, her yol berbat durumda olduğundan) tepemin tası atıyor ve neredeyse araca 15" jant ve OEM amortisör ve orijinal yüksekliğe tamamen dönme noktasına getiriyor.

Koni amortisörlerden sonra aracın özellikle virajlardaki yol tutuşu 17" lastiklerinde katkısıyla çok iyi durumda. Aracın makül ölçüde basık olması da güzel bir durum. Ama artık daha iyi bir sisteme geçme zamanı da gelmiş durumda. Aklımda daha çok Coilover olsa da (sertlik ve yükseklik ayarlı ki sertlik ayarı benim için daha önemli) bu konuda düşünce ve önerilerinize ihtiyacım var.

Ayrıca belirtmek isterim ki Tein Japonya ile irtibata geçmiş ve aracıma özel imalat edilecek EDFC destekli coilover fiyatı almış bulunmaktayım. En son ihtimal 2000 £ (~8600 TL) + Kargo + Gümrük Vergisi vs + EDFC sistemi ile yoluma devam edeceğim ama 6 ay imalat sürelerinin olması ve fiyatın pekte azımsanmayacak seviyede olması nedeniyle alternatifler arıyorum.

Low-Rider
22-11-2015, 20:34
Forumda 206 yürüyeni konusunda en çok mesai ve setup yapmış kişi Schumi'dir , kendisi konuyu görünce elbet yazacaktır.

Koni'ler satılıksa talip olurum :D

orochi-x
22-11-2015, 20:47
Forumda 206 yürüyeni konusunda en çok mesai ve setup yapmış kişi Schumi'dir , kendisi konuyu görünce elbet yazacaktır.

Koni'ler satılıksa talip olurum :D

Tatminkar bir sisteme geçersem, hediyem olsun Koniler ;) Ama neredeyse 40000 kmyi gördüler, az çukura düşmediler, bozuk yollardan az geçmediler :(

Bu arada acaba amortisörlerim benden bakımlarını yapmamı mı istiyorlar yoksa :D Gerçi amortisör bakımı/tamiri gibi bir durum sağlıklı bir şekilde yapılamıyor diye biliyorum ama :soru:

EREN34
22-11-2015, 20:53
Oem amortisöre RC yay deneyin derim. Her 206 yayı fiziksel aynıdır ama 206lar bir, gti ayrı, rc ayrıdır.

Ben oem amortisöre rc yay kullanıyorum. Çok sert çukur olmadıkça süspansiyondan memnunım. Gerçi beklentide önemli.

Bende 206 Quicksilver kullanıyorum. Gerçi motor 2.0 hdi

Schumi
22-11-2015, 20:59
Memnun değilim yazmışsın ama neden memnun değilsin. Çok mu sert konfor mu bozuk yoksa yol tutuş mu kötü. Ben Bilstein B14 kullanıyorum. Oldukça memnunum. Bozuk yoldada gazlarım öyle yavaş gitme huyum yoktur yol bozuk diye. O koşulda bile güzel çalışan bir sistem. Konfor beklentim hiç olmadı o konuda doğru bilgiyi veremem ama bence daha önceki Koni amortisörlü halime ve arkadaşımın KW v2'li haline göre daha yumuşak olmasına rağmen daha iyi tutunmaya sahip. Bütçen B14 için yetmezse B8 amortisör üstüne 5-6 lık yay veyahut B6 amortisör üstüne 3.5'luk yay ile devam edebilirsin.

orochi-x
22-11-2015, 21:02
Oem amortisöre RC yay deneyin derim. Her 206 yayı fiziksel aynıdır ama 206lar bir, gti ayrı, rc ayrıdır.

Ben oem amortisöre rc yay kullanıyorum. Çok sert çukur olmadıkça süspansiyondan memnunım. Gerçi beklentide önemli.

