PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Triger kayışı sorunu



bason
27-11-2015, 17:52
Merhaba arkadaşlar; Salı günü aracım ile okula gittim ve dönmek için marşa bastığımda çalışmadı. Yaklaşık 1-2 ay önce motordan garip sesler geliyordu bi ustaya götürdük kayıştan geldiğini söyledi ve çok fazla kullanma, durumunu düzelttiğinde gel yapalım dedi. Ben burada hata yaptım ve bu süreyi uzattıkça uzattım. Salı gününden bu yana araç okulda yatıyor. Okulda bu işlerden anlayan biri varmış onu bulduk getirdik baktırdık. Tabi ki referans almayacaktım ama bi baksın dedik, ardından Renault yol yardımı aradım, telefondan sıkıntıyı anlattım. İkiside aracın triger kayışının koptuğunu söyledi. Şu anda araç yatıyor okulda, yağmurdan kaçarken doluya tutulduk gibi bir şey oldu... Sanayide tandık filan var ama buradan da bir bilgi alayım istedim... Olası sıkıntılar nedir? Tahmini bir maliyet aralığı var mıdır? 1000 lirayı aşar mı acaba? Araç 2001 clio symbol 1.4 16v 110 bin km de. Daha önce 60 bin km civarında değiştirmiştik trigeri... Sübaplar eğilmiştir vs dediler...

EREN34
27-11-2015, 17:59
Triger kopmuşsa, atmışsa vs. masraf 1000 tl yi geçer.

İşin olması gerektiği;
Tüm supaplar, lastikler, gaydlar, egzanrik keçeleri değişir
Yeni conta ile kapanır
Yeni triger seti ve v kayış ve degirdaym takılır
Yağ bakımı yapılır ve marşa basılır.
Senin araba için sanırım yaklaşık 2bini bulur.

Ucuz yollu derme çatma dersen;
Yanlızca eğilen supaplar değişir
yeni conta ile kapanır
Triger takılıp marşa basılır.
Bu şekilde yaklaşık 1 liraya iş biter

Geçmiş olsun

bason
27-11-2015, 18:02
Teşekkürler... araç biraz yatacak o zaman... Çünkü layıkıyla yaptırmak istiyorum...

Kagan_KOÇAK
27-11-2015, 18:51
Aynısı başıma gelmişti triger koparttım ama şans eseri subaplara birşey olmamıştı,bence üst kapağı açtırıp baktırmalısın belki bir triger kayışıyla ve sente ayarıyla yırtabilirsin bendede direk üst kapak yapılıcak dendi ama öyle olmuyor o işler...

bason
27-11-2015, 19:02
Aynısı başıma gelmişti triger koparttım ama şans eseri subaplara birşey olmamıştı,bence üst kapağı açtırıp baktırmalısın belki bir triger kayışıyla ve sente ayarıyla yırtabilirsin bendede direk üst kapak yapılıcak dendi ama öyle olmuyor o işler...

Araç çalışmadığı halde bir kaç kerede marşa basmakta ısrar ettik... İşi daha da yokuşa sürmüş olabiliriz...

Kagan_KOÇAK
27-11-2015, 19:15
Araç çalışmadığı halde bir kaç kerede marşa basmakta ısrar ettik... İşi daha da yokuşa sürmüş olabiliriz...

Bende koptuktan sonra 7 8 kere marş basmıştım dediğim gibi şans işi açıp bakmanız gerek,benim usta şuana kadar bir temprada birde senin arabada gördüm bu olayı demişti belli olmaz belki şanslı gününüzdesinizdir:)

bason
27-11-2015, 19:18
Bende koptuktan sonra 7 8 kere marş basmıştım dediğim gibi şans işi açıp bakmanız gerek,benim usta şuana kadar bir temprada birde senin arabada gördüm bu olayı demişti belli olmaz belki şanslı gününüzdesinizdir:)

Teşekkürler yorumların için... Şans dedin de son 1 haftadır şansım iyi gitmedi... Belki bu sefer yüzüm güler... hayırlısı...:)

Apocaltique
28-11-2015, 01:09
Gecmis olsun oncelikle, araçtan böyle yatak vurma sesi gibi boğuk bir ses geliyor muydu? Traktor sesine benzer, bariz belli olan bir ses degisimi farketmişmiydiniz?

bason
28-11-2015, 11:07
Gecmis olsun oncelikle, araçtan böyle yatak vurma sesi gibi boğuk bir ses geliyor muydu? Traktor sesine benzer, bariz belli olan bir ses degisimi farketmişmiydiniz?

Teşekkürler... yatak vurma sesini hiç duymadım ondan dolayı bilemiyorum... Marşa bastığımda devir biraz yükseliyor sonra ses yavaşlayarak duruyor... Çok kısa zaman içinde oluyor tabi bunlar. Sanki çeviremiyor gibi bir ses geliyor...

Edit sorunuzu yanlış anlamışım... Kusura bakmayın... 2 ay önce kadar aracın sesinde bir değişiklik farketmiştim... Önce v kayışına bakıldı sabun sürüldü ses kesilmedi, ardından sesin kaynağına yönelince metal bir cismin içinden geldiğini farkettik... muhafaza gibi bir metal kapak diyebilirim... sonra araçta performans kaybı oldu baya. Araç kalkarken yeterli gaz vermediğinizde stop edebiliyordu. Yaklaşık 10 gün öncede aracı 3-4 marş basarak çalıştırmıştım vs...

bason
07-12-2015, 17:16
Triger kopmuşsa, atmışsa vs. masraf 1000 tl yi geçer.

İşin olması gerektiği;
Tüm supaplar, lastikler, gaydlar, egzanrik keçeleri değişir
Yeni conta ile kapanır
Yeni triger seti ve v kayış ve degirdaym takılır
Yağ bakımı yapılır ve marşa basılır.
Senin araba için sanırım yaklaşık 2bini bulur.

Ucuz yollu derme çatma dersen;
Yanlızca eğilen supaplar değişir
yeni conta ile kapanır
Triger takılıp marşa basılır.
Bu şekilde yaklaşık 1 liraya iş biter

Geçmiş olsun

Aracı verdim ve eş dost falan filan derken layıkıyla 1500 e tamamladık her şeyi...:) Egzantrik dişlisinde kırık vardı... perçinliymiş yeni aldığımız dişliler yekpare idi sanırım... Bir kısmı kopunca kayışıda kesmiş... Takribi dediğiniz rakama çıkacaktı herhalde... :)

Tüm cevaplar için teşekkür ederim... :)