Orijinalini görmek için tıklayınız : Mini coopers R53 sekme sorunu
mert_can 41
27-11-2015, 22:30
Merhaba mini coopers r53 aldım babamın yoğun ısrarı için ama fena halde sekiyo 1 günde canımdan bezdirdi izmit yetkili bmw bayiğinde çalışanla çıktık teste bu orjinaldir örjinal böyle dedi ama internetten okumam sonradan yapılan spor yaylarda böyle sorun varmış r56 da acaba orjinalinde de bu kadar seken ve yolu hisettiren bir araçmıdır sekme yüzünden hızlanamıyo bile cantları değişicem 18 inç 45 yanak biraz bundan da yolu hisediyorum sanırım bu arada bu arabanın haralleti kaçta durmalı 60 normalmi üstüne çıkınca servise gitmelimiyim :) birde orjinal yaylar çokmu abes olur sekmeyen spor yay varmı ?
Orjinal hali gayet toktur, sekmez. Muhtemelen farklı bir süsp. uygulaması mevcut.
mert_can 41
27-11-2015, 22:42
Orjinal hali gayet toktur, sekmez. Muhtemelen farklı bir süsp. uygulaması mevcut.
Çok sert değildir dimi abi peki sekmeyen bir yay öneriniz falan varmı spor cevabınız için teşekkür ederim arabayı gözümden çıkarmıştım resmen birde haralettin durması gereken sıcaklık nedir 60 ın biraz üstünde de
Daha önce ne marka-model otomobil kullandığınızı yazarsanız size kıyaslama konusunda belki ipucu verebilirim.
R53 tok bir süspansiyona sahip.Aracın şu andaki lastik ölçülerini yazarsanız,bir de lifte kaldırıp amortisör-yay ikilisinin birkaç fotoğrafını eklerseniz kolayca yardımcı olacak arkadaşlar var forumda.
Hararet konusunda ise herşey normal.
mert_can 41
28-11-2015, 01:18
Corolla,fd6,civic ek 5 cm yaylı,yayları soğuk preslenmiş çok yakın arkadaşımın ibizası,en sonda e90 kullandım devamlı sedan araçlar kullandım ama soğuk presli ibiza bile bukadar kötü değildi abi arabayı pazartesi lifte kaldırtçam şuan bir kaç eksiğini gidermeye çalışıyolar lastik ölçüsü 205/45/17 miş birde direksiyonun ağır olması normalmi babam çok heves etti hiç anlamadığım ve çok yabancı olduğum bir araba :)
Corolla,fd6,civic ek 5 cm yaylı,yayları soğuk preslenmiş çok yakın arkadaşımın ibizası,en sonda e90 kullandım devamlı sedan araçlar kullandım ama soğuk presli ibiza bile bukadar kötü değildi abi arabayı pazartesi lifte kaldırtçam şuan bir kaç eksiğini gidermeye çalışıyolar lastik ölçüsü 205/45/17 miş birde direksiyonun ağır olması normalmi babam çok heves etti hiç anlamadığım ve çok yabancı olduğum bir araba :)
Orjinalde serttir ama sekme gibi bir problemi yok, araçta ne yay var şuan? Yada en azından fotoğrafı varmı arabanın? Oem süspansiyon ile en güzel çalışan yay eibach, konforludur çok düşürmez ama günlük için ideal. HR veya omp serttir ama onlarda da böyle bir problem olmaz. İmkan varsa elbette orj markalı bir coil tercih edin.
Direksiyonu biraz ağırdır doğru ama çok aşırı bir ağırlık varsa pompa gidicidir. Arada ağırlaşıp yumuşama gibi birşey oluyor mu yoksa hep aynı mı?
Harareti de normal 90'dır, 96 da fan açar.
mert_can 41
28-11-2015, 02:41
Orjinalde serttir ama sekme gibi bir problemi yok, araçta ne yay var şuan? Yada en azından fotoğrafı varmı arabanın? Oem süspansiyon ile en güzel çalışan yay eibach, konforludur çok düşürmez ama günlük için ideal. HR veya omp serttir ama onlarda da böyle bir problem olmaz. İmkan varsa elbette orj markalı bir coil tercih edin.
Direksiyonu biraz ağırdır doğru ama çok aşırı bir ağırlık varsa pompa gidicidir. Arada ağırlaşıp yumuşama gibi birşey oluyor mu yoksa hep aynı mı?
Harareti de normal 90'dır, 96 da fan açar.