Bende 206 Quicksilver kullanıyorum. Gerçi motor 2.0 hdi
Öneri için teşekkür ederim. Bir kenera yazıyorum bunu.
Jant ölçülerinizi de alabilir miyim?

orochi-x
22-11-2015, 21:22
Memnun değilim yazmışsın ama neden memnun değilsin. Çok mu sert konfor mu bozuk yoksa yol tutuş mu kötü. Ben Bilstein B14 kullanıyorum. Oldukça memnunum. Bozuk yoldada gazlarım öyle yavaş gitme huyum yoktur yol bozuk diye. O koşulda bile güzel çalışan bir sistem. Konfor beklentim hiç olmadı o konuda doğru bilgiyi veremem ama bence daha önceki Koni amortisörlü halime ve arkadaşımın KW v2'li haline göre daha yumuşak olmasına rağmen daha iyi tutunmaya sahip. Bütçen B14 için yetmezse B8 amortisör üstüne 5-6 lık yay veyahut B6 amortisör üstüne 3.5'luk yay ile devam edebilirsin.
Memnuniyetsizliğim genel güzergahımın tamamen bozuk yollardan ibaret olmasından kaynaklanıyor. Yoksa güzel yolda zaten bir sıkıntı yok. Sertlik ayarlı amortisör almamında sebebi bu idi zaten. Bu güne kadar arka torsiyonlar sürekli orta sertlikte, ön amortisörler ise genellikle yumuşak [2/6] zaman zaman çok yumuşak [1/6] ya da normal [3/6] sertlikte kullandım. Amortisörleri ne kadar yumuşatırsam genel konfor artıyor ama bitmek bilmeyen uzun setlerden o kadar yavaş geçmek zorunda kalıyorum ki hızlı geçersem neredeyse tüm yük 3.5 cm Eibach yaylara yüklendiğinden aracın önü yere yapışıyor. Amortisörleri ne kadar sertleştirirsem ise genel konfor azalıyor haliyle, dediğim gibi güzel yolda sıkıntı yokken bozuk yollar insanı çileden çıkarıyor, tabiiri caiz ise resmen langur lungur gidiyor araç.

Bilsten B14 aklımda olan bir Coilover. Birinci elden denemiş birisinin tecrübeleri son derece değerli benim için. Ancak konfor beklentilerimiz biraz birbirinden uzak sanırım :-) Ama fikir verdi, teşekkür ederim ;-)

EREN34
23-11-2015, 06:03
Öneri için teşekkür ederim. Bir kenera yazıyorum bunu.
Jant ölçülerinizi de alabilir miyim?

Oem janta oem lastik. 195/55/15

mikelazi
23-11-2015, 08:30
ben olsam eibach-koniyi bozmam.195/55r15 e geçerim.

B.Koçer
23-11-2015, 09:41
16 jant a geçin konfor gelsin :D isterseniz konforsuz 17 jantlarınıza talip olabilirim :D

şaka bi yana 205 40 yanak lastikle 206 dan cok konfor beklemek biraz yanlış değil mi ?

orochi-x
23-11-2015, 10:20
16 jant a geçin konfor gelsin :D isterseniz konforsuz 17 jantlarınıza talip olabilirim :D

şaka bi yana 205 40 yanak lastikle 206 dan cok konfor beklemek biraz yanlış değil mi ?
Muayene için 1-2 saatliğine 15" jantlara geçtim, mucize bekliyordum ama öyle birşey olmadı. Tabii bu ön takımın kötü olduğu dönemde idi. 205/40/R17 lastikler ile konfor beklentim elbette 16" ya da 15" seviyesinde değil ama, şansa hep çok kötü yollara sahip semtler bana denk geliyor, zaman zaman çileden çıkıyorum :-) Birde 17" RC Jantlardan vazgeçmek, araçtan vazgeçmek gibi birşey benim için :D

İlacım TEIN EDFC sistemi gibi duruyor (uzaktan bakınca) ama 10,000 TL üzeri masraf ve 6 ay beklemek çok mantıklı değil. Tein öncesi son bir atış yapıp, beklentilerimi karşılayabilecek bir sistemi denemekte fayda var. Schumi'nin Bilstein B14 Coilover önerisini inceliyorum ama sertlik ayarının olmaması beni düşündürüyor.