orochi-x
22-11-2015, 20:26
İyi Günler,
2005 Model Peugeot 206 Quiksilver 1.6 16V araca sahibim. Süspansiyon sisteminden yeteri kadar memnun değilim. Öneri ve tecrübelerinize ihtiyacım var.
Ama öncelikle aracı aldığım günden bu güne yani son 1.5 yıldır süspansiyon sistemi ile ilgili yaptığım iyileştirmeleri anlatayım.
1) Aracı satın aldığımda üzerinde markasını bilmediğim bir 5 cm lik spor yay ve orijinal amartisötler bulunmakta idi. Arkalarda torsiyon ile düşürülmüştü. Çatalca'nın bozuk asfaltlarında 1-2 ay kadar bu şekilde kullandım ve elbette memnun değildim. Bu arada unutmadan jantlar 17" ve lastiklerde 205/40/R17.
2) Daha sonra Koni Marka Sertlik ayarı bulunan Sarı Amortisörler ve Eibach 5cm lik yay ile süspansiyon sistemini güncelledim. Çok iyi durumda olmayan ön ve arka takım ile 5-6 ay kadar aracımı bu şekilde kullandım. Her ne kadar öncesine göre çok büyük bir değişim söz konusu olsa da, bozuk yollar her zaman başıma bela olmaya devam ediyordu.
3) Daha sonra başakşehir yolları ile tanışınca, aracı yükseltmeye karar verdim. Öncesinde ise ön-arka takımı tamamen elden geçirttim (Salıncaklar, rot başları, rot milleri, aks rotları vs. orijinal ve sıfır parçalar ile değiştirildi. Torsiyon tamiri yapıldı, torna vs.). Ve 5 cmlik yaylardan vazgeçerek Eibach 3.5 cm yay taktırdım. Arkaları da torsiyondan kaldırtmak istedim ancak marşpiyel hizasının bu şekilde düz bir çizgi haline gelmesi nedeniyle, Maslak Oto Sanayi Bosh servisinin arkaları kaldırtmamam, aksi halde yol tutuşunun olumsuz etkileneceği yönündeki ısrarlarına çok fazla karşı gelemedim.
Aracımı şu anda bu şekilde kullanmaya devam ediyorum. Bazen beni çok memnun etse de, bazı zamanlar (buralarda her yer çukur, her yol berbat durumda olduğundan) tepemin tası atıyor ve neredeyse araca 15" jant ve OEM amortisör ve orijinal yüksekliğe tamamen dönme noktasına getiriyor.
Koni amortisörlerden sonra aracın özellikle virajlardaki yol tutuşu 17" lastiklerinde katkısıyla çok iyi durumda. Aracın makül ölçüde basık olması da güzel bir durum. Ama artık daha iyi bir sisteme geçme zamanı da gelmiş durumda. Aklımda daha çok Coilover olsa da (sertlik ve yükseklik ayarlı ki sertlik ayarı benim için daha önemli) bu konuda düşünce ve önerilerinize ihtiyacım var.
Ayrıca belirtmek isterim ki Tein Japonya ile irtibata geçmiş ve aracıma özel imalat edilecek EDFC destekli coilover fiyatı almış bulunmaktayım. En son ihtimal 2000 £ (~8600 TL) + Kargo + Gümrük Vergisi vs + EDFC sistemi ile yoluma devam edeceğim ama 6 ay imalat sürelerinin olması ve fiyatın pekte azımsanmayacak seviyede olması nedeniyle alternatifler arıyorum.
2005 Model Peugeot 206 Quiksilver 1.6 16V araca sahibim. Süspansiyon sisteminden yeteri kadar memnun değilim. Öneri ve tecrübelerinize ihtiyacım var.
Ama öncelikle aracı aldığım günden bu güne yani son 1.5 yıldır süspansiyon sistemi ile ilgili yaptığım iyileştirmeleri anlatayım.
1) Aracı satın aldığımda üzerinde markasını bilmediğim bir 5 cm lik spor yay ve orijinal amartisötler bulunmakta idi. Arkalarda torsiyon ile düşürülmüştü. Çatalca'nın bozuk asfaltlarında 1-2 ay kadar bu şekilde kullandım ve elbette memnun değildim. Bu arada unutmadan jantlar 17" ve lastiklerde 205/40/R17.
2) Daha sonra Koni Marka Sertlik ayarı bulunan Sarı Amortisörler ve Eibach 5cm lik yay ile süspansiyon sistemini güncelledim. Çok iyi durumda olmayan ön ve arka takım ile 5-6 ay kadar aracımı bu şekilde kullandım. Her ne kadar öncesine göre çok büyük bir değişim söz konusu olsa da, bozuk yollar her zaman başıma bela olmaya devam ediyordu.
3) Daha sonra başakşehir yolları ile tanışınca, aracı yükseltmeye karar verdim. Öncesinde ise ön-arka takımı tamamen elden geçirttim (Salıncaklar, rot başları, rot milleri, aks rotları vs. orijinal ve sıfır parçalar ile değiştirildi. Torsiyon tamiri yapıldı, torna vs.). Ve 5 cmlik yaylardan vazgeçerek Eibach 3.5 cm yay taktırdım. Arkaları da torsiyondan kaldırtmak istedim ancak marşpiyel hizasının bu şekilde düz bir çizgi haline gelmesi nedeniyle, Maslak Oto Sanayi Bosh servisinin arkaları kaldırtmamam, aksi halde yol tutuşunun olumsuz etkileneceği yönündeki ısrarlarına çok fazla karşı gelemedim.
Aracımı şu anda bu şekilde kullanmaya devam ediyorum. Bazen beni çok memnun etse de, bazı zamanlar (buralarda her yer çukur, her yol berbat durumda olduğundan) tepemin tası atıyor ve neredeyse araca 15" jant ve OEM amortisör ve orijinal yüksekliğe tamamen dönme noktasına getiriyor.
Koni amortisörlerden sonra aracın özellikle virajlardaki yol tutuşu 17" lastiklerinde katkısıyla çok iyi durumda. Aracın makül ölçüde basık olması da güzel bir durum. Ama artık daha iyi bir sisteme geçme zamanı da gelmiş durumda. Aklımda daha çok Coilover olsa da (sertlik ve yükseklik ayarlı ki sertlik ayarı benim için daha önemli) bu konuda düşünce ve önerilerinize ihtiyacım var.
Ayrıca belirtmek isterim ki Tein Japonya ile irtibata geçmiş ve aracıma özel imalat edilecek EDFC destekli coilover fiyatı almış bulunmaktayım. En son ihtimal 2000 £ (~8600 TL) + Kargo + Gümrük Vergisi vs + EDFC sistemi ile yoluma devam edeceğim ama 6 ay imalat sürelerinin olması ve fiyatın pekte azımsanmayacak seviyede olması nedeniyle alternatifler arıyorum.