Abi aracı babam benden habersiz şekilde parasını vermiş bir bayide gördüm iki gün sonra bu gün noter işlemi bittikten sonra gördüm ne fotoğraflaya bildim ne baktırabildim.
yarın arabayı serviste görebilirsem detaylı bir şekilde fotoğraflıcam araç çok basık değil ama 180 de falan deli gibi sekiyo direksiyon ise tek elle dönmicek kadar sert hızlanınca yumuşuyomu bilmiyorum çünkü bir servisten bir servise kullandım aracı ilk defa da servis çalışanı gazladı eğer direksiyon ve yol tutuş işini düzeltemezsem aracı geri iade etmek zorunda kalıcam.
pompa tahmini ne kadar dır abi bir direksiyon bloğuna 15 bin dedilerde :D
el yapımı sonradan yapma coil olabilir. Satarken azıcık yükseltip,sadece yaylı gibi durucak şekle getirip öyle satıyorlarsa bu durum çok normal.
El yapımı coillerin çoğu en dipte konforlu,ama yükseltince rahatsız edici şekilde sertleşir.
Bende de başaran coil var kafa dip gezdim 3 ay kadar,geçtiğimiz hafta yükselttim ve çok sert oldu.
Bende r53 sahibiyim ne orjinal yayla ne de eibachla sekme sorunu yasamadim. Aracinizin yay ve amortisorlerini bi kontrol ettirin bence.
mert_can 41
29-11-2015, 13:20
el yapımı sonradan yapma coil olabilir. Satarken azıcık yükseltip,sadece yaylı gibi durucak şekle getirip öyle satıyorlarsa bu durum çok normal.
El yapımı coillerin çoğu en dipte konforlu,ama yükseltince rahatsız edici şekilde sertleşir.
Bende de başaran coil var kafa dip gezdim 3 ay kadar,geçtiğimiz hafta yükselttim ve çok sert oldu.
Bende r53 sahibiyim ne orjinal yayla ne de eibachla sekme sorunu yasamadim. Aracinizin yay ve amortisorlerini bi kontrol ettirin bence.
merhabalar dün akşma şans eseri bir arkadaşımla karşılaşıp muhabbet ederken aklıma geldi eski mini kullanıcısı olduğu ve fotoğrafını istememle aracının gerçek çıktı aracım basık bariz basık tümseklerde falan sürtme yapmayınca heralde standart diyodum birde yüksek mini coopers görmeyince :D büyük ihtimalde ufuk un dediği gibi coil var biraz yükseltincede sekme yapmaya başlıyo aslında düşük hızda bir eziyeti yok ama her ay 2 sefer uzun yola çıkan ben olunca üst hızlarda da güvenliğimi sağlamam lazım lafın kısası pazartesi günü lifte kalkıcak ve o zaman üzerinde ne olduğu ortaya çıkıcak ya coil var yada yaylar preslenmiş vaziyette yekta abinin önerdiği helezon yaylara geçiçem kısmetse umarım başka bir şey çıkmaz yürüyen de de bu kadar basite halederim :)
birde bu dsc ışığı yanıyo sanırım bu hastalıkmış bunun yanmasının bir zararı varmı nasıl söndürürüz serviste bana anlatılana göre bmw nin bilinen dtc sistemiymiş bunun devre dışı kalmasıda biraz canımı sıkmadı değil aktif olması dahamı kötüdür acaba :)
Eğer yapma coil filan varsa kurtul onlardan da derim, sadece yay alıp o amortisörlerle kullanmak yerine güzel markalı bir coil over alırsan konforunda artacaktır kullanım keyfinde.
Direksiyonun dediğin kadar sertse pompa gidici olabilir. Sıfırı 2000 gibi bir rakam hatırlıyorum, şanslıysan temiz çıkma bulabilirsin 500-800 civarlarına. Tamiri de var ama tekrarlayabiliyor ve tamir sonrası servosu iptal oluyor ve hep yumuşak şekilde kalıyor direksiyon.
DSC ışığını birçok sebepten yakabilir, ne zamanlarda yakıyor? Hastalık değil, yanıyorsa elbet vardır bir problem.
Ayrıca babaya da tebrikler zevkli adammış :)
mert_can 41
29-11-2015, 14:33
Eğer yapma coil filan varsa kurtul onlardan da derim, sadece yay alıp o amortisörlerle kullanmak yerine güzel markalı bir coil over alırsan konforunda artacaktır kullanım keyfinde.
Direksiyonun dediğin kadar sertse pompa gidici olabilir. Sıfırı 2000 gibi bir rakam hatırlıyorum, şanslıysan temiz çıkma bulabilirsin 500-800 civarlarına. Tamiri de var ama tekrarlayabiliyor ve tamir sonrası servosu iptal oluyor ve hep yumuşak şekilde kalıyor direksiyon.
DSC ışığını birçok sebepten yakabilir, ne zamanlarda yakıyor? Hastalık değil, yanıyorsa elbet vardır bir problem.
Ayrıca babaya da tebrikler zevkli adammış :)
coil over için tavsiye ettiğin bir marka varmı abi ortalama maliyeti ne olabilir direksiyon pompası için dün gece 400 e buldum bir tane ama baktırmadan bir şey yapmak istemedim birde bu zamana kadar en sert direksiyon e90 da gördüm o bile bunun yanında kuş tüyü kalır birazda bana sert gelmiş olabilir arabaya aşırı derecede yabancıyım çünkü abi yalnız boşluk var onda hem fikirim dsc ışığı ise ilk çalıştırmam dan beri sönmeden yanıyo hatta tuşuna basmama rağmen bile sönmüyo sanırım oda bana kaçan masrafın ışığı babam konusunda ise biraz şanslıyım devamlı gazlayan biri 2000 li yıllarda 3 kapılı 106 sıyla piyasa yapıyodu şuan cant bakıp camdan da arabaya bakıp miniğim diye seviyo :hahaha:
Aynı olay benim corolla da olmuşdu aşırı sekme ve yüksek hızlara çıkamama yalnız işin garip tarafı bende k sport coilover vardı :)
yaklaşık 2 yıl kullandım biraz da ben bilgi vereyim
standart yay amortisör ile her hızda mükemmel yol tutuşu vardı aracın basıklık istiyorsan kaliteli bir yay+oem amortisöre geçiş yapmalısın
direksiyon olayı ile r53'ü tek elle süremezsin ama aşırı sertte olmaması lazım benimki yolda giderken kafasına göre sertleşip yumuşuyordu yenisiyle değiştirdim sorun çözüldü 1500 gibi bi rakamdı birde direksiyonu sağa sola çevirirken inceden bi ses verir pompa o ses çok fazla ise pompa gidicidir bilgin olsun
DSC ışığın yanıyorsa bir sorun vardır bunu bilgisayara bağlayıp bakmak lazım çünkü minilerde DSC arıza ışığı olarak da yanar yetkili servise gitmiyorsan elinde yeterli donanımı olan bir özel servise gidip bilgisayara bağlamanı öneririm
mert_can 41
30-11-2015, 13:17
araba servise girdi ve telefonu geldi servisten az önce dsc ışığı kalibrasyondan dolayı yanıyo ve bir sıkıntısı yok dedi düz boru varmış araçta işin komiği arabada orjinal amortisör yay var diyo gidip fotoğraflıcam orjinalden basık benim aracım şimdi tek sorunum benim şanzımanım sıkıntılıymış bunun farkındayım bende sadece çok anlık değiştirirken karıştırıyo geçince ileri geri atıyo araba onun dışında geri kayma veya ses yok arabada ben kavramadan şüpheleniyorum sizce bu nekadar patlar bana dışarda yaptırsam veya neden olmuş olabilir bu sorun
cok fazla sekmesı normal degıldır. Belki orj yaylara pres uygulanmıs olabılır.
mert_can 41
30-11-2015, 13:51
cok fazla sekmesı normal degıldır. Belki orj yaylara pres uygulanmıs olabılır.
aynı fikirdeyim abi şimdi birazdan gidicem arabanın yanına orda da fotoğraf çekerim zaten orjinalden basık aracım servis modifiyeden anlamıyo kat iptalinide nosmu diyosunuz siz diye anlattı bana :D
mert_can 41
30-11-2015, 16:50
Arabayı aldım geldim sağ olsunlar tüm sıkıntılarımı halletmişler lifte kaldırdım tekrar baktım yaylar orjinal gerçekten soğuk presle yapılmış önceki sahibini çok güzel bir şekilde andım dsc ışığı olması gereken gibi çalışmaya başladı motor arza ışığı söndü direksiyonum tek elle konturol edilcek seviyede ve gayet rahatım 200 liraya aldım aracımı servisten şimdi spor yay alıp sekme sorunumuda çözücem onlarıda olması gereken gibi serviste montajlıcam bir problemim kalmıyo yardım eden herkese teşekkür ederim :)
tek bir problemim şanzıman kaldı onuda konuştum bizim içini açma yetkimiz yok ufak bir parçada olsa komple değiştiririz dedi araba yokuşta kaydırma yapmıyo vites geçişlerinde ses yok vites rahat takılıyo birtek vites değiştirirken ileri atıyo o da kavramadan dolayı olduğunu düşünüyorum sizin bir fikriniz varsa paylaşırsanız sevinirim :)
sonuç sekme sorunum tamamiyle çözüldü dolaylı olaraktan :)
Çok sert değildir dimi abi peki sekmeyen bir yay öneriniz falan varmı spor cevabınız için teşekkür ederim arabayı gözümden çıkarmıştım resmen birde haralettin durması gereken sıcaklık nedir 60 ın biraz üstünde de
abi haralettin kim :)
Yay işini ne yaptınız ? Benimde arka yaylar soğuk press önlerde coil var. Bu arada bende kocaeli'deyim selamlar :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.